dolgaim nagy resze elazott, de nem az a baj... ugy nez ki az igazolvanyaim usztak el meg nem igazan tudom hogyan sikerult, mindenesetre valahogy kiuszott az autombol... szoval holnap igazolvanykeszites....
Enyhe szomorúsággal nézem a képeket/olvasom a leírásokat... No majd legközelebb.
Az aktuális rossz hírem: elmarad a hétvégi Szentgyörgy Trophy! Az okot ne kérdezzétek, nem tudom; hülyeséget meg nem akarok mondani. Szomód viszont tavaly nekem tetszett... :)
a patrolos kollege ~6 eves kisfia este 11 fele sem tudta abbahagyni a fagyujtest, es nala 3x nagyobb fakat dontogetett ugy hogy felmaszott a tetejebe, kez es labmunkaval na meg a testsujaval tovestul torte ki. AZ apja ezt megelegelve elkapta es osszeszidta: olyan vagy mint egy zarlatos erdei mano...
Jeepi:
Szóval Jeep-je volt, de vett helyette egy autót.
Erről beszéltünk egész hétvégén, csak nem értetted. :-)
Különben is dáthás lett Shark, mert rákapirgálta a sarat a Csirkéd!
Best of Húsvét:
- NLQ önti ki a vizet a CD-tárból.
- "Zárlatos erdei manó."
Shark és Mindenki!
Boldogan! Köszönet a fogadtatásért.
Bevallom még előző nap gondolkodtam rajta, hogy tényleg kell-e nekem minden lében (pl.: kakaspörkölt) kanálnak lennem, de nagyon jól éreztem magam. Örülök, hogy mégis elmaradt a boszorkányégetés. Ez még dobott az egyébként is jó hangulatomon. (Beláthatjátok: az én szemszögömből ez nem mellékes!)
BéGé! Itt állok az ABC-nél (Bócsán) vasárnap reggel óta. Kezemben a szalámis zsemlye receptje, 5 féle variácóban. Ugye, mostmár hamarosan megérkezel Te is!
Csatlakozom 5Speed problémájához, miszerint a képek fel meg le töltögetése elég macerás ügy. Szóval ha valaki nem akar a letöltögetéssel pöcsörészni, akkor szóljon, megy a cucc CD-n. Ez nem csak a mostani túrára, hanem a képtárban található összes mindenre vonatkozik visszamenőleg és a jövőre nézve. A képek azért holnap fennlesznek a megszokott helyen.
Videó ügyben hasonló az eljárás.
Köszönjük a "nivás családnak" és az összes résztvevőnek ezt a remek húsvétot!
Egy kicsit féltem, hogy a magyar szavanna unalmas, de be kell látnom, hogy amellett hogy bőven akad kihívás még szép is.
Bocsi mindenkinek akitől nem tudtunk elköszönni, de úgy láttuk jobbnak, hogy hazaosonunk pestre az éjszaka leple alatt. Ez sikerült is, jpmaster hathatós segítségével, nem ütköztünk "közegellenállásba" (mégegyszerkösz).
Bulldog, legközelebb hol tartasz bemutatót? Feltétlenül megyek!
Jeepi: nekem is volt jeep-em, imádtam, de amikor elkezdtem elhagyni az országutat vettem egy autót.
Azért hála István barátunknak látott sarat is az a csoda.
Apropó: Koppány lefelküdt azóta, vagy jelentkezett tűzoltónak?
Mi is koszonjuk a jo bulit mindenkinek, de elsosorban a Nivas csaladnak a szervezest es NLQ-nak a drotjavitast! Sajnalom hogy el kellett jonnunk este, meg maradtunk volna, de hat ugye.
Kepek (szombatrol) fent vannak, kb 150 db, csak a thumbnail-ek 3.5 Mbyte, ki kell talalnom valami jobb rendszert (csoportositas?), egyenlore csak a turelmesek es a nagy savszelesseguek essenek neki. :-)
Akinek nem belső keringésen volt az elmúlt két napban, és még nem tette meg, kapcsolja max. fokozatra a szellőző-ventillátort, a műszerfali befúvókra állítva. Csak előtte álljon meg...
Jó estét Mindenki!
Mi is szerencsésen hazaértünk.
A Husvét qrrva jó volt! Nem akarom újra felsorolni ki mivel járult hozzá, KÖSZI mindenkinek!
Karcsi!
Kriszta kérdezi, maradt-e homok nálatok, mert a fürdőkád (fürdés után) tele volt homokkal. Vajon miért?
Ata
Részemről is köszönet mindenkinek mindenért, amit a hétvégén, -ért tett ,ill. tenni elmulasztott (Kááálmááán!!!). Nem sorolom fel sokadikként tételesen, hisz nem szigorú számadású :-), azt hiszem, mindenki beszállt valamivel, ha mással nem, hát jókedvvel (lásd Kopi). Csatlakozom a "best os Húsvét"-osokhoz.
Ezúttal 0,3 kHUF-ból megúsztam a mosót, viszont már biztos forrásból tudom, hogy van alapozó a festék alatt...
Ata, JP, Kercso, többi "eltünedező": hazaértetek gond nélkül?
Koszonom mindenkinek ezt a husvetot, csodalatos volt!
Karcsi, Karcsine csodas porkoltet sutemenyeket es az egesz szervezest
Bulldog neked kulon koszonet a pulyka es egyeb finom husokert igaz kisse robbanasveszelyes utana az autoban dohanyozni (ti tudjatok miert :))
mindenki masnak is a sok-sok finomsagert es a jo tarsasagert! de ugye nyaron nem mentek szallodaba lakni?????
egyebkent a kov tobnapost ugy kellene szervezni, hogy addig maradunk amig minden kaja el nem fogy.. (mindenki vegyen ki 1 het szabit)
Szoval mindig mondjak az elso kocsiusztatas a legnehezebb... nos nem is volt olyan veszelyes (meg nem mertem fel mi azott szet, mi mukodik, mi nem)...
Karcsi a toyota tamogatta az elkepzelesemet, azonban a meder alja nem :)). Egyebeknt maskor zavarj vissza, hogy mossam le ujra az autot:)
Bulldog szoval tulvagy az elso igazi karcoson... aktualis terepgumi vasarlas!!! :)
JEEPI: "Először is hajrá "Jeep"!Azt hiszam ezt már párszor(PMR) hallottátok"
tobbet halottuk mint lattuk :))
"Jeep nem is olyan rossz dzsip" hat dzsipnek nem rossz, de hat tudod mi terepjaroval jarunk :)))
"de azért valamit bizonyított az elmult két nap alatt."
igen valamit bizonyitott, hogy mit azt mindenki tudja :))
Koszi megegyszer mindenkinek
vegul a jelmondat: irany a kad :)
Üdv mindenkinek!
Mi is egyben megérkeztünk. Csatlakozom Bulldoghoz, ez volt eddig a legjobb húsvétom.
Igazán jó volt az "Első Húsvéti Topictúra Találkozó", remélem lesz második, harmadik, sokadik és azokon mind ottlehetünk.
rr81: bocs, hogy csak úgy elköszönés nélkül elindultunk, utólag is szia. Rendes volt tőled, hogy kijöttél az induláshoz.
Boszorgány: jössz velünk máskor is?
Níváscsalád: mégegyszer köszi mindent.
Először is hajrá "Jeep"!Azt hiszam ezt már párszor(PMR) hallottátok,hogy a Jeep nem is olyan rossz dzsip,de azért valamit bizonyított az elmult két nap alatt.
A rendezés és a kivitelezés első osztályú volt.Ezért köszönet MINDENKINEK!!
Karcsi:Nem is olyan homoki ez a bor.Huk!!
Irány a kád.
Kedveskéim:Mindenkinek köszönöm a porlovagrend,megalapításában való részvételt,aki ellátogatott hozzánk Soltvadkertre.atom hozta az üdítőt,Ata a felesége által sütött süteményekkel büszkélkedett,teljesen jogosan.Bulldog rengeteg húst és kolbászt hozott amit meg is sütött,fini volt.Sharki krumplival ,olajjal miegymással járult hozzá a közös asztalhoz(ügyesen pucol krumplit).Sört italokat többen hoztak,köszönet érte.Köszönjük az ajándékokat,remélem nem hagytam ki egyetlen hozzájárulót sem,ha igen elnézést érte,de eléggé fárasztó,eseménydús két nap volt.
Ja kedvesemmel főztünk egy kis kakaspörköltet,remélem ehető volt.
Legközelebb az ételek mennyiségének megállapításást azthiszem rá kell bíznunk az asszonyokra.
Atát megmentették NLQ és a gyerekek autója ellopásától,reggelre beásták a homokba,NLQ kipróbálta a csatorna többszöri keresztül autózása után, milyen lehet hosszába is autózni a csatornában? A Toyota nem támogatta teljes mértékben elképzelését,ezután István barátunk cibálta ki a Patrollal,ennek alváza cibálás közben félig eltört,már előtte is volt rajta repedés.Már örültem,hogy javítás előtt tiszta lesz a gép,mert ülés fölé ért a vízszint,de NLQ újra betette egy dagonyába és csupa sár az egész.
Ezenkívül is történtek érdekességek,de lusta vagyok annyit gépelni.
kgejza:
Ha 1984-es, akkor az biztos nem Defender, hanem 90-es vagy 110-es.
Milyen motor van benne?
Kizárólag 2.5-ös turbó dízellel ajánlom megvételre, vagy esetleg v8-as benzinessel bár ez utóbbi nagyon ritka és drága a fentartása.
A 90-es,110-es egyéb motorjai nagyon gyengék 2.5-ös szívódízel, vagy 2.5-2.3-as benzines.
Szerintem keress egy "igazi"(vagyis 1990 utáni) Defendert, szerintem olyan 2.5 körül már akad egy-kettő.
Jó reggelt mindenkinek a Húsvéti Topic Túráról!
Nagyon jól érezzük magunkat, Niváskarcsi és kedves családja remek házigazda.
Tegnap lefelé az uton arról beszélgettünk, mit is fogunk csinálni az alföld közepén, se hegy, ragyogó napsütés, tehát se sár.
Délben már az volt a vélemény, hogy "van itt megoldandó feladat". Délután pedig a kötelezö dagonya után (miután mindenkit sikerült kimenteni,senkit nem hagytunk ott) elégedetten tértünk vissza a táborba a kakaspörkölthöz.
A táj önmagában megérte, hogy lejöttünk, csodaszép.
Ma ismét mozfalmas nap vár ránk.
15 auto és kb 40 ember jött össze eddig.
Egyik barátom UAZ-t akar behozni magának Ukrajnából, és tőlem kért tanácsot. Létezik valami link, ahol jobban meg lehetne ismerni a márkát? (az sem baj, ha magyarul, de más nyelv is lehet.)
Metell
Lniva: (A többi nivás ugorja át!)
A Nivát hagyjuk. Yoti is vett helyette olyat, amit nem hagy ott a Jimny. Ezért nem tud most velünk jönni szegény BiharyG. Ezek a nivások sorra kitolnak vele. :-)
Nem is az lenne baj, hogy én is ganyédombnak látszó tárggyal mennék haza, hanem hogy az autó csak kedden lesz nálunk:(
Amugy örömmel elmennék...
Tényleg Tompy nem akarod az autódat AUTÓRA cserélni?:))
Tudok egy jó Nivát!
ja féltengelyek is ujak
Sziasztok!
Lniva:
Nem tudom, láttad-e, Karcsi írta, szgk.-val is lehet jönni! Legfennebb NLQ behúz a "tábor"-ba. Ha megkéred, óvatosan teszi. Max. letrágyáz közben. :-)
Mi van a Jimny-s srácokkal? Jönnek?
Karcsi:
Természetes víz van a közelben? (Nem dagonya!)
Bocs a kellemetlenkedésért, csak még annyit szeretnék hozzászólni, hogy a Niva NEM versenyzett, nem is arra van készitve.Egyetlen túrán volt, közuton használtam.
Fogadjátok utólagos bocsánatkérésemet, Sziasztok!
Nagyon sajnálom a hétvégi dolgot, de nem tudunk menni...A Niva megmentette magát.De az édes bosszú pillanata hamar eljőtt, szervizben van, és ma néztünk egy Seat Cordoba-t.Sajnos az nincs 4x4-es kivitelben emelve, de várhatóan csak nyárig kell, utána eladó, és terepjáró lesz belőle.
Ha valakit esetleg érdekel, a Niva javitás után eladó lesz.
Egy pár jellemző dolog:
Novemberben felujitott , azóta 2ooo km-es motor, ugyanakkor új difi és terepváltó, 1996- végi gyártású bordó, egyedi festéssel.
5 gyári felni 4 vadonatúj gumiva, és egy használttal,jelenlegi 4ooo km-t futott Yokohama 2o5/15-ös félterep gumi,Mangels krómfelnin.Van még 4 db gyári utcai felni nélkül.
Elöl Isuzu Trooper használtas gallytörő,ködlámpák, tetőlámpák.
Elöl 2 Astra ülés, szép állapot.
Műszakilag és motorikusan is az, a hengerekben 10-11 közötti kompresszió.
Új lengéscsillapitók,3 hete belőtt futómű.
A hátső dob cserélt tuning dob, króm véggel.
Igény szerint 1o-CD-s Sony magnó.
Távirányitós központi zár, riasztó.
Asszem mindent elsoroltam, ami fontos.
Szóval miután helyrehozzás teljesen az olajfolyást, eladó.
A motorra, diffire 3 hónap szervizi garancia.
Érdeklődni lehet:
o6-30-8567-812,
vagy 06-30-9699-992-őn.
Bocs a "reklámért" és az elhalasztott túráért, de az orosz technika csodája közbeszólt...
Mindenkinek kellemes túrázást, jó szórakozást kivánok:
Gábor
a nagykorosi utbol jol kovetkeztetem azt, hogy autopalyan akartok menni???
en csak akkor megyek autopalyan, ha tudjatok hol van nem fizetos lejarat :))
Kedves Csumpi és Nikáné!
Valójában nagyon hálásak vagyunk, hogy ilyen lelkesen tevékenykedtek azért, hogy mi jól érezzük magunkat! Csak férfiúi identitásunk miatt nem merjük ezt kerek perec kimondani.
En meg passziv sorban tengodom, de lattam egy Defendert az elessaroknal van kiteve, az automoso levo autokereskedesnel, megnezetem, hat nemtom. Elmondom a para metereket:
1984 es, kinezetre le van strapalva elegge, a forgalmazok nem sok mindent arultak el rola, kb 1 eve kint all. Az ara 1,5 millio. Meg zold, de az mellekes.
Egyelore csak tapogatozom, de erdekelne , hogy mit tudtok a geprol.
Udv
Gejza
Karcsiné:
Brr. Ettől még a gépem is lefagyott...
Szal újra beírom (pedig majdnem kész volt :-( ):
A "terepjáró szerelmes hölgy"-ből a "szerelmes"-hez semmi közöm, "hölgy" ugyebár adott, a "terepjáró" is stimmel, csak a gázlóképességen akad még javítani való, mert egyelőre gyakori zoknicserére szorul a futója. (Már bekészítettem néhányat.)
"...le öltem ezért...nyolc db. kakast..." Pedig mikor beraktad a Rönóba (vagy mitek van) még éltek. Csak az a nyavajás autó valahogy má' megin' letért a buckák közé.
:-)))))
Atom !
Az én Csumpi lányom igen is tisztelheti ezt az identitás, ezért egy hölgy, még ha korban kicsi is !" De nemes " mert legelább is annyit tett ezért az egész, nem is tudom miért ?, mint én " tudod, ha más nem, elviselem, de még élvezem is !"
Ráadásul szeretem ezt a társaságot :-)
Pl.: tegnap du. le öltem ezért...,,, nyolc db. kakast, saját kezüleg. Na a kezüleg fáj is rendesen.Na ne tud meg !
Ja és még Örülök neki hogy a nállam 20 cm magasabb lányom még fel néz rám, és más hölgyekre ebben a " sportban ?" szólj " ha nem helyes a megfogalmazás ! elkövetett tetteiért !!! :-))))
De azért, téged különösen szeretünk ?
Mem is tudom mért ?:-))))
Nikáné vagy Karcsiné
OFF
Karcsi, megvettem a 20 kg krumplit. A kinai piacon vettem, benne van egy gyufás dobozban. aztmondták: cák egh kiss fissz khell hosszá, és yo lész, igén-igén. Valamit nem jól csináltam? :))
ON
"BP-i indulás: vasárnap 8.15 Nagykőrösi út OMV kút." (7913 beírás)
Szállás ügyben hívd fel a szállodát és hivatkozz a hétvégi csoportra. Biztos lesz még hely.
Bár még a gyári utcai kivitel (de azért így sem rossz) és még 230GE. Ha a hétvégén mentek vmi lehetőleg pest környéki túrára pls írjatok, vagy hívjatok (30/221-5448.
Üdv itt a Topicon.
Szóval, elég nagy traumát okozoott mikor a M.M.más navigátorral jelent meg Zalabéren(mi ott láttuk elősször),gondolhatod rögtön "ki is találtuk" mi történhetett,de mostmár tiszta a kép:)
Azért remélem nem sokáig bírod sár nélkül,igazi színt visznek a csapatba az ilyen Hölgyek!
Üdv:
Sz.Attila
Hali Boszorgány!
Még jó, hogy nem jutsz nethez. Mi lenne, ha jutnál?
:-)
Bull:
"...az autópálya amúgyis elég
fárasztó egy terepjárósnak..."
Neked ehhez mi közöd, Te teherautós???
Karcsi:
"de a deszka is jó ötlet"
Azt tudjuk, hogy jó ötlet, hisz könnyebb belőle bútort csinálni, mint rönkből. De most akkor kell, vagy nem? :-)
Kösz a mélt!
Karcsi!
A desszert készül. Nem 50 emberre, mert csak sütőnk van és nem kemencénk. :(
Boszi! Üdvözöllek körünkben. A leírásod alapján megoldódott a dilemmám.
Mindenki!
Keresek 7*15 vagy 8*15-ös felniket a samurai-ra! Óccsón!
Ata
RR81: Kösz az invitálást, azért nem válaszoltam, mert szabadságon+betegállományban vagyok így ritkán jutok be a munkahelymere ahol a gép van.
NLQ:Az én gallytörőm -amit anno az autóval vettem- szinterezett volt. A szinter az nagyon szép és jó, amíg meg nem sérül. Aztán azon a kis résen bejön a víz, és elkezd az egész a sérülés körül terjedni a rohadás, felhólyadzik a szinter, oszt annyi.
Szóval szerintem karcolásnak kitett vasdarabokra nem az igazi.
Sziasztok! Én vagyok az a fekete hajú. (Köszi JP, üdv.)
Szólítsatok nyugodtan boszorkánynak, normálisan (ritka pillanat) Görömbei Juli a nevem.
A tisztánlátás kedvéért:
december 31. után "elváltunk" Máté Marival (nem ő rúgott ki, nem kell bántani, hanem én hagytam ott), ezért keresett és talált mást. Most - remélhetőleg csak átmenetileg - nem versenyzem.
Hétvégén szeretnék veletek tartani, ha bárkinek kifogása van ellene, az most szójjjon, ha mer!
Most jól megvagyok fázva és hőemelkedésem van, de addig meggyógyulok, megígérem.
Valakikhez társulnék sütés-főzés ügyben, minthogy én "egyke" vagyok, se kutyám...
Mostmár mindent tudtok rólam.
Sziasztok!
Juli
OFF
Tegnap - köszönésképpen - rádudáltam a postásunkra. Ma reklamáltam neki, hogy ne köszönt vissza.
"- Ja, te voltál az a dzsippel?
- Nem, egy Suzukival.
- Azt hittem, te voltál azzal a terepjáróval a Jászberényin.
- Én voltam az.
- Hee?"
:-)))
Gyerekek atomnak egy szava sem lehet,intéztem neki egy profi navigátort,hogy biztos ide találjon.A Görömbei Juli fog nála jobbegyben ülni.
Sanyiva:Pedig a te kedvedért ,ki akartam menni felírni a coordinátákat.Egyszer én karosszéria huzató dózerral,cibáltam ki egy nivából a megtekeredett féltangelyt.Kemény meló volt,pedig az másfél tonnát húz.
Sharki,KB:5liter olaj,20kiló krumpli,kenyér lesz helyben,van egy sörpad garnitúrám az terveztem kivinni,de a deszka is jó ötlet.Viszont valami világító eszköz is kellene,vihar vagy gázlámpa.
Szélárnyékoláshoz ponyvát viszek.
Vasárnap 15órakor az ANNA vendéglőben Soltvadkerten várják a társaságot kávézni.
níváskarcsi: pár kérdés a hétévégével kapcsolatban
1. mennyi krumpli, olaj kellhet?
2. szemetes zsákot szerzek
3. kenyér lesz helyben friss?
4. kéne valami asztal szerűség, amin a sütéshez elő lehet készíteni a húsokat, kenyereket stb. Megoldás lehetne 2 pickup platók közé feltett szélesebb deszka. Van helyben valamilyen erre a célra megfelelő deszka vagy Atom szerezzen egyet?
Sanyiva: Persze, hogy le lehet mondani. Csak nem fizetünk olyanért, amit nem veszünk igénybe. Yoti ma beszélt velük, 10% kedvezményt kapunk, de szerintem a helyszínen még egy kicsit lejjebb nyomjuk az árat. Azért gondold meg az Atom féle verziót. Ez igazán nagy dzsembori lesz.
BP-i indulás: vasárnap 8.15 Nagykőrösi út OMV kút.
5speed!
Alig használt Kb 1000 km-t ment. Yokohama G001 31*10,5 R15 4db 80.000 Ft. Az egyik oldalt szakszerűen javítva. Lehet belülre tenni. Felni nincs hozzá.
Én azt gondolom, hogy elírták...vagy túlságosan optimista vagyok? :-)
Srácok, az a helyzet, hogy vettem egy házat Püspökszilágyon. Ebbol két dolog következik:
1., az elkövetkezo 1-2 évben nem lesz pénzem autózgatni
2., az elkövetkezo 1-2 évben nem lesz idom autózgatni
Most még megpróbálok vasárnap lemenni, de aztán egy jó darabig semmi...:-(((((((( Csak az vigasztal, hogy a kihagyás után sokkal több lehetoségem lesz tuningolgatni a gépet. Ja, meg az, hogy ha leesik a hó, én fogok felhúzni mindenkit a faluba :-)) Ja, meg még az is, hogy van egy saját házam :-)))
Shark:
Gond van. Úgy néz ki a dolog, hogy nem fog összeállni a járgány hétvégére.
Nem tudom, hogy a szállást vissza lehet-e mondani.
/Részünkről az öt fő/ Ha nagy gond, legfeljebb estére lemegyünk személyautóval.
Új arc, új motor és számos apró változtatás jellemzi a New Yorkban leleplezett terepjárót. Az átalakított Discovery első pillantásra a megújult hűtómaszkról ismerhető fel: a lámpatestek és a színre fényezett első lökhárító a kis kerek ködlámpákkal a Range Rover legújabb kiadását idézik. A karosszéria többi eleme látszólag változatlan maradt, mindössze a hátsó lámpák formája változott. A fontosabb változtatásokra a lemezek alatt került sor: a Discovery csúcsmodellje megkapta a Land Rover 4,6 literes V8-as motorját, amelyet korábban a Range Roverekbe szereltek. A 217 lóerős egység 20 %-kal nagyobb nyomatékot képes mozgósítani, mint a korábban használt négyliteres, emellett az autó végsebessége 186 km/h-ra nőtt, gyorsulása álló helyzetből 100 km/h-ra pedig 9,5 másodpercre csökkent. Az autó futóművét és fékrendszerét is átalakították, így a Defender!!! kényelmesebb és kezelhetőbb lett közúti használatban, az új féknyergek pedig hatásosabban fogják meg a több, mint két tonnás terepjárót. Városi használatban hasznos segítség lehet a tolatóradar, amely szintén új a Discovery felszerelései közt. A megújult modellen összességében több mint 350 apróbb módosítást végeztek, amelyek a gyártó szerint mind a korábbi modell erősségeinek kiemelését és a hibák megszüntetését célozzák.
Kiemelés tôlem. Gondoljatok amit akartok.
Más
JEEPI: abban a Fót melletti patakban van már jónéhány rendszám...
Én néhány hete használom a Pneus MT1000-t, kb. 1000 - 1500km-t mentem vele.
Aszfalton viszonylag csendes, terpen jól kapaszkodik, jó az oldaltartása. Kaposszekcsőn a sárban 'csak' 1.6 - 1.7 -re engedtük le, jobban kellett volna, mert nem tisztult eléggé.
lassan kezd realizalodni nalam a terepgumi-vasarlas. Viszont szeretnem a dolgot olcson meguszni :-), ugyhogy nem akarok BFG-t meg ilyesmit venni. Amikben gondolkozom (31x10.5):
* Papai gumi (A nehez terep vagy az universal teccik)
* Marangoni (sajna csak az ecoland van ebben a meretben az meg eleg utcainak nez ki)
* Pneus (Az MT2000 nagyon teccik, de majd' annyi mint egy nem ujrafutozott gumi)
Mik a tapasztalatok ezekkel? Allitolag a papai nagyon nehez es szeteszi a feltengelyt. Mennyivel nehezebb mint a tobbi? Mennyit ront ez (a lendulet miatt) a gyorsulason/fekuton?
Esetleg ha van valakinek (vagy valaki ismerosenek) hasznalt (40-70%-os) gumija 4-5 db, (esetleg felnivel ami jo Pajerora), arra valoszinuleg vevo lennek, budapest kornyeken.
NLQ:
Hehe, apad a Duna... Meg Neked ugye máshol van a tengelyed. Ha elmész, a fellegvári elág előtt fordulj be balra a parkolóba, annak a hátulja, meg a mögötte levő utca "picinyt nedves" (volt tegnap este). Szívesen kipróbáltuk volna tegnap a Dömös v. a Kisoroszi felé vezető lezárt utat. A Te autóddal...
Nekem atomjégtörőm van, nem vésőm-kalapácsom (a'la Sóskút)!
Zsolti meg bozótvágó késsel kapirgálja a sarat (a rendőr szerint ugyebár).
"Hozol egy váltás 1/2 tengelyt is? " nivaskarcsihoz feltengelyt... vagyis tengerbe vizet??? :)))
te meg hozzal vesot kalapacsot... 2 nap alatt nagyon ra tud szaradni az autodra a sar :)))
"Visegrád belterületén tengelyig érő víz" juhee ezt meg kell nezni....
Elf: emlitetted, hogy lefestetted a vasat... en tegnap vittem el szintereztetni a tetocsomagtartomat 1 reteg horganybazisu alapozo 1reteg fekete festek 1 reteg lakkot tesznek ra az egesz kb 8000Ft lesz... ezek utan en nem tokolok festekkel meg ecsettel....
A Veszprémi Off-Road Club minden GPS (és leendő) tulajdonost szeretettel vár a következő rendezvényén:
2002. május 3-4. Terepjárós GPS találkozó és túra a Balaton-felvidéken és a Bakonyban.
Egy éjszakai és egy nappali túrát szervezünk a vállalkozó kedvû autósoknak, amelyen elsajátíthatják és gyakorolhatják navigáció csínját-bínját és összemérhetik felkészültségüket, mind az autójuk mind személyzetük tekintetében.
A találkozó bázisa Balatonalmádiban lesz. A versenyiroda és a rajthely a Balatonalmádi-Vörösberény táblánál található Glóbusz csárdában lesz, könnyen megközelíthetõ helyen, fõút mellett, Veszprém irányából.
A tervezett program a következõ képen alakul:
május 3. péntek :
- érkezés nevezés regisztráció
- szálláshelyek elfoglalása, felkészülés az éjszakai túrára
- éjszakai túra rajtja kb. 21 órakor
- célbaérkezés kb. éjféltõl
május 4. Szombat:
- nappali futam rajtja kb. 9 órától
- célbaérkezés kb. 17 órától
- eredményhirdetés kb. 20 órakor
A találkozón bárki résztvehet, akinek terepjáró jármûve van és rendelkezik GPS készülékkel,
valamint elfogadja a rendezõség utasításait.
A túra össztávja körülbelül 100 km. légvonalban mérve, ami persze a valóságban ennél csak több lehet. Az útvonal teljesítésére szintidõ lesz adva, és az egyes pontoknál érvényesíttetni kell az áthaladás tényét. Mindemellett még ügyességi feladatok is lesznek, amelyeknek a teljesítése szintén beleszámít az értékelésbe. A túra útvonala szabadon választott, csupán a koordinátáival megadott ellenõrzési pontokat kell megtalálni és az ott elhelyezett KP táblán bélyegezni a menetlevelet a nálunk szokásos módon. Az ügyességi feladatok megoldása az autó és személyzete képességeit is próbára teszi, azonban ez reményeink szerint nem veszélyezteti egyikük épségét sem.
A játékszabályok a következõképpen alakulnak:
KP kihagyása, vagy meg nem találása: 60 hibapont
Limitidõ túllépése: percenként 1 hibapont
Ügyességi feladat értékelése: 0-30 hibapont
A rajtsorrendet sorsolással döntjük el az éjszakai futam elõtt ezt követõen percenként indulnak a csapatok.
A részvétel ajánlott kellékei:
Egy db terepjáró max. 3,5 t össztömegig
min. egy GPS készülék
Zseblámpa, keresõlámpa, mobiltelefon
Vontatókötél, ásó, emelõ, pótkerék, szerszámok
Tartalék üzemanyag, esetleg önmentõ csörlõ, terepgumi
Térképek, vonalzó, írószerek...
Nevezési díj: 10.000 Ft amit a helyszínen kell befizetni nevezéskor, azonban mivel maximum 50 autó nevezését tudjuk elfogadni, lehetõség van az elõnevezésre, úgy mint a szállásfoglalásra is. A versenyzõknek korlátozott számban még kedvezményes hotelszobát is tudunk biztosítani a készlet erejéig Balatonalmádiban.
Elõnevezéseket és szobafoglalásokat az alábbi elérhetõségeken tudjuk fogadni
postai úton: ifj. Görbicz Lajos 8200 Veszprém Szilvádi u. 10/B
E-mail-ben: voffroad@freemail.hu
vagy az alábbi telefonszámokon:
30/932-9329; 20/987-9952
Akinek nem áll a szolgálatában GPS készülék, de tervezi a beszerzését, annak is érdemes megkeresnie a rendezõséget, mert a hazai készülékpiac a rendelkezésünkre áll a témában, mint az új és használt készülékekkel kedvezményes árakon.
A képek feltöltése közben valami gubanc történt a képtárral, mert a továbbiakban felküldött képek helyett kis piros x jelent meg. Ha lesz időm, talán holnap du. folytatom (újra megpróbálom) a feltöltést. A legjobb képek még hátravannak.
SharkL200:
A kalapot, ha jól emlékszem NLQ írta. ha nem elnézést. Gáborral most akarjuk keményen gatyába rázni a dolgokat. Vele személyesen tudsz beszélni a topictúrán husvétkor. Egyébként mindenkit szeretettel várunk a klubba akit nem zavar, hogy Siófok a székhely.
CJ7
CJ7: Egyszer érdeklődtem, mi kell a Rangers tagsághoz, a válasz akkor az volt, hogy egy kalap. :)
Vannak ötleteim és hajlandó vagyok ezekért időt, energiát és valamennyi pénzt áldozni, valamilyen szervezett égisz alatt. Ha a Rangers ehhez keretet ad, csak köszönni tudom. Mikor, hol, kivel lehet erről beszélni konkrétan?
Soltvadkerti tura: En is felajanlom a koz szolgalatara a kocsiban levo, tobbek altal megmosolygott vizforralot... :-)
Erdotisztitas project-hez egy gondolat: Erdemes elolvasni (angolul van) ezt, egy rovid iras a "Rubicon-trail" 2001-es takaritasarol. Voltak szponzorok akik uditot, polokat, stb-t osztottak a "takaritobrigadoknak", es eleg sok mindent csinaltak a fiuk: A szemetszedestol kezdve graffiti-eltakaritason es a pihenohelyek javitasan at a turistajelzesek felfrissiteseig. 200 ember...
Kepek itt... Mindenkirol van legalabb egy "sztarfoto"! :-) Most nagyon dolgozok majd kesobb irok. Soltvadkerti happeningre valoszinuleg egy napra leugrunk oscemmel es baratnommel de meg nem tudom mikor.
Uraim! Szállás ügyben akkor a következő lista állt össze:
Sanyiva 1*3 fő
Sanyiva 1*2 fő
Bulldog 1*2 fő
Ictus 1*4 fő
BiharyG 1*2 fő
Ata 1*2 fő 2 éjszaka
Atom 1*1 fő
Jeepi 1*2 fő
Shark 1*4 fő
azaz:
1db 1 ágyas szoba
5db 2 ágyas szoba
1db 3 ágyas szoba
2db 4 ágyas szoba
A szobákat ma, valszeg koradélután lefoglaljuk, megpróbálunk valami ledvezményt elérni.
Gondolkodtam ezen a topic túra emblémán stb.
Javaslom alakítsunk egy egyesületet pl. "index Terep-túra egyesület" néven. Természetesen ez csak egy ötlet, várom véleményeteket.
Vannak olyan esetek, mikor a szervezett fellépés sokat jelenthet. Pl. most ez a szállás foglalás mehetne így: Jónapot kívánok, az X egyesület nevében szeretnék lefoglalni y szobát. Vagy: az X egyesület meghirdeti szemétgyűjtő akcióját D időpontban. Ehhez már lehetne igényelni önkormányzati támogatást (szemetes zsákokat, kedveményes szemétlerakási lehetőséget stb.
Nemutolsósorban egy egyesületet lehetne szponzoráltatni, vállalkozásokból támogatni. Hát ennyi.
SharkL200:
Két fővel én is beneveznék a szálásba.
A mai nap nagyon tuti volt,de ha valaki látja a rendszámomat a "tengeralattjáronál" az minnél elöb szóljon.
Ati
Részemről is köszönet a mai túráért mindenkinek, aki ott volt, és mindenkinek, aki nem zavart ma minket!
:-)
Sanyiva:
Mire gondolsz?
NLQ:
Legközelebb mással húzatom ki magam...
Kitiltottak az OMV mosójából. Már akkor gyanús volt a kutasnak, mikor 2000-ért váltottam százasokat. Pechjére csak a vége felé jött ki megnézni, mihez is kellett.
:-)
Hoze:
"Atom: Bocsi! Ezt elbasztam! Ezert belehuzhacc egy dagonyaba es otthagyhacc!!!"
Beijedtél, mi? Gyere nyugodtan, nem bántalak!
:-)
Többi kép holnap. Azthiszem, ebből a kis ízelítőből is látszik, hogy a szokásos vasárnapi topic túrán ismét kiválóan szórakoztunk. Köszönet mindenkinek, aki eljött és külön köszönet Sanyivának a remek útvonalért.
Akik ott voltak:
topiclakók
Sanyiva, Atompyka, NLQ, Bulldog, 5Speed, JEEPI, SharkL200
további résztvevők (sajnos a neveket nem jegyeztem meg)
Suzuki Samurai, Nissan Patrol, Niva
Remélem, senkit nem hagytam ki.
Hali:Ma beszéltem Wéberrel a LOCO 4x4 csapattól,úgy néz ki teljes létszámban jönnek húsvétozni,hozzák többen , idézem "a nőstényeket is".Úgy néz ki 60 fő körüli létszám várható.
Egy pár beszélgetés után kialakult, az a legegyszerűbb,ha beírom ide az általunk,szükségesnek tartott holmikat,és MINDENKI AZT, ÉS ANNYIT VÁLLAL BELŐLE, AMIHEZ KEDVE VAN.Természetesen, aki akar, fözőcskézhet külön is.
Mi viszünk két bográcsot,egy tárcsás sütőt.Vizet a főzéshez,egy kis helyi bort,szódát.Mindenki hozzon magának evőeszközt tányért,kemping felszerelést.A Vasárnap esti kakaspörkölt tésztával lesz.Úgy gondolom a Vasárnapi ebéd lehetne ,otthonról hozott valami.Ezután még három étkezés marad,Hétfőre reggeli, ebéd ,uzsonna.
Szerintem szükséges volna,szemetes zsák nagy erős,ásványvíz, üdítő(ennek egy részét atom vállalta),étolaj,kenyér, krumpli,száraz felvágott,szalonna,sütni való hús,kolbász,(ennek egy részét bulldog vállalta)paprika ,paradicsom.Megfelelő számú krumpli hámozó és reszelő önkéntes esetén Hétfőn reggelire süthetnénk cicegét,ez egyfajta krumpli lángos ez jó a másnapos gyomornak,főleg tejfölösen,és a gyerekek is szeretik.Ja, szeszt is hozhattok.Hétfői ebéd lehetne,tárcsában sült hús,kolbász és krumpli.
Remélem az idő kivirul ,ha valakinek eszébe jut valami ami még kellene az írja be.Ki mit vállal magára azt is írjátok be, legyetek szivesek.
Hozzunk össze még egy jó bulit.
Atom: Sátor, ketrec vagy mi?
Hoze: Jöttök Soltvadkertre?
JPmaster, elf, 5Speed,rr81, CCJ100 és a többiek, számíthatunk rátok Soltvadkerten?
Karcsi: Az eddigi számok alapján is jelentős kakas pusztulás várható vadkert környékén : ))
Na jó, legyen meg a 20:
A soltvadkerti szállás jelenlegi állása:
Sanyiva 1*3 fő
Sanyiva 1*2 fő
Bulldog 1*2 fő
Ictus 1*4 fő
Ata 1*2 fő (2 éjszaka 30-31)
BiharyG 1*2 fő
Shark 1*4 fő
Atom 1×1 fő
A soltvadkerti szállás jelenlegi állása:
Sanyiva 1*3 fő
Sanyiva 1*2 fő
Bulldog 1*2 fő
Ictus 1*4 fő
Ata 1*2 fő (2 éjszaka 30-31)
BiharyG 1*2 fő
Shark 1*4 fő
Shark!
Nekünk szállás két éjszakára kellene, mert lemegyünk előző este, úgy mint a múltkor.
Tehát 2 éjszaka 2 főnek.
Jön még valaki szombaton?
A holnapi túrát sajnos ki kell hagynom, most éppen nincs rugó az autóm alatt. Nekiálltam kicserélni, de nem végeztem. Husvétra biztos kész lesz :) (a rugócsere)
Ata
NLQ:
"egyebkent meg rad fogok uszitani egy mosomedvet berbe, mert leketrecezed a toyota lakoautomat a SUVodbol... LOL :)"
Ez jó! :-)
Amúgy nem a Totyára gondoltam, hanem arra, hogy estére eljutunk oda, hogy ketrecbe zárunk, mert megint fel fogod szántani a terepet, és mi nem tudjunk közlekedni.
SUV=Speziell Unkenntlich Verdachtig
de az en autom :) atompyka neked kemeny palya :) meg draga is:) (nem tudom mibe kerululhet, mert mi anno tesztelni mentunk ki a palyaepitonek a gogesmagogfia szervezeseben... azert poen hogy felhasznaltak a fotokat meg inkabb poen, hogy a fotok tobbsegen a kocsik hatulja latszik leginkabb.... (a feher csirkevel keszitett 10-14 es kep reszek meg nem voltak meg anno)
a 20as kep erdekes lehet esö utan jol felazva egy varosi gumival
egyebkent egesz jo kinezete lett hogy kinott rajta a gaz :)
egyebkent meg rad fogok uszitani egy mosomedvet berbe, mert leketrecezed a toyota lakoautomat a SUVodbol... LOL :)
shark: a kocsim nincs kesz, csak mukodokepes terepen is!
sanyiva: elo immobilizer van a kocsiban?? :))
L200 tulajok: olvasom sharkot, hogy neki is a szenkefe mondta be az unalmast a sarazas utan. velem is ez tortent 2 eve mariahalmon, ictusal is ez volt a helyzet a dunafoldvari kaland utan. szoval valami lemezt kellene nektek odaugyesiteni, hogy minnel kevesebb sarat kapjon szegeny sarra alargias generator addig is ovatos sarba meritest... (en anno az L200 al kb 20 alkalommal voltam sarazni, ebbol kb 4-5 alkalom volt amikor ugymond "megmeritettem a generatort" szoval ebbol 1x ment galyra a szenkefe
Nézegettük Emivel a Rain Forest Challanget (köszönet érte NLQ-nak). Az egyik autóban tisztán látszik a Motorola T6222 PMR, a kormányra erősítve. Nagyon tetszett, hogy csörlőzéskor egyszerűen sípolnak, ha állj.
Ictus: utánanézek a gyerekkedvezménynek.
Karcsi: "elf:Ami pénzt eddig megkerestél az most ráköltöd a Réndzsre?"
IGEEEENNN!!! :)) Rátapintottál, ez a vállalkozásom rövidtávú üzleti tervének a lényege.:) Egyébként szerintem úgy év végére nagyjából kütyü meg lesz az autón minden amit szeretnék.
Már majdnem össze van rakva a motor, hétfőn ha minden igaz beindul, és akkor el tudják kezdeni a vasakat csinálni rá.
Irtó nagy szivás volt a csöves leömlőket fölszenvedni, mindenféléket alakítgatni kellett rajtuk.
Rádaásul a kipuffogós -egyem a szivét- úgy meghúzta a bilincseket a kipufógón, hogy azok egy nútot nyomtak a csövekbe, így CO-val melegítve lehetett csak kiráncigálni a leömlőket. GRRRRRR
Ha minden igaz, hamarosan tudok végre veletek menni autózni. Húsvétkor sajnos valószínű még nem jön össze, de aztán...
Jó lenne újra személyesen találkozni, utoljára vagy egy éve voltam veletek "homokozni"
atom:
"Hol lehet kapni? Normál könyvesboltban van?"
Én egy újságosnál vettem, amit az Örs vezér téren nyilt mittoménhogyhívják bevásárlóközpont alagsorában találtam. Nehezítés:ott több ujságos is van, asszem nem a "Relay" nevű amire gondolok. Egyébként olyan kékes-világos színű borítója van, egy carryboyos pickuppal az elején.
NLQ, SANYIVA, többiek: Hétvégén Fót: naná!!
NLQ: kész a kocsid: juhhé!!
BiharyG: a PMR soha nem fogja helyettesíteni a CB-t, túrázáshoz viszont megfelel.
Hoze: Szentgyörgy: naná!! (10 km-re van a házikóm)
Soltvadketi túrához szállás:
Kiskőrösi hotel Esetleg rá lehetne próbálni egy tömeges kedvezményre (mit tegyek, ez a mániám). Ahogy a topicot olvasom, szinte az egész házat belakjuk. Ha valaki komolyen gondolja az ott alvást, írjon már ide és foglaljuk le egyszerre.
BihariG:Az 54-es főúton,félméteres betűkkel kiírva VINCE ABC.Nagy parkoló van előtte.Ha gondolod írok itinert is:))))Különben is te mivel akarsz jönni?Biciklivel?)))
Természetesen, aki csak egy napra tud jönni, azt is szívesen látjuk.
Aki kősátorban akar aludni,az foglaljon magának helyet,mert nem sikerült fűthető szállást keríteni.
Sharki:Légyszíves írd be, a Kiskőrösi szálloda címét,mert azt te tudod.
atompyka ugy altalaban jo ahogy poenkodsz, de neha kisse sok :)
ahogy barataom mondja (o csak nagy ritkan ir a topicra inkabb csak olvassa) fogd vissza magad.
ha unatkozol, akkor vegyel egy mosomedvet :)))
Hoze: gumit tudod jonehany felet beszeljunk telcsin majd rola
Sanyiva, ha nem jon kozbe semmi mi is jonnenk Fotra vasarnap! Nem pesten csatlakoznank (gondolom masok a Ferdinand hidnal talalkoznak), hanem kozvetlenul oda mennenk. Felhivnalak ugy 11 korul koodinatakert, ha neked is jo ugy.
All:
A Niva Pickupot (és ezek szerint gallytörőt) áruló cég címe:
6500 Baja, Szeremlei u. 78.
20/9766766, 20/9518492
Van platós-alvázas-laprugós Nivájuk is!
Egész jó kis gumi van a kiállított gépen, 205/70 R16 méretben. 22E+Áfa darabja.
Hoze:
Ne örülj, nem toltál ki velem! Szombathelyen is van Metro!
:-)
Sziasztok!
Eddig ugy néz ki, hogy el tudunk menni husvétkor,de nekem spec. nem sátor kellene...
Azt meddig lehet elintézni, és mennyibe kerülne?
Gábor Te tudod, hogy hol van az ,ahol biztosan van ábéjcé?
Mert én nem.Remélem legalább Te tudod majd.
Egyébként már biztos, hogy jössz?
A helyed fenntartva!
Hozé van 4 db 235\8o-15-ös pápai futozott fenyőmintás,még megbeszélem apuval, mert a Nivára amugysem lenne jó poén feltenni:)
Meg egyébként is legalább lesz esélyetek,hogy engem is húzni kelljen!:))
Juhééé!Éljen husvét!
Sziasztok!
Jó éjt!
NLQ: Mondtad nemreg hogy szoljak ha kegkozelebb gunit akarok vasarolni. Hat aszem eljott az alkalom, mert az uccai MT-s gumijaim kezdenek atmenni szlik MT-s gumiba... Szoval a HILUX-ra szeretnek 5 gumit vennyi. De tudod!? Valami jobbat... Tudsz segiteni? En egyebkent a kovetkezonek a (PNEUS) SPECIAL TRACK nevezetut neztem ki a kovetkezo aldozatnak. Mellesleg felni is kene hozza, hogy kijjebb legyen a gumi, meg hat akkor szelesebb is legyen.
Atom: Bocsi! Ezt elbasztam! Ezert belehuzhacc egy dagonyaba es otthagyhacc!!!
All: Ki jon Szentgyorgyre? En megyek asszonkaval kettesben! :)) A profi navigatoraimat meg sajna otthon hagyom, a lanynak is bele kell razodnia! :)))
Sűrűsödnek a programok: Szentgyörgy Trophy (Balatonszentgyörgy) kiírása a Rangers-en.
És egy rövid vélemény: többen nagyon lelkesednek itt a PMR-ekért... Hát nem tudom; Zalabéren próbálgattam egy Alan-t, de nem voltam 100%-osan megelégedve (és akkor még egész finom voltam :))) Gyakorlatilag egymás után autózva használható; de ha véletlen egy kanyarban lemaradsz, inkább kiabálj ki a lehúzott ablakon...
Urak, ha valaki vett ilyen 3 funkciós PMR-t, hadd nézzem meg. A bolti árak szetint legolcsóbb:
GPS 60k
PMR 16k
GSM 90k (kártyafüggetlen!)
Ez testvérek között is több mint 150k. Ezt mind együtt 40k-ért igazán jó ajánlat. A GSM 900 Mhz vagy 1800? A GPS tudása is izgat, most cseréltem le az Etrex-et, mert tudása kevés volt (nem lehetett alá térképet betölteni).
a FEHOVA-n jártam tegnap, ki va állitva a niva pickup turbodiesel. a forgalmazó (töri a madzart)azt mondta, hogy a jővő héttől lesz műbizonylattal rendelkező galytőrője !! ha valakit érdekel keresse meg, a cimet sajnos valahol elszórtam a vásásri kavalkádban.
JEEPI:
"3 hét múlva olyan készülék is lesz,hogyPMR(2watt),URH,GSM,stb...egy masina,de ezek már engedély kötelesek.
Ára:kb:40ezer.Van autóba szerelhető is.Ha valakit érdekel akkor minnél elöb jelezze."
Megnézném, ha lehet!
Ati!
Dehogynem. De én úgyis "téglasátorban alszom. Akkor is ha a Karcsi megsértődött rám, mert a múltkor nem vittem süteményt :(
Kiskőrösön aludtunk utoljára egy kellemes szállodában.
Ata
OFF
Pár éve egy turistaházban töltöttük a hétvégét egy faluban a Vértesben.
Kimentünk szombat délelőtt a boltba, gondolván, ilyen kis faluban biztos nem lesz nyitva délután. Nem is volt. 9-kor bezárt. Azt hittük, akkor nyit. :-)
Azon kívül, hogy a motorháztető alól (egyértelműen a turbó irányából) csúnya süvítő hang jött, nem volt semmi, erő volt benne, csak a hang...az olajban (term ásványi) 7000km van, amiatt is aggódtunk(a turbó miatt, hátha nem elég jó neki).
Kiderült ott az is, hogy a kipuf az egyik csatlakozásnál kifúj, pont nem messze a turbótól...itt az következett, hogy én azt mondtam, hogy szerintem az adja a hangot, fater szerint meg a turbó, szal' úgy döntöttünk, hogy inkább vigyen haza az autó, mert ha a turbó...tudod, 80-250kHUF+ha még trélerezni is kellett vóna'! Mire hazaértek faterék (én ugyanis másfelé haladtam), a hang enyhült, már-már el is hallgatott, azóta áll, még nem lett szétkapva! :-(
Sanyiva:Lentebb már valahol leírtam.
Találkozó Bócsán a Vince ABC parkolójában,Március 31 Vasárnap 10 órakor.Vasárnap este kakaspörköltet főzök,ezen kívül teljes önellátás,sátor,kaja,pia legyen.Bográcsot,tárcsát, gázégőt viszek.Úgy beszéltuk előzetesen,egyezteünk ki mit akar hozni,és sütünk főzünk együtt.Persze lehet külön is,minden szabadon választott,semmi sem kötelező.Teljesen nomád körülményekre számítsatok.Úgy néz ki nyitvatartó bolt lesz 20km-es körzetben.Homokot ne hozzatok,az van dögivel.
Atom: Maradjunk annyiban, hogy a kocsim már indul magától. A gödörből meg az "autók" kijönnek, de abban mi a szórakoztató? A Micsuk bezzeg lehetőséget adnak egy kis testmozgásra az "autós" kollégáknak. (Mi csak ülünk a kormánynál és :) , van aki még eszik is közben)
Karcsi:ezen a kepen az a srac van aki a dunafoldvari topikturan nem tudott jonni velunk, mert nem ment a Patrol eleje??! Öt hogy hivjat kerdenem nagy tisztelettel!?
Hogy legyen a fóti hétvége? Kik jönnek? Beszéltem egy helybeli barátommal, aki több helyet ismer a környéken és elvezetne minket.A vasárnap lenne a jó. Mikor, hol találkozzunk?
Tegnap megvettem azt a terepjárós kézikönyvet amit hirdettek a multkor a 4x4-ban. Most kb a felénél tartok, tök jó. Szerintem megéri.
Egyetlen baja hogy kicsit szűkszavú, többet is lehetne írni egy-egy témáról.
Egyébként kész lett a kipufogóm, persze nem úgy csinálták meg ahogy kértem, úgyhogy még kell alakítani rajta. Reggel elvittem az autót a szervízbe, és szét lett szedve a motor. Szóval halad a dolog, majd linkelek képeket.
Ata!
A méretezést azt értem,de akkor az árlistákból honnan tudom meg,hogy milyen fajta?
"zoll-ban megadott méret a szélességxabroncsra vonatkozik"
Nem a felnire gondolsz?pl:8x15
atom!
"A múltkor még tegeződtünk. :-)"
Az a múltkor vóót.
Ati
"ui. atom,hogy tud ennyit gépelni?"
A múltkor még tegeződtünk. :-)
Nem gépeltem, kopiztam (a 16mag. honlapjáról), bár a második mondatodban még tudtad ezt...
Úgy tudom, a diagonált arról lehet felismerni (méretjelzésről), hogy nincs benne az R betű (205/70 R15).
Más:
Bár szerencsére engem nem érint, tetszik a Landy-sok állandó menetlevele. :-)
Ati!
Akkor jó volt a sejtésem. A Mitsun a gumi méret 31x10,5R15. Tehát amerikai méret és radiál. A zoll-ban megadott méret a szélességxabroncsra vonatkozik. Az amerikait pont a napokban fejtette ki Atom. Olvass vissza. 31=gumi átmérője 10,5=szélessége R=radiál 15abroncs átmérő. Atom, ha jól emlékszem "pánt" szakkifejezéssel illette.
Ata
Köszönöm ezt a kimerítő tájékoztatást."atompyka" disszertációját mintha már olvastam volna valahol.:)) Ezek szerint a lényeg, diagonál abroncsot kell venni.A szerkezetét én is ismerem,főleg személyes tapasztalatokra vagyok kiváncsi.
Ata samurai:
Régen az iskolában(Murányi Akadémia)úgy tanultam,hogy az egyik ismérve a diagonál guminak,hogy a méretét zolban adják meg.Ennek ellent mond,hogy a legtöbb árlistán "amerikai" méretként említik ezt a fajtát.A listáról, ezek után én csak gondolom,hogy diagonál gumirol van szó.
Jeepi:Európában a radiál gumi a divat,kemény terepre diagonál kell.Afrikában ,szinte nem is használnak terepjáróra ,diagonál gumit.Köves sziklás terepen nagyon jó, aszfalton,vegyes használat mellett jobb a radiál.Mindentől távol a diagonál tartósabb,a merevebb szerkezete miatt.
atom:Kötözködni mindig fognak velünk,minden ember mésképp látja a világot.Sok csak akkor akar látni minket ha neki szüksége van ránk,árvíz,belvíz és más gondoknál azonnal és önzetlenül segítsünk,utána takarodjunk vissza a vackunkra.Arra nem jön rá,hogy a technika kezelését gyakorolni kell, és karban kell magunkat tartani.Igaz a gyakorlás nekünk örömet szerez.
Jeepi:
(Többiektől bocs!)
"Ferdén vagy merõlegesen?
A gumiabroncsok belsõ szerkezetüket tekintve két nagy csoportra oszthatók: diagonál és radiál felépítésû abroncsok. A diagonál abroncsok alapja egymást 30ú-38 fokos szögben metszõ, kordszálakból összetevõdõ rétegekbõl áll, ezeket hívják karkasznak. Minél nagyobb sebességre tervezik a diagonál gumit, annál hegyesebb szögben metszik egymást ezek a szálak, sportcélú gumiabroncsoknál 25 fokig is lecsökkenhet ez a szög. A mintázott gumiból álló futófelület és a teherhordó vázat alkotó karkasz között található még egy párnaréteg, az oldalfalakon azonban ez hiányzik. Oldalt a teherhordó vázat alkotó kordúrétegeket csak a gumi borítás fedi, amelyen esetenként körkörös bordákat alakítanak ki, hogy ezzel is védjék az oldalfalat a mechanikai sérülésektõl. A keréktárcsához (felni) kapcsolódó perem magját gumiba ágyazott huzalgyûrûk képezik.
A radiál abroncsok alaprétege a kerék forgási irányára merõleges szálirányú (85-90 fokos csúcsszögû) szálakból álló kordszövetbõl készül. Erre a minimum két, de általában inkább négy vagy több rétegbõl álló teherhordó vázra kerül fel a gumi alakját biztosító öv. Ennek anyaga változó: legtöbbször két, acél szálakból felépülõ réteg, vagy négy, esetleg több réteg mûselyem szövetbõl vagy ezek keverékébõl készül, de vannak például üvegszálas erõsítéssel készült abroncsok is. Ezen övúrétegek nélkül a levegõvel felfújt gumi keresztmetszete teljesen kör alakú lenne, alkalmazásukkal viszont egészen lapos profilú abroncsok is elõállíthatók.
A radiál abroncsok legfõbb elõnye a diagonál szerkezetûekkel szemben a kisebb mértékû kopás és belsõ súrlódás, ami hosszabb élettartamot és kisebb gördülési ellenállást eredményez. A diagonál gumik egymást ferdén keresztezve fedõ rétegei a talajjal való érintkezéskor fellépõ torzulás miatt elmozdulnak egymáshoz képest, ez a súrlódás miatt hõfejlõdéssel jár és veszteségeket okoz. Radiál felépítésû gumikban a körbefutó övúrétegek az ilyen belsõ mozgásokat szinte teljesen megakadályozzák, ami egyúttal jobb tapadást is biztosít a talaj és a kerék között. Szerkezetükbõl következik még a radiál abroncsok néhány olyan elõnye, mint például a hosszú és oldalirányú erõk kedvezõbb felvétele, jobb egyenesfutás, gyorsabb kormányreakció és nagy sebességeknél (80 km/h fölött) jobb rugózási tulajdonságok. A futófelület alatt körbefutó öv azonban nem erõsíti a gumi oldalfalát, így egy diagonál gumi az oldalirányból érkezõ erõket sokkal jobban elviseli, az egyenletesebb felépítésû szövetszerkezetébõl adódóan. Ez az egyik fõ oka annak, hogy míg a közutakon a radiál abroncsok szinte teljesen kiszorítottak a diagonálokat, a durva terepgumik jelentõs hányada ma is diagonál szövetszerkezettel készül. A másik, terepezésnél sokkal inkább elõtérbe kerülõ probléma a radiál abroncsok "keményebb futása", ami a futómû felfüggesztési pontjainak nagyobb igénybevételét okozza. Különösen az acélszálakkal erõsített gumik esetében nagyok a felfüggesztésre jutó "ütések", például egyúegy kövön vagy élesebb talajegyenetlenségen való áthaladáskor. Szintén fõleg az acélúradiál abroncsoknál jelentkezik hátrányként a nagyobb tömeg és tehetetlenségi nyomaték (gyorsításkor és lassításkor nehezebb a kereket felpörgetni, illetve lelassítani). A nehezebb kerekek a jármû teljes tömegének sajnos a rugózatlan (illetve kevésbé rugózott) részét növelik, ami az úttartás szempontjából még kedvezõtlenebb. Az árak tekintetében megint csak rosszabbul állnak a radiál gumiabroncsok, viszont lényegesen hosszabb élettartamuk alatt bõven ãledolgozzákÒ ezt a hátrányt, ráadásul a kisebb gördülési ellenállás miatt még egy kis fogyasztásbeli különbség is javítja a helyzetüket."
Jeepi:
A diagonál elvileg erősebb, főleg az oldalfala.
Karcsi:
Szorgalmasan győzködöm sógort, járjon velünk topictúrákra a céges Rangerrel, de azt mondja, nem tudja elhozni. Annyit csak tud, mint az L200, viszont nem lenne többé kötözködő erdész/rendőr...
Itt a hiányzó "s".Csak közben nézem focit.Szerintetek melyik gumi a jobb:255/75x15 (radiál)vagy 30x9.5x15 (diagonál)azonos mintával?
Kimondottan csak terepre.
Ati
Hogy fokozzam a PMR kérdést,3 hét múlva olyan készülék is lesz,hogyPMR(2watt),URH,GSM,stb...egy masina,de ezek már engedély kötelesek.
Ára:kb:40ezer.Van autóba szerelhető is.Ha valakit érdekel akkor minnél elöb jelezze.
Ati
Karcsi:
"Az erdőtörvényt mindenki szubjektívan értékeli, az erdész is meg én is."
Akkor jó, mindkét oldalon állhatok. Van "alapfokú erdészeti szakképzettség"-em is. :-)
Ami szvsz a legegyértelműbben kedvező számunkra:
"Az erdőgazdálkodó az erdő és az erdészeti létesítmény védelme érdekében járműnek az erdőterületen, valamint a közforgalom elől elzárt erdészeti magánúton való közlekedésére a közúti közlekedés szabályaitól eltérően - a közlekedési hatóság véleményének figyelembevételével - forgalmi korlátozást határozhat meg. A forgalom korlátozásának módját és időtartamát - figyelmeztető tábla elhelyezésével - az erdőgazdálkodónak a helyszínen jeleznie kell."
Az mondjuk biztos, hogy a gyalogos turista hamarabb szemetel, én eygszerűen hátra hajítom a szemetet az ülés mögé. Viszont neki tuti nem folyik az olaja...
Van egy kis gond a fóti részel, nem igazán alkalmas hosszu gépeknek, itt tényleg van sár és víz, és ami a legrosszabb hogy szerintem kevés egy egész napi programnak, de ha össze tudnánk kötni még valamivel, akkor lehet hogy jó lenne. Esetleg még meg lehet nézni a mogyoródi kilátót, ezt meg lehet közeliteni terepen és ott is van egy elég jó kis pálya (de nem Soltvadkert).
atom:Az erdőtörvényt mindenki szubjektívan értékeli, az erdész is meg én is.Természetesen én off roados szemmel nézem.Szerintem díszítő lomb,bogyó,gomba szedéséhez minden Magyar állampolgárnak joga van,a törvény nem mondja,hogy csak gyalog gyűjthetsz,és csak a hátadon viheted haza. Ha gyűjtöttél valamit onnantól kezdve erdei termék szállító vagy,tehát közlekedhetsz az erdőben.Több helyen is olvastam a törvényt, de mindenhol más a szövege.De az mindenhol benne van,hogy a tiltást táblával,sorompóval, kell jelölni,az erdőgazda köteles közlekedési utat kijelölni.Több kárt mint a gyalogos turista,(tisztelet a kivételnek)senki sem tud tenni az erdőben,csak a trehány erdőmunkások.Nem véletlen,hogy Amerikában a legtöbb nemzeti parkot csak terepjáróval lehet látogatni,azóta sokkal kisebb a károkozás.Egyébként szerintem idehaza is ,az lenne a megoldás,ha kijelölnének terepjárós turista utakat,lehetne szedni egy méltányos díjat érte amit a fenntartásra lehetne költeni.Ráadásul az erdő meghatározása is nagyon szakmai szemmel íródott,egy magamfajta laikus el sem tudja dönteni erdő-e vagy sem.Elismeren,a barmoktól meg kell védeni az erdőt,hogy ki a barom annak eldöntése is szubjektív,biztos van aki engem tart baromnak a terepjárós mániámért,de ide idézek egy részt.
A Magyar Köztársaság Alkotmánya
58.§ 1 bekezdés.
Mindenki,aki törvényesen tartózkodik Magyarország területén-törvényben meghatározott esetek kivételével-megillet a szabad mozgás és a tartózkodási hely szabad megválasztásának joga,.....
Ezt én úgy értelmezem,ahol nem tiltja tábla vagy sorompó ott autózhatok.
Egyelőre ennyi,de erről a témáról napokig lehetne beszélgetni.
Karcsi:
Olvasgattam az Általad oly szívesen emlegetett erdőtörvényt, és úgy érzem, hogy amiket mondani szoktál, abból a gyűjtögetős rész csak állami erdőre (ott sem gallyra,lombra), a szállítós pedig az erdőgazdálkodóra vonatkozik.
Komolyan nagyon szeretném, ha megcáfolnád a fentieket!
Rügyfakasztó Trophy kiírása, nevezési lap a Rangers-en. A tavalyi pár apróságtól eltekintve szerintem jó volt, valahogy most is ott leszek (remélem legalábbis :)
cruizer
"Mi sajnos nem indultunk, mert..."
Hát ezért nem találtalak az egész verseny alatt benneteket. Sajnálom. Kiderült már mi a baj? és mennyibe kerül? :(
Ata
Húsvétig ne csináld meg!!!
"mert ez igy egy fritu..."
Csinálsz sültkrumplit, viszünk kakakólát, hús helyett teszünk a bikmekbe tehénlepényt, és kész a Mekofród!
:-)))
Én csak azt nem értem, hogyha ezt a csörlőt így forgalmazzák, és tudják, tudniuk KELL hogy valszínűleg hot lesz a helyzet, miért nem biggyesztenek oda valami figyelmeztetést+adatot a papírokba, hogy: - "Így meg úgy hűteni kell a cuccot, tehát vigyázzál Öcsém!!" Ha elég erős a kormány szervója (mondjuk egy nagyvasnál), akkor sokszor annak a szivattyúját használják nem? Jójó, tudom hogy a kormányszerv. kissebb telj, de annak nincs hűtője, hmm?
Persze a fószer akivel beszéltél biztosan érti a dolgát. Tudom hogy nem sokat segítettem, ezek inkább kérdések, mint válaszok! :-))
"Tényleg, az L200-on a motorháztető alatti vízszintes hűtő olajhűtő?"
Az az intercooler hűtője.
Mindenkinek aki volt OCK trophyn és végigcsinálta, gratula! Mi sajnos nem indultunk, mert a turbó elkezdett a kávédarálóhoz hasonló hangokat hallatni+a kipuf a leömlőnél kifújt (nem ahol a blokkhoz csatl, hanem egy másik csatl) :-(
Pedig már a rajtszám is fel volt ragasztva! :-((
Elmentem egy hidraulikas brigadhoz es megkerdeztem a dolgokat. Mire azt feletek hogy 50-60 fok celsius. Pfff. Szoval minnel elobb be kell epitenem egy olajhutot, mert ez igy egy fritu... Szoval azttat mondta a joember, hogy tobb fele hutes is megvalosithato (pl. viz, levego, stb..), es hogy kikene szamolni a hoteljesitmenyt, mire felbeszakitottam azt mondtam neki hogy fel kell rakni egy nagyobbacska hutot +ventillatort, azt kesz. Nem fogok en itt elmeleti sikon szamolgatni hogy mi mekkora hot termel... egy francot. Hat ennyi. Azt ajanlotta hogy bontoban keressek regi turbos mercinek az olajhutojet vagy ilyesmit... Szerintetek? Tudom! Tudom! DOBJAM KI! :))) De azonkivul?
Amugy csinalok/csinaltam egy uj oldalt, ahol minden ismerosomrol, illetve (akar) leendo ismerosomrol akinek van terep gepe (vagy lesz) irnek par sort! Szivesen vennem ha kuldenetek egy vagy ket kepet magatokrol vagy az autotokrol a hoze@freemail.hu cimre vagy akar linket! Koszi.
BiharyG,NLQ,Nivaskarcsi,SharkL200,Bulldog,Lniva,Yoti,GT,Atompika stb.. ratok gondoltam! Ha valakit bocsasson meg kihagytam az jelezze, es ne haragudjon! Azonnal felveszem! Koszonom szepen!
Koszi a segitseget! Nagyjabol ez eleg, igy beigazolodott, hogy nekem lett igazam :)))) De azert erdekelne a tobbi, is, hogy bovitsem az ismereteimet!
KRISZ
A szabalyok szerint a gyari motornal legfeljebb 10%-kal erosebb motort epithetsz be. Sajnos a motocsere eleg maceras papirmunkaval jar, meg akkor is, ha tipusazonos a motor. Ha tipusidegen, akkor meg joforman lehetetlen (papiron nem az, valosagban az)
komo2
Neked is koszonom az infot! A Screamer 4x4 II egyelore holtvaganyon van, sajnos ez a stilus nem eri meg, mert csak a hozzank/hozzatok hasonlok elvezik igazan, a legtobb 1.0-s user nem ilyenekkel akar jatszani (meg nem is tud!)....nem kizart hogy lesz, szo van rola - bar nem ezen a neven - de egyelore nincs (ha lesz, valszeg X-Box-ra fog keszulni). Kozben megrendelesre csinaltunk megegy terepjarops jatekot, 3 honap alatt, de az olyan is...
Neutron:
Egyetertek BiharyDzsi-vel: szerintem is mas.
Az amator rallysok kezdtek el a szoritott diffiket (es minden mast is) sperr-nek nevezni (vmi. nemet szobol jon, azt jelenti: zár).
Az LSD az folyamatosan zar egy kicsiket, igy kesobb akadsz el, de ha mar allsz es tul nagy a kulonbseg, akkor ugyanugy ledifferalhat. A novelt surlodast megoldhatjak femesen is (pl lemezek vagy kupos testek egymasnak szoritasaval) vagy hidraulikusan (lyukacsos lemezek vagy ellentetes lapatozasu turbina/motor).
Torsen diffi: rengeteg fogazott alkatresz, nyomatek kulonbsegre a kupkerekeket a diffihazhoz szoritja, de ha megemeled egyik kereket, akkor nem zar, hanem mint a nyitott diffi elporog.
Sebesseg kulonbsegre zarodo diffi:
Szerintem ez az igazi sperr.
Pl:Ropsulyos aktivalas, itt van rola ertheto video:
http://www.traction.eaton.com/prod2.htm
UI: mikor keszul el a Screamer 4x4 II. ???
UI2: ha vmit. rosszul irtam, javitsatok ki nyugodtan
Üdv mindenkinek!
Kicsit eltüntem, gép gondjaim voltak, de már elmúltak. Tud valaki adni 1 címet ahol képesek kardántengelyt kiegyensúlyozni (Bp. vagy Miskolc környéke)? Néztem a Topic Túra fényképeit, amit még ezelőtt X nappal 7-el csináltatok, ÁLLAT!!
Mikor megvettem a Fiat motort, ott be is építették és ők ajánlották, hogy 40e.-ért hivatalosan leműszakiztatják átépítési engedéllyel. Egyébként a motor önmaga még nem illik a Nivába, át kell alakitani a karterjét meg az olajpumpát. Ha érdekel a motor, eladó de nem olcsó, fel lett újítva, a féltengelyekkel soha nem volt gondom (még gyáriak) pedig van rajta diffizár és át volt alakítva kapcsolható 4x4-re.
ATA100(samurai) Shark L200 meg nem volt alkalmam megkoszonni, igy most potolom...
Zsolttol megkaptam a sapeszt nagyon kiraly!!!!
megproszalom elokotorni a mitsubishi sapeszt cserebe ha nem sikerul akkor beujitok 1 goodrich feliratosat
KRISZ
"125 LE" Az engedély az eredeti motor XX %-áig lehetséges csak. Nem tudom pontosan mennyi, de a 125 soknak tűnik. (ha jól emlékszem +20%, de ez nem biztos)
Ata
Az a probléma, hogy ugyebár ez típusidegen motor, így nem hiszem, hogy lehet rá engedélyt kapni manapság... sajna...
Ha érdekel létezik hozzá átalakitási engedély!
Voltunk hétvégén Erdélyben, kb.1-méteres hóban pólóban lehetet túrázgatni. Felfedeztünk egy igen nagy barlangot is, csináltam egy pár képet de van valami gond a géppel és most nem tudom kitenni.
Nekem is szimpatikus a szemétgyűjtés, és futót is tudnék vinni, bár a próbajogsim miatt még nem vontathatnék,de nem érdekes, ezt most sem vesszük figyelembe:))
1.7-es Nivamotort nem tudok, de találtam 2ooo-es Fiat motort, ami 125 lovas, csak ennek sajna már akkor jártam utána, mikor a szervizben már javában ujitották fel a komplett gyári motromat:(
A Fiat egyébként pontosan passzol,mert gyártják azzal is.Az öninditó, generátor, légszűrő maradhat a régi.
Két gond lehet vele:
1).A motor igencsak megnövekedett teljesitménye széttördelheti egy gázfröccsel az igencsak gyenge féltengelyeket.
2).Rendőrveszély...Ami egyébként nekem nem tűnt meredeknek, mert mikor nézi meg egy rendőr pontosan a motort, amikor külsőre majdnem uyganaz.Már a tipikus légszűrö miatt is.Amugy is a motorszámot occsóé átütik:)
Persze nem kell kiirni a kocsi oldalára, hogy Powered by Fiat 2ooo:))
Nekem is ugy lett volna beépitve, csak igy vadasan:)
Ha gondolod, megadok egy telefonszámot,ha nem gondolod, akkor meg késő, mert megadom.:)
o6-3o-2o611o9-ez az az ember, aki foglalkozik féltengelyekkel, motorokkal.Vele lehet bezsélni a Fiat-motorral kapcsolatban.
Remélem segithettem, jó éjt mindenkinek, Sziasztok!
Segitsegetekre lenne szuksegem. Kene nekem az osszes (fontosabb) fajta diffizarrol egy-ket mondatos leiras! Van egy vitam rola, hogy a korlatozott csuszasu difizar azonos-e a sperrel, ehhez kene tobbek kozott!
Nem azonos. A növelt belső súrlódású difi a "light" terepjárók és a 4x4-es pickupok jellemző felszerelése. Igazi terepezésre nem alkalmas, de a téli havas-jeges utakon jól jöhet. A klasszikus sper egy bizonyos fordulat-különbség felett hallható, határozott kattanással zár fixen.
Kíváncsi vagy a többire is, vagy a vita eldöntéséhez elég ennyi? :)
Ma szereztem be Alan 456-t 15ezerért,ha kell még valakinek az csak szóljon.(vadi új)Hétvégi programra már most jelentkezem,mert addigra lesz már elől-hátúl vonószem az autón.Vissza a PMR-hez,most olvasom,hogy ehez létezik szivargyújtós csatlakozó(AL25).Hol kapható ehez kiegészitő?
Segitsegetekre lenne szuksegem. Kene nekem az osszes (fontosabb) fajta diffizarrol egy-ket mondatos leiras! Van egy vitam rola, hogy a korlatozott csuszasu difizar azonos-e a sperrel, ehhez kene tobbek kozott!
Hehe, az állat lenne. :)
Én is legyorsulnék mindenkit, mint Sanyiva a Sóskúti túra előtt. :)
Az a probléma, hogy ugyebár ez típusidegen motor, így nem hiszem, hogy lehet rá engedélyt kapni manapság... sajna...
Lniva:
Téged nem állítottak meg a gallytörő miatt, vagy megállítottak és nem szóltak érte? Mert nem mindegy. :) Engem megállítottak (halvány műszaki rendszám-matrica miatt), de a gallytörő nem került szóba, pedig jól láthatták, papírom meg nincs róla. Szóval most az a kérdés, hogy csak rendesek voltak, vagy számíthatok rá, hogy általában nem szórakoznak emiatt?
Neked egyébként úgy láttam 1.7-es van, annak tényleg jobb a motorja, úgyhogy bírja a nehéz utánfutót is. :)
Nem tudsz egy eladó 1.7-es motort?
Mintha annakidején NLQ-nak is lett volna ilyen problémája. Meg lehetne próbálni a generátort átépíteni a motor tetejére. Ha nincs légkondi az autóban, de van neki kialakított helye, könnyebb a helyzet.
De ha maximalista vagy, szerez be vízálló generátort valami katonai autóból. :)
Urak! Egyetértek Bulldog topictárs természet takarítás elméletével. Épp ma jelentette be a rádió, hogy Bp. tisztaságára 70%-al többet (5,2Márd) költenek, mint tavaly és ennek egyik fő eleme az illegális szemétlerakók megszüntetése. Azt csak mellékesen jegyzem meg, hogy idén ősszel önkormányzati választások is lesznek. (biztos nincs összefüggésben.)
Bulldog: Este már pislákoló világításom volt csak, az akku teljesen lemerült. Még szerencse, hogy időben elindultunk haza. Ma hívtam a Micsut, mi legyen. Párbeszéd:
- Hol használja a gépkocsit, terepen?
- Igen, azért vettem terepjárót.
- Na nem mintha baj lenne. Vízben vagy sárban járt-e a hiba előtt.
- Őööööö, mintha lett volna egy kis eső ... (az utastérbe is befolyt a víz, akkora pocsolyát sikerült találni. : )) Atom, lesz fénykép?)
- Mert akkor lehet, hogy a generátor ment tele sárral, egyszer már láttam ilyet.
- De a töltés lámpa nem jelez hibát.
- Az még nem jelent semmit. No majd megnézzük. Be kéne indítani és behozni a szervízbe.
Ez NAGYON-NAGYON jó ötlet! Jó össze kéne szedni a terepjárós embereket, értesíteni a klubbokat, és egyik hétvégén "lerohanni" egy területet.
És pesze a sajtónak is szólni kéne ahogy mondtad, nem árt ha jókat írnak a terepjárósokról.
Egyébként én mostantól szabadságon vagyok, úgyhogy ritkábban leszek netkötelben.
Viszont van időm az autóval fogalalkozni, ma reggel kezdik el csinálni a kipufogómat!
Hétvégén ledrótkorongoztam + lefestettem a gallytörőmet. Meg lebontottam az autóról dolgokat. Csináltam képeket is, úgy hogy majd tudok mutatni a szétjavítás előtti és utáni állapotáról.
Ja, és megvettem az egyik legfontosabb terepjáró extrát, egy pár gumicsizmát. :)
Az úgy volt, hogy megbeszéltük bejön a pályára máshonnan és valahol az elején várni fog. Nem volt ott én pedig nem álltam neki megkeresni, mert nem voltam benne biztos, hogy honnan jön. Gondoltam eljön a többiek után. Fog valakit és követi.
hoze!
A képek qrva jók! De hogy Te milyen helyeken jártál? Egyik-másik helyszín nekem tök ismeretlen (nem a profi specre gondolok)
Azt hogy szembe jössz a pályán lassan megszokom :)
Ata
Seen:
Igazat szóltál, bár erősen :-) volt a hozzászólásom értelme.
Ha elfogadjuk az 50-50 %-ot, akkor szvsz összesen legalább 75 % kell az elégségeshez.
Alfred:
Karcsiné átadta az igazi Alf üdvözletét, köszönöm!
Karcsi:
Küldtem Neked egy mélt, így elolvastam az itteni bemutatkozásod. Sűrgősen javítsd ki! Többen tanusítják, hogy egy ujjal már tudsz gépelni!
:-)
"vettél a topicnak játszósautót..."
Én azt hittem magamnak :(
"Mert utcai gumikkal lealáztad a navigátorod keserves munkával épített autóját (amiben a team-méterszámláló volt)..."
Semmi lealázás sem volt, csak a Yoti nem akart sietni, én meg igen, mert szűk volt az idő. :)
legalabb annyit szamit a vezetesi technika is, mint az auto :) najo, mondjuk a melyvizen nem tudod atvinni, ha nincs szigetelve, de a tobbinel szerintem csak 50% a kocsi :)
Üdv Mindenkinek!
Köszi a gratulákat. Óriási szerencse volt, hogy nem volt igaza az időjósoknak, mert nem esett az eső. rengeteg port szívtunk, de sárba semmi esélyünk sem lett volna azokkal a gumikkal. Az esélytelenke nyugalmával szálltunk be, gondolni sem mertünk ilyen eredményre. Még méterszámlálónk sem volt, a távolságokat saccoltuk :)
Ata
Karcsi:
Mi is köszi mindent, én külön, hogy megvártatok!
Némi rendőri atrocitás után, de hazataláltunk. Bocs a korai elválásért!
Shark:
Nincs véletlen benne a gépkönyvben, hogy 50 km-nél nagyobb távolságra csak kísérettel használható? :-)
BiharyG:
Már tudom, hogy miért adtad el az autód! Túlságosan megismerték a rendőrök. :-)
Állunk a Zsoltival a parkolóban, békésen beszélgetünk az autóban, erre körbeállnak és "kirángatnak" a zsernyákok. A majompofa megkérdezte Zsoltitól, hogy a bozótvágó kést a sár lekaparására használja-e...
Nem tudom, Te mire használhattad az autót, de a zsaru nem engedte Zsoltinak, hogy ő nyissa ki a hátulját, arrébb kellett állnunk, míg belenéznek.
:-)
NLQ: Hi! A kocsog fw-s brigad 500megaba korlatozta a KORLATLAN TARHELYET, ugyhogy gyorsan atcsoportositottam a kepeket. Csinaltam egy onnallo oldalt amin csak az offroados kepek leszenek ezentul. Az uj oldal cime nagyon pici arcal:
Hali:Megint gépközelben.Sharki,atom,bulldog,köszönöm a kellemes Pesti hétvégét.Sharki neked külön köszönöm a kisérgetést ,szervezést.Nagyon jól éreztük magunkat.
A mai túrán,Pestről indultunk Vadkert felé,az elején Sharki vezette a társaságot,a vége felé én.Gyönyörű helyeken jártunk,velünk voltak bulldog,atom,Yoti.5speed,Sharki és én,meg családtagok és barátok,köszönöm a részvételt és a szervezésbeli segítséget.
Ha hazaértetek írjatok.
Ata,BiharyG,gratulálok az eredményetekhez.
hoze:te hol végeztél?Bár itt fontosabb a részvétel mint az eredmény.
Optimális üzemi hőmérséklet: 4O-5O celsius
6O celsius már a legnagyobb ajánlott hőmérséklet csökkent élettartammal.
7O celsiuson már csak fele az élettartama az olajnak.
BiharyG: Gratula nektek! Amugy nagyon jok a kepek! :)) Mi tortent azzal az(http://rangers.hu/album/zber_02/P3160058.jpg) autoval?? Hogy kerult oda? Csak nem meg akart fordulni ott? EHE?!
Fotoim szerintem nagyon jok lettek, igyekszem oket feltenni! Kb. este nyolcfele fentlesznek! HOZE
Shark:
Játszottam kicsit, rájöttem, hogy a legközelebbi Kispoláknál behúzom a kéziféket is. Vagy, ha van időm, benyomom 4WD-be. (Ilyenkor sírom visza a Swiftet.)
Karcsi:
Nem a jobb kanyarra gondoltam, hanem az előző balra. (Ja, hogy Te itt nemigen jutsz géphez. :-( )
Üdv mindekinek. Holnap (is) túra, terv szerint irány Soltvadkert (dél) felé földutakon. Találkozó 10.00 Ferdinánd híd alatt, 10.30 Nagykőrösi út OMV kút. Túravezető: níváskarcsi (tehát jó lesz!!)
Régen voltam már erre, azóta látom sokminden történt.
KRISZ: a gallytörő miatt engem meg sem állitottak, pedig nem gyári a Nivám.Egy picit alulról bele is lóg a világitásba, de engem nem zavar.
Az enyém teljesen fel van ujitva, motor, váltó, meg minden az utolsó darabig.Multkor 2,5 tonnás trélert húztam, nem rossz:))
Sárban is egész jól elcibálta, mondjuk a kerekek igencsak pörögtek.
Egész jól birják ezek az orosz gépek, bár a szétjavitás nem árt(ana).
További jó szórakozást, Sziasztok!
JEEPI: Az eddig kiderült, hogy a PMR már alap szolgáltatásokkal is alkalmas a túrázáshoz. Az is kiderült, hogy a különböző típusú eszközök kompatibilisek egymással.
Az Alan441,451,456 és a Motorola T6222 már bizonyított és amennyivel drágább az egyik, annyival jobb is vagy többet tud. Árban pár ezer forint az eltérés.
Ha rám hallgatsz, azt veszel, ami neked tetszik. Legfeljebb próbáljuk össze, biztos ami biztos alapon.
Szia,ismered a Cobra MT110 PMR-t,42000/pár. 28000/db-nál olcsóbbat nem találtam eddig.A Motorola TA200 29000/db ami még jól hangzik.Mi a véleményed ezekről?
Krisz: Már nem kell gyanakodni, mert elfogyott az akciós Alan41 és az Office Depotba több ígéret ellenére nem jön több :((. Egyébként 5Speed vett egy párat, tegnap összepróbáltuk, nincs annak semmi baja.
Atom:
Kösz a jókívánságokat! Rendszeresen járok erre, de mostanában annyit írtok, hogy csak olvasni van időm :)
Lehet, hogy hétvégén találkozunk, de ha nem, akkor Karancskeszin biztos, ha Te is jössz.
Helyzet: autószerelő ismerősömmel darabokra szedtük a Nivát, érdekelt hogy mitől olyan csiga. Kiderült, hogy motorgenerál előtt áll, úgyhogy most olcsó alkatrészeket meg szakembereket gyűjtök :)
Viszont a kaszni meg a futómű kiváló állapotban van, ezért ha felújítom a motort, lesz egy új Nivám, hehe. Addig meg az öreg motort nem sajnálom, múltkor 1.5 tonnás utánfutóval teszteltem a gyorsulását :))
2 kérdés:
PRM: az Alan 441-es (akinek van) az mennyire jó? Gyanús hogy olcsóbb, vagy csak ennyire akciós?
Karcsi, Te miért pont Motorolát vettél?
Gallytörő: ha nincs róla műbizonylatom, akkor vegyem le? Vagy azért annyira nem szúrja az egyenruhás szemét (még)?
Cruizer: Ja, pecsi vagyok. Miert jojjunk fel elobb??? Igy legalabb ki tudjuk megunkat pihizni.
Ata: Hmmm.... Te! Es mibe kerul egy ilyen masina? Kb? Es meg valami! Milyen tipus is? EUROPAI lofasz-izze?? Mert valahol azt olvastam hogy az AMERIKAI lofasz-izze tipusuhoz nehez alkatreszt kapni.... bar nekem nincs e teren (SE) tapasztalatom, dehat Te biztos tudod!? Egyebkent en is nagyon szeretem a szamurajokat, de aszem a markahusegem nem engedhetne meg hogy egy ilyen kaliberu gepezetet valasszak. De mint mondom oszinte ELISMERESEM!!!
hoze: Nem sietitek el! :-))
Majd valamilyen alkalmasnak tartott pillanatban megkereslek Béren. Különben egy fekete Toyota LC-vel leszünk. Te Pécsi vagy???
hote:Valószínűleg 130-170c fokot károsodás nélkül kibír.Gázosodni jóval nagyobb hőmérsékleten kezd.Az akkor keletkező nyomást már nem bírják ki a szimeringek.
Hali:Annyit írtok mint egy íródeák.
Rodeocovboy:köszöntelek a topicon,én nem csak régen voltam dagi,hanem most is az vagyok.(kicsit)
Atom:Most már szedhedsz kalmopirint,megfertőződtél.Szét lesz javítva a fűnyíród.Viszem a zoknid,kicsit büdös de még jó lesz.
Péntek este megyünk Pestre,szívesen összejönnénk a bandával,Szombatra van egy két dolgom,de minden programra nyitott vagyok,akár sörözni is meghívhattok.:))))Pénte este,megnézhetnénk Pest-Buda esti fényeit.
Valaki segitsen mar abban, hogy hol tudnek utana nezni hogy mi a hidraulika uzemi homerseklete? En terheletlenul 60celsiust mertem tartosan. Dehat ugye terhelve mingyart mas, mert akkor szinte 0 a menetszel, es meg nincs beepitve olajhuto. Bar az az igazsag hogy nem is tudtam eddig meg megmeri a terhelt hofokot, mert nincs hozza homerom. Majd mindenkepp szerzek egyet kolcsibe. De addigis jolenne tudnom mi az a homerseklet, ahol az olaj? Vagy vittomen karosodik. Mertugye kezzel mart a 80 fokos vasat a 100 fokostol nem igazan lehet megkulomboztetni. Passssss
THX
byez: hoze
holnap delutan 3-ora fele indulunk Zalaberre! :)))je!
Ma voltam 30Mm-es szervízen. Csak egy - terep okozta - amortizációt találtunk az autón. Már nem levehető a vonóhorgom (legalábbis szerszám nélkül). :-)
Barna Attilával majd a találkozón szeretnék elbeszélgetni, ha lesz még olyan valaha...
elobb meg kell kerdeznem, de amint pontos adatokat tudok elmondom neked is :) addig mericskelj, mekkora legyen full osszenyomva es full szethuzva, valamint milyen szem legyen rajta alul/felul
allitas: nem lattam meg, de ahogy meseltek, az egyik vegen van egy tarcsa a tengelyen es azt lehet tekergetni
NLQ: Akkor most rögtön mondd meg a cég címét!:)
Az állíthatót milyen módon lehet állítani?
Egyébként nekem gázos Monroe-k vannak(sárga Gas Magnum) (minimum)három éve -akkor vettem az autót- és még jók. Viszont a hátsó gátlók tetején a szilentet gyakran kell cserélni. Legközellebb poliuretán megy bele, a sima gumit 13000km alatt megette.
elf jok a tapasztalatok, nem mennek tonkre egykonnyen, radasaul ha tortenik vele valami, akkor a gyarto ceg javitja is!
(1 kocsi amiben a monrooe gazos gatlok 1 honapot birtak, ilyen gatloval megy mar tobb mint 1 eve)
JP: Nekem vannak megtoldva a gátlóim, az emelő pogácsa magasságásval.
Ez volt a legoptimálisabb megoldás, mivel a gátlóim még jó állapotúak(voltak?) amikor az emelést csináltuk. Legközelebb lehet hogy hosszú gátlókat veszek, a hozzávaló emelő rugókkal.
De a dolog így is működik, semmi baj sincs vele.
Mivel a Range gátlói elöl száras/száras, hátul szemes/száras (értsd:felül/alul) nem volt problémás toldatot esztergáltatni hozzájuk.
NLQ: mennyire tartós/megbízható egy ilyen gyártatott gátló?
JP: "azt hiszem NLQ is betoldatott a gátló szárába " en nem toldattam bele, hanem az automat teherauto lengescsillapitokkal orokoltem, ami alul/felul szemes kivitelu ez van atalakitva felul szaras kivitelure, hogy be lehessen tenni
en amint meglesznek a franko rugoim gyartatni fogok lengescsilapitot (allithato 3 fele kemnysegu kb 17-18 eFt/db bormal kb 13-15e Ft/db)
Ata100:
- halottal mar a pantos felnikrol?? akkor tudhatnad (az oreg hiluxokat aruljak rendszeresen ilyennel, es mindegyik baromi jo allapotban van, ugyanis ezeket a felniket manapsag csak arra hasznaljak, hogy eladjak az autot :)
- megvan a suzukid???
- igazad van, atompykanak annyi
atom:
- meg kellene letogatnod szentendren a Barna Attilát o a nagy suzuki muvesz :))
"Tényleg, mennyivel lehet nagyobb kereket felrakni a hajtáslánc veszélyeztetése nélkül? "
amekkorat elbir :)
Ma kitört a fűnyírom kereke,ha kell az új autódba másik motor akkor szóljál.Eredeti amcsi Indián motor.Ez ott fél 3-ban felmegy ahol te küzdöttél fél 1,fél 2-ben.
Ati
Pont a nagyobb kerék miatt kérdezem,hogy mekkorát vegyek.Mert ha tudok 5-6cm-t emelni akkor még magasabb gumit veszek.Köszi a címet ott már soxor jártam.Ezeket ismered?www.rustyoffroad.com
www.off-road.com/jeep/cherokee
Ati
JP:
Melyiket vetted b@szogatásnak? Egyiket sem annak szántam!
Emelés:
Zsolti mutatott a 4×4-ben egy igen jól megcsinált Jimnyt, azóta az birizgálja a fantáziámat. Nem volt túlvadítva, igen kulturáltam, korrektül volt megcsinálva. Akaromakaromakarom! De persze óccsó legyen!
:-)
Jeepi!
Hát őszintén semennyit se. Mivel az egyik a másik nélkül nem ildomos (hogy milyen szavakat tudok..).
Alfred és azt hiszem NLQ is betoldatott a gátló szárába annyit amennyit növelt a rugón. Alfred alápogácsáztatott. Az emelés lényege a nagyobb kerék -> nagyobb hasmagasság. Ha csak igy emelsz, akkor elérhetsz egy olyan pontra, ahol mondjuk a gyári kerék esetén esetleg elszakitja a gátó szárát, vagy a szelepeket benne.
Javaslom a www.jeepin.com oldalt, ott csak Jeep (CJ, YJ, TJ, és XJ, ZJ) van sok képpel.
Ja, ha gumi kellene valakinek, van itt egy régi barátom, gumis, nála lehet emberközeli áron vásárolni. Tennap épitett a pipire 4-et 285/80x15 öst 30e pénzért, szerelve.Erzsébeten van.
Ja, takarja, de olyat szeretnék ami oldalra nyilik, mert ilyenem volt valaha, de gyáriban, azt meg Rolex áron adják. Szóval ki is gyárt ilyeneket? Mármint pótkeréktartót? 10telettel Dagi