Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

peppino Creative Commons License 2018.06.11 0 0 20360

És magyarul?

Előzmény: lanolinos (20359)
lanolinos Creative Commons License 2018.06.11 0 0 20359

Tanksapka nélküli tanknyílás csodája ami most tönkrement. Valaki járt már így?

peppino Creative Commons License 2018.06.10 0 0 20358

Mi baj a cserével? Az üres gázpalackból sem lehet gázt csiholni. Vannak dolgok, amiket cserélni kell egy autón. Ilyen ez is.

Előzmény: kunci0306 (20357)
kunci0306 Creative Commons License 2018.06.10 0 0 20357

Üdv mindenkinek. Nekem is van egy 2004-es 1.3-as Fiestám.Problémám, a világitó motordiagnosztika lámpa.Lambdaszondaproblémát ír ki,ami kiütéssel visszatér.Viszont van amikor elalszik a lámpa. /későbbi inditásnál/

Ötletek  a cserén kívül? előre is köszönöm.

huszar74 Creative Commons License 2018.06.08 0 0 20356

Illetve okozhatja a kipufogógáz visszavezetése.

Előzmény: huszar74 (20355)
huszar74 Creative Commons License 2018.06.08 0 0 20355

Aki esetleg hozzám hasonlóan új fiesta szívóbenzines autó vásárlásán gondolkozik és hosszú távra tervez nem árt ha tudja hogy ez az autó már közvetlen befecskendezéses(kokszosodás melegágya).

lanolinos Creative Commons License 2018.06.06 -1 0 20354

 

Fiesta tankolásnál folyik lent az üzemanyag. Alapban nem folyik. Problem?

 

Gaben86_2 Creative Commons License 2018.05.30 0 0 20353

Nagyon köszi a válasz! G.

SLX-350 Creative Commons License 2018.05.29 0 0 20352

" .... A Fiesta a legjobb indulattal sem egy autópályára való gép. Jó és igénytelen, de kisautó. Az üvöltő motort hallgatni 160-nál.... Hát te tudod.... "

 

Nem állítom hogy abszolút hallásom van de nem vagyok süket. Senki és semmi sem üvöltött. Ha nem mondtam volna: egyhatos, 100 lovas motorról van szó amihez hasonlókat beépítenek Focusba, Audi A4-be és számos más autókba is. Azok sem valók autópályára?

Előzmény: peppino (20338)
lanolinos Creative Commons License 2018.05.29 0 0 20351

Ha benzines akkor 1,25. Én pl egy dízel 3 hengerest Rapidot hajtok elég rendesen pályán dombon de az más nyomatékkal dolgozik

Előzmény: lanolinos (20345)
lanolinos Creative Commons License 2018.05.29 0 0 20350

Meg kellene mérni mennyi áramot vesz fel az izzó bal oldalon majd a jobb oldalon. Ha azonos akkor a csatlakozó van fos anyagból de érdemes a vezetékeket is csatlakozásokat megpucolni mert a felületi ellenállás is okozhat melegedést.

Előzmény: Gaben86_2 (20347)
huszar74 Creative Commons License 2018.05.27 0 0 20349

Köszi a választ,a linkelt videót már megnéztem vagy 10-szer :) Igazad van 5 év után ki lehet szállni ha nem válik be addigra már többet lehet tudni róla.Erre már Én is gondoltam.Amúgy nagyban megkönnyítené a döntésem ha jönne a lottón vagy a tippmixen kb 1,5millió úgyhogy vb-re fel! :)

 

Egyébként ez is elgondolkodtatott...  https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/ford/fiesta/ford_fiesta_1_25_trend_technology_euro6_euro_6_os_magyarorszagon_vasar-12997236

Ugyan km-t nem ír majd holnap rákérdek.82 le motor,folyamatosan figyelve az árakat ez nem rossz ajánlat.

Előzmény: R. Scherbotsky (20348)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2018.05.27 0 0 20348

Pusztán a motor konstrukciójából nem következik, hogy kevésbé lenne megbízható -ezt a Fabiátok is igazolja-, ami kérdés, hogy volt-e a gyártónak szándéka/ideje/pénze rendesen letesztelni az új motort, vagy piacra dobták félkészen, abban bízva, hogy nem jön ki rajta nagyobb gond. Ahogyan írod, tavaly óta létezik ez az 1.1-es motor, nyilván sehol nincs vele hosszútávú tapasztalat. Nem tudom, ez a blokk mennyiben alapszik a korábbi egyliteres szívó háromhengeresen, a Ka+ faceliftjénél is ezek váltották le a korábbi négyhengerest.

Ezen a videón a srác a 85 LE-s változatot vezeti:

https://www.youtube.com/watch?v=acGvtiviLnM

Találtam két holland nyelvü tulajdonosi értékelést is ilyen szívómotoros új Fiestáról, egyikük sem panaszkodik teljesítményhiányra. Ha a HTP-motoros Fabia neked megfelelö volt, szerintem ezzel sem lesz gondod.

A megbízhatóságán, tartósságán most felesleges rugózni, 5 évig garanciás, mire letelik, már böven lesz tapasztalat sokat futott példányokkal, akkor majd eldöntöd, érdemes-e megtartani, vagy inkább kiszállsz belöle.

A mai autóktól kár lenne olyan tartósságot, élettartamot elvárni, mint a kettes Golftól meg a 190-es Mercedestöl, teljesen más építési elvek alapján készülnek. A gyártástechnológia fejlödése lehetövé tette a gyártóknak, hogy egyre pontosabban be tudják löni, meddig lehessen egy új autót gazdaságosan üzemeltetni, és ezt mindenki így csinálja, nincsenek kivételek. Ez viszont egyáltalán nem függ attól, szívó-e vagy turbó, három- vagy négyhengeres. Az általad említett, a konstrukciója alapján megbízhatónak gondolt 1.4-es Opel szívómotorban a vezérlés alkatrészei annyira alul vannak méretezve (a lánckerekek alig vastagabbak egy 5 forintosnál, ha nem láttam volna, nem is hiszem el), hogy szinte bizonyosan hamarabb kell azt a motort szétszedni (nem olcsón) ezek cseréje miatt, mint ahogy egy turbósnál esetleg a turbó felújításra szorulna (amit egyébként erre szakosodott mühelyekben megbízható minöségben, normális áron rutinszerüen végeznek). És még a jobbik eset, ha a kopott lánc csörögni kezd és így a hiba nyilvánvalóvá válik, mert ha viszont elöjel nélkül szakad/ugrik, akkor az egész mehet a kukába.

Előzmény: huszar74 (20344)
Gaben86_2 Creative Commons License 2018.05.27 0 0 20347

Sziasztok,Tudnátok segíteni abban, hogy a Ford Fiesta tompított izzónál miért melegszik a foglalat, csatlakozó stb.  Sajnos utángyártott a bal első lámpa. A jobb gyári, ott semmi melegedés. Izzó legalapabb 12 v 55 w. Semmi extra teljesítményű.  Mit kellene megnézzek ?Sajnos akkor vettük mar észre amikor a megolvadt múanyag a lámpa búráját már beködölte szép fehérre. Szépen kitisztítottak, de sajnos a melegedés megmaradt.. :( előre is nagyon köszönöm a válaszokat!

huszar74 Creative Commons License 2018.05.25 0 0 20346

Inkább dombos részen lakok(nem Alföld,Dunántúl).Sokszor mennék vele egyedül de nyilván előfordulna sokszor olyan is hogy nem(pl meccsre vagy moziba ha mennénk)ezt nehéz megválaszolni.Az viszont biztos hogy túlnyomó részt országút,főút.Autópálya nem.Kisvárosban lakom tehát a városi használat elenyésző lenne.

Előzmény: lanolinos (20345)
lanolinos Creative Commons License 2018.05.25 0 0 20345

Figyi az hogy 3 vagy 4 hengeres a sebességet illetően majdnem mindegy. Mindegyikből kipréseled amit akarsz kérdés milyen fordulatszám tartományban és mennyi idő alatt. A fő kérdés lapos vagy dombos részen laksz. Városban vagy főúton használnád többet. Egyedül vagy 4en utaznátok rendszeresen. 

huszar74 Creative Commons License 2018.05.25 0 0 20344

Látom felsoroltál pár márkát Én mindenképp a fiesta szívónál maradnék...Amire nekem kell arra megfelelő lenne csak ugye a kis köbcenti turbó nélküli 3 hengeres konstrukcióra lettem volna kiváncsi hogy erről mik a vélemények(nem menettulajdonság,inkább megbízhatóság,tartósság szempontjából).Tudom hogy nehéz kérdés hiszen talán szűk 1 éve gyártják az autót így nyilván nem lehet róla sok tapasztalat csak egyáltalán hogy az említett tulajdonságokból(és itt most mindegy milyen márka mert másnak is van tudtommal kis köbcentis 3 hengeres szívója) nem ered-e automatikusan hogy a szervízek állandó vendége leszek... Ugye 1,1-*es motor és a kasztni azért jóval nehezebb mint pl egy suzuki(itt megjegyezném rengeteg tesztet olvastam mindenféle kocsiról főleg opel és fiesta és az opeleknél mindig hátrányként írták hogy a kasztni nehéz a motorhoz,ehhez képest meplepve olvastam a tulajdonságokat összehasonlítva hogy a fiesta még nehezebb...bár lehet azt inkább az astránál írták negatívnak nem a corsánál)kb 2és fél milliót szánnék rá a többi hitel(ford credit)de ha nagyon rosszak a feltételek mehetne kp-ra.Abszolút hobbi kocsi lenne(nem kell munkámhoz bár néha jó lenne ha helyettesítené a tömegközlekedést)amibe örömmel ülnék bele.Amiket felsoroltál legtöbbjük kilőve mert 4 millió felett vannak.(pl.turbó fiesta vagy toyota yaris)ennyit nem akarok adni érte.De ha már 4 fölé mennék amit nem fogok elgondolkodnék egy focus 1,6 szívóbenzinen most szalonautó akcióban 4,5-4,4-ért lehet venni csak nekem nem kell akkora kocsi,meg annyi pénzt sem akarok adni érte.Szóval ebben az árban amiben gondolkodok(max 3és fél) a suzuki és az opel corsa jöhetne még szóba.A suzukit dícsérik és tudom hogy ízlések és pofonok de Én nem szeretnék olyan kocsit ami számomra annyira ronda hogy sírva ülnék bele(hangsúlyozom saját vélemény!).Bevallom először corsát akartam(itt ugye van 4 henger 1,4-es motor 90le)de aztán megláttam a fiesta akciót és abba "szerettem"bele.Kérdeztem ismerős autó szerelőket akik amikor meghallották hogy 3 henger kis köbcenti szívó rosszallóan csóválták a fejüket...És elég gyorsan mindig a turbóra terelődött a szó :) És azzal meg az van:az egyik szidja mint a bokrot a másik azt mondja ha be vannak tartva a "játékszabályok"nem lehet több gond vele.Van a családban egy skoda fabia classic sedan 1,2-es 3 henger 68 le Én teljesen meg vagyok a menettulajdonságaival elégedve-megy úgy ahogy nekem kell nem eszik sokat.Opelos ismerősök(astrások is)mondták akik vezették hogy jobban gyorsul mint az opel.Gyujtó trafó csere elő-elő fordul(most 170ezer km van benn).Van egy szerelő, Péter Gábor itt a neten bármit lehet tőle kérdezni válaszol,nekem ezt írta:"természetesen a 3 hengeres motor is megfelelő lehet ha nincs szükség nagyobb teljesítményre.Fogyasztás szempontjából biztosan kedvezőbb, a tartóssága véleményem szerint a felhasználás módjának lesz a függvénye"

Hát itt tartok most. És mégegyszer köszönök minden véleményt hozzászólást amit ezután is szívesen fogadok!

Előzmény: R. Scherbotsky (20335)
huszar74 Creative Commons License 2018.05.25 0 0 20343

Amúgy bemegyek majd egy ford szalonba utánaérdeklődök a kocsinak de gondolom nem sok haszna lesz úgyis azt mondják amit hallani akarok.

huszar74 Creative Commons License 2018.05.25 0 0 20342

Az agyonhajtáson azt értettem hogy egy 1,1-es szívómotoros benzines kocsi nem állandó illetve gyakori autópályázásra való,nekem nem is arra kell.Amit a cikkről írsz azt jó olvasni,megnyugtató.Bár ha pl. összehasonlításképpen a telefonokat nézem akkor az pont úgy van ahogy írják(elromlik,dobd ki vegyél újat).Ezt egy telefonnál megtehetem de egy autónál...Azért Én is azt gondolom talán túlzás amit írnak(8 év élettartam)de kiváncsi voltam más véleményérre is.

Előzmény: R. Scherbotsky (20341)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2018.05.24 0 0 20341

Nem tudom, mit értesz 'agyonhajtás' alatt? A megfelelö idöben, normális olajjal elvégzett olajcsere valóban kulcsfontosságú, de egy normálisan bemelegedett motort nyugodtan hajthatsz, ahogy jólesik, a piros mezö jelzi a fordulatszámmérön a használható fordulatszám-tartomany felsö határát.

Nyilván nem arról van szó, hogy folyton tiltásközelben kell járni vele, de az olajnyomás a fordulattal arányosan épül fel, ergo magasabb fordulaton jobb a kenés, és a teljesítménygörbe emelkedö szakaszán autózva a hatásfok is kedvezöbb. Nagyon sokan rosszul értelmezett takarékossági megfontolások miatt folyton alapjárat-közelben eröltetik az autójukat, ami viszont egyáltalán nem jó neki.

A linkelt cikkben jó sok a féligazság, én a magam részéröl vagy harminc éve hallgatom ezt a 'mai autókból tízéves korukra már semmi nem lesz'-szöveget, pl. a régi Swiftekre is ezt mondták anno, amikor bejöttek, meg úgy általában az összes japán kocsira, hogy széthullik majd hatéves korára stb.

A javítóipar folyamatosan fejlödik, változik, megy az igények után, a legtöbb dologra néhány év alatt elérhetövé válnak a gazdaságos javítási megoldások is.

Előzmény: huszar74 (20339)
huszar74 Creative Commons License 2018.05.24 0 0 20340

És egy érdekes cikk érdemes elolvasni...   http://www.origo.hu/auto/20170516-miert-nem-tartosak-a-mai-autok.html

huszar74 Creative Commons License 2018.05.24 0 0 20339

Nagyon sokan mondják hogy bármit is vesz az ember rengeteget számít hogy hogyan van használva az autó.Én pl eddig nem gondoltam volna(az utóbbi fél évben ástam bele magam jobban a témába) hogy az olajcsere ennyire fontos de ha lesz kocsim tuti évente vagy 10-15 ezer km-enként olajat cserélek minőségiből persze.És egy ilyen kis autót amilyet Én akarok venni nem szabad agyonhajtani. Deugye mindenkinek mások a szempontjai nekem csak nyugodtan közlekedni kell.

peppino Creative Commons License 2018.05.24 0 0 20338

Lehet, hogy sokakat megbántok ezzel most, de vállalom...Fiestája van a feleségemnek is.

 

Fiestával 160-at menni... Lehet, persze. De minek? Sokkal nagyobb élmény nem lesz mint egy Trabanttal (ez most szándékos túlzás). A Fiesta a legjobb indulattal sem egy autópályára való gép. Jó és igénytelen, de kisautó. Az üvöltő motort hallgatni 160-nál.... Hát te tudod....

Előzmény: SLX-350 (20333)
peppino Creative Commons License 2018.05.24 0 0 20337

Nem akarlak meggyőzni, de látszólag 10 éve leragadhattál az autós ismereteid frissítésével, nem bántásképpen mondom, de amit írsz az nettó butaság. Milyen előnyökről is van szó? Legalább ne nyilvánosan beszéljünk már marhaságokat, ha valaki kérdez.

Nehogy már jobb legyen egy 80 LE-s motor mint egy 120 vagy 140 LE-s turbós motor, ami tavaly is az év motorja lett... Nem beszélve a fogyasztásról. Mikor fogyaszt egy szívómotor annyit mint egy turbós? Mennyi élettartama van egy szívónak meg az Ecoboostnak? Az Ecoboostra 240e km javítás nélküli futást ígérnek. Mennyit tesz eg átlagban egy magyar Fiesta használó? Évi 15e-et? Akkor miről beszélünk?

Előzmény: SLX-350 (20329)
lanolinos Creative Commons License 2018.05.24 0 0 20336

Sziasztok! 2009 Fiesta hátuljánál vettem észre hogy álló autónál, nem jár a motor, de alkalmanként búgó rezgő bugyborékoló hang jön a tank alja felől. Mi lehet az?

R. Scherbotsky Creative Commons License 2018.05.24 0 0 20335

Új autót készülsz venni, garanciával, aminek az idötartama az autó árához képest jelentéktelen összegért évekkel meghosszabbítható.

A kis EcoBoost-ok gyerekbetegségeit tudtommal rég kijavították, és a mai motortervezési gyakorlat ismeretében én semmi garanciát nem látok arra, hogy egy szívómotor tartósabb vagy megbízhatóbb lenne, mint a turbósok (szerintem kevesebbet sem esznek).

Ha nagyon tetszik a Fiesta, nyugodtan megveheted turbómotorral, ha mindenképpen négy henger kell, akkor ott a Suzuki, Toyota, Kia, Hyundai, Mazda stb. - ebben a szegmensben szerencsére még van választék.

Előzmény: huszar74 (20334)
huszar74 Creative Commons License 2018.05.23 0 0 20334

Köszi a válaszokat de ahogy írtam újat szeretnék,kívül-belül nekem jobban tetszik.Viszont szívó benzinbe ez csak 1,1-es 3 hengeres motorral van pont ez a problémám...Nem lennék tanácstalan ha legalább kicsit nagyobb és 4 hengeres lenne.

SLX-350 Creative Commons License 2018.05.23 0 0 20333

 Nekem most egy 1.6-os (szívó benzin) Fiestám van, gond nélkül viszi a kilóhatvanat 4 személlyel (természetesen a német autópályákon).

Előzmény: puntovac (20332)
puntovac Creative Commons License 2018.05.23 0 0 20332

Szia, én most vettem egy 5 éves 1,25 szívóbenzin 82 LE és 5 sebességes fiestát, amely tökéletes minden helyzetben. Nem erőtlen, jól forgatható és nem fogyaszt sokat. Nyilván a méretéből adódóan nem ezzel tervezzük a tengerparti családi nyaralást. Szerintem sok-sok évig fog még hibátlanul és alacsony fenntartási költség mellett üzemelni.

Ja és van némi autós összehasonlítási tapasztalatom, mert ~ 30 év alatt ez a 17.-ik autó a családban, melyeket nagyrészt én gondoztam.

Üdv: Zoltán  

Előzmény: huszar74 (20326)
huszar74 Creative Commons License 2018.05.23 0 0 20331

Ja és természetesen az új fiestára gondolok.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!