Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Segítséget szeretnék kérni ,van e valakinek erről a fűkaszáról valami tapasztalata ,véleménye?Jelenleg vásárlás előtt állok ,ezt néztem ki , ezt találtam árban jónak ,illetve elég erősnek is tűnik!
Épp ezért nézegettem a biciklitárolókat, mert azoknak sincs elforgatva a kormány, nagyobb a távolság a faltól, mint egy sima kampónál. A kormányt én sem szeretném tekergetni.
Jópofa, de saját tapasztalatok alapján nem nagyon gépbarát. És nem azért, mert valamit kezdene a csillapítással, hanem pusztán a kormány állandó tekergetése miatt. Céges gépeknél jártunk úgy, hogy az állandó meghúzás, majd fellazítás és a kormány tekergetése miatt sorban szakadtak a rögzítő csavarok, mert a tekergetéskor a kormány azon része felpolírozódott, és utána egyre jobban meg kellett húzni a csavart, hogy ne forduljon el használat közben. Én a saját kaszákon nem tekergetem a kormányt, és baj sincs velük. Persze könnyű nekem, a Transitba úgy is befér. :-)
Köszönöm a segítséget, igazából magának is könnyen megcsinálja az ember méretre szabva, csak ha lenne gombokért valami kész, akkor nem kínlódnék vele. Én most még a kerékpár tartókat néztem, hogy azokból is meg lehetne oldani okosan.
Ne haragudj meg, nem szeretném ismeretlenül megbántani a sógorodat, de megérdemelné, hogy oda vigye a Strausát javíttatni, ahol vette. Ha nekem a kerti gépekben ilyen járatos sógorom lenne, mint neki, akkor egy vásárlás előtt kikérném a véleményét, még ha szükös is az eklézsia. Én ha nem vagyok valamiben tájékozott, nem szégyenlem a segítségkérést az okosabbtól, hozzáértőbbtől... ;-)
Az nem tudom, hogy a honlapon kint van -e, Én véletlenül láttam meg az OBI-ban. Fali akasztóként keresd szerszámokhoz. Talán a kézi szerszámok (fúrók stb.) környékén találtam (valamelyik sor végén). Nem volt olcsó!
Neten hasonlót ilyet találtam, csak ez nincs végig legumizva... előtte érdemes megmérni a gép dimenzióit, falhoz odatenni. Ügyesebb barkácsolók saját maguk is könnyen készíthetnek hasonló tartót. Én lusta voltam, meg eszközöm se volt a legyártására...
Éppen most bíbelődöm a sógor piacos fűrészével, összehasonlítottam a fuszeklivel. Háát ... :-))))))))
A műanyag már szemre is egészen más minőség, ez a szar egy éves, az alatt nem volt 2 órát használva. Most szimering, meg karbi membrán a baja, legalábbis eddig.
Így igaz. Vannak kínai gépeim, némelyik kimondottan profi cucc. De nekem a kínai fűkaszáról csak a Straus, Grashopper és társai ugranak be. A Fuxi állítólag jobb minőség. Nekem még nem volt, de elhiszem.
Aha, na ezt majd még megnézem, mert még gyárilag van, és a Strausnál olvastam talán pont Tőled, hogy a kenés nélküli szárak is megrövidítik az élettartamot.
Azt nem ismerem, de eddig az összes kaszának amivel találkoztam a kuplungház négy csavarjának kicsavarása után lehetett levenni a kuplungját, szárát. Utána levenni a szöghajtást (ez nem mindig kötelező) majd felfelé kihúzni a szárból. Van ahol a kuplungharang és a tengely hegesztve van, ezért csak felfelé lehet kihúzni.
Anno olvastam valami cikket, az együtemű motorkísérletről, na nem pont ezt, de érdekes elgondolás. Lehet, hogy nemsokára a kaszák is ilyennel készülnek majd... :-)
Akkor esetleg ha meg tudnád mondani, hogy a motor - szár csatlakozásnál kell-e kenni, és ha igen, hogy, mert még nem szedtem szét ott, nem kellett ( :-) ). Fuxi urat kérdeztem volna, de nem reagált...
Igazad van két ütemű négy üteműre gondoltam :) na de látod Gypsy mint szakember egyből tudta mire gondolok hisz egy ütemü motor nem is létezik . Aztán mért ne szólhatnál bele hisz ez egy fórum minél többen hozzászólnak annál okosabb leszek :)