Keresés

Részletes keresés

bodrostomi Creative Commons License 2009.03.18 0 0 16766
Mezőcsát ez alól pont kivétel, jól bemegy a városba a vasút....
Előzmény: Törölt nick (16764)
Fricy Creative Commons License 2009.03.18 0 0 16765
Na igen, a vasútellenes lobbi már akkor is működött.
Előzmény: Törölt nick (16764)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.17 0 0 16764

a kényelmesebb alatt azt értem, hogy gond nélkül bemehet a faluba, akár több helyen is megállhat, míg a vasút soxor kinn van a falu szélén, vagy akár km-ekre a falutól...

 

kár, hogy kádár apánk nem csinált jó nagy trancsírt a vasútba, most 1 gonddal kevesebb lenne...

Előzmény: bodrostomi (16763)
bodrostomi Creative Commons License 2009.03.17 0 0 16763
A kényelmesebbel elvitatkoznék, de tény, hogy nem volt versenyképes a vasút (ebben az állapotában) a busszal.

A Lasselsberger kavicsbányáinak van iparvágánya, akkor gondolom ezért... és nem is olyan messze van.
Előzmény: Törölt nick (16759)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.17 0 0 16762
(mindenesetre következetesen nyiszál...)
Előzmény: Törölt nick (16760)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.17 0 0 16761
Előzmény: Törölt nick (16760)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.17 0 0 16760

a forummotor néha öntudatára ébred, és nyiszabol...

 

szóval:

lehet, hogy olyan bányából hozták a követ, aminek volt iparvágánya, és közvetlen a mezőcsáti v>guglin láccik is...

Előzmény: Törölt nick (16759)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.17 0 0 16759

az M3 építésénél?

 

lehet, hogy olyan bányából hozták a követ, aminek volt iparvágánya, és közvetlen a mezőcsáti v>guglin láccik is...

 

ez az a vonal, ha jóltévedek, amit fel is számoltak - a busz sokkal olcsóbb, és kényelmesebb - feleslegessé téve a mrd-os M3 felüljárót...

Előzmény: bodrostomi (16758)
bodrostomi Creative Commons License 2009.03.17 0 0 16758
Jaja, valami ilyesmi lehet a dologban szerintem is, a plusz rakodás az oka mindennek. De akkor hogy volt az amikor a mezőcsáti vonalon még a személyvonatok sem jártak, hogy a vasút tudjon szállítani?! :-)
Előzmény: Törölt nick (16757)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.17 0 0 16757

Vasúti szállítás miért nem merül fel szinte sohasem?

 

gondolom ez úgy megy, hogy a kivitelező anygabeszerzője kér a mávtól egy árajánlatot, hogy mennyiért viszi el tállyáról, bodrogbányáról, meg tarcalról X ezer m3 követ a nyegyháza-namény vonal adott pontjaira, adott ütemezéssel...

 

meg kér a helyi fuvarosoktól is ajánlatot, oszt amelyik olcsóbb azt választja...

 

 

(persze könnyen lehet, hogy állomástól-állomásig a máv a nyerő, de a 2 plusz átrakodással viszont labdába se rúg6...

 

személyszállításnál is ez szokott berondítani a képbe, pedig az utast nem is kell rakodni, az teljesen autonóm önjáru áru... :-)

Előzmény: bodrostomi (16739)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.17 0 0 16756

Bányákban csak össztömeget mérnek.

 

vagy még azt se...

a modernebb homlokrakodók a beépített mérlegükkel már a rakodáskor lemérik, hogy mennyi lett felrakva...

 

az meg a fuvaros gongya, hogy ez belefér-e az össztömegébe, vagy sem...

 

Előzmény: AcidMan (16752)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.17 0 0 16755

A tervezési szakasz hossza 3 764 m. A tervezett szakaszon épül egy híd a Sajó folyó fölött, egy ártéri híd, valamint egy vasút fölötti híd, melyek mindegyike több nyílású, valamint épül egy földút átvezetést szolgáló híd, két ökológiai átjáró és több áteresz. A végcsomópontban pedig a 27. sz. főút egy körforgalmú csomóponttal kapcsolódik a 27. sz. főúthoz.

 

szerintem a kőccséget is nagyon elírták, mer nem létezik, hogy ez 385M-ből kigyöjjön...

 

inkább lesz az 1 nagyságrenddel több, azaz úgy 4mrd körül...

Előzmény: bodrostomi (16754)
bodrostomi Creative Commons License 2009.03.17 0 0 16754
Tipus: Közutak fejlesztése
Státusz: Folyamatban lévő
26 sz. főút, Sajószentpéter elkerülő (27 sz. főútig)

Várható forgalomba helyezés: 2009 év eleje
Kivitelező: Colas-Eger Zrt.
Kivitelezési költség: 384 706 603 HUF
Forrás: ERFA

A beruházás bemutatása:

A tervezett út bal pályája a meglévő 26. sz. főút 11+091 km szelvényében épülő körforgalmi csomópontból a jobb pálya direkt ágként a 26. sz. főút 11+461 km szelvényből kiindulva délkeleti irányban kerüli el Sajószentpéter várost és csatlakozik a 27. sz. főút 1+ 892 km szelvényéhez 2x1 sávos kialakítással.

A tervezési szakasz hossza 3 764 m. A tervezett szakaszon épül egy híd a Sajó folyó fölött, egy ártéri híd, valamint egy vasút fölötti híd, melyek mindegyike több nyílású, valamint épül egy földút átvezetést szolgáló híd, két ökológiai átjáró és több áteresz. A végcsomópontban pedig a 27. sz. főút egy körforgalmú csomóponttal kapcsolódik a 27. sz. főúthoz.


Itt valamit nagyon elírhattak, mert 2009 év elején még el sem kezdték a dolgot...



Roger Preed Creative Commons License 2009.03.17 0 0 16753
Nem vagyok biztos abban, hogy egy román, bolgár, lengyel, török, stb kamion nincs egy kicsit túlrakva.
Előzmény: Törölt nick (16746)
AcidMan Creative Commons License 2009.03.17 0 0 16752
Bányákban csak össztömeget mérnek. Mert hát őket az érdekli, az után fizet a vevő. De hogy egy megrakott nyerges bruttója kevesebb mint 40 tonna (tegyük fel, hogy szabályosan közlekedik), még nem jelenti azt, hogy egyik tengelyére sem nehezedik 11,5 tonnánál több. A KPM (vagy hogyishíjják őket manapság) meg pontosan azt méri. (meg hát csak azt tudja az út szélén)
Nyugaton (LOL utálom így kezdeni a mondatokat) annyival vannak előbbre, hogy újabb pótkocsikat használnak, amikben több az almónium. Így kapásból több nettót vihet, nagyobb a haszon, viszont ha telhetetlen a szarka, akkor meghajlik a farka. Nincs trükközés. Nincs nyomvájú.
Előzmény: bodrostomi (16748)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.17 0 0 16751

Érdekes módon az áruszállító kamionok továbbra se Debrecen-M3-Miskolc-Kassa-Eprjes(Presov)- Dukla hágó felé mennek, hanem Debrecen-Nyíregyháza- Tokaj-Sátoraljaújhely-Vranov-Dukla-hágó vagy Nyíregyháza-Dombrád-Sárospatak-Sátoraljaújhely felé.

 

szerintem ezek inkább satumare felől jönnek...

(debrecen felől jövet már csak 40km a spórolás...)

 

amúgy 1xű a képlet: a tranzit kamionokat ki kell tiltani tokajból, menjenek a hivatalos tranzitúton...

 

vagy legyen a 38as is tranzitút, de akkor építsék ki ennek megfelelően...

Előzmény: esencia (16735)
attus germanicus Creative Commons License 2009.03.17 0 0 16750
Persze, hogy megmérik. Ha szabályosan 16 tonnát lehet, akkor figyelnek, hogy 20-22 tonnánál ne legyen több.
Előzmény: bodrostomi (16748)
bodrostomi Creative Commons License 2009.03.17 0 0 16749
Ja, és a kamionok sebességét sem ártana ellenőrizni, valamint betartatni a szabályokat. Gondolom a nagy tempóról hirtelen fékezés sem tesz jót az utak állapotának.

Más. Tud valaki valamit arról, hogy áprilisban elkezdik-e a 26-os út Sajószentpéter elkerülő első ütemét?
bodrostomi Creative Commons License 2009.03.17 0 0 16748
De ott már eleve megmérik mennyit raknak rá... vagy nem?
Előzmény: Törölt nick (16747)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.17 0 0 16747

...vagy a bányák kijáratánál...

 

(általában nem a zoknit szállító kamionok vannak túlterhelve...)

Előzmény: Roger Preed (16744)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.17 0 0 16746

a távolságarányos útdíjat már rég feltalálták...

(úgy hívják: benyadó)

Előzmény: esencia (16745)
esencia Creative Commons License 2009.03.17 0 0 16745
Eszem ágában sincs ijesztgetni. Egyébként sem olyan ijedős. Én a tényeket próbálom értelmezni. Azt bárki belátja, hogy ami most van, az nem jól van. Minden további döntésnél figyelembe kell venni, és tenni valamit a változtatásért. A távolságarányos útdíj mindjárt csökkentené a vasút hátrányát. A tengelyterhelésmérés és a sebességkorlátozás, sebességmérés csak ezután következik hatékonyságban.
Előzmény: ghosty9 (16743)
Roger Preed Creative Commons License 2009.03.17 0 0 16744
Az országos hálózat szűk keresztmetszeteinél kellene egy-egy tengelyterhelés mérő állomás. Hidak (Tsizaug, Tokaj, ) frekventáltabb határállomások (Röszke, Hegyeshalom, Nagylak), stb.
Előzmény: ghosty9 (16743)
ghosty9 Creative Commons License 2009.03.17 0 0 16743
"Vasúti szállítás miért nem merül fel szinte sohasem?"

Ilyennel ne is ijesztgessük Lacit. :-)

(Egyébként nem lenne elég lerakáskor mindig tengelyterhelést mérni?)
Előzmény: bodrostomi (16739)
AcidMan Creative Commons License 2009.03.17 0 0 16742

Az M7-en a 100-as táblákat ilyenekre cserélték. Megmondom őszintén, hogy a tárnoki és velencei pihenő köztit nem figyeltem, mert ott eddig is sárga alapú volt a 100-as tábla is, szal ha ott is van változás, akkor nem volt elég' szembetűnő, de a többi ugrott.

Megomondom őszintén, örülök neki. És nem azért mert nem akartam, hanem mert képtelenség volt betartani. Tömegkarambolt okozott volna a paraszt vasárnap este Pest felé, ha le mer lassítani akár a külső sávban is...

**BPO-700** Creative Commons License 2009.03.16 0 0 16741
hotto Creative Commons License 2009.03.16 0 0 16740

Ezekhez csak egy apró adalék:

 

Phenjan-Nampho:

2000-ben készült el. A célja állítólag a nehézipari övezetek elérésének elégtelen kapacitása volt... Nem sok földmunkát végeztek, azt is emberi erővel: "A koreai ifjúság hősies erőfeszítéseinek árán..." Nem volt üzemanyag, az emberek fagyállót ittak, mert azt hitték segít a hideg ellen. A mi hullámvasutunk hossz-szelvénye kutyafasza ehhez képest.

 

Phenjan-Kaesong (Panminjon):

A XIII. Világifjúsági Találkozó alkalmára épült 1989-ben. A neve Újraegyesítés Autópálya. A hadsereg építette a népnek. Az út mellet pillérek álnak 3-asával mindkét oldalon. Robbantókamrák vannak bennük, hogy rá lehessen dönteni az útra merőlegesen, tankcsapdaként funkcionálva. Régi M7-es szerűen betonlapokból készült.

 

Phenjan-Mjohang hegység:

Ez is aszfalt. Sok helyen nincs elválasztósáv, hogy leszállópályaként tudják használni. 1993-ban készült el.

 

Előzmény: hotrod25 (16737)
bodrostomi Creative Commons License 2009.03.16 0 0 16739
ehhez a kőszállítás során tönkre fognak tenni vagy 160 km közutat

Vasúti szállítás miért nem merül fel szinte sohasem? (Tudom, mindenhova nem ér el, de azért a táv nagy részét le lehetne tudni a vasúttal)
Előzmény: esencia (16735)
Fricy Creative Commons License 2009.03.16 0 0 16738
Ez nagyon érdekes volt. Jöhet még ilyen.
Előzmény: hotrod25 (16737)
hotrod25 Creative Commons License 2009.03.16 0 0 16737

Állandó kedvencem: Észak-Kórea. A főváros kiváló, de az ország nagy része is közepes felbontásban látható. Az autópálya hálózata igen kiterjedt, eddig 4 fő irányt fedeztem fel. (remélem nem csuknak le kémkedésért :))

 

1. Pyongyang - Nampo
Nampo a fővárostól Dnyugatra egy kikötő 2*6! sáv vezet oda, érdekes, hogy a városokban 2*3, 2*4, de a prérin kiszélesedik... A jó felbontásnak hála látható az illegális átjárók sárfelhordása. Megtehetik, hiszen a forgalom tart a nullához. Kapacitás gondjaik nem nagyon lesznek a köv. 100 évben.

 

2. Pyongyang -tól északra a nemzetközi reptér mellet (nem túl érdekes)

 

3. Pyongyang - Wonsan
Érdekes vonalvezetésű hegyi ap, Koksan-tól délre van egy reptér sok mig 15/17-el. A cél Wonsan keleten található a Japán-tenger parján A nagy kék hajó a kikötőben állítólag a kedves vezető úszó! olimpiai méretű uszodája.

 

4. Pyongyang - Kaesong (déli határ)
Ezt találtam a legélvezetesebb, de egyben legagyamentebb vonalvezetésű ap-nak. Talán a bölcs vezető kiállt egy sziklára, meglendítette a kézét, és halkan, szerényen ezt mondta: erre építsétek elvtársak. És nem számított hegy, völgy, folyó, az irányt tartani kellett. Délen a fegyverszüneti vonaltól csak pár km-re van a vége néhány tankcsapdában.
 
Érdemes még szétnézni a nagyvárosokban, és főleg a fővárosban, mert ennyi túlméretezett beton építményt a világon kevés helyen látni. pl. egy hotel, amit valszeg sosem fejeznek be. 105 emelet, 330m!! Az az érzésem, mintha egy 2 milliósra épített városban, csak 100 ezren élnének, annyira minimális a közúti forgalom, de legalább légszennyezés sincs.

 

Bocs az fél offért, remélem azért lesz akit érdekel

 

 

 

Előzmény: IRMA_TE_ÉDES (16731)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!