Azért fúj hamar meleget, mert az EGR által visszaengedett kipufogógáz átmegy egy hőcserélőn, ami a fűtőradiátorba áramló vizet melegíti. Pont amiatt, hogy indulás után araszolva is legyen némi fűtés az utastérben, amikor a motor még közelében nincs az üzemi hőfoknak.
Érdekes módon alacsony fordulatnál viszonylag jól melegít, mivel a dízelek az alacsony fordulatszám tartományban sokkal több kipufogógázt engednek vissza a motorba, mint nagyobb fordulaton.
Középen nagyon lelógott, előző tulaj vmi flexi. kipufogó csövet fabrikált bele ami miatt ki is vágtak belőle egy darabot ami a talaj felé volt lehajtva.szóval ez a darab visszahajtás nagyon közedl volt a földhöz.
Motorvédő műanyag lemezem leszakadt.Kicsit örültem is mert nagyon lelógott,állandóan beleakadt mindenbe,viszont most látom,talán csak vissza kéne tenni,mert a felcsapódó víztől védi az ékszíjat.Vagy ti mit gondoltok?Hagyjam így?
Amúgy nincs elérhetetlen helyen, viszont a bilincseket, és a csöveket leszedni már művészet. A bilincs ha be van rohadva, vagy a gyári van le lehet vágni. A csövek viszont szeretnek rárohadni. Akkut házzal ki kell szedni, az EGR előtt alatt megtalálód. Csak kövesd a sok csövet, és vigyázz nehogy beletörd a felfogató csavarokat.
Valószínű igazad lesz!Nem tudom,vajh nehezen hozzáférhető helyen van?eddig csak japán kocsikban cseréltük,ott könnyü.de ebben csak házastól lehet cse4élni komplett...tuti az összes bilincs összerohadva begyógyulva,szóval nemtom mi legyen
Nekem ugye 1,3-mas van. Kint áll a kertben, még fedél sincs igazán felette, csak pár fenyőfa árnyékolja. Ebben lehet valami külön fűtés, mert reggel míg a kölkökkel araszolok a suli felé úgy 4-5 perc után már érezhetően langyosat fúj. Kb 10-15 perc a suliig gyökkettővel, a vízhőfok kijelző mutatója meg se rebben (alapjáraton a dízel gyakorlatilag nem melegszik semmit), de a sulinál már meleg jön.
1.9jtd tulajoktól kérdezném,ilyen hüvösben mikor érik el az üzemi hőfokot?nekem reggel 5 km után (ha a hideg 0 és a másik max.kitérő 100) kb.25 re ment fől és 40 km.után mondjuk 30.nyáron viszont középen(50) állt ennyi km. után.rossz a termosztát?vagy másoknak is ez van?Úgy vêlem ha rossz volna,a kezdeti melegedést sem produkálná ilyen hamar......cdak hát fáztunk eleinte,és mi lesz majd a nagyobb minuszokban?
6 évig 1,9 jtd TGK Multiplát használtam. Igen ez gyengébb. De szinte csak Budapesten használom. De ez is pont ugyanúgy elvitte az öt radiátor+kazán+70 m cső kombót minden gond nélkül. A legrövidebb változatot talán rendelésre csinálják 1,6 os motorral. Alapból 1.3. Ez van. Remélem a Multinál jobb lesz mert annak csak a motorja volt jó. Az 1.2 es Dobló lehet a király. ;D
Lehet hogy Te kicseréled, más eladja, az új gazda meg szarik rá elszakad megy a sírás.
Az 1.3-as diesel motornak nincs létjogosultsága teherautóban, megjegyzem hogy az 1.9 is kevés.
Fiatról beszélünk, amit be kell vallani nem arra terveztek hogy millió kilométereket rakjanak bele,
lehet ez új, vagy nyugaton már leharcolt gép.
A mostani "vezérműlánc" vicc kategória. Régen úgy tervezték hogy az autó élettartamáig nem kell cserélni.
Lehet hogy most is így van csak az autó élettartama nem 500.000-1mill.km.
Gazdagabb országokban nem is használják eddig, bőven megkeresi az új gép árát, egyébként is megnehezítik az "öreg" autók használatát.
Leoltom az 1.3-as dieselt. Próbálj ki egy 1.9-est, hidd el teljesen más.
Az enyém közel jár a 400e.hez, 2 éve vettem 210e-el. Kötelezőkön kívül a turbót kellett cserélnem, és a generátor szabadonfutót. Fék, kuplung, még nem lett cserélve!
Legnagyobb hátránya a motornak hogy nagyon nagyon lassan melegszik, télen a -20-ban kicsit kellemetlen. Volt eddig, de most már van benne állófűtés, király találmány.
Igen a kolléga mindig leoltja az 1,3 dízelt. Decemberben lesz egy éves, 9000 km.-nél járok. Szerintem 120 ezernél ki fogom tudni köhögni a lánccserét amikor 10!!!! éves lesz az autó.
Más autónál is kell cserélni minden szart. A kuplung a jobban aggaszt, az nem annyira tervezhető, és állítólag nem bír csak 50-70 ezret. Majd meglátjuk. Ha ma valaki mondjuk teherautót vesz, mert kell a munkájához, hogy ne legyen gondja különösebben pár évig, csak hasonló dízel szarokból tud választani. Ez van. Bevállalod, vagy restaurálsz egy Zsuk-ot vagy egy Barkas-t mert azok aztán a megbízhatóság és a menetteljesítmény mintapéldányai voltak... Legalábbis a leszóló kollégának biztosan.
Várakozáson felül egyszerű volt a hozzáférés, ez a jó hír. Meg még az is, hogy tényleg a kürt szállt el, viszont az rossz, hogy a helyére nem tudom simán betenni a régi légkürtömet, így az öröm nem tökéletes.
Gyári csereperiódus nincs megadva, de pont pár hete volt szó róla: ~120 ezrenként érdemes cserélni. Totalcar-on, itt-ott érdemes rákeresni a motorra, van néhány cikk a témában.
Azt, hogy nálad most mi ment tönkre, biztosan csak egy megbontás után lehet látni.