Elnézést kell kérnem ha hülyeséget másoltam be a "metabond" honlapjáról,de én csak a "SZEMÉLYES" tapasztalaimat szerettem volna itt megosztani. Köszönömaz infókat és a kémiaórát abból mindíg is gyenge voltam:-)))
Most jöttem haza Debrecenből. Kötelező szervízen voltam! ami történt: - elbeszélgetés, elégedettség kikérdezése, esetleges problémák - aktív habos fürdetés (kép lentebb) - számítógép lekérdezése (természetesen hiba nem volt ) - számítógép nullázása (olajcsere periódus) - autó eleje letakarva, csak a motortér látszott ki (mint egy műtét) - szerelőn fehér kesztyű!!!!! esküszöm!! - olajcsere (nyomatékkulccsal meghúzva a szűrő és a csavar!!! ) - pollenszűrő csere (szűrőház kiporszívózása) - levegőszűrő csere (szűrőház kiporszívózása) Ehhez még a toronymerevítőt is levették. nagyon megbontották. - 4 kerék le, fékek ellenőrzése - kerekek centírozása, majd kerék fel nyomatékkulcsal meghúzva!!! - majd!!! Fékpadra fel, gátlók és fékhatás mérés - egy pici karcolás volt a lökösön, ezt kipolírozták - általános átnézés
elbeszélgetés a végén (mennyire voltam elégedett). Természetesen végig bent voltam.
Munkadíj: 21.254 Ft
Aktív habos fürcsi: http://kepfeltoltes.hu/090224/K_p103_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/090224/K_p104_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Közismert, hogy az akkumulátor belsejében elektrokémiai folyamat során kisütéskor az ólomszulfát fémólommá és ólomdioxiddá alakul. Feltöltéskor ez a folyamat fordítva játszódik le.
Olyannyira nem közismert, hogy pont fordítva van, mint írtad:
Kisütéskor keletkezik ún. primer ólomszulfát, amely nem stabil vegyület, és ha töltéssel nem alakítjuk vissza ólom-oxiddá, idővel átalakul ún. secunder ólomszulfáttá, mely stabil vegyület, amelyből már nem lesz ólom-oxid. Ez az elszulfátosodás és az aksi halála.
Ha jól értelmezem, az aksi feltölt egy kondit, amit utána visszasütünk az aksira. Ha abból indulok ki, hogy összehasonlítom a kondi kapacitását az egész akkumulátoréval, meg a generátor cirka 150 amperes töltőáramával, az aksin belül biztos nem lesz 80-100 Amper áram.
Az impulzusok hatására a kémiai szulfátréteg nehezebben, lassabban alakul ki, illetve a lemezek felületének külső részén kialakult kémiai szulfátréteg lebomlik.
Az akku kisütése egy kémiai folyamat mely egyet jelent az ólomszulfát kialakulásával. Ezt semmi módon megakadályozni nem lehet, kivéve a folyamatos töltéssel.
Köszi,megnéztem már a titkos menüt.ott nem találtam meg a motor hőmérsékletét.de az intervallumok kinullázását megtaláltam.géptető ügyben hívtam már elég sok bontót tegnap meg ma.sajna nincs nekik,azt hiszem a wallisnál kell vennem.ha csak valaki nem tud mást.
A Metabond termékeivel kapcsolatban nem tudok és nem akarok állást foglalni, de azt jó ha tudod, hogy egy fantomcégrôl van szó.
Cégbírósági bejegyzés: Offenbach a. Main (Offenbach) HRB 32201 - Metabond Molekular-Technik Gesellschaft für Oberflächenveredelung mbH
Rechtsform: Gesellschaft mit beschränkter Haftung Kapital: 100.000,00 DEM Eintragsdatum: 11. Nov. 1988
Sitz: Frankfurter Str. 54, 63225 Langen (Hessen), Hessen
Namármost ezen a címen egy lakóövezet található, ipartelep a környéken nincs, tehát sem gyárral, sem laborral nem rendelkeznek, legfeljebb másoktól bevásárolt termékeket címkéznek át. Elôzô "székhelyük", Am Bergfried 3, szintén Langen-ben, szintén egy lakóövezetben volt. Ez úgy német cég, mint ahogy én a római pápa vagyok.
Én egy ilyet használok a E61-be 2.5 da és a 98' 1.9 TDI Passatomban is már évek óta. Amúgy jó pár régi kliensemnek is tettem már be...Nekem bevált.....
AKKU Plussz
Elektronikus akkumulátor aktivátor, mely a savas akkumulátorokban lassítja a fémólom és az ólomdioxid képződését, ezáltal jelentősen megnöveli annak élettartamát.
Közismert, hogy az akkumulátor belsejében elektrokémiai folyamat során kisütéskor az ólomszulfát fémólommá és ólomdioxiddá alakul. Feltöltéskor ez a folyamat fordítva játszódik le. Az ólomszulfát jelenléte tehát a működés jellegéből adódó tény. Ólomszulfát keletkezik azonban tisztán kémiai reakció során is és ez képes maradandóan beépülni az akkumulátor lemezeibe és így csökkenteni belső energiaátalakítás hatásfokát. Ez a beépülési folyamat természetesen lassan történik, de a hőmérséklet emelkedésével (nyári melegben) és nem ideális működési körülmények hatására (pl.: autóba beépítve, lemerült állapotban tárolva) felgyorsul. Ezek a tényezők jelentősen befolyásolják az akkumulátor élettartamát és végső soron ezért kell 3-4 évente az autókban akkumulátort cserélni. Az akkumulátorokat a mai technikában széles körben alkalmazzák, de az akkumulátor belsejében ténylegesen lezajló folyamatok elektronikai szabályozásával eddig nem sokat foglalkoztak. Az AKKU PLUSSZ képes jelentősen csökkenteni az akkumulátor "öregedését", feljavítani a leromlott, cserére ítélt darabokat és télen a mostoha időjárási körülmények között javítani a hidegindítást. Az akkumulátorból származó energiával (3-5mA) egy speciális hullámformát állít elő, ezt tárolja, összegyűjti, majd kb. 15 másodperc elteltével visszajuttatja az akkumulátorba. Az ilyen módon kialakult impulzus nagyon rövid idő alatt (100-200 sec) 80-100 A értéket is elér. Az impulzusok hatására a kémiai szulfátréteg nehezebben, lassabban alakul ki, illetve a lemezek felületének külső részén kialakult kémiai szulfátréteg lebomlik. Az akkumulátorból felvett energia nem jelentős, hiszen a használaton kívüli akkumulátor veszteségi árama 15-20 mA feletti értéket képvisel, így mondhatjuk azt is, hogy az áramkör olyan energiát hasznosít, amely mindenképpen elveszne.
Műszaki jellemzők:
- Névleges tápfeszültség: 12 V - Tápfeszültség tartomány: 10-16 V - Üzemi áramfelvétel: 2-5 mA - Töltő áramimpulzus: min. 80 A - Impulzus ismétlési idő: 15 sec. - Üzemi hőmérséklet tartomány: -25..+ 85 C
Felhasználási területe: Bármilyen típusú, hagyományos savas, 12 V-os akkumulátoroknál.
Használata:
A két sarut az a jelölt módon az akkumulátor két pólusához kötjük és ellenőrizzük, hogy az AKKU PLUSSZ házán elhelyezett piros LED kb. 15 mp.-ként felvillan-e. Kettő vagy több, sorba kötött 12V-os akkumulátor esetén (pl. buszok, teherautók) egységenként egy AKKU PLUSSZ-t szereljünk fel. 150 mA teljesítmény fölötti akkumulátoroknál az AKKU PLUSSZ lassabban fejti ki hatását.
Sziasztok,tudja valaki ,hogy E60-on hol tudom megnézni a motor hőfokát. Köszi!Esetleg valaki ha tud segíteni,kéne vennem egy hibátlan géptetőt.Ötlet,van már ilyen a bontóban?
egy olyan buta kerdesem lenne,h ahova bekell dugni a biztonsagi ovet oda kifejezetten e60hoz valo ilyen bizbasz kell ami a biztonsagi ov vegen van, vagy jo akarmilyen masik is mondjuk egy bontobol?
allandoan megbuntetnek biztonsagi ov miatt es gondoltam veszek bele es bedugom.szoftverfrissitesnel nem kapcsoltak ki a csipogast.hosszabb uton amugy mindig bekotom magam de ha lemegyek boltba,vagy irodaba ami kb 150meterre van az utcaban akkor addig nem kotom be es inkabb athuzom az ules mogott.csak igy nem tudom magamra tenni ha megallit a rendor:)
remelem ertheto volt amit kerdeztem.a valaszt elore is koszonom
Hát akkor nem a kormány oszlop felső részétől jön a nyikorgás csak kormányoszlop felvezeti.Lehet kormányösszekötő az szokott még de biztosra akarsz menni emelőn nézesd meg sztem.