Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2010.12.09 0 0 29522

Szerintem nem rossz az ütemes menetrend szerinti közlekedésnek az elképzelése. Azt, hogy mi módon valósítják meg kis hazánkban már más kérdés.

Ez a -mereg- nevű legény a cikket valószínűleg csak méregből írta, vagy hogy szerepelhessen, vagy csak, hogy megteljen az ujság valamivel.

 

Előzmény: kacsa! (29509)
v_peti Creative Commons License 2010.12.07 0 0 29521

Jó, de ha a forgalmi szuemélyzetet és a pályásokat nem tartják nyomás alatt, akkor elüldögélnek a langyos vízben...

Előzmény: Svrend (29519)
Svrend Creative Commons License 2010.12.07 0 0 29520

Egy kicsit a pályavasutasokat le is húzza…

 

Joggal.

A végrehajtó szolgálat meg sz.....ban marad,aztán úgy oldja meg ahogy tudja.

Ehhez már csak ráadás a helytelen vonatforgalom szabályozás. 

 

Előzmény: pacalbeer (29515)
Svrend Creative Commons License 2010.12.07 0 0 29519

Lehet,hogy a tárgyalt cikk néha túloz,de az utalsó harmadában leírtak egyáltalán nem hülyeségek.

Én nem nevetnék rajta.

Mivelhogy mindennap tapasztalom munka közben.

gjovar Creative Commons License 2010.12.05 0 0 29518

Köszi.

Előzmény: 01016-25 (29517)
01016-25 Creative Commons License 2010.12.05 0 0 29517

Az, hogy a hatvani vonatok végig megállnak, és nem "szaladnak" el Gödöllőig.

Pl. a 70-esen a szobi zónázók Vácig nem állnak meg.

Előzmény: gjovar (29516)
gjovar Creative Commons License 2010.12.05 0 0 29516

Irod:  80a:   nincs zónázás,csak  betétjárat .   Mi a 2 közti elvi különbség??

Előzmény: v_peti (29513)
pacalbeer Creative Commons License 2010.12.05 0 0 29515

Kritika ide –oda , tényleg ez a nagy Magyar valóság ! Pl. Pusztaszabolcs. Sőt ! Egy kicsit a pályavasutasokat le is húzza…

Előzmény: Törölt nick (29514)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.05 0 0 29514

Épp tegnap este olvastam nagyapámnál, a végén már nevettem, hogy hogyan lehet ennyi hülyeséget egy cikkben leírni, ráadásul a cikket a szagszervezet a saját lapjában le is közli, ráadásul ilyen stílusban, hát meredek...

Előzmény: kacsa! (29509)
v_peti Creative Commons License 2010.12.03 0 0 29513

Néhány komment:

 

Ütemesség: Józsi bácsi csak napi 10-15 vonatig tudja, hogy melyik mikor jön, 35-öt ütemtelenül már nem tudna megjegyezni. Na meg amíóta az autó valós konkurencia, azóta kínálati menetrend kell, és nem az ezt van, ezt kell szeretni!

 

Zónahatár:

1: Itt lényegében nincs az elővárosi szakaszon. Komárom meg már elég messze van.

30a/40a közös szakasz: Itt az eltérő útvonal és a jelenleg még hiányzó kapacitások

2: Nincs zónázás.

(duplavágányosítások) miatt nehéz jól megcsinálni!

30a Érd város alatt: Itt már nincs zónázás, csak betétjárat.

40a Érd város alatt: Nincs zónázás csak gyorsított, ütemen felül.

70: Itt a jelenlegi műszaki feltételekkel ez hozható ki, de az ütemen felüli Dunakanyari vonatok és a gyorsítottak igyekeznek az átszállások számát csökkenteni.

80a: Itt nincs zónázó, csak betétjárat.

100a: A zónázók KöKi-ig mindenhol megállnak, Vecsésről Ceglédbercelre meg nem sokan utaznak. Viszont, aki BP-ről megy Ceglédbercelre, az időt nyer így.

120a: Ecserről Tápiószecsőre kevesen mennek, de reggel ők is kapnak vonatot, aki meg Nagykátáról megy Tápiószecsőre, annak meg jó a zónázó. Csak az szív, aki Nagykátáról megy haza Mendére. (reggel azért be tud menni)

150: Nincs zónázás.

 

Szóval összességében egész jól sikerült ez a zónázósdi.

 

Egyszerre indulás: Ez sem igaz, mert Hódmezőváráshelyen több idő van hagyva, mint Vácon. Na meg ott is minimalizálja ezt a problémát az ingaszerelvények használata, meg az, hogy 3 vonatnak (Balasagyarmat, Vácrátót-Bp, kirohanós) és csak kettőnek átmenet.

Monoron meg csak egy vonat áll félre félóránként.

 

 

Előzmény: kacsa! (29509)
kacsa! Creative Commons License 2010.12.03 0 0 29512
Semmi gond :)
Előzmény: D55 (29511)
D55 Creative Commons License 2010.12.03 0 0 29511

Elnézést a hirtelen felindulásért, de az első benyomásom ez volt a cikkről.

Előzmény: kacsa! (29509)
D55 Creative Commons License 2010.12.03 0 0 29510

Ez hülye...

Előzmény: kacsa! (29509)
kacsa! Creative Commons License 2010.12.03 0 0 29509

Sziasztok!
Nem ismerem ezt a topikot, olvasni sem szoktam, úgyhogy bocsánat, ha volt már:
Sokszor elhangzik az, hogy a vasutasok ellenzik az ütemes menetrendet, sőt, utálják és ott szabotálják, ahol tudják. Én nem szeretem ezt az általánosítást, mert szeretem az ütemes közlekedést utasként és vasutasként egyaránt. Az alábbi cikket író -méreg- viszont nem így van ezzel. A szösszenet a novemberi "Magyar Vasutas" VSZ vicclapból származik, gondoltam beszkennelem nektek :) /nagyban itt olvasható/

V63 002 Creative Commons License 2010.12.01 0 0 29508

Örömmel látom, hogy tévedtem. Csak "közvetlen" vonat nincs.

Előzmény: V63 002 (29507)
V63 002 Creative Commons License 2010.12.01 0 0 29507

"Hiába járnál át a tarnóci oldalban..."

Ha jól látom, Somoskőújfalunál sincs átjárás.

Előzmény: Törölt nick (29505)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.30 0 0 29506

Pályás kollégák kiszámolták, hogy 2,1 milliárd forint lenne a tarnóci vonal felújítása, de ebben az összegben csak a felépítmény cseréje és szabályozása van benne, a biztberek, peronok és az állomásépületek rekonstrukciója nincs.

41 km folyóvágány, ha az állomásokon csak az átmenőt számoljuk...

 

60 km/h-ig a pályasebesség-emelés különben nem hatósági engedélyköteles, mert egyébként annak is tetemes a költsége.

Törölt nick Creative Commons License 2010.11.30 0 0 29505

Lényegében én is azt mondtam.

Hiába járnál át a tarnóci oldalban Losoncig vagy esetleg Fülekig, attól még nem lesz több utasod.

Vagy legfeljebb minimális mértékben emelkedik az utasszám.

 

Lényegében az ilyen tarnóci szintű vasútvonalaknak a közösségi közlekedési kiszolgálását alapjaiban kéne átgondolni.

 

Én ugyan alapvetően vasútpárti vagyok, de lehet, hogy egy-két viszonylatban valóban célszerűbb átérni az autóbuszos kiszolgálásra (esetleg midi- vagy mikrobusszal), főleg ahol olyan elképesztően alacsony a mobilitási igény, mint pont a tarnóci vonal sok településén.

Előzmény: gabor144 (29503)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.30 0 0 29504

"Sőt, ha elég rövid a távolság, és sok a megállási hely, majdnem tökmindegy, mennyivel megy a vonat"

 

Mit értesz azon, hogy sok a megállási hely?

Ha pl. átlagban 4-5 km-re vannak egymástól a megállók, az soknak számít?

 

Különben a fenti állításod nagyvasútra éppen nem igaz, főleg, ha jó menetdinamikájú motorvonatokkal közlekedsz.

 

Pl. ha már a tarnóci vonalnál tartunk, 40-ről 60-ra való emelésnél a menettartam a mai 70 percről 50-52 percre csökkenne.

 

Szignifikáns különbség, úgy is lehet mondani...

Előzmény: Törölt nick (29499)
gabor144 Creative Commons License 2010.11.29 0 0 29503

Az ilyen újonnan megindítandó határátlépő regionális forgalommal kapcsolatban én eléggé szkeptikus vagyok. Ha a határon át az adott ponton (és X km sugarú környezetében) eddig az égvilágon semmilyen menetrendszerinti közöségi közlekedés nem járt át, akkor mitől lenne hirtelen annyi utas, hogy rögtön vonatot indokolna?

 

Ha van lappangó igény, akkor a helyi volán, vagy maszek miért nem indított már buszjáratot? Tán nem bíztak abban, hogy akár csak egy midibuszra való utas összejön? Akkor a városközponttól távol megálló vonatra mitől lenne több utas? Ma már a határállomási dugóktől sem kell félni.

 

Akármennyire is közös Európa, nyitott határok, és odaát is (részben) magyarok laknak, határt átlépő viszonylatban mindenképpen nagyságrendekkel kevesebb utasra lehet számítani, mintha az a határ nem lenne ott. Vásárlási, szórakozási átjárkálás már ma is van, de ez önmagában kevés. A rokoni, baráti kapcsolatok kialakulását, iskola és munkahely választást azért még mindig befolyásolja annak a határnak a megléte. Tán már egyre kevésbé, de sok évtized öröksége lassan múlik el. Hivatali ügyintézés, orvoshoz járás meg tán soha nem lesz a határon át.  

 

Persze ha mindkét oldalon úgyis elmenne a vonat az utolsó állomásig, és csak egy 5-8 km-es szakaszon kell többlet teljesítmény a kétoldalt meglévő vonatok közvetlenként összekapcsolásához, akkor elfogadhatónak tartom a határátmenetben alig pár utas miatti vonatjáratást a mobilitási kínálat, a hálózat érdekében. De ha építeni kellene azt a hiányzó pár kilométert, vagy már a határállomásig elmenetel értelme is kérdéses, akkor nem látom reálisnak a vonalösszekötést, vagy azt, hogy majd a határátlépő forgalom fogja megmenteni a vonalat.

 

M41 2175 Creative Commons License 2010.11.29 0 0 29502

Bocs helyesen a Putnok - Szilvásvárad.

M41 2175 Creative Commons License 2010.11.29 0 0 29501

A 87-esen 2 éve aputnok-szilvási személyen is ez volt.

Csak ott a vonat 10-zel meg 20-al "ment" és ott japán túristák voltak.

Előzmény: Törölt nick (29500)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.29 0 0 29500

Akadémiai jellegű vita, mert szerintem a tarnóci vonalra soha senki nem fog annyi pénzt adni, hogy 60-as vagy 80-as pálya legyen.

 

Tudom, hogy a sebességgel nem nő lineárisan az utasszám, én elsősorban azt akartam kihangsúlyozni, hogy 40 km/h alapsebesség ma már legfeljebb a városi vasutaknál (villamosok) és a keskeny nyomközű turisztikai vasutaknál elfogadható sebesség.

 

2005-ben Észak-Németországban, Hannover környékén utaztam egy ottani viszonyok között eléggé jelentéktelen mellékvonalon, méretileg az orosz motorvonathoz hasonló dízel motorvonattal repesztettünk 80 km/h-val végig a vonalon.

És azért volt rajta utas elég szépen.

 

Más: kollégám mesélte, hogy német turisták utaztak a 75-ös vonalon, Magyarkút-Verőce után kezdődött a 40-nel szüttyögés, aztán a friccek megkérdezték a személyzetet, hogy ez múzeumvasút-e, hogy ilyen lassan megy....:-(((

Előzmény: Carpy (29496)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.28 0 0 29499

Annyit én is tudok a közlekedésről, hogy az a tény, hogy 40, 60 vagy 120 km/óra sebességgel közlekedik-e egy határon átnyúló, régiókat összekötő vonal, szóval a sebesség emelése nem lineárisan növeli az utaszámot. Sőt, ha elég rövid a távolság, és sok a megállási hely, majdnem tökmindegy, mennyivel megy a vonat (persze azért 40-nél lassabban ne menjen má')

 

Én csak arra próbáltam rávilágítani, hogy egy adott vasútvonalnak az utasforgalmát döntően inkább az befolyásolja, mennyire fejleszti az állam a párhuzamos közúti közlekedést.

Előzmény: Carpy (29498)
Carpy Creative Commons License 2010.11.28 0 0 29498

Nem, jelen esetben ezek teljesen jelentéktelen kérdések.

Ceteris paribus kérdezem. Tehát úgy érdemes a pályasebességváltozások hatását mérni, hogy közben más paraméter, ami ettől függetlenül befolyásolná az utasforgalamat, nem változik. 

Egyébként ha már szóba jött: hol látsz Eurégió forgalomban buszos utaslenyúlást? Pont az ellenkezője a jellemző.

 

Előzmény: Törölt nick (29497)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.28 0 0 29497

Adott Eurégió forgalomban hány utas lenne egy nap
- ha 40 a sebesség,
- ha 60-80 a sebesség,
- és ha - merjünk nagyot álmodni - 120-as a sebesség?

 

Párhuzamos buszos utaslenyúlással, vagy anélkül? Párhuzamos folyamatos - több milliárd forintos - közúti infrastruktúrafejlesztéssel, vagy anélkül?

Ezek nagyon fontos kérdések.

Előzmény: Carpy (29496)
Carpy Creative Commons License 2010.11.27 0 0 29496

"40-nel végigimbolyogni az Ipoly-völgyben Balassagyarmat és Losonc között szvsz. nem sok értelme van.

Majdnem semmi.

Eurégió-forgalomhoz is legalább 60-as, ne adj Isten helyenként 80-as pálya kéne, hogy valamennyire is vonzó legyen az utazóközönség számára."

 

Hétvége van, esik a hó, késnek a vonatok, van időnk hát ezt a gondolatmenetet lejátszani.

Szerinted 40-nel "majdnem semmi" értelme van, bezzeg ha 60-80 lenne a sebesség, akkor már "valamennyire vonzó lenne".

Tippeljük meg, hogy mennyire. Adott Eurégió forgalomban hány utas lenne egy nap

- ha 40 a sebesség,

- ha 60-80 a sebesség,

- és ha - merjünk nagyot álmodni - 120-as a sebesség?

Ezt majd felszorozzuk valami baráti üzletpolitikai jegyárral, és hozzátesszük, hogy mindez mibe is kerülne infra+jármű+személyzet oldaláról, és onnan már secperc alatt kiválasztjuk az optimális pályasebességet.

Előzmény: Törölt nick (29493)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.25 0 0 29495

Tisztán 60-as pályán 1 óra 10 perc körül lenne a menettartam Losoncig.

Nem azt mondom, hogy ez olyan hű de nagyon jó, de a mostaninál minőségileg jobb.

 

Különben meg a Gyarmat - Losonc órás ütemhez még kevés is lenne a 60, vagy legalábbis csak úgy lenne elég, ha mind Szécsényben, mind Ipolytarnócon 1-1 perces állomási keresztezési időket tudnánk biztosítani.

Magyarul szólva központi állítású váltók vagy rugós váltók...

Előzmény: v_peti (29492)
v_peti Creative Commons License 2010.11.25 0 0 29494

Szécsény és Balassagyarmat között regionális elővárosi forgalomra kellene rágyúrni integrált buszos tarifával, és vasútra járatott buszokkal.

Előzmény: Törölt nick (29493)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.25 0 0 29493

40-nel végigimbolyogni az Ipoly-völgyben Balassagyarmat és Losonc között szvsz. nem sok értelme van.

Majdnem semmi.

Ehhez az elképzelt Eurégió-forgalomhoz is legalább 60-as, ne adj Isten helyenként 80-as pálya kéne, hogy valamennyire is vonzó legyen az utazóközönség számára.

Előzmény: v_peti (29492)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!