Keresés

Részletes keresés

Fricy Creative Commons License 2006.05.24 0 0 1359
A hidak háttöltéseit viszont nagyon elszúrták. Nagyon nagyot dob az autón...
Előzmény: kktt (1356)
elemes Creative Commons License 2006.05.24 0 0 1358
Szabályosni szabályos: a pályatest általában teljes egészében az út széle felé lejt. Balra kanyarodó ívekben azonban az ív belső oldala felé kell megdönteni a pályatestet. Ha belegondolsz, a pályán hosszan, átlósan futó él még mindig jobb, mintha egy lépcső lenne, a belső sávban lefelé, a külső sávban felfelé :-)

Az biztos, hogy ezt az átlósan futó törést talán lágyabb hajlásban is meg lehetne csinálni, az M3-ason találkoztam ilyennel is (meg persze "éles" töréssel is).
Előzmény: kktt (1356)
rivotril Creative Commons License 2006.05.24 0 0 1357

Szia!

 

Ha jól értem, akkor az un. forgatási élről van szó. Ez ívek előtt ill. után szükséges az oldalesés átmenet miatt, tehát "szabályos" :-)

Előzmény: kktt (1356)
kktt Creative Commons License 2006.05.24 0 0 1356
Sziasztok!

Az elmúlt napokban autóztam a nemrég átadott M7-es szakaszon mindkét irányban.
Egy (engem) eléggé zavaró dolgot tapasztaltam (ill. ugyanezt korábban a határ melletti rövidke szakaszon is), de itt több is volt egymás után pár km-enként, mindkét oldalon: az útpályán átlósan egy "domborulat" megy végig, ami elég váratlanul ért, ahogy megdobta a kocsit. Gondolom úgy keletkezett, ahogy a "gépsor" ment le a pályáról ill. ment át a szembe-pályára, avagy egyenesen felyezték be a kanyar ívében az aszfaltozást, aztán mellőle folytatták.
"Szabályos" ez?

Ami viszont tetszik, hogy a leállósáv "felfestése" bordás, így aki picit elbambul, ráhajtva a zaj magához téríti. (Mondjuk elsőre a frász jött rám, hogy mi történt a kocsival... :-))
cyber.greg Creative Commons License 2006.05.22 0 0 1355
Természetesen ilyenkor a jobbszélső lényegül át kapaszkodósávvá, de ezt mondtam is!
Előzmény: Taip (1353)
elemes Creative Commons License 2006.05.22 0 0 1354
Taip,

a megállapításod a magyar közlekedési kultúrában igaz.
Előzmény: Taip (1353)
Taip Creative Commons License 2006.05.22 0 0 1353
Ha az ember a belső sávban maradva ettől a bizonyos sávtól jobbra lesz és csak az halad az előzősávban, aki direkt kimegy rá, akkor számíthat rá, hogy ha egyszer kiment, akkor vissza is kell jönnie. Így rendben van. De akkor ez előzősáv és nem kapaszkodósáv. :)

Azt azért továbbra is fenntartom, hogy nagy sebességnél veszélyesebb a visszasorolás és nincs hova menekülni.
Előzmény: cyber.greg (1352)
cyber.greg Creative Commons License 2006.05.22 0 0 1352

Nem hirtelen szűnik meg, mert 600 m-rel előre van jelezve.

Ugyanakkor nem muszáj végig legbelül haladni, az csak egy lehetőség, hogy ha a jobbról másodikban lassú neked valaki, ott megelőzheted.

Előzmény: Taip (1350)
elemes Creative Commons License 2006.05.22 0 0 1351
Kedden este tíz óra tájban sétáltam egy néhány száz méteres, kanyargós, elég meredeken emelkedő útszakaszon, és kicsit csodálkozva állapítottam meg, hogy egyetlen autó sem parkol az út szélén.

Szerdán reggel ugyanott (lefelé battyogva) egy asztaltmaró "gépsort" láttam dolgozni: a sor elején jókora teherautó rakterébe potyogott a vizes aszfaltdarálék, a sor közepén maga az aszfaltmaró, amihez egy közeli tűzcsapról vezették a vizet (a csövet egy narancs-mellényes melós igazgatta, ahogyan a marógép lassan kúszott előre), leghátul pedig egy takarítógép szedte fel a marógép által elhullatott darabkákat.

Szerdán este felfelé sétálva a néhány száz méteres útszakasz teljes (kb. 8 méteres) szélességében mart felületű aszfaltot láthatam, néhol foltokban kilátszott a régi macskaköves burkolat.

Csütörtökön reggel lefelé menet két billencset látok, rakományuk ponyvával letakarva, egy harmadik épp a kis finiserbe borítja bele az aszfaltot.

Csütörtökön délután az úton friss aszfaltszőnyeg, egyik oldalon (ahol megengedett) ott parkolnak a környéken lakók autói. A felezővonal még nem készült el, de már ott vannak a fehér jelzőpöttyök.

Nem, nem álmodtam, ez maga volt a nyers valóság.
Taip Creative Commons License 2006.05.22 0 0 1350
Én viszont nagyon nem szeretem az elfogyó belső sávot.

Már 130-as tempónál is balesetveszélyes, hogy egyszercsak hirtelen nincs hová tovább menned. Németországban, a sebességkorlátozás nélküli szakaszokon pedig még veszélyesebbnek tartom. Mindig a frász jött rám, amikor ilyennel találkoztam.
Előzmény: cyber.greg (1344)
mzdude Creative Commons License 2006.05.22 0 0 1349
Annyiból is jobb a jobb oldali kapaszkodó, hogy ha éppen nem engednek be, akkor mész tovább a leállón pár tíz métert. Nem szabályos, de nagyjából veszélytelen.
Előzmény: Törölt nick (1348)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.22 0 0 1348

Ilyen spontán dugók a csomópontok bejövő forgalmának forgalomvisszatorlasztó hatása miatt keletkeznek.

Ha ez gyakran előfordul, akkor már időszerű a 2x3 sáv, legalább a csomópont utáni 2-3 km-en.

 

Amúgy érdekes, hogy hollandia a kerékpárosközlekedés mintaképe, náluk messze a legnagyobb (meg belgiumban) az autópályasűrűség, és mégis rendszeresen bedugulnak a pályák. (bár igaz, hogy a népsűrűség is a miénk többszöröse)

 

Kiváncsi vagyok náluk hogyan alakul az autózók/tömegközlekedők/kerékpározók aránya, ill. mennyit gurul átlagosan 1 autó évente.

 

Az "elfogyó" belső sávval nem értek egyet. Szerintem célszerűbb a külső sávot elfogyasztani. (balra mégiscsak könnyebb besorolni, mint jobbra.)

 

Engem egyszer Poprád környékén annyira váratlanul ért az elfogyó belső sáv, hogy  gyakorlatilag körültekintés nélkül váltottam sávot jobbra.  (Persze lehet, hogy volt előjelző tábla, csak nem vettem észre...)

Előzmény: cyber.greg (1344)
attus germanicus Creative Commons License 2006.05.22 0 0 1347
A pályák Németországban is hihetetlenül képesek beállni.

Amúgy ez a belső megszűnő sáv nekem is feltűnt több országban is, és szerintem is nagyon jó megoldás.
Előzmény: cyber.greg (1344)
Fricy Creative Commons License 2006.05.22 0 0 1346
Horvátországban is így van.
Előzmény: cyber.greg (1344)
Asteriksz Creative Commons License 2006.05.21 0 0 1345
előfordul néha...
cyber.greg Creative Commons License 2006.05.21 0 0 1344

Most voltam Hollandiában autóval, hát ott akkora dugók vannak az autópályákon, hogy hihetetlen! És nem baleset vagy építkezés miatt, hanem csak úgy hirtelen képződnek, és éppen olyan hirtelen el is oszlanak. Sehol máshol nem láttam még ilyet.

 

A másik, útközben Ausztriában és Németországban láttam, hogy a magyar gyakorlattal ellentétben a kapaszkodósáv nem úgy van, hogy jobbszélen nyílik egy sáv és aztán megszűnik. Hanem baloldalt keletkezik egy sáv, ekkor a jobb szélső sáv átlényegül kapaszkodósávvá.

És ez így sokkal jobb, mert a kamionoknak nem kell visszasorolniuk, miután felmásztak a hegyre.

Törölt nick Creative Commons License 2006.05.21 0 0 1343

Szerintetek az M6-on a pusztaszabolcsi vasút feletti felüljárót miért kellett ilyen hosszúra építeni?

 

igaz, hogy az M6 meglehetősen lapos szögben keresztezi a vasútat, de ez még nem idokolja a kb. 250m-t.

 

A felüljáró hídfőit a vasúttal párhuzamosan is ki lehetett volna alakítani:

pl. így:

http://www.deldot.net/static/projects/sr1/photos_odessa_canal3.shtml

9., 10. kép

Fricy Creative Commons License 2006.05.16 0 0 1342
cyber.greg Creative Commons License 2006.05.13 0 0 1341
Azt is a Népszabi írta tegnap. Émmég nem jártam arra.
Előzmény: attus germanicus (1340)
attus germanicus Creative Commons License 2006.05.13 0 0 1340
Viszont állítólag átadták a Balatoni úti hidat. Tényleg így történt? Épp ideje...
cyber.greg Creative Commons License 2006.05.13 0 0 1339

M6-os: újabb hónapot csúszhat az átadás

http://www.nol.hu/cikk/403778/

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2006.05.09 0 0 1338

A vegyépszernek egész frankó M8+Dújhíd galériája van fenn...

 

http://212.92.23.182/galeria/main.php?g2_view=core.ShowItem&g2_itemId=39

Fricy Creative Commons License 2006.05.06 0 0 1337
Most kaptam az infót, hogy jelenleg zajlik a 6-os úton az M6 hídelemeinek beemelése Érd-Budapest határában.
Fricy Creative Commons License 2006.05.05 0 0 1336
Alagút is lesz az M0-ás keleti szakaszán

Részben a föld alatt fut majd a fővárosi körgyűrű Vecsés-M3 autópálya közötti szakasza. Épül az északi Duna-híd is, a szentendrei kis híd pontos helyéről még zajlanak az egyeztetések.

Megfelelő ütemben halad az M0-ás Budapestet elkerülő körgyűrű keleti szektorának építése, a 26,5 kilométeres új szakaszt a terv szerint a jövő év végén adják át - közölte Béni Gyöngyi, a Nemzeti Autópálya Rt. sajtóreferense csütörtökön.

A 70 milliárd forintos beruházás költségének nagyobb hányadát az EU fedezi, a közbeszerzési pályázaton két cég, a PVT, két osztrák és egy magyar vállalkozást magába tömörítő konzorcium és az ED-M0-ás közös vállalkozás, egri és debreceni útépítő céggel, nyert és kapott megbízást a kivitelezésre. A munkálatok szakmai felügyelője az UTIBER.

Figyelembe veszik a "zöld szempontokat"

A Vecsést az M3-as autópályával összekötő, Maglódot és Pécelt is érintő körgyűrű-szakasz jelenleg az Árpádföldtől Csömörig futó 8,5 kilométeres távon épül kétszer két sávon. Itt figyelembe veszik a környezet- és természetvédelmi szempontokat, ezért az utat 14 méter mélyen a földfelszín alatt építik ki, hogy ezzel a környező települések lakosait megóvják a zajhatásoktól. Ahol kevésbé mélyen megy az út, ott zajfalakat, védődombokat építenek ki.

Az M0-ás körgyűrű Újpestet Budakalásszal összekötő 3 kilométer hosszú Duna-híd építéséhez is hozzáláttak. Vita van még, hogy a beruházás részét képező, a Szentendrei-sziget és Szentendre között kiépítendő kis híd pontosan hol helyezkedjen el, ezzel kapcsolatban még egyeztetések zajlanak az érintett önkormányzatokkal.

Jelenleg 50 kilométer hosszon közlekedhetnek a járművek a Budapestet elkerülő körgyűrűn, a terv szerint a végleges hossz 107 kilométer lesz. Elkészülte után az ide átterelődő forgalom nagymértékben mérsékli majd a fővárosi utak zsúfoltságát.

Forrás: http://www.budapest.hu/engine.aspx?page=news&artname=20060505-cikk-alagut
Fricy Creative Commons License 2006.05.04 0 0 1335
Köszi a linket!
Előzmény: Asteriksz (1334)
Asteriksz Creative Commons License 2006.05.04 0 0 1334
Asteriksz Creative Commons License 2006.05.04 0 0 1333
Előzmény: Fricy (1330)
elemes Creative Commons License 2006.05.03 0 0 1332
Nemsokára lesz nekünk is egy ilyen :-))) Kicsit alacsonyabb, de majdnem ugyanúgy néz ki.
Előzmény: Fricy (1330)
attus germanicus Creative Commons License 2006.05.03 0 0 1331
Tudtam, hogy valamit elfelejtek. Na, mindegy, győzött a Fradi, ezt meg úgyis fogják még adni :-)
Előzmény: Fricy (1330)
Fricy Creative Commons License 2006.05.03 0 0 1330
Műsorajánló:
21.00, National Geographic, A Millau-viadukt

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!