Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

allez zserzseli! 2014.09.30 Creative Commons License 50387

hejj, nem kell itt az (ál)szerénykedés!! :)

mondtam én a 9-10 óra között, simán, ez után én inkább 9 órán belülre tenném. ha én tudtam menni 3 évvel(!) ezelőtt 9:14-et, akkor neked ennél fél órával jobbat kell menned.

mondjuk érdekes, hogy kerested a jelzést. ennél egyszerűbb útvonalvezetés nem sok van szerintem :) meg mi mondjuk nagyon sokat jártunk a különböző szakaszain, nagyjából csukott szemmel is végigmennék..

a piros egy nagyon gyors, nagyon futható útvonal, ráadásul a legideálisabb időben, hideg reggel, 10-15 fok nappal, futómű, frissítés szempontjából a legjobb.

az én tapasztalatom, hogy kb. inkább 6 óra után van egy nagyobb vízválasztó, itt viszont akkor már majdnem beérsz.. :) szóval sztem nem lesz itt nagy gond, nem nyílik meg a szakadék, nem lesz megvilágosodás, vagy elsötétülés..

kajára figyelj nagyon. kevélyt ne fusd el, de az nem is a te stílusod a leírásaidból ítélve. szénás szokott még csalóka lenni, ha a homokos szakaszt nagyon megtolod, az oda tud verni picit..

hajrá!! nagyon kíváncsi vagyok. kis pezsdülés az élmezőnyben..

 

Előzmény: Pinyo (50386)
Pinyo 2014.09.30 Creative Commons License 50386

Elméleti versenyszervezés helyett :) egy kis élménybeszámoló, mert annyira jót futottam hétvégén, hogy muszáj megosztanom.

 

Ugyan még mindig nem döntöttem az első hosszúm (P85) sorsáról, de legalább edzésmotivációt adott, és vasárnap befutottam a piros jelzést Dömöstől Nagykovácsiig. Ez a P85 közepét: a 29-64. km szelvényt jelenti

Dömösről a Prédikálószékre kirándultunk a családdal. Mire visszaértünk a kocsihoz, elfáradt a lábam. Hogy lesz ebből futás?

A Garmin 810-esbe betöltöttem a piros trackjét. Viszont én csak Dömöstől indultam. Ettől a kütyü megőrült és feltétlenül a budapesti rajtba akart visszanavigálni. Eleinte nem ismertem fel a rosszindulatú útjavaslatait és kétszer is eltévedtem az első pár száz méteren. Aztán kikapcsoltam a pályakijelzést. Innentől alapvetően a jelzésekre hagyatkoztam, néha néztem csak rá a térképre. Voltak necces elágazások, nem is kevés, sok-sok perc bánta, de a gps-re ránézve visszataláltam.

 

A Dömös-Dobogókő rész tetszett, ennek a vége ismerős volt. Dobogókőtől lefelé tavaly feltúrták, itt elég nehéz követni a piros jelzést. Pilisszántó után meglehetősen érzelemszegény dózerek vannak. Kopár csárdáig a singletrack fenyves tetszett. Meglepetés a Kopár csárda és a Hosszú-árok között: homok, még homok, de hogy kerül ide homok? Hosszú-árok alján sötétedik: dilemmázok hogy elővegyem-e a fejlámpát vagy ne. A nem mellett döntök. Az árok mellett még felbotorkálok, de a Nagy-szénás alatt, a volt turistaháznál percekig keresem a felvezető jelzést. A GPS szerint itt van pedig. Három méterre álltam tőle :) A Nagykovácsi felé vezető gyökeres szikláson is érdekes élmény volt az árnyakra és megérzésre hagyatkozni. Nagykovácsinál már késő is volt, busz is járt, hát hazamentem.

Nem néztem pulzust, kényelmesen és egyenletesen futottam. Az átlagpulzus 8-12 ütéssel lett egy négyórás terepi versenytempó alatt. Annak különösen örülök hogy sikerült megállni az anaerob állatkodást.

36km, 1500 szint, majdnem négy óra, életem leghosszabb edzése. Két óránál még hosszúnak tűnt, aztán elmúlt az érzés és észrevétlenül telt az idő. Elfogyott egy komplett 2 literes ivózsák tartalma.
Míg erőnlétileg nem érintett meg a táv, megállapítottam, hogy a vázrendszernek nagyon nem kellemes.

Olvastam pár beszámolót, Pap Gábor szerencsére írt részidőket is. Meglepett, hogy a "kényelmes" részidőim nagyjából az ő tavalyi 8:31-es teljesítésének feleltek meg.
Persze én ott kezdtem, ahol ő már a táv harmadánál volt. Még ha egy jelentős lassulást is beleszámítok, meg a várható hideget, a tíz óra alatti teljesítést már reálisnak látom, ha nincs összeomlás. A Strava-n látott 10 óra körüli teljesítések részidőinél is 10-15%-kal gyorsabb voltam most.

Remélem, belevágok, most már kezdek kíváncsi lenni. De hogy mi történhet öt óra felett? Energetikai vákuum? A hazabuszozás során nem tudtam másra gondolni, kólát és ennivalót akartam, minden áron.

 

Fussatok ti is érdekeseket!

kutyA 2014.09.29 Creative Commons License 50385

Hogy nem jó, mi a baj vele?

Előzmény: László Huszár (50371)
Sánta Kutya (SK) 2014.09.29 Creative Commons License 50384

Kőkemény logika, egzakt számítás.

Előzmény: barefootman (50379)
Lúdtalp 2014.09.29 Creative Commons License 50383

Asszem műszakot kell váltanom :)

Előzmény: csanya. (50382)
csanya. 2014.09.29 Creative Commons License 50382

Szerencsére nem csak én rendezek százast jövőre. Lesz egy Ultra Kék. Kékes -Vác végig a KéKen. Igaz az egyéniek éjfélkor rajtolnak...-)

Előzmény: Lúdtalp (50381)
Lúdtalp 2014.09.29 Creative Commons License 50381

Álom! ;) de tényleg!

Mingyá' elő is keresem a vuvuzelámat.

 

berzso

Hát mert csanya csak egy van sajnos, Ő meg most mást rendez.

Előzmény: csanya. (50376)
csanya. 2014.09.29 Creative Commons License 50380

Megint tanultam valamit.

Előzmény: barefootman (50379)
barefootman 2014.09.28 Creative Commons License 50379

Sejtettem. Nos, ha kevesebbért lenne, akkor megorrolna az a bokaforgatós shuzokat gyartó fö-"spondzor", ha meg többért, akkor meg azok tizen se mennének el, akik eddig.

Előzmény: csanya. (50378)
csanya. 2014.09.28 Creative Commons License 50378

Ezt vesesd már le. Tökre érdekel.

Előzmény: barefootman (50377)
barefootman 2014.09.27 Creative Commons License 50377

mert 15 rugoert kene kiirni

Előzmény: berzso (50373)
csanya. 2014.09.27 Creative Commons License 50376

Szóval ami rajtunk múlik az készül, szépül. Az, hogy Szentendrén lesz e sírós, őrjöngős tömeg, rajtatok is múlik. Aki nem indul a versenyen az egész nyugodtan elmehet a célba egy kicsit sírni, örjöngeni...-)

Előzmény: csanya. (50375)
csanya. 2014.09.27 Creative Commons License 50375

App egyelőre csak iPhone-ról elérhető:

 

 

Előzmény: csanya. (50374)
csanya. 2014.09.27 Creative Commons License 50374

Videó már készült: 

 

Előzmény: Lúdtalp (50370)
berzso 2014.09.27 Creative Commons License 50373

Miért nem maradt? Szóval, miért nincs itthon másik "tradicionális nappali futós" százas? Olyan, ami akár több futó számára könnyebben teljesíthető? Miért nem rendez senki ilyet? 

Előzmény: Lúdtalp (50296)
László Huszár 2014.09.27 Creative Commons License 50372

inov 245

Előzmény: László Huszár (50371)
László Huszár 2014.09.27 Creative Commons License 50371

Sziasztok, remélem nem gond ha beírom (máshol úgysem érdekelhet senkit igazán). Rendeltem egy Inov-8 Trailroc 245-öt eu 46,5 méreteben, de sajnos nem jó nekem. Kipróbálásként mentem vele egy fél órát, gyakorlatilag teljesen új állapotú. 16 ezerért adom (boltban 37).

Lúdtalp 2014.09.27 Creative Commons License 50370

Innen esetleg innen, :) Ha erre jártál van esélyed, hogy túléled a Tölgyikreket (no nem sok).

 

Mondjuk én szorgalmaznám, hogy a nevezési quali. legalább ez legyen.

Nem mintha ez felérne a Prédivel, dehát szegény rendező azzal főzhet ami van.

 

Magunk között szólva 30 órán kívüli UTMB-t nem fogadnék persze el - azé a Pilis mégiscsak... - bár magam sem indulhatnék.

 

Amúgy nekem tetszik a verseny honlapja, várok már egy ütős spot videot, meg androidos alkalmazást, és persze a verseny után egy egészestés múvit olyan lobogó tüzeset, gyerekkel befutós pacsizós sírós, szentendrei őrjöngős tömegest, mer ami jár az kell, ha nem! ;)

 

 

Szóval csak azt akartam írni, hogy továbbra is lazán, humorral járhatja mindenki a maga útját.

Előzmény: Balazito (50350)
Spenót 2014.09.27 Creative Commons License 50369

Köszi neked is!

Előzmény: padler (50368)
padler 2014.09.26 Creative Commons License 50368

GPS-t lehet használni a teljesítménytúrákon (tájfutásban és tájékozódási túraversenyeken nem lehet, bár ott szerintem nem is lenne értelme). A turistajelzések sok túrán táblázással vagy szalagozással vannak kiegészítve, ami gyalogosok számára megfelelő, futók néha panaszkodnak, hogy ez is kevés.

 

Érdemes elolvasni az adott ttúrához tartozó előző évi túrabeszámolókat a TTT oldalán, onnan sok információhoz lehet jutni az útvonalat, szervezést, ellátást illetően. Az előző évhez képest gyakran nincs lényeges változás a rendezésben.

 

Ellátás szempontjából változóak a ttúrák, de a legtöbb helyen útközben egy csoki és/vagy gyümölcs, a célban pedig zsíroskenyér (lekváros kenyér) várható. Az ellátmány nincs kis darabokra felszeletelve. Szerintem célszerű a szokott dolgaidat magaddal vinni és csak kiegészítésként tekinteni a várható ellátásra.

 

Érdemes a vízvételi helyeknek még a ttúra előtt utánanézni. Az ellenőrzőpontokon általában akkor van víz/szörp, ha a pont műúton megközelíthető, ebben az esetben is előfordulhat, hogy a mennyiség korlátos.

Előzmény: Spenót (50351)
csanya. 2014.09.26 Creative Commons License 50367

vagy az álmok könyvéből.

Előzmény: Balazito (50350)
Spenót 2014.09.26 Creative Commons License 50366

Jövőre... :)

Előzmény: rrroka (50365)
rrroka 2014.09.26 Creative Commons License 50365

Rókaűzők? :)

Előzmény: Spenót (50363)
Spenót 2014.09.26 Creative Commons License 50364

Szeretem az ilyen ökölszabályokat. Komolyan. Általában működni szoktak (nálam). Köszi!

Én nagyon pulzuskontrollal futok, mert fülzúgásom van és annak nem tesz jót a túl magas pulzus huzamosabb ideig. Erre mindenképpen figyelek.

 

Fölfelé nem mehetek magas pulzussal, lefelé a térdem miatt kell lassan mennem, aszfaltra való cipőm van, amúgy is lassú vagyok, meg dagadt is. Innen szép nyerni. :))))

Előzmény: bouquetk (50361)
Spenót 2014.09.26 Creative Commons License 50363

Erről a váltóról nem beszélhetek, mert mint említettem (vagy nem), szupertitkos és meg kell, hogy öljelek, ha elmondom. /bár ez már amúgy is kijár neked egy ideje, úgyhogy lehet, hogy elmondom... :)/

 

Tanácsokat köszi! (enyhítő körülményként számítom be) Egyelőre mindenképpen marad az aszfaltos cipő.

Mivel a lábam már szét van csapva (bal térd kopás), ezért hiperóvatos tudok lenni lejtmenetben.

 

Ajánlott progit megnézem, de vennem kell egy új telefont is, mert a jelenlegitől a ma reggeli futásnál is majdnem agyvérzést kaptam.

(Legyen elég annyi róla, hogy ma 7km-t futottam. Ebből neki az jött le, hogy 4.87 km 2:04 km/perc... Hüwelyi Y-300)

Előzmény: zoncsi (50362)
zoncsi 2014.09.26 Creative Commons License 50362

Már itt is? :-)

 

Jó az aszfaltos cipő. Én jó darabig futottam aszfaltosban a hegyen, de még tőlem nagyobb nevet is tudok említeni, aki aszfaltosban UTMB-zett. (Igen, a legnagyobb magyar! :-) Bakancsban eszedbe ne jusson futni!

Az a jó a terepfutásban, hogy nem kell állandóan nyomni. Felfelé belesétál az ember, lefelé meg gurul. Arra vigyázz, hogy a lefeléken könnyen szétcsaphatja az ember a lábát, szóval inkább óvattal!

Én úgy saccolom, hogy olyan 3,5-4 óra alatt fogod teljesíteni a 25 km-t, szóval kell a futós zsák folyadékkal meg némi kajával. Bár nem tudom, milyen a frissítés ezeken a rendezvényeken.

GPS alap. :) Ajánlom a figyelmedbe a Locus nevű progit az okostelefonodra. Kezeli a turistautak.hu térképeit, akár offline is (letölthetők térképrészletek), így mindig tudod, éppen hol jársz.

 

Mi ez a váltó?

Előzmény: Spenót (50351)
bouquetk 2014.09.26 Creative Commons License 50361

Van egy ökölszabály,hogy a pozitív szintet tízzel szorozva hozzáadod a távhoz. Pl. 25 km 1000 szinttel, az 35 km síkon. Arra készülj, hogy a sík aszfalthoz képest drasztikusan lassabb leszel. Nem véletlen,hogy a TT-ken 8 km/órára nyitnak a pontok. A példában szereplő távhoz érdemes az idődet nézni. Azaz 3,5 óra már nagyon jó. És akkor még nem számoltuk a sarat stb. Az emelkedőkbe érdemes belesétálni, az elején hajlamos arra az ember,hogy elvigye a hév. Pulzuskontroll.

Előzmény: Spenót (50360)
Spenót 2014.09.25 Creative Commons License 50360

Thx!

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (50359)
Sánta Kutya (SK) 2014.09.25 Creative Commons License 50359

Igen, helyszíni nevezés a rajtban és kp.

Előzmény: Spenót (50356)
zso70 2014.09.25 Creative Commons License 50358

Az idei november sem múlik el Naszály trail nélkül:

 

http://okofutas.hu/index.php/tura-es-versenynaptar/naszaly-trail/248-overland-naszaly-trail

 

idén új távval színesedett a paletta

 

Gyerekfutam továbbra is a Tanösvény útvonalán.