Keresés

Részletes keresés

attus germanicus Creative Commons License 2009.03.17 0 0 16750
Persze, hogy megmérik. Ha szabályosan 16 tonnát lehet, akkor figyelnek, hogy 20-22 tonnánál ne legyen több.
Előzmény: bodrostomi (16748)
bodrostomi Creative Commons License 2009.03.17 0 0 16749
Ja, és a kamionok sebességét sem ártana ellenőrizni, valamint betartatni a szabályokat. Gondolom a nagy tempóról hirtelen fékezés sem tesz jót az utak állapotának.

Más. Tud valaki valamit arról, hogy áprilisban elkezdik-e a 26-os út Sajószentpéter elkerülő első ütemét?
bodrostomi Creative Commons License 2009.03.17 0 0 16748
De ott már eleve megmérik mennyit raknak rá... vagy nem?
Előzmény: Törölt nick (16747)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.17 0 0 16747

...vagy a bányák kijáratánál...

 

(általában nem a zoknit szállító kamionok vannak túlterhelve...)

Előzmény: Roger Preed (16744)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.17 0 0 16746

a távolságarányos útdíjat már rég feltalálták...

(úgy hívják: benyadó)

Előzmény: esencia (16745)
esencia Creative Commons License 2009.03.17 0 0 16745
Eszem ágában sincs ijesztgetni. Egyébként sem olyan ijedős. Én a tényeket próbálom értelmezni. Azt bárki belátja, hogy ami most van, az nem jól van. Minden további döntésnél figyelembe kell venni, és tenni valamit a változtatásért. A távolságarányos útdíj mindjárt csökkentené a vasút hátrányát. A tengelyterhelésmérés és a sebességkorlátozás, sebességmérés csak ezután következik hatékonyságban.
Előzmény: ghosty9 (16743)
Roger Preed Creative Commons License 2009.03.17 0 0 16744
Az országos hálózat szűk keresztmetszeteinél kellene egy-egy tengelyterhelés mérő állomás. Hidak (Tsizaug, Tokaj, ) frekventáltabb határállomások (Röszke, Hegyeshalom, Nagylak), stb.
Előzmény: ghosty9 (16743)
ghosty9 Creative Commons License 2009.03.17 0 0 16743
"Vasúti szállítás miért nem merül fel szinte sohasem?"

Ilyennel ne is ijesztgessük Lacit. :-)

(Egyébként nem lenne elég lerakáskor mindig tengelyterhelést mérni?)
Előzmény: bodrostomi (16739)
AcidMan Creative Commons License 2009.03.17 0 0 16742

Az M7-en a 100-as táblákat ilyenekre cserélték. Megmondom őszintén, hogy a tárnoki és velencei pihenő köztit nem figyeltem, mert ott eddig is sárga alapú volt a 100-as tábla is, szal ha ott is van változás, akkor nem volt elég' szembetűnő, de a többi ugrott.

Megomondom őszintén, örülök neki. És nem azért mert nem akartam, hanem mert képtelenség volt betartani. Tömegkarambolt okozott volna a paraszt vasárnap este Pest felé, ha le mer lassítani akár a külső sávban is...

**BPO-700** Creative Commons License 2009.03.16 0 0 16741
hotto Creative Commons License 2009.03.16 0 0 16740

Ezekhez csak egy apró adalék:

 

Phenjan-Nampho:

2000-ben készült el. A célja állítólag a nehézipari övezetek elérésének elégtelen kapacitása volt... Nem sok földmunkát végeztek, azt is emberi erővel: "A koreai ifjúság hősies erőfeszítéseinek árán..." Nem volt üzemanyag, az emberek fagyállót ittak, mert azt hitték segít a hideg ellen. A mi hullámvasutunk hossz-szelvénye kutyafasza ehhez képest.

 

Phenjan-Kaesong (Panminjon):

A XIII. Világifjúsági Találkozó alkalmára épült 1989-ben. A neve Újraegyesítés Autópálya. A hadsereg építette a népnek. Az út mellet pillérek álnak 3-asával mindkét oldalon. Robbantókamrák vannak bennük, hogy rá lehessen dönteni az útra merőlegesen, tankcsapdaként funkcionálva. Régi M7-es szerűen betonlapokból készült.

 

Phenjan-Mjohang hegység:

Ez is aszfalt. Sok helyen nincs elválasztósáv, hogy leszállópályaként tudják használni. 1993-ban készült el.

 

Előzmény: hotrod25 (16737)
bodrostomi Creative Commons License 2009.03.16 0 0 16739
ehhez a kőszállítás során tönkre fognak tenni vagy 160 km közutat

Vasúti szállítás miért nem merül fel szinte sohasem? (Tudom, mindenhova nem ér el, de azért a táv nagy részét le lehetne tudni a vasúttal)
Előzmény: esencia (16735)
Fricy Creative Commons License 2009.03.16 0 0 16738
Ez nagyon érdekes volt. Jöhet még ilyen.
Előzmény: hotrod25 (16737)
hotrod25 Creative Commons License 2009.03.16 0 0 16737

Állandó kedvencem: Észak-Kórea. A főváros kiváló, de az ország nagy része is közepes felbontásban látható. Az autópálya hálózata igen kiterjedt, eddig 4 fő irányt fedeztem fel. (remélem nem csuknak le kémkedésért :))

 

1. Pyongyang - Nampo
Nampo a fővárostól Dnyugatra egy kikötő 2*6! sáv vezet oda, érdekes, hogy a városokban 2*3, 2*4, de a prérin kiszélesedik... A jó felbontásnak hála látható az illegális átjárók sárfelhordása. Megtehetik, hiszen a forgalom tart a nullához. Kapacitás gondjaik nem nagyon lesznek a köv. 100 évben.

 

2. Pyongyang -tól északra a nemzetközi reptér mellet (nem túl érdekes)

 

3. Pyongyang - Wonsan
Érdekes vonalvezetésű hegyi ap, Koksan-tól délre van egy reptér sok mig 15/17-el. A cél Wonsan keleten található a Japán-tenger parján A nagy kék hajó a kikötőben állítólag a kedves vezető úszó! olimpiai méretű uszodája.

 

4. Pyongyang - Kaesong (déli határ)
Ezt találtam a legélvezetesebb, de egyben legagyamentebb vonalvezetésű ap-nak. Talán a bölcs vezető kiállt egy sziklára, meglendítette a kézét, és halkan, szerényen ezt mondta: erre építsétek elvtársak. És nem számított hegy, völgy, folyó, az irányt tartani kellett. Délen a fegyverszüneti vonaltól csak pár km-re van a vége néhány tankcsapdában.
 
Érdemes még szétnézni a nagyvárosokban, és főleg a fővárosban, mert ennyi túlméretezett beton építményt a világon kevés helyen látni. pl. egy hotel, amit valszeg sosem fejeznek be. 105 emelet, 330m!! Az az érzésem, mintha egy 2 milliósra épített városban, csak 100 ezren élnének, annyira minimális a közúti forgalom, de legalább légszennyezés sincs.

 

Bocs az fél offért, remélem azért lesz akit érdekel

 

 

 

Előzmény: IRMA_TE_ÉDES (16731)
Captaindonc Creative Commons License 2009.03.16 0 0 16736

Visszaolvastam egy darabig, de nem találtam infót róla. M6 újváros szerkszárd üteméről tud valaki valamilyen befejezési vagy lehetséges átadási dátumot?

 

köszi.

esencia Creative Commons License 2009.03.16 0 0 16735

Szerintem ebből teljes útzár lesz:

http://www.tokaj.hu/aktualis/hirek/hirek/reszletek.html?contentID=938

A helyzet ismert: megint fognak építeni vagy 40 km autópályát, es ehhez a kőszállítás során tönkre fognak tenni vagy 160 km közutat, meg Tokaj belvárosát. Érdekes módon az áruszállító kamionok továbbra se Debrecen-M3-Miskolc-Kassa-Eprjes(Presov)- Dukla hágó felé mennek, hanem Debrecen-Nyíregyháza- Tokaj-Sátoraljaújhely-Vranov-Dukla-hágó vagy Nyíregyháza-Dombrád-Sárospatak-Sátoraljaújhely felé. Mert rövidebb! Kevés a sebességkorlátozás és a sebességmérés. Távolságarányos útdíj kell amilyen hamar lehet!

Törölt nick Creative Commons License 2009.03.16 0 0 16734

Ja meg a Rómaiak is pár km-en elvitték az aquaduktokat :)

 

 

épp ezt akartam mondani: ha durván elképesztő geodéta teljesítményt akarsz látni, nézz utána az akvaduktoknak... :-)

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Roman_aqueduct

 

hosszú 10km-eken át, hegyen-völgyön keresztül tökéletesen egyenletes lejtést kimérni elég elképesztő teljesítmény az akkori eszközökkel...

Előzmény: IRMA_TE_ÉDES (16733)
IRMA_TE_ÉDES Creative Commons License 2009.03.15 0 0 16733
Háááát! Papiron könnyű kiszerkeszteni valóban de:

Ha tűztél már ki egy ingatlanhatárt, vagy akár csak egy egyenst, merőlegest, bizonyos hossz fölött - mondjuk egy 300-400-500 m -es derékszögű háromszöget- gáz, mert a kitűzőrudat sem látod rendesen, nem tudsz egyenesbe állni, minden mérés körül megjelenik a hiba ellipszis, ami elviszi a méreteket sőt az egyenest is..

Mondjuk egy 60-80 x nagyitású távcsővel és markáns jelek használatával könnyebb. De akkor épp csak kezdték a távcsövek az életüket.

Alkalmazott müszer a mérőlánc, a spárga, a függő, a sárgaréz függő párral felszerelt mérőasztal ja meg a slaug-vizimérték volt.

Szóval szerintem piszok nagy teljeseitmény volt. Persze erre akkoriban kellett legyen megoldás hiszen a Canal du Midit is kitűzték a franciát a Földközi tenger és az óceán között hidakkal, alagutakkal stb.
Ja meg a Rómaiak is pár km-en elvitték az aquaduktokat :)
Előzmény: RadiX (16732)
RadiX Creative Commons License 2009.03.15 0 0 16732
azért hatszögrácsot nem olyan nehéz szerkeszteni egyszerű eszközökkel sem
Előzmény: IRMA_TE_ÉDES (16731)
IRMA_TE_ÉDES Creative Commons License 2009.03.15 0 0 16731
WoW! Kösz! Ha tudsz még!!!

Ajánlom figyelmedbe Palmanovát Udine alatt, ahol elágazik az autópálya Trieszt és Velence irányokba. Az elágazástól keletre 1-1,5 km!

jójó nemcsak kimondott út, hanem egy erőd Napoleon idejéből utakkal, terekkel, benne városkával. kb. mint a Komárom-monostori erőd. Csak nagyobban!!!

Na de kérem azt az alakzatot is ki kellett tűzni valamivel, és többszörösen!

Se GPS, se Total Station, se teodolit, se.....
Előzmény: hotrod25 (16704)
RadiX Creative Commons License 2009.03.15 0 0 16730
volt fizetőkapu a főpályán is, a kiszélesedés még most is látszik.
Előzmény: Törölt nick (16729)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.15 0 0 16729

Jó kis sárdagasztás lehetett, de a képekért megérte.

 

á, csak addig merészkedtem az autóval, amíg normálisan járható volt a terep...

jó lenne már egy kis napos idő, és akkor bringával végigmennék a teljes nyomvonalon...

 

 

Jól jön az építőknek a néhai M3 fizetőkapu helye. Nem kell terepet rendezni, szintezni.

 

hát az eléggé kiesik, mert a kapu a pirossal jelölt helyen volt...

(ha jólemléxem ez eredetileg féllóhere csp volt, de a kapusításkor jó nagy költséggel - kellett egy felüljáró, amit most bonthatnak elfele) átalakították trombitára...)

Előzmény: hotrod25 (16728)
hotrod25 Creative Commons License 2009.03.15 0 0 16728

Jó kis sárdagasztás lehetett, de a képekért megérte.

 

Az M3 csp-ben jelenleg a bekarikázott leendő híd pillérjeit építik.

 

 

 

Jól jön az építőknek a néhai M3 fizetőkapu helye. Nem kell terepet rendezni, szintezni.

Előzmény: Törölt nick (16727)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.15 0 0 16727

itt tavasz, meg egy kis M31 ízelítő:

 

ott kezdődik az M31...

 

vagyis itt: M31 0+000

 

gödöllő felöl jövet ezt lehet majd látni az M0hoz érkezvén...

ez itt a nagytarcsai patak völgye, itt 300m-es "viadukt" lesz (kb. mint pécelnél)

jövő héten kezdik a cölöpözést...

 

az előző kép hátterében lévő bevágás kicsit belezoommolva...

 

... ill. egészen közelről szemlélve...

itt még elég sok anyagot (agyagot?) ki kell termelni...

 

a fenti bevágás felől visszafele (M0 felé) fotózva...

elég rövidke, ellenben igen látványos lesz ez az M31...

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2009.03.14 0 0 16726

nahát akkor ezé nincsen idő a töltés-konszolizélésre... :-))

Előzmény: strangerr (16725)
strangerr Creative Commons License 2009.03.14 0 0 16725
Fogalmam sincs, lehet területszerzés elhúzódása, lehet az engedélyeztetés elhúzódása, lehet az uniós pályázattal kínlódik a kiksz, lehet hogy a tender ún. "minőségbiztosítása" húzódik stb. (ez utóbbi kettő simán lehet 1-1,5 év...)

Előzmény: Törölt nick (16724)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.14 0 0 16724

nade mé?

 

hiszen a hidak tervei régóta kész vannak, csak le kell porolni iket... :-))

Előzmény: strangerr (16723)
strangerr Creative Commons License 2009.03.14 0 0 16723
"ennek a bővítése a legmunkaigényesebb a duna hidak miatt..."

Talán emiatt az előkészítése is épp ennek a szakasznak a leghosszabb és "legmunkaigényesebb" :)
Előzmény: Törölt nick (16717)
Fricy Creative Commons License 2009.03.14 0 0 16722
Most találtam:
Tud valaki részleteket erről?
M7 autópálya 65 sz. főút alcsomópontjának spirális rendszerű körgeometriájú csomóponti kialakításának építési munkái
http://www.kozbeszerzes.hu/lid/ertesito/pid/0/ertesitoHirdetmenyProperties?objectID=Hirdetmeny.portal_3552_2009
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.14 0 0 16721

közben asszem megfejtettem a csomópontosdit:

 

a 4 különszintű: üllő-gyömrő, péteri-monor, gomba-monor, pilis-káva

(az albirsai trombita nem tartozik ide, mert az az albirsa-cegléd 4sávosítás projekt része)

 

a 7+1 meg a 4 különszintű csp. 4x2 "alcsomópontja", azaz a csp-i ágak becsatlakozása a keresztező mellékutakba...

Előzmény: Törölt nick (16719)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!