Ja, és a kamionok sebességét sem ártana ellenőrizni, valamint betartatni a szabályokat. Gondolom a nagy tempóról hirtelen fékezés sem tesz jót az utak állapotának.
Más. Tud valaki valamit arról, hogy áprilisban elkezdik-e a 26-os út Sajószentpéter elkerülő első ütemét?
Eszem ágában sincs ijesztgetni. Egyébként sem olyan ijedős. Én a tényeket próbálom értelmezni. Azt bárki belátja, hogy ami most van, az nem jól van. Minden további döntésnél figyelembe kell venni, és tenni valamit a változtatásért. A távolságarányos útdíj mindjárt csökkentené a vasút hátrányát. A tengelyterhelésmérés és a sebességkorlátozás, sebességmérés csak ezután következik hatékonyságban.
Az országos hálózat szűk keresztmetszeteinél kellene egy-egy tengelyterhelés mérő állomás. Hidak (Tsizaug, Tokaj, ) frekventáltabb határállomások (Röszke, Hegyeshalom, Nagylak), stb.
Az M7-en a 100-as táblákat ilyenekre cserélték. Megmondom őszintén, hogy a tárnoki és velencei pihenő köztit nem figyeltem, mert ott eddig is sárga alapú volt a 100-as tábla is, szal ha ott is van változás, akkor nem volt elég' szembetűnő, de a többi ugrott.
Megomondom őszintén, örülök neki. És nem azért mert nem akartam, hanem mert képtelenség volt betartani. Tömegkarambolt okozott volna a paraszt vasárnap este Pest felé, ha le mer lassítani akár a külső sávban is...
2000-ben készült el. A célja állítólag a nehézipari övezetek elérésének elégtelen kapacitása volt... Nem sok földmunkát végeztek, azt is emberi erővel: "A koreai ifjúság hősies erőfeszítéseinek árán..." Nem volt üzemanyag, az emberek fagyállót ittak, mert azt hitték segít a hideg ellen. A mi hullámvasutunk hossz-szelvénye kutyafasza ehhez képest.
Phenjan-Kaesong (Panminjon):
A XIII. Világifjúsági Találkozó alkalmára épült 1989-ben. A neve Újraegyesítés Autópálya. A hadsereg építette a népnek. Az út mellet pillérek álnak 3-asával mindkét oldalon. Robbantókamrák vannak bennük, hogy rá lehessen dönteni az útra merőlegesen, tankcsapdaként funkcionálva. Régi M7-es szerűen betonlapokból készült.
Phenjan-Mjohang hegység:
Ez is aszfalt. Sok helyen nincs elválasztósáv, hogy leszállópályaként tudják használni. 1993-ban készült el.
Állandó kedvencem: Észak-Kórea. A főváros kiváló, de az ország nagy része is közepes felbontásban látható. Az autópálya hálózata igen kiterjedt, eddig 4 fő irányt fedeztem fel. (remélem nem csuknak le kémkedésért :))
1. Pyongyang - Nampo Nampo a fővárostól Dnyugatra egy kikötő 2*6! sáv vezet oda, érdekes, hogy a városokban 2*3, 2*4, de a prérin kiszélesedik... A jó felbontásnak hála látható az illegális átjárók sárfelhordása. Megtehetik, hiszen a forgalom tart a nullához. Kapacitás gondjaik nem nagyon lesznek a köv. 100 évben.
2. Pyongyang -tól északra a nemzetközi reptér mellet (nem túl érdekes)
3. Pyongyang - Wonsan Érdekes vonalvezetésű hegyi ap, Koksan-tól délre van egy reptér sok mig 15/17-el. A cél Wonsan keleten található a Japán-tenger parján A nagy kék hajó a kikötőben állítólag a kedves vezető úszó! olimpiai méretű uszodája.
4. Pyongyang - Kaesong (déli határ) Ezt találtam a legélvezetesebb, de egyben legagyamentebb vonalvezetésű ap-nak. Talán a bölcs vezető kiállt egy sziklára, meglendítette a kézét, és halkan, szerényen ezt mondta: erre építsétek elvtársak. És nem számított hegy, völgy, folyó, az irányt tartani kellett. Délen a fegyverszüneti vonaltól csak pár km-re van a vége néhány tankcsapdában.
Érdemes még szétnézni a nagyvárosokban, és főleg a fővárosban, mert ennyi túlméretezett beton építményt a világon kevés helyen látni. pl. egy hotel, amit valszeg sosem fejeznek be. 105 emelet, 330m!! Az az érzésem, mintha egy 2 milliósra épített városban, csak 100 ezren élnének, annyira minimális a közúti forgalom, de legalább légszennyezés sincs.
Bocs az fél offért, remélem azért lesz akit érdekel
Visszaolvastam egy darabig, de nem találtam infót róla. M6 újváros szerkszárd üteméről tud valaki valamilyen befejezési vagy lehetséges átadási dátumot?
A helyzet ismert: megint fognak építeni vagy 40 km autópályát, es ehhez a kőszállítás során tönkre fognak tenni vagy 160 km közutat, meg Tokaj belvárosát. Érdekes módon az áruszállító kamionok továbbra se Debrecen-M3-Miskolc-Kassa-Eprjes(Presov)- Dukla hágó felé mennek, hanem Debrecen-Nyíregyháza- Tokaj-Sátoraljaújhely-Vranov-Dukla-hágó vagy Nyíregyháza-Dombrád-Sárospatak-Sátoraljaújhely felé. Mert rövidebb! Kevés a sebességkorlátozás és a sebességmérés. Távolságarányos útdíj kell amilyen hamar lehet!
Ha tűztél már ki egy ingatlanhatárt, vagy akár csak egy egyenst, merőlegest, bizonyos hossz fölött - mondjuk egy 300-400-500 m -es derékszögű háromszöget- gáz, mert a kitűzőrudat sem látod rendesen, nem tudsz egyenesbe állni, minden mérés körül megjelenik a hiba ellipszis, ami elviszi a méreteket sőt az egyenest is..
Mondjuk egy 60-80 x nagyitású távcsővel és markáns jelek használatával könnyebb. De akkor épp csak kezdték a távcsövek az életüket.
Alkalmazott müszer a mérőlánc, a spárga, a függő, a sárgaréz függő párral felszerelt mérőasztal ja meg a slaug-vizimérték volt.
Szóval szerintem piszok nagy teljeseitmény volt. Persze erre akkoriban kellett legyen megoldás hiszen a Canal du Midit is kitűzték a franciát a Földközi tenger és az óceán között hidakkal, alagutakkal stb. Ja meg a Rómaiak is pár km-en elvitték az aquaduktokat :)
Jó kis sárdagasztás lehetett, de a képekért megérte.
á, csak addig merészkedtem az autóval, amíg normálisan járható volt a terep...
jó lenne már egy kis napos idő, és akkor bringával végigmennék a teljes nyomvonalon...
Jól jön az építőknek a néhai M3 fizetőkapu helye. Nem kell terepet rendezni, szintezni.
hát az eléggé kiesik, mert a kapu a pirossal jelölt helyen volt...
(ha jólemléxem ez eredetileg féllóhere csp volt, de a kapusításkor jó nagy költséggel - kellett egy felüljáró, amit most bonthatnak elfele) átalakították trombitára...)
Fogalmam sincs, lehet területszerzés elhúzódása, lehet az engedélyeztetés elhúzódása, lehet az uniós pályázattal kínlódik a kiksz, lehet hogy a tender ún. "minőségbiztosítása" húzódik stb. (ez utóbbi kettő simán lehet 1-1,5 év...)
Most találtam: Tud valaki részleteket erről? M7 autópálya 65 sz. főút alcsomópontjának spirális rendszerű körgeometriájú csomóponti kialakításának építési munkái http://www.kozbeszerzes.hu/lid/ertesito/pid/0/ertesitoHirdetmenyProperties?objectID=Hirdetmeny.portal_3552_2009