Keresés

Részletes keresés

Central 01 Creative Commons License 2011.12.30 0 0 124
Central 01 Creative Commons License 2011.12.30 0 0 123
/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2011.12.28 0 0 122

 

Pottendorf-Landegg,Vasúti vendéglő.Forrás:Darabanth.hu

/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2011.12.27 0 0 121

Érdekesek ezek az épületek!Ha jön a jóidő elmegyek arra és készítek róluk képeket.

Előzmény: Central 01 (120)
Central 01 Creative Commons License 2011.12.27 0 0 120

Téglából épültek ezek az épületek is csak az osztrák területen szinte kivétel nélkül kőborítást kaptak,ellentétben magyarországi társaikkal,ahol nyerstégla falúra építették őket.Még egy szép példa Obereggendorf állomás felvételi épülete:http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Obereggendorf-Bf-01.jpg

 

És valaha Ebenfurth állomás felvételi épülete is kőborítású volt,sajnos ezt már bevakolták.

Előzmény: /Dsa/ 1932 (119)
/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2011.12.27 0 0 119

Érdekes a pottendorfi felvételi épület,mintha homokkőből,vagy terméskőből épült volna!

Előzmény: Central 01 (118)
Central 01 Creative Commons License 2011.12.26 0 0 118
Central 01 Creative Commons License 2011.12.26 0 0 117
Central 01 Creative Commons License 2011.12.26 0 0 116
Central 01 Creative Commons License 2011.12.26 0 0 115

Elméletileg 44db.

Előzmény: /Dsa/ 1932 (114)
/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2011.12.25 0 0 114

 

A Déli Vasút 109-es sorozatú gőzmozdonyát több mozdonygyár is gyártotta.Hány darab készült belőle összesen?

/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2011.12.25 0 0 113

Tényleg érdekes dolgokat lehet itt megtudni!

Előzmény: Divrotcé (112)
Divrotcé Creative Commons License 2011.12.25 0 0 112

Akkoriban merült fel egy külön kihúzó-alagút fúrásának ötlete is...

 

(Illetőleg KL 78-85 közti átépítésekor ötleteltek a budai tárolóvágányok KL-ra telepítéséről. Persze ehhez is kellett volna egy új alagút...

Előzmény: Central 01 (111)
Central 01 Creative Commons License 2011.12.25 0 0 111

Még egy érdekesség,a Budapest-Déli és Kelenföld közötti alagúttal kapcsolatban!1981-ben a szakasz villamosításakor az alagútban lévő vágányokat mélyebbre kellett helyezni ugyanis a felsővezetékeket és azok tartószerkezeteit csak így tudták biztonságosan elhelyezni.

benbe Creative Commons License 2011.12.25 0 0 110

Valóban kétvágányú volt, igaz, a mostani kijáró vágányt akkor kihúzónak használták, később pedig, az Összekötő-vasút megépítésével Ferencváros felé adott kapcsolatot (ezt nyílván elsősorban az Alföldről a budai piacokra szánt gabonát, állatokat és egyéb termékeket szállító tehervonatok használták). L. itt: 

Előzmény: /Dsa/ 1932 (105)
Central 01 Creative Commons License 2011.12.25 0 0 109

Régi képek Budapest Déli pályaudvarról:http://budapest-anno.blog.hu/tags/d%C3%A9li_p%C3%A1lyaudvar

Central 01 Creative Commons License 2011.12.25 0 0 108
Central 01 Creative Commons License 2011.12.25 0 0 107

Régi képek Budapest Déli pályaudvarról:http://retronom.hu/index.php?q=node/14986

Balázs177 Creative Commons License 2011.12.10 0 0 106

Egy kis infó a vasúti alagutakról,többek között a budairól is.http://www.vasutihid.hu/alagutak.html

Előzmény: /Dsa/ 1932 (105)
/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2011.12.07 0 0 105

A budai alagút úgy tudom eleve kétvágányúra épült.Az esetleg tudható,hogy hány évbe telt az építése?

Előzmény: Central 01 (104)
Central 01 Creative Commons License 2011.12.06 0 0 104

Igen,a Déli Vasút második alagútja Vasvár után épült volna meg!Ez egy rendkívül nehéz terhelési szakasza a vonalnak ugyanis egy vízválasztó gerincen át vezet.Ugyan egy ideiglenesnek szánt kerülő szakasz épült Oszkó állomás megépítésével,de ez sem oldotta meg teljesen a problémát.Itt évtizedekig ún.tolószolgálat gondoskodott a vonatok "könnyebb átjutásáról"ezen a kegyetlen szakaszon.Később 1976-ban egy nyomvonalkorrekcióval sikerült némileg enyhíteni ezen a problémán.

 

Az Ágfalva-Brennbergbánya szakaszon épült alagút nem túl hosszú, mindössze 120 méter volt.Ma már sajnos ez sincs meg,de maradványai részben még láthatóak.

Előzmény: /Dsa/ 1932 (102)
Balázs177 Creative Commons License 2011.12.05 0 0 103

Segítségeteket szeretném kérni!Topicképnek szeretném betenni ezt a képet.Valaki tudna segíteni,hogyan kell?Köszönöm előre is!

 

/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2011.12.05 0 0 102

A Déli Vasút első és egyetlen magyarországi közforgalmú alagútja 1861-ben Buda és Kelenföld állomások között létesült.Volt még egy alagútépítési terv Vasvár térségében is,ez sajnos nem épült meg.Azonkívül épült egy alagút a brennbergi bányavasút részére Ágfalva és Brennbergbánya állomások között.Mit lehet ezekről tudni?

Divrotcé Creative Commons License 2011.12.04 0 0 101

Igen, főleg hogy maguk a berendezések is 1890-1900 körül jelntek meg... Ezért is irogattam itt eddig.

 

 

Előzmény: Central 01 (100)
Central 01 Creative Commons License 2011.12.04 0 0 100

Lovas Gyula,125 éves a Sopron-Kanizsai vasútvonal,1865-1990.című könyvében többek között ezt a cikket találtam

 

"1904-ben Sopronban felszerelték a kétközpontos biztosítóberendezést,bevezették a villamos világítást,megépítették a felvételi épület előtti veranda elzárófalait,tömegáruk részére pedig új rakodóvágány készült.

 

1905-ben Gelse és Kanizsa között megépült az Elek-féle Újnép-puszta rakodóvágánya a 184.786-985 szelvények között.Lövőn egyközpontos biztosítóberendezést szereltek.Molnáriban a vízházhoz toldaléképületet készítettek altiszti lakás céljaira.Zalaszentiván állomáson falazott marharakodó készült,Zalaszentmihály-Pacsa állomáson 97/a sz.őrházat és a vízállomási toldaléképületet bővítették,s így 1-1 altiszti lakást létesítettek.

 

1907-ben megépült Bükön és Nagycenken a biztosítóberendezés.Szombathelyen új épületrésszel bővítették a felvételi épületet.

 

Tehát ebből a röpke cikkből is megállapítható,hogy a Déli Vasútnál a központi állítású biztosítóberendezéseket az 1900-as évek elején szerelték fel.A legrégibb képek is kb.ebből az időből valók,ugyanis ekkor vált a fotótechnika széles körben elérhetővé.

Divrotcé Creative Commons License 2011.12.04 0 0 99

Murakeresztúr Kanizsához és Barcshoz hasonlóan lehetett volna Südbahnwerk is...

 

Egyébként ha már szóba kerültek a DV kisállomási (Götz-és fiai rendszerű) berendezései, ne feledkezzünk meg Halas György "Vörös lámpák az utolsó kocsin" önéletrajzi regényéről sem...

Előzmény: Central 01 (98)
Central 01 Creative Commons License 2011.12.04 0 0 98

Igen!Még két állomás van ezen a szakaszon amiknek eredeti biztosító berendezéséről nem sokat tudunk.Murakeresztúr és Zákány.Előbbit teljesen átépítették,kibővítették,utóbbit pedig megállóhellyé minősítették vissza.

Előzmény: Balázs177 (96)
Divrotcé Creative Commons License 2011.12.04 0 0 97

Jah, ez is szerepelt már mindenhol, a "Szaklap" meg lehozta mint vasutallomasok.hu eredetű képet (no comment).

 

Góla, Berzence, Vízvár, Babócsa: lehettek volna reteszesek is...

 

Továbbra is kérdésem, mikoriak azok a legrégebbi képek, amik alapján tény, hogy a Kanizsa-Sopron, Kanizsa-Buda, vonalakon már az átadáskor (1840-es, 1860-as évek) fölszerelték a "a vonóvezetékes központi állítású biztosítóberendezés"-eket?

 

(ui.: De továbbra sem a "korabeli képek" begyűjtése a célom...)

Előzmény: Balázs177 (96)
Balázs177 Creative Commons License 2011.12.04 0 0 96

Egy remek régi képet találtam Légrád(ma Őrtilos)állomásról!Ott biztosan volt állítóközpont:http://www.fortepan.hu/?view=query&lang=hu&q=vas%C3%BAt  Meg Barcson is voltak nagyállomási tornyok.De Góla,Berzence,Vízvár,és Babócsa állomásokon nemhiszem,hogy bárki is tudna mutatni olyan régi képet,amelyiken állítóközpont van.Attól függetlenül lehetett Déli Vasúti biztosítóberendezés a vonalon,csak az biztos,hogy nem központi állítású volt,sokkal inkább valami kulcsazonosítós berendezés!

Divrotcé Creative Commons License 2011.12.03 0 0 95

Egyébként itt viszonylag sok régi kép található:

Kicsit nagy egy ilyen oldal...

 

(Kanizsa- Barcs: Barcsot az 1950-es években még részben DV-eredetű biztber üzemelt...)

 

ált. megjegyzés: ezek a felvételi épület mellé települt állítóközpontok inkább csak a kisállomások jellemzői voltak...

 

Előzmény: /Dsa/ 1932 (94)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!