<a href="http://www.mtm-magazin.hu/cikk.php?cikk_id=431" target="_blank">A mellőzött út és a mellőzött társadalom</a>
Kiváncsi vagyok a véleményekre, és így elsőre a 70 km/h kategóriát nem tarom feltétlen jónak, de a többi nem rossz:)
Illetve hírek: Hamarosan tervezik a Pomáz várost elkerülő utat – kihirdetésre került a tervező 2009. 03. 26. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. eredményt hirdetett a Pomáz várost elkerülő út beruházás tervezésének első lépéseivel kapcsolatban. »
Hamarosan épülnek a 21. sz. főút előzési szakaszai – kihirdetésre került a kivitelező 2009. 03. 26. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tegnap délután eredményt hirdetett a 21. sz. főút előzési szakaszai (21. sz. főút 7+850-9+750 km szelvények között előzési szakasz - VII. ütem; továbbá a 21 sz. főút 15+050-17+050 km szelvények között előzési szakasz - VI. ütem) beruházás kivitelezésével kapcsolatban. »
Hamarosan épül a Csongrád várost délről elkerülő út – kihirdetésre került a kivitelező 2009. 03. 26. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tegnap délután eredményt hirdetett a 451. számú főút, Csongrád várost délről elkerülő út (451. sz. főút 22+348 és a 26+911 km szelvényei között) beruházás kivitelezésével kapcsolatban. »
Hamarosan tervezik az M9 gyorsforgalmi út Szekszárd - Kaposvár közötti szakaszát – kiírásra került a tervezői pályázat
Csak az a baj, hogy Nyegyháza utántól már van bánya, ami esetleg jobb áron adja a cuccot, de még ha ugyanannyiért, akkor is megéri onnan vinni, mert a szállítás vasúton olcsóbb ugyan, de az csak egy időszakra vonatkozik. Ha 2 km-rel odébb megy a felhasználás, akkor bejön még egy kis közúti fuvar + 2 db rakodási ktsg. Tehát vasúton csak azoknak éri meg szállítani, akiknek a telephelyük a felhaszanálási helyük is egyben(betonkeverők, betonelemgyárak, térkőgyártók, stb), mert így tudnak állandó költséggel számolni. Autópályaápítésnél ez nem játszik, mert a felhasználás mindig kicsivel odébb megy.
"monnyuk én nem emléxem, hogy írtam volna, hogy miafasznak 11,5ezik az 45/47/55/52est, de ha tucc ilyen hszemről, add mán meg a számát..."
Miért, te tudsz olyanról, ahol aszondtam, hogy ezt mondtad?
"az én picike autócskám még elvan rajtuk, mert keskenyke"
Ahamm, ja. Aztán mikor nekiállsz előzni, meg vissza (amit egy teherautó sokkal ritkábban csinál ugye), akkor dobálnak a nyomvályúk össze-vissza, ami valóban a biztonságosság netovábbja. :-) Egy motor meg eleve elég instabil tud lenni vacak úton.
(És teherautó-személyautó szembejövésnél is inkább a személyautó húzódik le, mert a teherautó a nagyobb, ő megteheti. Ezt csak úgy mondom egyébként. :-) )
Egyébként arra gondoltam, hogy hajlamos vagy úgy gondolni, hogy az utakat a teherforgalomnak építjük. Pedig nem csak (és nem csak az utakat).
monnyuk én nem emléxem, hogy írtam volna, hogy miafasznak 11,5ezik az 45/47/55/52est, de ha tucc ilyen hszemről, add mán meg a számát...
(Nem csak a teherautók esnek le róluk, hanem gyak. minden jármű.)
nem érted a lényeget:
az én picike autócskám még elvan rajtuk, mert keskenyke, de a kamionok, mikor a zút közepéről visszamennek a sávjukba (mer jön szembe egy másik behemót), akkor simán lelógnak a zútról, verik bele a kerekeket a padka helyén lévő tankcsapdákba, és qrják szét a futóművet, meg úgy ahogy van az egész szerelvényt, úgy megcsavarodik a vontatmány alváza...
Városi hídnál nem csak az olcsóság számít, szóval valószínűleg belefér.
nem azt írtam, hogy mér nem csinálnak egy mezei gerendahidat...
pilonos-ferdekábelesből is lehet kevésbé megalomán konstrukciót, hamán látványozni akarnak...
tekknikkai szempontból persze lenyűgöző, de azért van benne olyan kőröshegy style megalománia, az 1db 200mes pilon helyett, 2db 100-120m-es esetleg olcsóbb lett volna...
ebbe aza zérdekes, hogy decemberben jártam arra utójjára, és nekem nem tűnt rossznak az a szakasz...
persze ehhez tudni kell, hogy én pest megyei vagyok, megaztán ejnstejn óta tuggyuk, hogy minden relatív... :-)
igazából itt sem 11felezni kéne, hanem megcsinálni az M4-et ártándig, meg az M35öt belekötni bújfalunál és akkor a 4-42-47 alkotta 3szög máris tehermentesedne...
Speciel a Püspökladány-Nyíregyháza közötti szakasszal párhuzamosan kb. soha nem lesz autópálya, de lehet hogy még a tervezett M4-et -Budapest-Ártánd- is kihúzzák a válság miatt. Amúgy a szakasz tragikus: Állapot
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a mai napon eredményt hirdetett az M0 autóút nyugati szektor (10. sz. főút – 1. sz. főút közötti szakasz) beruházás tervezésének első lépéseivel kapcsolatban.
A kiírt tenderre két pályázat érkezett. A nyertes UNITEF-ÚTTESZT Konzorcium tervezésében tanulmányterv és környezeti előzetes vizsgálati dokumentáció fog készülni, a szerződéses összeg: 198.000.000, Ft + Áfa.
UNITEF-ÚTTESZT Konzorcium vezetője: UNITEF 83 Műszaki Tervező és Fejlesztő Zrt., tagja: ÚT-TESZT Mérnöki és Szolgáltató Kft.
A nyomvonal a megelőző 11. sz. főút – 10. sz. főút közötti szakasz tervezett solymári végszelvényétől indítandó, és az M0 autóút - 1. sz. főút - M1 autópálya csomópontrendszerhez kell csatlakoznia.
Az útszakasz kb. 18 km hosszú 2x2 forgalmi sávos autóút, melyen a tervezett sebesség: 90 km/h. A út középső elválasztósávval, 2x1 leállósávval és padkával kerül tervezésre.
amúgy szép summa... vajon az engedélyezési és kiviteli tervek mennyibe kerülnek, ha a tanulmányterv 200 misi?
és az itt berajzolt nyomvonal az mi alapján készült? csak úgy adhas?
vagy már korábban is megtanulmánytervelték, csak lejárt a szavatossága :-)
A kérdés nem arra vonatkozott, hogy milyen forgalom van vagy nincs egy a semmiben végződő autópályán, hanem az, hogy milyen utat adtak át Hajdúszoboszlón! Nos, tudja esetleg valaki?
Most olvastam, hogy kedden volt valamilyen útátadás Hajdúszoboszlón. Tud róla valaki valamit, milyen utat adtak át? "...a keddi hajdúszoboszlói útátadáson azt nyilatkozta Csontos János szocialista országgyűlési képviselő..." útátadás