a kényelmesebb alatt azt értem, hogy gond nélkül bemehet a faluba, akár több helyen is megállhat, míg a vasút soxor kinn van a falu szélén, vagy akár km-ekre a falutól...
kár, hogy kádár apánk nem csinált jó nagy trancsírt a vasútba, most 1 gonddal kevesebb lenne...
Jaja, valami ilyesmi lehet a dologban szerintem is, a plusz rakodás az oka mindennek. De akkor hogy volt az amikor a mezőcsáti vonalon még a személyvonatok sem jártak, hogy a vasút tudjon szállítani?! :-)
Vasúti szállítás miért nem merül fel szinte sohasem?
gondolom ez úgy megy, hogy a kivitelező anygabeszerzője kér a mávtól egy árajánlatot, hogy mennyiért viszi el tállyáról, bodrogbányáról, meg tarcalról X ezer m3 követ a nyegyháza-namény vonal adott pontjaira, adott ütemezéssel...
meg kér a helyi fuvarosoktól is ajánlatot, oszt amelyik olcsóbb azt választja...
(persze könnyen lehet, hogy állomástól-állomásig a máv a nyerő, de a 2 plusz átrakodással viszont labdába se rúg6...
személyszállításnál is ez szokott berondítani a képbe, pedig az utast nem is kell rakodni, az teljesen autonóm önjáru áru... :-)
A tervezési szakasz hossza 3 764 m. A tervezett szakaszon épül egy híd a Sajó folyó fölött, egy ártéri híd, valamint egy vasút fölötti híd, melyek mindegyike több nyílású, valamint épül egy földút átvezetést szolgáló híd, két ökológiai átjáró és több áteresz. A végcsomópontban pedig a 27. sz. főút egy körforgalmú csomóponttal kapcsolódik a 27. sz. főúthoz.
szerintem a kőccséget is nagyon elírták, mer nem létezik, hogy ez 385M-ből kigyöjjön...
inkább lesz az 1 nagyságrenddel több, azaz úgy 4mrd körül...
A tervezett út bal pályája a meglévő 26. sz. főút 11+091 km szelvényében épülő körforgalmi csomópontból a jobb pálya direkt ágként a 26. sz. főút 11+461 km szelvényből kiindulva délkeleti irányban kerüli el Sajószentpéter várost és csatlakozik a 27. sz. főút 1+ 892 km szelvényéhez 2x1 sávos kialakítással.
A tervezési szakasz hossza 3 764 m. A tervezett szakaszon épül egy híd a Sajó folyó fölött, egy ártéri híd, valamint egy vasút fölötti híd, melyek mindegyike több nyílású, valamint épül egy földút átvezetést szolgáló híd, két ökológiai átjáró és több áteresz. A végcsomópontban pedig a 27. sz. főút egy körforgalmú csomóponttal kapcsolódik a 27. sz. főúthoz.
Itt valamit nagyon elírhattak, mert 2009 év elején még el sem kezdték a dolgot...
Bányákban csak össztömeget mérnek. Mert hát őket az érdekli, az után fizet a vevő. De hogy egy megrakott nyerges bruttója kevesebb mint 40 tonna (tegyük fel, hogy szabályosan közlekedik), még nem jelenti azt, hogy egyik tengelyére sem nehezedik 11,5 tonnánál több. A KPM (vagy hogyishíjják őket manapság) meg pontosan azt méri. (meg hát csak azt tudja az út szélén) Nyugaton (LOL utálom így kezdeni a mondatokat) annyival vannak előbbre, hogy újabb pótkocsikat használnak, amikben több az almónium. Így kapásból több nettót vihet, nagyobb a haszon, viszont ha telhetetlen a szarka, akkor meghajlik a farka. Nincs trükközés. Nincs nyomvájú.
Érdekes módon az áruszállító kamionok továbbra se Debrecen-M3-Miskolc-Kassa-Eprjes(Presov)- Dukla hágó felé mennek, hanem Debrecen-Nyíregyháza- Tokaj-Sátoraljaújhely-Vranov-Dukla-hágó vagy Nyíregyháza-Dombrád-Sárospatak-Sátoraljaújhely felé.
szerintem ezek inkább satumare felől jönnek...
(debrecen felől jövet már csak 40km a spórolás...)
amúgy 1xű a képlet: a tranzit kamionokat ki kell tiltani tokajból, menjenek a hivatalos tranzitúton...
vagy legyen a 38as is tranzitút, de akkor építsék ki ennek megfelelően...
Ja, és a kamionok sebességét sem ártana ellenőrizni, valamint betartatni a szabályokat. Gondolom a nagy tempóról hirtelen fékezés sem tesz jót az utak állapotának.
Más. Tud valaki valamit arról, hogy áprilisban elkezdik-e a 26-os út Sajószentpéter elkerülő első ütemét?
Eszem ágában sincs ijesztgetni. Egyébként sem olyan ijedős. Én a tényeket próbálom értelmezni. Azt bárki belátja, hogy ami most van, az nem jól van. Minden további döntésnél figyelembe kell venni, és tenni valamit a változtatásért. A távolságarányos útdíj mindjárt csökkentené a vasút hátrányát. A tengelyterhelésmérés és a sebességkorlátozás, sebességmérés csak ezután következik hatékonyságban.
Az országos hálózat szűk keresztmetszeteinél kellene egy-egy tengelyterhelés mérő állomás. Hidak (Tsizaug, Tokaj, ) frekventáltabb határállomások (Röszke, Hegyeshalom, Nagylak), stb.
Az M7-en a 100-as táblákat ilyenekre cserélték. Megmondom őszintén, hogy a tárnoki és velencei pihenő köztit nem figyeltem, mert ott eddig is sárga alapú volt a 100-as tábla is, szal ha ott is van változás, akkor nem volt elég' szembetűnő, de a többi ugrott.
Megomondom őszintén, örülök neki. És nem azért mert nem akartam, hanem mert képtelenség volt betartani. Tömegkarambolt okozott volna a paraszt vasárnap este Pest felé, ha le mer lassítani akár a külső sávban is...
2000-ben készült el. A célja állítólag a nehézipari övezetek elérésének elégtelen kapacitása volt... Nem sok földmunkát végeztek, azt is emberi erővel: "A koreai ifjúság hősies erőfeszítéseinek árán..." Nem volt üzemanyag, az emberek fagyállót ittak, mert azt hitték segít a hideg ellen. A mi hullámvasutunk hossz-szelvénye kutyafasza ehhez képest.
Phenjan-Kaesong (Panminjon):
A XIII. Világifjúsági Találkozó alkalmára épült 1989-ben. A neve Újraegyesítés Autópálya. A hadsereg építette a népnek. Az út mellet pillérek álnak 3-asával mindkét oldalon. Robbantókamrák vannak bennük, hogy rá lehessen dönteni az útra merőlegesen, tankcsapdaként funkcionálva. Régi M7-es szerűen betonlapokból készült.
Phenjan-Mjohang hegység:
Ez is aszfalt. Sok helyen nincs elválasztósáv, hogy leszállópályaként tudják használni. 1993-ban készült el.
Állandó kedvencem: Észak-Kórea. A főváros kiváló, de az ország nagy része is közepes felbontásban látható. Az autópálya hálózata igen kiterjedt, eddig 4 fő irányt fedeztem fel. (remélem nem csuknak le kémkedésért :))
1. Pyongyang - Nampo Nampo a fővárostól Dnyugatra egy kikötő 2*6! sáv vezet oda, érdekes, hogy a városokban 2*3, 2*4, de a prérin kiszélesedik... A jó felbontásnak hála látható az illegális átjárók sárfelhordása. Megtehetik, hiszen a forgalom tart a nullához. Kapacitás gondjaik nem nagyon lesznek a köv. 100 évben.
2. Pyongyang -tól északra a nemzetközi reptér mellet (nem túl érdekes)
3. Pyongyang - Wonsan Érdekes vonalvezetésű hegyi ap, Koksan-tól délre van egy reptér sok mig 15/17-el. A cél Wonsan keleten található a Japán-tenger parján A nagy kék hajó a kikötőben állítólag a kedves vezető úszó! olimpiai méretű uszodája.
4. Pyongyang - Kaesong (déli határ) Ezt találtam a legélvezetesebb, de egyben legagyamentebb vonalvezetésű ap-nak. Talán a bölcs vezető kiállt egy sziklára, meglendítette a kézét, és halkan, szerényen ezt mondta: erre építsétek elvtársak. És nem számított hegy, völgy, folyó, az irányt tartani kellett. Délen a fegyverszüneti vonaltól csak pár km-re van a vége néhány tankcsapdában.
Érdemes még szétnézni a nagyvárosokban, és főleg a fővárosban, mert ennyi túlméretezett beton építményt a világon kevés helyen látni. pl. egy hotel, amit valszeg sosem fejeznek be. 105 emelet, 330m!! Az az érzésem, mintha egy 2 milliósra épített városban, csak 100 ezren élnének, annyira minimális a közúti forgalom, de legalább légszennyezés sincs.
Bocs az fél offért, remélem azért lesz akit érdekel