Ki menti meg az autóhiteleseket?

Az biztos, hogy az állam nem, viszont a hitelét nyögő autós tehet azért, hogy hamarabb véget érjenek a nehéz évek. Tanácsok az okosabb gazdálkodáshoz.

Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
smcqueen 2014.11.18 Creative Commons License 115583

Ha nem is képtelenek, nincs igény(ük) rá. Mondhatnám, hogy ez ilyen kicsiben nem is elvárható, de ahhoz képest, hogy az orosz modellek is tudták, sőt, annak idején még Matchbox méretben is készültek olyanok, amelyeknek az ajtaját kinyitva belső világítás kapcsolódott fel, más szemmel nézi az ember az újabbakat.

 

Ettől függetlenül szerintem ez a mostani (pl. retró sorozatos vagy csendőr sorozatos) kidolgozási minőség ideális az ár/érték arányt tekintve, mert jó esetben élethű modellt/makettet tehetsz a polcra, még magyar átlagfizetéshez képest is vállalható áron. Egyébként, ha jól emlékszem, a Herpa gyárt 1:43-ban nyitható motorháztetős autókat.

Előzmény: exeogyuri (115581)
charlie b 2014.11.18 Creative Commons License 115582

Abrex info:

exeogyuri 2014.11.18 Creative Commons License 115581

Ez így van. Ez a Fiat 124-es világbajnok. (Nekem SEAT 124 változatban van meg, de hát ne legyen a nevem exeogyuri, ha nem a SEAT-okat gyűjteném :-) )

 

Egyébként a Starline-féle Fiat 124 sem rossz!

 

A régi oroszokat is szeretem, akkor még szempont volt, hogy egy modell modell legyen, nyíljon, aminek nyílnia kell és meg lehessen nézni a motort is, ha az embernek olyan kedve van. Úgy látszik, ma már ezt képtelenek 1:43-ban megoldani.

 

Előzmény: smcqueen (115575)
EVO X 2014.11.18 Creative Commons License 115580

Itthon sem jobb a helyzet, itt a példa a cikkben:

http://www.vezess.hu/magazin/forgalombol_kivonas/56452/

Előzmény: smcqueen (115573)
AUTOPETI 2014.11.18 Creative Commons License 115579

Nem ilyen durva a helyzet, senki sem zúzatja be, azért az már erős lenne.

Viszont ha a kocsidon lejár a műszaki és az emissziós engedély (MO-n azt hiszem környezetvédelmi felülvizsgálat a neve), akkor 165-165 eurós büntetést kaphatsz, függetlenül attól hogy a kocsival jársz-e vagy bent áll a garázsban.

Egy időben sokan járták az utakat érvénytelen műszakival, na ekkor az asztalra csaptak a szervek és azt mondták jó, most akkor büntetés jár majd a lejárt műszakiért. Erre most már rendszer is figyelmezteti őket, látják mikor melyik autó műszakijának az érvényessége közeledik a végéhez és figyelik leműszakiztatják-e. Sok idős ember már nem vezet, az autót pedig nem is használja, csak fizeti a kötelező biztosítást, vagy azt sem. Na jellemzően ők ijedtek meg hogy büntetést kapnak és igyekeznek mihamarabb kivonni az autót a forgalomból.

 

Még egy bonbon a végére: ideiglenesen csak akkor vonhatod ki az autódat a forgalomból, ha érvényes műszaki van rajta. Na most ha netalán 1 nappal a műszaki érvényességének a lejárta előtt balesetet szenvedsz az öregebb kocsiddal (így nem mehet át a műszakin sem), és már nincs időd, módod ideiglenesen kivonni, patthelyzet van. A javítás idejére (ami öreg autó esetén hónapokig tarthat) nem tudod kivonni a forgalomból, de büntetést kaphatsz, mert lejárt a műszakid. Ez persze nem egy valószínű helyzet, de megtörténhet.

Előzmény: smcqueen (115573)
EVO X 2014.11.18 Creative Commons License 115578

Erre gondoltam.

 

Viszont most nézem, hogy nem ugyan az a talp, szóval lehet mégiscsak neked lesz igazad.

Előzmény: EVO X (115577)
EVO X 2014.11.18 Creative Commons License 115577

Amúgy ez szerintem nem a charlie által belinkelt taxi lecivilizált formája. Ahol találtam ott volt kép egy Niva-ról is, az is volt itt régebben (talán LeonCupra rakta be) és arról is szó volt, hogy milyen sor hozza ki.

Előzmény: Cooper911 (115565)
EVO X 2014.11.18 Creative Commons License 115576

Én is azért raktam fel, mert kép alapján kicsit ladásabban szélesebbnek tűnt, de hát az tudja, hogy milyen akinek meg is van/volt, én speciál most láttam ilyet először képen. Élőben meg egyáltalán nem.

Előzmény: exeogyuri (115568)
smcqueen 2014.11.18 Creative Commons License 115575

Furcsák a 2101-es Lada modellek. A retró sorozatos keskeny, de viszonylag rendben van, ladásan néz ki. Ez a korai Ixo lehet, hogy arányosabb, de annyira nem ladás, hogy az már bántó. A régi orosz modell is furcsa, de az is hozza a Lada hangulatot. A legjobb Fiat 124-es modell a Norev-féle, arra csak rá kell nézni, nincs is több kérdésed :)

 

 

Előzmény: exeogyuri (115568)
tomtom-70 2014.11.18 Creative Commons License 115574

Nam, dehogy!!! Egyszerűen azért, mert annak a legvastagabb a combja, és nem biztos, hogy beférne, mint ahogy pl a Haszongépjárművek sem  :-)))

Előzmény: EVO X (115528)
smcqueen 2014.11.18 Creative Commons License 115573

Nem ismerem a szlovák törvényeket, csak kérdezem, hogy jól értem-e, amit írtok? Van egy embernek egy saját autója, konkrétan ez a Skoda. Áll a garázsában, nem használják, lejár róla a műszaki, és a szervek fogják, és elvitetik/bezúzatják/megbüntetik, mert nem vizsgáztatja le, és le sem adja bontóban. Ezért az idős tulajdonos le fogja adni a bontóba a jó állapotú veterán autóját?

 

Ha ez így igaz, akkor ott óriási problémák vannak! Látom, hogy nem normális ez a világ, de fejlődés helyett csak az őrület mélyülését látom...

 

Tibi, ha egy mód van rá, próbáljátok meg eladni, megmenteni a kocsit, ha ritkaság, ha nem! Biztos vagyok benne, hogy sokan örülnének, ha akár csak az eljárási díjért cserébe megkaphatnák.

Előzmény: AUTOPETI (115566)
Cooper911 2014.11.18 Creative Commons License 115572

Igen.

A középső képen jól látszik hogy ugyanolyan a kerék és az antenna is ugyanott van.

Előzmény: charlie b (115570)
trebihun 2014.11.18 Creative Commons License 115571
charlie b 2014.11.18 Creative Commons License 115570

Erre gondolsz?

 

Lada 1200 Addis Adeba

  

Előzmény: Cooper911 (115565)
AUTOPETI 2014.11.18 Creative Commons License 115569

Nekem nem szokásom méregetni a modelleket, nem mond az semmit, csak idegesíteném magam ha nem ülnek az arányok. A gyártók szándékosan is torzítanak, állítólag épp enélkül lennének furcsák az arányok. 

Nálam az a lényeg hogy szemre rendben legyen. Ezt az Ixo Ladát még akkor vettem meg amikor Retróautós sorozatról szó sem volt. Akkor nem volt más Lada modell (az eredeti szovjetet kivéve) így hasonlítani sem volt mihez. Tetszett és felismerhető volt benne a típus. Ma már lehethogy nem venném meg, de akkor nagy szám volt.

Előzmény: exeogyuri (115568)
exeogyuri 2014.11.18 Creative Commons License 115568

Hát igen, ez az Ixo hőskorából származik, amikor még azt sem tudták, mi merre meddig.

 

Azt azért megvitathatnánk - Ti sokkal jobban értetek hozzá, mint én, én csak felvetem -, hogy nem ennek a modellnek jobbak-e az arányai.

 

Nekem a DeAgostini (IST) -féle Ladák túlságosan keskenynek. Szerintem ez a régi Ixo modell arányosabb.

Előzmény: EVO X (115545)
rejtelyiarpi 2014.11.18 Creative Commons License 115567

Ez így van.

Előzmény: AUTOPETI (115566)
AUTOPETI 2014.11.18 Creative Commons License 115566

Ez a másik dolog hogy köteleznek téged megválni valami olyantól, amit te anno drága pénzért megvettél. Ki nem szedhetsz belőle semmit, de a bontó szétárulhatja. 

Erre kellene bevezetni egy törvényt, hogy nyilatkozhatsz az autó megfelelő, környezetbarát tárolásáról. Az állam dolga lenne ezt bármikor leellenőrizni ha akarja. 

Előzmény: rejtelyiarpi (115564)
Cooper911 2014.11.18 Creative Commons License 115565

Volt valami taxi-s sor amiben volt egy kék Lada, azon voltak ilyen felnik, szerintem ez annak az átalakitása.

Előzmény: EVO X (115545)
rejtelyiarpi 2014.11.18 Creative Commons License 115564

Sajnos ez nálunk nem működik. :(

Ha végleg kivonatod akkor pusztulnia kell. A bontósokkel sem lehet megbeszélni hogy adjanak ki papirt róla és az autó meg maradjon. Próbáltam. Fájt a szívem a 120-as Skodánkért. :(

Mondjuk kinek milyen ismerősei vannak. Lehet hogy van olyan akinek van bontós ismerőse aki bevállalja. Mekem nem volt. :(

Előzmény: AUTOPETI (115563)
AUTOPETI 2014.11.18 Creative Commons License 115563

Annyira tényszerűen állítottad, hogy muszáj volt kijavítanom amit írtál. 

Nem tudom amúgy Magyarországon hogy van, de nálunk Szlovákiában még az is megoldható, hogy az autót végleg kivonod a forgalomból és megtarthatod.

Előzmény: rejtelyiarpi (115562)
rejtelyiarpi 2014.11.18 Creative Commons License 115562

de ez csak tényleg egy tipp volt. :)

Nem akarok vitát szítani.

Tényleg kár lenn egy ilyen állapotú autóért. Szomszédomnak is volt egy, de az fehér volt. Már nem emlékszem mi lett vele. Szerintem hasonló sorsra jutott.

 

Előzmény: rejtelyiarpi (115560)
AUTOPETI 2014.11.18 Creative Commons License 115561

Nem ilyen egyszerű. Ha szlovák autót külföldre akarsz eladni, két dolgod van:

-egy valós, személyazonosságival rendelkező külföldire íratnod az autót, azaz meg kell mondanod ki veszi meg

-eredetvizsgára kell elvinned, hiába hagyja el az országot, a közlekedésrendészet nem csak a behozott, de a kivitendő autóra is kéri. Ez trélerezést jelent ez esetben és 70 eurót.  

Előzmény: rejtelyiarpi (115560)
rejtelyiarpi 2014.11.18 Creative Commons License 115560

Nem akarok beleugatni de ha külföldi nevére adja el az ember akkor ki lehet vonatni a forgalomból. Az autót külföldi vette meg. Viszi külföldre. Forgalomból kivon, rendszám lead.

Felénk legalább is így csinálták.

Csak át kell ruccanni a szomszéd ország temetőjébe leírni valami fals nevet egy sírkőről.

Előzmény: LeonCupraR (115559)
LeonCupraR 2014.11.18 Creative Commons License 115559

Rosszul fejeztem ki magam, te meg kevered a dolgokat. Az új tulajnak kell hogy meglegyen az érvényes müszaki, befizetet kötelező biztosítás, és meg van szabva mennyi nap van rá az autó bejelentésére. Eladásnál nem kell semmien autót vinni, olyankor csak a papírokat viszed be a rendörségre. A bejelentésnél kell elvinni az autót azonosításhoz.

 

Nem írtam egy szóval se, hogy kötelezö lenne leadni a roncstelepre, de ebben az esetben ez a legegyszerübb megoldás. Én azt meg is értem, mégis csak 80 év feletti nénikéröl van szó. Az autónak le van járva a müszaki vizsgája, és elvileg bármikor jöhet a 2 x 166 € büntetés is, mivelhogy most már a rendszer dobja ki automatikusan azokat az autókat amelyikeknek le van járva mind a 2 kötelezö vizsga. És azért itt nálunk a 100 Skoda nem olyan nagy kincs, még elég sokat lehet találni a falusi garázsokban. Mondjuk egy 110R Coupé lenne, az már picit más tészta lenne.

 

Előzmény: AUTOPETI (115558)
AUTOPETI 2014.11.18 Creative Commons License 115558

Nem igaz hogy érvényes műszaki kell az eladáshoz, csak nem viheted el saját kerekein és az átírásra is emiatt tréleren kell vinned. 

Az ideiglenes kijelentéshez tényleg érvényes műszaki meg emissziós vizsga kell, de az átíráshoz nem!

Gondolj bele, ha lenne a garázsodban egy örökölt Tatraplán aminek lejárt a műszakija, csak a roncstelepre adhatnád le? Nonszensz.

Előzmény: LeonCupraR (115554)
vagapapa 2014.11.18 Creative Commons License 115557

Üd itt!

Minden szavaddal tökéletesen egyet értek!

Előzmény: A-Ascona (115555)
=D Doma 2014.11.18 Creative Commons License 115556
Hát ha engem megkínálnának egy ilyennel persze a helyzetnek megfelelő árral, ha épp ilyet keresek, akkor fizetném a műszakit is.. Lehet más gyűjtő is így van ezzel..

Előzmény: LeonCupraR (115554)
A-Ascona 2014.11.18 Creative Commons License 115555

Szervusz!

Elnézést, hogy külsősként írok (bár nagyon rég óta olvasótok vagyok). Mivel van pár veteránkorú autóm, eléggé megijedtem az általad írottak miatt, hogy ez a szép autó roncstelepre fog kerülni. Vétek lenne elherdálni. Ezeket a fotókat tedd fel a

SKODA 110R coupé baráti kör

vagy a

Skoda Rapid, Garde és 135GLi

fórumosok oldalára is, ők tudni fogják a megoldást rá. :)

Tisztelettel: András

Előzmény: LeonCupraR (115554)
LeonCupraR 2014.11.18 Creative Commons License 115554

Nálunk nem olyan egyszerű sajnos :(. Ha el akarsz adni egy autót, müszaki vizsgának meg kell lennie rajta. Kijellenteni meg nem lehet csak akkor, ha leadod a rendszámot, ahoz meg kell a roncstelepröl igazolás, hogy ekologikusan likvidálva volt. Nem lehet csak úgy pl. alkatrésznek eladni egy autót. Persze, vannak, akik megoldják valahogy, kijátszák a rendszert...

Előzmény: =D Doma (115552)