Keresés

Részletes keresés

mestska Creative Commons License 2002.05.29 0 0 80
Igen, így fog megépülni az M0
Előzmény: RadiX (75)
mestska Creative Commons License 2002.05.29 0 0 79
Igen, kb. bár néhány helyen azért még épül elkerülőút majd.
Az M7 balatonszárszói szakasza biztos hogy nem épül meg.
Előzmény: RadiX (74)
RadiX Creative Commons License 2002.05.23 0 0 78
Allitolag lesz elkerules a 4-esen Hajduszoboszlonal is, megpedig altalam ismeretlen okokbol del felöl, tehat ketszer fogja keresztezni a 100-as vasutvonalat.
Előzmény: Macibb (77)
Macibb Creative Commons License 2002.05.21 0 0 77
Amivel még kiegészíteném, mert láttam:

8-as út négysávosítása Veszprém-Székesfehérvár között. Most két szakaszon folyik a munka:
- Székesfehérvár határától kb. a 14. szelvényig
- Várpalota és Csór között, a szelvényszámra nem emlékszem.

Mindkét helyen kinn vannak a Széchenyi-terv dicsőségét hirdető táblák, kár, hogy a km-szelvények tanúsága szerint fel vannak cserélve ;-)

Érdekes, hogy tudomásom szerint Várpalotát nem fogja elkerülni az út, mert északról katonai terület, délről pedig mocsár képezi az akadályt és nagyon drága lenne.

Macibb

Előzmény: RadiX (74)
RadiX Creative Commons License 2002.05.10 0 0 76
Építik az M5-ös bevezető szakaszát

NSZ • 2002. május 10. • Szerző: Munkatársunktól

Négy újabb útfejlesztés kezdődik napokon belül a fővárosban: bővítik az 5-ös és a 6-os főutak bevezető szakaszát, valamint díszburkolattal látják el a Szabó Ervin teret, illetve a Nagymező utca egyik szakaszát – jelentette be Demszky Gábor főpolgármester tegnapi sajtótájékoztatóján. A beruházások összköltsége mintegy 6 milliárd 7 millió forint, hangzott el.

Tegnap kezdték meg az M5-ös autópálya bevezető szakaszának még hiányzó részét kiépíteni az Ecseri út és a Határ út között. Az 1,3 kilométer hosszúságú kétszer kétsávos új útpálya megnyitásával megszűnhet a Gyáli út terhelése. A 3,2 milliárd forintba kerülő beruházást november 10-én fejezik be, de az utat várhatóan már augusztus 25-én megnyitják. Júniusban kezdődik a 6-os főút bevezető útvonalának kétszer kétsávossá bővítése a Hauszmann Alajos utca és a Galvani út, valamint a Kitérő út és a Vilmos utca között. A közbenső szakasz Galvani út és a Kitérő út közötti teljes kiépítése a térségben létesítendő bevásárlóközpont finanszírozásában valósul meg. A 2,9 milliárd forint költségű beruházás a tervek szerint október-novemberre fejeződik be.

RadiX Creative Commons License 2002.05.08 0 0 75
Ezt kifelejtettem, pedig talan a legfontosabb:

M0 delkeleti-keleti szakasza, lehetöleg az M3-ig vegig. Ez ugye azt is jelenti, hogy a jelenlegi nyomvonalbol egy darabot fel is kell hagyni (legalabbis atszamozni, a csaomopontokat atepiteni), es az uj nyomvonalat az 51-es csomopontjatol kell vinni Gyalon, Vecsesen kivul.

Előzmény: RadiX (74)
RadiX Creative Commons License 2002.05.08 0 0 74
Szerintem a következö 4 evben ezek fognak epulni:

Autopalyak es egyeb gyorsforgalmi utak:

M1+M15: kell itt meg valamit csinalni? Esetleg az M15 teljes autopalyava bövitese, ha a forgalom megköveteli.

M3: Polgar-Nyiregyhaza(kelet), az eredeti nyomvonalon, prodi kiterö nelkul. M30 autout Emöd-Miskolc köze + miskolci felgyuru (delröl eszakra: 3-as ut- M30 - 3-37 közös szakasz - 26-os ut)

M5: jo kerdes, szvsz ha Szegeden szoci polgarmester gyöz, akkor elkezdik a Kiskunfelegyhaza-Szeged-Röszke szakaszt.

M7: Talan a Balcsi nyugati csucskeig.

Föutak:

10-es uj nyomvonala az egy hosszabb munka lesz, talan belekezdenek.

2/a folytatasa?

3-as: hatvani elkerules, miskolci felgyuru (lasd fent)

4-es bevezetö szakasz felujitasa + Vecses, Ullö elkerulese eszakrol, repteri bekötö szelesitese (2x2 sav), abonyi elkerulö(eszak), törökszentmiklosi elkerulö(mar epul)

Tovabbi ötletek?

Előzmény: mestska (73)
mestska Creative Commons License 2002.04.25 0 0 73
OFF
mail ment
ON

Az utóbbi időben eléggé meghhalt ez a fórum. Pedig témában nem lenne hiány. PÉldául mit gondoltok a ez elmúlt hetekben bekövetkezett ezarmillió alapkőletételről? Vagy például arról, hogy a leendő szocialista kormány milyen autópályapolitikát fog folytatni? (Mert azt elismerhetjük, hogy a Fideszének nagyobb volt a füstje, mint a lángja). Bár az is lehet hogy csak idő kellett volna, hogy beérjenek. Na mindegy. Téma felvetve.

Előzmény: erminavet (72)
erminavet Creative Commons License 2002.03.08 0 0 72
Nem is azért írtam, mert azt hittem, a Tiszán fog cikázni, csakhogy fikázzam a Népszabó gagyiságát.

ti

Előzmény: tszilagyi (71)
tszilagyi Creative Commons License 2002.03.07 0 0 71
Már fentebb leírtam, merre fog menni....
Előzmény: erminavet (70)
erminavet Creative Commons License 2002.03.06 0 0 70
Sziasztok!

A mai Népszabadság 5. oldalán újra sikerült megjelentetni azt a térképet, amelyen az M8-M4 gyorsút sok város közepén áthalad és folyton keresztezi a Tiszát.

ti

RadiX Creative Commons License 2002.02.15 0 0 69
Jarni jar, de sajnos nem jut :-).
Előzmény: Macibb (67)
Macibb Creative Commons License 2002.02.14 0 0 68
Gyanús volt, mert megszoktam, hogy néz ki egy új útszakasz építése munkagépekkel, sárfelhordással, korlátozó táblákkal meg minden velejáróval. Itt a felsoroltak egyike sem látható, csak a dicsőségtábla. Titkon reméltem magamban, hogy a választásokra összehozzák ...

Macibb

Előzmény: tszilagyi (63)
Macibb Creative Commons License 2002.02.14 0 0 67
Akkor jár nekem 7,5 feles :-)

Macibb

Előzmény: RadiX (65)
tszilagyi Creative Commons License 2002.02.14 0 0 66
Az m8 hivatalos tervi vonalvezetése a kérdéses szakaszon: Északról kerüli el Kecskemétet, közvetlenül Nagykörös keleti szélén keresztezi a tiszakécskei utat, majd egy ív után áthalad Törtel és Köröstetétlen között, így éri el Szolnokot.
Előzmény: erminavet (54)
RadiX Creative Commons License 2002.02.14 0 0 65
Megneztem terkepen, 10.5 kilometer. Jol mellelöttem :-).
Előzmény: RadiX (61)
tszilagyi Creative Commons License 2002.02.14 0 0 64
A 2*1 sávval kapcsolatban: A törökszentmiklósi önkormányzatnak köszönhető.
A balai úthoz (cca. 100 jármű/nap) megszavaztak egy különszintű csomópontot, s ennek az ára vitte el a másik 2 sávot.
Mindenesetre így legalább nem kell átépíteni, ha kibővitik autópályává. (mert az egyik változatnak része)
Előzmény: RadiX (59)
tszilagyi Creative Commons License 2002.02.14 0 0 63
A valóság Törökszentmiklóssal kapcsolatban: Az alapkő letételekor nagy hacacáré, a kamerák kereszttüzében megindulnak a földmunkagépek, majd stop.
A rákövetkező nap óta csak a szél és a nyulak mozogtak arra.
Propaganda. De elindult 2001-ben hivatalosan, javitva a statisztikát. :))
Mondjuk ez inkább:((
Előzmény: RadiX (61)
erminavet Creative Commons License 2002.02.14 0 0 62
Sziasztok!

A Világgazdaság című napilap mai címlapján ismét ”érdekes” térkép jelent meg a gyorsútépítési programról. A jelmagyarázatban ”csak” az ’ekkor és ekkor indul’ az építkezés helyett írtak ’ekkor és ekkor készül el’-t. Jópofa. Például jövôre elkészül a teljes M7 és M71, az M6 Sztálinvárosig.

ti

RadiX Creative Commons License 2002.02.08 0 0 61
Jogos, nincs az több 12-13-nal. Kb. 103-104 lehet az eleje, 109-nel van Szajol, es 116 körul lehet a vege, fene se nezegeti. Ha arra jarok, akkor a közeperöl indulok v. erkezem, talan egyszer mentem rajta vegig. A miklosibol ket tabla latszik a vegen, meg minimalis földmunka, azt hallottam, nem sokkal a fagyok beallta elött kezdtek hozza, aztan gyorsan le is vonultak.
Előzmény: Macibb (60)
Macibb Creative Commons License 2002.02.08 0 0 60
Ha most annyi felest innék, ahány km ott a 18-ig hiányzik, elég jó kedvem lenne :-) szóval az szerintem inkább 10-12 körül adódik. De jövő hétvégén megyek arra és lemérem, meg a szelvényeket is leszámolom. Talán a 104-nél kezdődik? A törökszentmiklósi elkerülőből már látszik valami (csomópontok)?

Macibb

Előzmény: RadiX (59)
RadiX Creative Commons License 2002.02.08 0 0 59
Viszont a Törökszentmiklost elkerulö szakaszt csak 2x1 savra epitik, ugyhogy az a cca. 18 kilometer 2x2 savos szakasz sziget marad.
Előzmény: Macibb (55)
Macibb Creative Commons License 2001.08.13 0 0 58
"Egyébként bonyolultabb a helyzet. Egy 2X2 sávos, korszerű vezetésű, településeket elkerülő, keresztforgalom nélküli, azaz különszintű csomópontos út sok helyen jó, de ha hosszú, erősen számít, hogy milyen sebességet engednek."
Az én tapasztalataim szerint az eljutási időt az utazási sebességen kívül a haladás "stílusa" is lényegesen befolyásolja, azaz a megállások száma és gyakorisága, valamint az egyenletessége. Ha kiszámítod, 200 km-t 100, illetve 120 km/h átlagsebességgel megtéve 120, illetve 100 percre van szükséged. A különbség 20 perc, amit egy kávéra megállva már agyon is csaptál.
"Borzalmas volt a 8-as 4 sávos szakasza, amíg 80-nal kellett menni (fájt!), ráadásul gyakran mértek. Már szerencsére egy szakasz autóút, úgyhogy előbb 100, most 110 a max. (Tényleg, miért is nem M8 az a szakasz?)"
Szerintem azért nem M8, mert nincs mellette párhuzamos "régi út".
"De az új 2-esen most is (igaz, néhol csak 1 sáv van irányonként) csak 90. Megjegyzem még, nagy az M marketingértéke. Egy csomó büfé, kocsma, bolt pl. "M2", "M11", "M8" néven fut."
Sőt jónéhány csavar mérete is M4, M6, M8 stb. :-)

Macibb

Előzmény: erminavet (56)
erminavet Creative Commons License 2001.08.12 0 0 57
Fölvázoltam, hogy én kb. hogyan vezetnék néhány "gyorsforgalmú" utat:

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

A térkép alapja a Népszabadságban megjelent, korábban már beidézett rajz. Nálam sem feltétlenül pályák, egyes szakaszok 2X2 sávos gyorsutak, sőt esetleg 2X1 sávos, de keresztezés nélküli, az új 2-eshez hasonló, településeket elkerülő főutak. Szerintem nem kéne a 7-es tranzitforgalmat közvetlenül a Balaton térségébe vinni. A tó mögötti, most az M7-nek tervezett nyomvonalon épülhetne valamilyen gyorsút, csak a regionális forgalom számára (nem jelöltem). Az M6-M7 közös nyomvonalon vezetése kb. Dombóvárig szerintem nem drágább, bekapcsolja Kaposvárt, Pécset. Gondolom, még az előbb említett Balaton déli part alatti főút, a 6-os gyosúttá építése (ezt sem jelöltem) Dunaújvárosig is belefér ugyanabba a költségvetésbe, mint az M6 és M7 külön-külön kiépítése a mai 6-os és 7-essel nagyjából azonos nyomvonalon. Az M8-ba beépülhetne a jelenlegi autóút szakasz, a veszprémi elkerülő déli pontjától viszont nem a 71-essel párhuzamosan vinném, hanem keletre, Fehérvár alá, hogy a Balaton északi partjára menő forgalmat is "egyenesen" vigye (Fűzfőnél válna le). Utána Dunaújváros fölött át a Dunán, Kecskeméthez és Szolnokhoz is közel haladna el. (A térképen nem jelöltem az M0, M1, M5-öt sem).

ti

Előzmény: erminavet (56)
erminavet Creative Commons License 2001.08.10 0 0 56
Macibb (55)!

miért kell az érintett útvonalak egyébként szükséges bővítését hangzatos "M8" jelszóval eladni

Ha jól követem újságolvasóként az aktuális "hivatalos" terveket, az Mn ma már nem jelent feltétlenül autópályát, csak valamilyen "gyorsforgalmú utat". Volt idő, amikor S8, S9 neveket használtak (talán "sebes" esetleg "schnelle"). Aztán kiderült, esetleg a régóta sztrádaként elképzelt "kereszt" egyes részei (M3, M7 vége) sem feltétlenül pályaként épülnek, mert nincs rá pénz. Gondolom ezért (is) lett egységesen M a jel, ami nekem személy szerint tetszik.

Egyébként bonyolultabb a helyzet. Egy 2X2 sávos, korszerű vezetésű, településeket elkerülő, keresztforgalom nélküli, azaz különszintű csomópontos út sok helyen jó, de ha hosszú, erősen számít, hogy milyen sebességet engednek. Borzalmas volt a 8-as 4 sávos szakasza, amíg 80-nal kellett menni (fájt!), ráadásul gyakran mértek. Már szerencsére egy szakasz autóút, úgyhogy előbb 100, most 110 a max. (Tényleg, miért is nem M8 az a szakasz?) De az új 2-esen most is (igaz, néhol csak 1 sáv van irányonként) csak 90. Megjegyzem még, nagy az M marketingértéke. Egy csomó büfé, kocsma, bolt pl. "M2", "M11", "M8" néven fut.

ti

Előzmény: Macibb (55)
Macibb Creative Commons License 2001.08.10 0 0 55
Köszönöm a kivételezést :-) Már csak az a kérdésem, hogy miért kell az érintett útvonalak egyébként szükséges bővítését hangzatos "M8" jelszóval eladni? Egyébként éppen ma jártam Debrecen felé (pontosabban most is a környéken vagyok) és megállapítottam, hogy a 2x2-sávos kiépítés már tökéletesen megfelelne, erre élő példa a Szolnok és Törökszentmiklós közötti rövid szakasz, ahol egészen emberhez méltó módon lehet autózni.

Macibb

Előzmény: erminavet (49)
erminavet Creative Commons License 2001.08.10 0 0 54
Kdezsoe (53)!

Tudom, hogy kerdeztek mar, de MIERT?

Mondom, szerintem nem így megy majd, csak a térkép szar...

ti

Előzmény: kdezsoe (53)
kdezsoe Creative Commons License 2001.08.10 0 0 53
Tudom, hogy kerdeztek mar, de MIERT?
Előzmény: kdezsoe (52)
kdezsoe Creative Commons License 2001.08.10 0 0 52
Szolnok fele mi az a kurfli?
Kinek a telken kell athaladnia a 8-as utnak?
Meg azon az aron is, hogy 3x keresztezi a Tiszat...
:))
Előzmény: erminavet (49)
HEnci Creative Commons License 2001.08.10 0 0 51
Hurra 2 autopalyank lesz... valamikor 30 ev mulva(?)
Előzmény: erminavet (49)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!