Csak azt nem értem,hogy egyik naprol a másikra mi történhetett,hogy így megváltozott a járása.Elállítódni nem hiszem hogy magátol elállítódott volna valamelyik csavar.Nem nagy probléma,de nekem van 5 éves ugyanilyen motor rotációs kapán,és azzal eddig az ég világon semmi probléma nem volt.úgy jár mint a doxa.
Az az ütközőcsavar állitja be a gép alapjáratát, igen. A pálca pedig a regulátor rúd, a rajta lévő rúgó a csillapító rúgója a regulátornak, a benzincsap alatt pedig egy rövidebb, vastagabb rúgó a regulátor rúgója a gépnek. Ne piszkálj egyik rúgóhoz se, mert csúnyán el lehet bánni egy kis rúgóhajlitgátással az egész motorral! Ez a lelke a motornak, a regulátor rendszer.
Ahogy írtad, az alapjáraton kellett picit állítani, a regulátor terhelés függvényében szabályozza a motor teljesítményét, de nálad nincs gond ezzel, meg már semmivel sem., ha jól értelek.
Nem eszi az olajat,és nem is füstöl.1 éves a gép!Levegőszűrő,gyertya karbi is tiszta.
A nívópálcán meg sem mozdul az olajszint.Az a csavar amit írtam,az a minimum fordulatszámot állítja?Első rántásra indul.Most hogy állítottam rajta sokkal jobb,más észre sem venné szerintem,csak én tudom milyen volt.Az a hosszukás vékony rugó,ami ennek a fojtószelepnek az összekötő pálcáján van nem okozhatja szerinted?Az állítócsavarok a helyükön voltak,látszott a festék jelölésen.
Igy látatlanban porlasztótakarítás/beállítás is lehet, hogy elég a gépednek. De akkor is szokott ilyet csinálni a gép, ha már picit eszi az olajat. Hagyd egy picit pöfögni alapjáraton, majd húzd oda neki a gázt. Nem füstöl?
Lenne egy olyan problémám,hogy a castel gcv 160-as fűnyíróm hidegen,beindítás utánn gyakran leáll.Pöcre indul,de ha vissza veszem utánna alacsony fordulatra a gázkart,akkor egyenetlenül jár,és leáll.Olyan mint ha alacsony lenne az alapjárata,egy picit tartja,aztán csökkenni kezd,picit beingadozik,és leáll.Ha bemelegszik,akkor jó!Eddig nem csinálta,vagy2-3 hete kezdte el.Van a karbin egy állítócsavar,ami valószínüleg az alsó fordulatszámon állít,egy picit bentebb tekertem rajta,most sokkal jobb lett,nem ál le,kicsit emelt a fordulatszámon,de még nem tökéletes.Egy picit hajlamos a fordulatszámot megingatni,alapjáraton üresben.
Vágás közben,terhelve is stabil,nem ingadozik a fordulatszám.A képen látható fojtószelep ütközőcsavarján tekertem egy picit befelé.Valami ötlet,hogy mitöl csinálja?
Igen, ez nem szép látvány. Kissebb repedéseket láttam már hengereken, viszont átrepedt hengert, ami beért volna a Nikasil réteghez is még nem. Nem tudom, Gépdoki találkozott-e már ilyen hengerrel, ami teljesen átrepedt, de ha a henger anyagára van felhordva a Nikasil, akkor elképzelhető tényleg, hogy teljesen bereped a henger, bár álltalában azért a henger lökete keményebb anyagból van, mint maga a külső réteg. Garis még a gép? Érdemes lenne megmutatni a szervíznek, biztos ami biztos alapon. Megmondom őszintén, ha hozzám hoznának be egy ilyet, biztosan egyeztetnék a Husqvarnával, hogy mitévő legyek vele, mert nem találkoztunk még ilyennel szerencsére, nem egy gyakori meghibásodás, ha meghibásodásként kezelhető egyáltalán.
Sajnos semmi képpen nem egészséges, ha a hengeren repedések vannak, ezek ugyanis egyre hosszabbak lesznek. Mivel a típust nem írtad le, ezért csak általánosságban tudom mondani, hogy ha acélperselyes a henger, akkor kisebb a baj, jó darabig még elmegy a motor ezzel a hibával. Viszont ha nikozil felületű az alu henger belső palástja (ez a valószínűbb), akkor előbb-utóbb a repedés elérhet a nikozil felületig, és akkor hengercsere következik.
Az Castelgarden fűnyíró, Makita színekben. Európa egyik legnagyobb fűnyíró gyára a Castelgarden, aki több más gyárnak is gyárt nem csak fűnyírókat, hanem fűnyíró traktorokat is. Sokan meglepődnének, ha a teljes listát felsorolnánk, amit a Castelgarden gyárt.
A Makita felvásárolta a Dolmár céget, ígíy hozzájutott a Dolmár kertigépes palettájához. Továbbra is gyártanak Dolmár néven is, hisz Németországban jól bevezetett márka a Dolmár, de Makita márkanév alatt is gyártják a legtöbb Dolmár típust.
Ez ma már megszokott üzleti ügylet. A cégek folyamatosan adják-veszik egymást. Már alig lehet kiigazodni közöttük.
Van közük egymáshoz biztosan, mert tényleg nagyon hasonló a két gép, de ez logikus is, hiszen ha te lennél a makita, aki kéziszerszámokat gyárt, és akarnál pár kertigépet is a kinalatodra felvenni, akkor első körben nem hiszem, hogy beruháznál gépekre, embereket vennél fel, akik a gyárban dolgoznának, hanem valószínűleg te is átsétálnál egy gyárhoz, hogy kellene neked pár ezer darab fűnyíró, Makita, vagy Dolmar szinekben (a két cég ugyan az), egy-két apróságot megváltoztatnátok, hogy azért mégse legyen teljesen ugyanaz a két gép, és máris kevesebb kockázattal nyithatnál egy új piac felé. Ha bejön a biznisz, akkor lehet majd saját gépeket is fejleszteni, addig pedig gyűjtenéd a tapasztalatokat a kerti gépek világából is.
Pl. nézd meg a Dolmar MS-25U, vagy Makita DBC290 gépeket, és hasonlitsd össze a Solo 121 vagy 129-el!
Nézegetem a lapodon a Makita gépeket, nem lehet hogy a Makitanak van valami köze a Castelgardenhez ? Pl. a PLM5111-es fűnyírójuk igencsak hasonlít a castelgarden XAP-hez.
hú, ma láttam egy babakocsiból átalakított fűnyírót működés közben! :-) a babakocsiból a csőváz volt meg, a fogantyú, meg a kerekek, alulra volt szerelve egy villanymotor késsel. sajnos fényképezőgép nem volt nálam.
Ha viszont így van akkor érdemes lehet a karon a markolatokat átszerelni. Ezeknél a gépeknél a karok a kialakítása a munkahelyzethez van kitalálva. Bár láttam olyan gépeket (einhell) ami csak annak látszó tárgy volt és aki tervezte?, gyártotta csak képről látott ilyet.
Akkor egy konstruktív javaslat: vizsgáld meg annak lehetőségét, át lehet -e fordítani a markolatot, hogy ne a hüvelyk ujjaddal kelljen nyomni a gázt. Hátha komfortosabb lenne úgy. (Vagy ez már megtörtént, és nem lehet átfordítani?)