Keresés

Részletes keresés

strangerr Creative Commons License 2009.03.26 0 0 16796
<a href="http://www.mtm-magazin.hu/cikk.php?cikk_id=431" target="_blank">A mellőzött út és a mellőzött társadalom</a>

Kiváncsi vagyok a véleményekre, és így elsőre a 70 km/h kategóriát nem tarom feltétlen jónak, de a többi nem rossz:)


Illetve hírek:
Hamarosan tervezik a Pomáz várost elkerülő utat – kihirdetésre került a tervező
2009. 03. 26.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. eredményt hirdetett a Pomáz várost elkerülő út beruházás tervezésének első lépéseivel kapcsolatban. »

Hamarosan épülnek a 21. sz. főút előzési szakaszai – kihirdetésre került a kivitelező
2009. 03. 26.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tegnap délután eredményt hirdetett a 21. sz. főút előzési szakaszai (21. sz. főút 7+850-9+750 km szelvények között előzési szakasz - VII. ütem; továbbá a 21 sz. főút 15+050-17+050 km szelvények között előzési szakasz - VI. ütem) beruházás kivitelezésével kapcsolatban. »

Hamarosan épül a Csongrád várost délről elkerülő út – kihirdetésre került a kivitelező
2009. 03. 26.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tegnap délután eredményt hirdetett a 451. számú főút, Csongrád várost délről elkerülő út (451. sz. főút 22+348 és a 26+911 km szelvényei között) beruházás kivitelezésével kapcsolatban. »

Hamarosan tervezik az M9 gyorsforgalmi út Szekszárd - Kaposvár közötti szakaszát – kiírásra került a tervezői pályázat
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.26 0 0 16795

Autópályaápítésnél ez nem játszik, mert a felhasználás mindig kicsivel odébb megy.

 

akkor játszhat, ha a keverőtelepeket a vasút mellé rakják... :-)

(persze ha van épkézláb közelségben vasút...)

 

de átrakodás még ezesetben is van, hisz a vagonokból a depóig el kell vinni...

Előzmény: Vajk (16794)
Vajk Creative Commons License 2009.03.26 0 0 16794
Csak az a baj, hogy Nyegyháza utántól már van bánya, ami esetleg jobb áron adja a cuccot, de még ha ugyanannyiért, akkor is megéri onnan vinni, mert a szállítás vasúton olcsóbb ugyan, de az csak egy időszakra vonatkozik. Ha 2 km-rel odébb megy a felhasználás, akkor bejön még egy kis közúti fuvar + 2 db rakodási ktsg. Tehát vasúton csak azoknak éri meg szállítani, akiknek a telephelyük a felhaszanálási helyük is egyben(betonkeverők, betonelemgyárak, térkőgyártók, stb), mert így tudnak állandó költséggel számolni.
Autópályaápítésnél ez nem játszik, mert a felhasználás mindig kicsivel odébb megy.
Előzmény: bodrostomi (16763)
attus germanicus Creative Commons License 2009.03.26 0 0 16793
Nem teljesen világos, hogy ha középen 70 méter magas, akkor minek kell a felnyitható rész?
Előzmény: Fricy (16791)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.26 0 0 16792

csak nem mestkartárs posztya adott ihletet... :-))

Előzmény: Fricy (16791)
Fricy Creative Commons License 2009.03.26 0 0 16791
ghosty9 Creative Commons License 2009.03.25 0 0 16790
"monnyuk én nem emléxem, hogy írtam volna, hogy miafasznak 11,5ezik az 45/47/55/52est, de ha tucc ilyen hszemről, add mán meg a számát..."

Miért, te tudsz olyanról, ahol aszondtam, hogy ezt mondtad?

"az én picike autócskám még elvan rajtuk, mert keskenyke"

Ahamm, ja. Aztán mikor nekiállsz előzni, meg vissza (amit egy teherautó sokkal ritkábban csinál ugye), akkor dobálnak a nyomvályúk össze-vissza, ami valóban a biztonságosság netovábbja. :-) Egy motor meg eleve elég instabil tud lenni vacak úton.

(És teherautó-személyautó szembejövésnél is inkább a személyautó húzódik le, mert a teherautó a nagyobb, ő megteheti. Ezt csak úgy mondom egyébként. :-) )

Egyébként arra gondoltam, hogy hajlamos vagy úgy gondolni, hogy az utakat a teherforgalomnak építjük. Pedig nem csak (és nem csak az utakat).
Előzmény: Törölt nick (16789)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.25 0 0 16789

Kilóg a lóláb, mondták már? :-)

 

télleg?

monnyuk én nem emléxem, hogy írtam volna, hogy miafasznak 11,5ezik az 45/47/55/52est, de ha tucc ilyen hszemről, add mán meg a számát...

 

 

(Nem csak a teherautók esnek le róluk, hanem gyak. minden jármű.)

 

nem érted a lényeget:

 

az én picike autócskám még elvan rajtuk, mert keskenyke, de a kamionok, mikor a zút közepéről visszamennek a sávjukba (mer jön szembe egy másik behemót), akkor simán lelógnak a zútról, verik bele a kerekeket a padka helyén lévő tankcsapdákba, és qrják szét a futóművet, meg úgy ahogy van az egész szerelvényt, úgy megcsavarodik a vontatmány alváza...

 

 

Városi hídnál nem csak az olcsóság számít, szóval valószínűleg belefér.

 

nem azt írtam, hogy mér nem csinálnak egy mezei gerendahidat...

 

pilonos-ferdekábelesből is lehet kevésbé megalomán konstrukciót, hamán látványozni akarnak...

Előzmény: ghosty9 (16788)
ghosty9 Creative Commons License 2009.03.25 0 0 16788
"de azért van benne olyan kőröshegy style megalománia, az 1db 200mes pilon helyett, 2db 100-120m-es esetleg olcsóbb lett volna..."

Városi hídnál nem csak az olcsóság számít, szóval valószínűleg belefér.
Előzmény: Törölt nick (16784)
ghosty9 Creative Commons License 2009.03.25 0 0 16787
"tele van a zország olyan főutakkal, ami nem kerülhető el pályán, és olyan szarok, hogy majd leesnek róluk a teherautók..."

Kilóg a lóláb, mondták már? :-)

(Nem csak a teherautók esnek le róluk, hanem gyak. minden jármű.)
Előzmény: Törölt nick (16781)
mestska Creative Commons License 2009.03.25 0 0 16786
na jó, még egy kép:
http://api.ning.com/files/O-5na0MsRXEyOhnJoFtaGAAWOWvwS4Ny0ZWvlgO5jEk_/DEFINITIVE.jpg
Előzmény: mestska (16785)
mestska Creative Commons License 2009.03.25 0 0 16785
jó nagy híd Cadizban

na jó, igazából nem is erről szól a poszt.
Előzmény: Törölt nick (16784)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.25 0 0 16784

a szerbek nem kispályáznak: http://www.savabridge.com

http://www.savabridge.com/drawings.pdf

 

tekknikkai szempontból persze lenyűgöző, de azért van benne olyan kőröshegy style megalománia, az 1db 200mes pilon helyett, 2db 100-120m-es esetleg olcsóbb lett volna...

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2009.03.24 0 0 16783

ebbe aza zérdekes, hogy decemberben jártam arra utójjára, és nekem nem tűnt rossznak az a szakasz...

 

persze ehhez tudni kell, hogy én pest megyei vagyok, megaztán ejnstejn óta tuggyuk, hogy minden relatív... :-)

 

 

igazából itt sem 11felezni kéne, hanem megcsinálni az M4-et ártándig, meg az M35öt belekötni bújfalunál és akkor a 4-42-47 alkotta 3szög máris tehermentesedne...

Előzmény: Zoleelsi (16782)
Zoleelsi Creative Commons License 2009.03.24 0 0 16782
Speciel a Püspökladány-Nyíregyháza közötti szakasszal párhuzamosan kb. soha nem lesz autópálya, de lehet hogy még a tervezett M4-et -Budapest-Ártánd- is kihúzzák a válság miatt. Amúgy a szakasz tragikus: Állapot
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.23 0 0 16781

hát kb.

 

ezzel szemben annyira sürgősen nyomatják a párhuzamos11,5et, hogy soxor az ap. építéssel együtt csinálják...

 

ez kinek és mé jó?

 

tele van a zország olyan főutakkal, ami nem kerülhető el pályán, és olyan szarok, hogy majd leesnek róluk a teherautók...

Előzmény: Roger Preed (16779)
AcidMan Creative Commons License 2009.03.23 0 0 16780
Ez ugye költői? :-(
Előzmény: Törölt nick (16778)
Roger Preed Creative Commons License 2009.03.23 0 0 16779
Párhuzamos főutakon nem 11,5 tonnázás kéne hanem 3,5 tonna felett csak a célforgalmat engedni.
Előzmény: Törölt nick (16778)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.23 0 0 16778

azt tudja valaki, hogy autópályával párhuzamos utakon (akár meglévő, akár épülő) mire jó 11,5tonnázni?

 

ezt véletlenül nem olyan utakon kellene inkább, aminek a közelében nincs pálya (ill. pályán nem kerülhető el)?

Törölt nick Creative Commons License 2009.03.20 0 0 16777

M0K, M3->31ig:

 

M3nál:    napsütés...

3asnál:   borús idő...

31esnél: hóvihar...

 

...és a TAFT állta a sarat... :-)

 

(sajna kicsit lassított is a tempón, mert a szokásos 12 perec helyett 17perecig tartott a zút... :-)

Zoleelsi Creative Commons License 2009.03.19 0 0 16776
K_PISTI!
Nincs semmiféle útátadás, csak bejentettek egy két projektet amit ebben az évben kezdenek.:

http://www.haon.hu/hirek/Hajdu-Bihar/cikk/jovo-nyarig-megujul-a-4-es-fout/cn/news-20090318-07133124
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.19 0 0 16775

NAVÉGRE:

 

Hamarosan tervezik az M0 autóút nyugati szektort – kihirdetésre került a tervező

 

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a mai napon eredményt hirdetett az M0 autóút nyugati szektor (10. sz. főút – 1. sz. főút közötti szakasz) beruházás tervezésének első lépéseivel kapcsolatban.


A kiírt tenderre két pályázat érkezett. A nyertes UNITEF-ÚTTESZT Konzorcium tervezésében tanulmányterv és környezeti előzetes vizsgálati dokumentáció fog készülni, a szerződéses összeg: 198.000.000, Ft + Áfa.

 

UNITEF-ÚTTESZT Konzorcium
vezetője: UNITEF 83 Műszaki Tervező és Fejlesztő Zrt.,
tagja: ÚT-TESZT Mérnöki és Szolgáltató Kft.

 

A nyomvonal a megelőző 11. sz. főút – 10. sz. főút közötti szakasz tervezett solymári végszelvényétől indítandó, és az M0 autóút - 1. sz. főút - M1 autópálya csomópontrendszerhez kell csatlakoznia.

Az útszakasz kb. 18 km hosszú 2x2 forgalmi sávos autóút, melyen a tervezett sebesség: 90 km/h. A út középső elválasztósávval, 2x1 leállósávval és padkával kerül tervezésre.

 

 

amúgy szép summa... vajon az engedélyezési és kiviteli tervek mennyibe kerülnek, ha a tanulmányterv 200 misi?

 

és az itt berajzolt nyomvonal az mi alapján készült? csak úgy adhas?

vagy már korábban is megtanulmánytervelték, csak lejárt a szavatossága :-)

Törölt nick Creative Commons License 2009.03.19 0 0 16774
világos, mint a vakablak, de én a cikkre reagáltam... :-)
Előzmény: K_Pisti (16773)
K_Pisti Creative Commons License 2009.03.19 0 0 16773
A kérdés nem arra vonatkozott, hogy milyen forgalom van vagy nincs egy a semmiben végződő autópályán, hanem az, hogy milyen utat adtak át Hajdúszoboszlón! Nos, tudja esetleg valaki?
Előzmény: Törölt nick (16771)
bodrostomi Creative Commons License 2009.03.19 0 0 16772
Miskolcon sincs közelebb a belvároshoz. :-)
Előzmény: radio100jozsi (16768)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.19 0 0 16771

szerintemmeg döbrögcön egye meg amit főzött...

 

elkerülő út helyett pályát akart?

neszebazmeg, mekkaptátok, lehet rajta száguldozni, mert forgalom az nincs rajt, muhaha...

Előzmény: K_Pisti (16769)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.19 0 0 16770

a kivételek erősítik a szabált... :-))

 

amúgy én a "város" szélének nézem, de ezen ne vesszünk össze...

Előzmény: bodrostomi (16766)
K_Pisti Creative Commons License 2009.03.19 0 0 16769
Most olvastam, hogy kedden volt valamilyen útátadás Hajdúszoboszlón. Tud róla valaki valamit, milyen utat adtak át? "...a keddi hajdúszoboszlói útátadáson azt nyilatkozta Csontos János szocialista országgyűlési képviselő..." útátadás
radio100jozsi Creative Commons License 2009.03.18 0 0 16768
Mármint a város legszélső utcája mellé érkezett a vasút...
Előzmény: bodrostomi (16766)
bodrostomi Creative Commons License 2009.03.18 0 0 16767
De hogy ON legyek, a 26-os úttal kapcsolatos kérdésem még mindig nyitott.
Előzmény: bodrostomi (16766)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!