Biztosan vannak megmaradt VW-k raktáron, de nem lehet a végtelenségig hagyni, hogy előfizessenek, mert akkor azok a modellek foglalják a következő sorozat darabjainak a helyét. Na meg már javarészt megvették-előfizették azok, akiket érdekelt, pár későn ébredő miatt nem hiszem, hogy megérné tartani a lehetőséget. Plusz gondolom nem külön-külön ügyfélszolgálatosok vannak, és ha sok sorozat futna egy időben, akkor többet kellene felvenniük, hogy bírják az iramot.
Mert már kifut, nem rendelhető. Az érdekes, hogy semmilyen raktárkészlet nincs a későn ébredőknek, vagy ebből ennyi volt és itt szórták (volt ez a környéken)?
Elvileg 70-nél vége és ma jelent meg a képek alapján a Cabrio Ghia. Más kérdés, hogy valaki látta-e élőben.
Én most megint ránéztem a Dea honlapjára, nekem nagyon úgy tűnik, hogy a VW sort igyekeznek minél mélyebben eldugni az oldalukon, de ha meg is találod nagy nehezen, akkor a sorozat utolsó megjelent darabjaként a január 2-ai dátumot mutatják, tehát hogy ma jelent-e meg új modell, és hogy az mi is tulképen...?? Na mindegy, én asszem, nem rugózok ezen tovább, ami kell még ebből a sorból majd talán vmelyik börzén megveszem.
Az első 2-3 szám bárhol lehet, Lidl és Aldi kivételével (hacsak egy nagyobb rekeszbe ki nem teszik, én még nem tapasztaltam). Nagyáruházakban (a Campona és Pólus Tescokról szoktak ódákat zengeni...), egyéb kutakon és ellátóhelyeken is előfordulhat még (szuper)COOP és Penny magazinokon is találni. A továbbiakban a Sonny8 által
leírt helyeken, bár Sparja válogatja és inkább Inter lesz az, ahogy CBA-ból is a nagyobbak esélyesek és Primák kevébé.MOL kutaknál elvileg lennie kellene, de a logika szerint, akkor COOP-nál is, de mégsincs.
Sziasztok! Pénteken akkor Rába? Tudna valaki esetleg egy listát, ahol most terjesztik az újságokat, Tesco, Auchan, stb? Köszi előre is. Én még nem vagyok érdekelt, de szeretném tudni, mikor mi jön.
Én nem állítottam, hogy nem volt ilyen, legalábbis a BNV-s és néhány exportra gyártott, tesztkörös verziót leszámítva. A csőrösökkel ellentétben a bulldog fülkés Csepelek sem voltak már domináns részei az utcaképnek. Azt a Zilek, Ifák, Roburok uralták. Mivel lengyel specifikus a sorozat, nyilván a kiadó próbálja a legköltséghatékonyabban uniformizálni, mint, minden más gyártó. Érdekesebb, arról van infó, hogy ilyen fülkés Csepel valójában milyen puttonnyal rohangászott, szabad szemmel látható mennyiségben a hazai utakon? Platós, ponyvás, dobozos? Volt egyáltalán ezekből számottevő, vagy csak spec felépítményekkel pár darab, tűzoltó, meg export?
Persze hogy nem, az 5. szám pont ez lesz. Én nem bánom, örülök, hogy hozzánk legalább nem "Mleko" felirattal jön, mint a lengyelekhez. A cseheknél, ahol elvileg nagyobb a keresleti piac, szintén "Tej" felirattal jön. Végre úgy tűnik nem mi kapjuk a maradékot! :)
Létezni létezett ilyen tejeskocsi itthon (elvileg), más kérdés, hogy lehet nem ilyen festéssel, sokkal inkább valószínű, hogy az Atlas által kiadott modell színeiben.
Jó lövés, de megint csak azt igazolja, hogy exportra gyártották ezeket, mint a mozdonylámpás Ikarusokat, meg Dutra típusokat, hazai utakon, üzemszerűen valószínűleg nem közlekedtek.
Pár napja téma volt a tejes Csepel és hogy nem nagyon lehet találni olyan képet, amin ugyanaz a jármű szerepel, mint amit modellben megvalósítottak. Tegnap este szembejött velem egy kép pontosan olyan Csepelekről, mint a modell:
A nálunk is induló teherautó sornak, már a cseheknél, lengyeleknél korábban megjelent darabjai a mai KMO-s börzén is felbukkantak széles kínálatban és még szélesebb ársávban: 7000 és 14000 Ft között volt a szórás a ma délelőtti árakban. (Még jó, hogy én nem fogom gyűjteni, persze, ha menne 1:72-es méretben is...? :-) )
Egyetértek. Nagyon helyes, ha nem megyünk bele a témába, ez nem egy jogi fórum.
(Közben telefonon beszéltem Controlman nevű felhasználóval, aki egyébként jó barátom és kiderült, hogy csak -nyilvánosan- "húzni" akart a témában, hogy mi a véleményem. Bocsi, hogy itt beszéltünk róla, nem tudtam mi célból dobta fel a témát.)
Off: Ebbe ne menjünk most bele, egyrészt mert széfoffoljuk ezt a topikot (holnap pedig börze is lesz, rengeteg fotózási lehetőséggel :-)) ), másrészt véleményem szerint Controlman fórumtárs sem kérdezett "butaságot", harmadrészt pedig, ha baromira figyelni akarunk a szerzői jogra, (vagy inkább figyeljen erre "a zindeksz", mint ennek a fórumnak az üzemeltetője), - mint ahogy a jog több ágára is nagyban x.rik ez a társadalom, ha az valamilyen kötelezettséget jelent a tagjai, csoportjai számára ..., - akkor miért épp a szerzői jog lenne ez alól kivétel? Na, szóval, ha nagyon jogkövetők lennénk, akkor hamar behalna ez a topik a többi, netről letöltött fotókat tartalmazó más topikokkal együtt.
Ez a kérdés ebben a formában elég általános. Kérdezz meg egy jogászt.
A jogdíjaknak (úgy tudom) többféle értelmezése van.
Ha a szerző a művét közhasználatba bocsájtja (vagy nem nyilatkozik ennek ellenében, nem védeti le), akkor nem jogdíjas.
Ha a művet felhasználónak nem származik belőle anyagi haszna, akkor sem.
De egészen biztos, hogy ilyen létezik: CC-BY-NC-SA 4.0, azaz a Creative Commons Attribution Non-Commercial Share Alike (Nevezd meg! Ne add el! Így add tovább!) 4.0 nemzetközi licenc.
Azért is érdekes a téma, mert pl. a lengyel tehersorban megjelent Dakar-os autómodellekről jó pár sponzorhirdetés hiányzik, akik eredetileg támogatták a versenyzőt(ket).
Tehát eredetileg a (levédett márkajeles) sponzor fizettet, hogy felkerülhessen a "reklámja" az autóra, a modell esetében pedig a modellt kiadónak kellene fizetnie az eredeti sponzornak, hogy használja a logóját.
De ez a kereskedelmi termékekre vonatkozik.
Aztán van olyan is, hogy tiltott reklámozás alá tartozó -hiába jogdíjas- logókat kell elhagyni a modellekről.
Ilyen például, hogy dohánytermékeket manapság nem szabad reklámozni. Ezért került pl. többféle modellere a "ROTHMANS" cigaretta felirata helyett "RACING" felirat.
De pl. egy ilyen reklámot hordozó dologról készült fénykép már nem okvetlen jogdíjas.
Aztán kijogászkodtak olyant is (talán éppen itt?), hogy pl. egy autóbuszos kiránduláson ha a buszvezető zenét hallgat az nem jogdíjas, ha ugyan ezt kihangosítja a busz utasainak az jogdíjas.
És ráadásul még ott a "szokásjog" is, hogy ami fénykép felkerül a világhálóra az "fent is marad örökre". Ha pedig valaki védett képet publokál, az eredeti gazdájának nem nagyon éri meg a jogait érvényesíteni.
Egyébként neked és másoknak is van olyan saját célra készített modellje, ami vitathatóan akár jogdíjas is lehet és már publikált róla fényképet.