Keresés

Részletes keresés

NAR Creative Commons License 2023.11.19 0 3 50435

"De akkor nem lehet villamos - sokkal hosszabb, mint a villamosra engedélyezett járműhossz."

 

Azért valahol vicces, amikor több kilométernyi pálya milliárdokba kerülő átalakításáról van szó, akkor egy papírfecni átírása tűnik akadálynak...

Előzmény: Gordon Zsigmond (50429)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2023.11.19 0 1 50434

Nem tudom, hogy négyet lehetne-e egyáltalán vezérelni egyből (ez egy dupla ilyen hosszú CAF vagy egy csak mechanikusan összecsatolható hatos Tátra megfelelője), de ahogy a többiek is írják, az már nem lesz szimpla villamos.

 

Tulajdonképpen ígyis-úgyis a szükséges kapacitás egymagában is eldönti, hogy ne legyen belőle villamos nagyjánól csak azért, mert a város belterületén található. És ha lesz járműbeszerzés, akkor továbbra is gondolkodás nélkül ehhez fogják igazítani. Közel sem akkora a kényszer (vagy inkább nem vezet egyérteműen arra a racionális út), mint anno a budafoki vonalcsoportnál vagy a pesterzsébeti huroknál.

Előzmény: Gordon Zsigmond (50429)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.19 -2 1 50433

Ráhordunk busszal Cinkotára, a villamoshoz?

Eddig átszállás nélkül bejött a csömöri ember az Örsig, nem fogja díjazni, ha ezen rontunk..."

 

------------------------------------------------------------------------------------

 

Igazítsuk ezt a mondatot a valósághoz.

 

Eddig a csömöri emberek egy kicsi, igen kicsi része, HÉV-vel jött be átszállás mentesen az Örs vezér térig.

 

Lévén Csömörön a többségnek a HÉV elérése igen nagy rá gyaloglási távolságot + szintemelkedős gyaloglást jelent.

Fizolti Creative Commons License 2023.11.19 0 0 50432

hogy fennmaradjon valami kötöttpályás közlekedés a többségnek. 

 

Nem ezen múlik. 

 

Előzmény: gallo (50431)
gallo Creative Commons License 2023.11.19 0 0 50431

Az üzemi vágány elmegy egészen Törökőrig. Egyforma az út melletti rész szélessége ott végig. Utána a vasút város felé eső oldalán pedig az úttest és a házak között olyan széles a járda, hogy ott most keresztben parkolnak autók A Francia út sarkán lévő benzinkútnál lehet némi probléma. 

 

Akár el is lehet gondolkozni az 1-esbe való bekötéssel. 

 

"Ráhordunk busszal Cinkotára, a villamoshoz? Eddig átszállás nélkül bejött a csömöri ember az Örsig, nem fogja díjazni, ha ezen rontunk..."

Igen, lehet hogy némi érdeksérelemmel jár a cél érdekében, hogy fennmaradjon valami kötöttpályás közlekedés a többségnek. 

Előzmény: Gordon Zsigmond (50423)
pityu774 Creative Commons License 2023.11.19 -1 0 50430

Akkor legfeljebb maradna hév, de tw6000-rel. 

Előzmény: Gordon Zsigmond (50429)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.11.19 0 2 50429

Egy TeWe elvileg 150 utast tud vinni, a négyes csatolt vonat 600-at.

De akkor nem lehet villamos - sokkal hosszabb, mint a villamosra engedélyezett járműhossz.

Szóval más járművel játszanánk ugyanazt.

Előzmény: Nbbarcs (50428)
Nbbarcs Creative Commons License 2023.11.19 0 1 50428

"TW 6000 mennyire játszhatna?"
"Ha hozzáigazítják a felsővezetéki feszültséget, teljesen megfelelne, üzemszerűen négy csatolható, az 102 méter,"

 

Innen indult a villamosban gondolkodás. Egy ilyen szerelvény több mint 2x hosszabb mint az említett, igaz a férőhelye most nincs előttem. Hogy alakulnának a számok ezt nézve?

Előzmény: Alexander Pistoletov (50427)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2023.11.19 0 1 50427

Sokunk már azon agyal, hogyan lehetne bekötni a csepeli vonalat a villamoshálózatba, miközben figyelmen kívül hagyjuk a legnyilvánvalóbbat.

Vegyünk egy hétköznap reggeli csúcsidőszakot. A nagyegységek tömve pörögnek 7-8 perces követési idővel. Ha adunk egy alsó becslést erre, akkor az nagyjából ezer embert jelent vonatonként. Vagy még többet.

És vegyük akkor a villamost. Vehetjük háromszáz férőhelyesnek a szerelvényeket (hármas Tátra, szeáefe). Figyelembe véve a fentieket, a követési idő nagyjából kettő percre módosul, akárcsak a 4-6 esetében, de az is lehet, hogy kicsivel kevesebbre!

És most cseréljük is le a járműparkot. A kocsiszín hagyományosan hét MIXA és nyolc MXA szerelvénnyel rendelkezik, ez összesen tizenöt. Tartva az utasszám szerinti arányt, nagyjából ötven plusz szerelvény kellene csak e vonal kiszolgálására.

Ha sikerülne is ezt lehozni (valaminek ígyis-úgyis le kell gyártani valamit), a reggeli vonalműszak naponta kb. vért hugyozni járna be.

pityu774 Creative Commons License 2023.11.19 0 2 50426

Máskülönben nem vagyok nagy híve, hogy gyorsvasúti viszonylatokat visszaminősítsünk. 4-5 viszonylatról beszélünk, hol van ez a MÁV országos hálózatához képest? Ha erre nincs pénz soha, akkor mire van/lesz? 

Előzmény: pityu774 (50425)
pityu774 Creative Commons License 2023.11.19 0 2 50425

Elő van írva, hogy a Borároson be kell kötni? Nyilván nem a legelőnyösebb, ha pontosan ugyanazokon a síneken villamosokat közlekedtetünk, de ha azzal vetjük össze, hogy járműhiány miatt buszos pótlás lenne évekig vagy örökre, még mindig ez a legjobb megoldás, hogy ugyanilyen szigetüzemben villamos. 

Előzmény: Gordon Zsigmond (50424)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.11.18 -1 1 50424

Ha megmaradna külön a Közvágó és a Boráros között, az is gond, mert a Borároson se tudod hova bekötni, pláne továbbküldeni.

 

Az összekötő vágányt is rég felszámolták már...

Előzmény: pityu774 (50421)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.11.18 -1 1 50423

Meddig van hely?

Nagyjából a Pillangó utca metrómegállóig, a HÉV üzemi vágánya helyén (most tekintsünk el attól, hogy az egy vágány, a villamosnak kettő kellene).

 

És onnan hova tovább?

A Kerepesin hova tesszük a két villamosvágányt, a közúti forgalom jelentős érdeksérelme nélkül?

A Puskásnál hol lenne hely villamos-végállomásnak? Vagy bekötjük deltával az egyesbe? Hol végállomásozna? És hova menne onnan a nép? Le a metróba, csak úgy másfél kilométerrel beljebb toltuk az átszállási kényszer pontját?

 

És akkor a költségekről plusz a járműigényről még szó sem volt...

 

Csömört ma is kiszolgálja a 419-es busz, erre alapozni viszont kevés.

Ráhordunk busszal Cinkotára, a villamoshoz? Eddig átszállás nélkül bejött a csömöri ember az Örsig, nem fogja díjazni, ha ezen rontunk...

Előzmény: gallo (50419)
Ep128 Creative Commons License 2023.11.18 -1 1 50422

Itt a lényeg, a többi mellébeszélés... :-)

Előzmény: Fizolti (50410)
pityu774 Creative Commons License 2023.11.18 -1 2 50421

Valamit félreértesz. A közvágóhíd és boráros között párhuzamosan fut a hév és a villamos. Ha a h7 hév már mint villamos becsatlakozik a közvágóhídnál, akkor azon a szakaszon kapacitáscsökkenés esete forog fenn, ez mindenképp bekövetkezik. És nem, azoknak az utasoknak a nagyobb része nem a 2-essel megy (pláne nem a vágóhíd-boráros szakaszon), hanem a 4-6-ossal ma is, ők semmilyen formában nem jelentkeznek ma a 2-es villamos utasai között.

Előzmény: superconductor (50418)
riezaK Creative Commons License 2023.11.18 0 0 50420

A legrosszabb állapotúak, azokra inkább ne alapozzunk.

 

Egyrészt fiatalabb kocsik maradtak ott és a közelmúltig szükség volt rájuk. 

 

másrészt, szerinted az emúlt 20 évben melyik adag TW6000 kapott minőségibb karbantartást? 

 

A: Hannover

B: BKV...

Előzmény: Gordon Zsigmond (50409)
gallo Creative Commons License 2023.11.18 -5 1 50419

A H8-as helyetti villamost akar be lehetne hozni az Orson at a Stadionokig. Hely van hozza a valamikori HEV helyen. 

Csomort ki kehet szolgalni busszal. 

 

Előzmény: Gordon Zsigmond (50408)
superconductor Creative Commons License 2023.11.18 -2 0 50418

Érzésem szerint azok az utasok most is ugyanazon a vonalon utaznak (akinek arra van dolga). Csak átszállással.

Tram-train-ben én látnék fantáziát a H5/6/7 esetén, de a jelenlegi szakaszon biztosan tartanám a HÉV üzemet. Akár még az összekötést hídon is el tudnám képzelni.

Előzmény: pityu774 (50416)
superconductor Creative Commons License 2023.11.18 0 1 50417

Menni tud az MXA is sokkal. Jóval többel is.

Három kérdés van:

1) mennyire van engedélyezve

2) mennyi idő alatt éri el (ebben a TW lehet jobb)

3) milyen a forgalomirányítás. És ebben fog bármilyen villamos elbukni.

Persze meg lehetne csinálni jól is. Attól még hogy villamos, éppenséggel lehetne olyan forgalomirányítás, hogy a vasúthoz hasonlóan mindig ő kapjon szabadot. Csak ezt eddig itthon nem nagyon szokták akarni.

 

Egyébként a TW6000-ek nem szűkek nagyon? Persze elfér, csak a mostani HÉV-jeink sem épp tágasak, azokat egy még vékonyabb járműre cserélni nem biztos hogy jó ötlet.

Előzmény: Jim1987 (50401)
pityu774 Creative Commons License 2023.11.18 0 1 50416

Ha villamosvonal, akkor miért legyen a hálózat többi részétől fizikailag elzárva?


Mondjuk azért, mert ekkora embertömegnek nincs hely? Hova kötöd be a Közvágóhídnál? A már most is túlterhelt 2-es villamos vonalába? Ha a Közvágóhíd és Boráros tér között felszámolják a csepeli hév síneit és nem lesz helyette új sem (föld alatt), hanem egy meglévőbe kötik be, azt úgy nevezik, kapacitáscsökkentés. Mi indokolja? Mert azzal tényleg sikerülne az utasok maradékát is elriasztani. 

Előzmény: morgó mh. (50411)
TWdoktor Creative Commons License 2023.11.18 -2 8 50415

A csepeli "vasutat" villamossal kiszolgálni a döglusta HÉV kocsik helyett rendes gyorsulásra és lassításra képes TW-kkel (amik max. sebessége Hannoverben 70 km/h volt), az minden, csak nem menetidő növelés, inkább csökkenés.

Előzmény: superconductor (50397)
Fizolti Creative Commons License 2023.11.18 0 3 50414

H6:

- tram-train?

 

Nagyon jó dolog a tramtrain megfelelő környezetben. Ellenben férőhelyre vetítve az egyik legdrágább jármű, ahol az egységenkénti nem túl nagy kapacitás a hagyományos vasútnál sűrűbb követéssel van pótolva, ami valamilyen átszállási kényszer kiváltásával együtt ad versenyképesebb menetidőt. 

Ha csak az a probléma, hogy a mai jármű elfogyóban, és forrás korlátozott új járműre, akkor nem jó irány a tramtrain itt. 

Előzmény: Gordon Zsigmond (50408)
TWdoktor Creative Commons License 2023.11.18 -1 0 50413

Nem tudom.

Előzmény: riezaK (50403)
TWdoktor Creative Commons License 2023.11.18 -1 0 50412

Ha Hannoverben van még, akkor van.

Előzmény: Gordon Zsigmond (50395)
morgó mh. Creative Commons License 2023.11.18 -2 1 50411

H8/9

"Gödöllőről van nagyvasút a Keletibe, ez az utasok egy részének megfelelő"

A gödöllői utasok egy részének: a HÉV-nek négy megállója van Gödöllőn.

 

"És akkor még jön a probléma, hogy mi a fene legyen Cinkota és Gödöllő között."

"Csömört mivel szolgáljuk ki?"

Szerintem a kerepesieknek, kistarcsaiaknak nem kellene egy sugárirányú tengelyben további átszálláskényszereket generálni. A csömöri ág az, aminek a forgalma nem túl acélos, elvileg felmerülhetne, hogy a fővonalra hordunk rá - de mivel a csömöri hévekre betétjáratként szükség van Cinkotáig, ebből igazából nem származna nyereség.

 

H6:

"tram-train? Interurbán villamos valameddig (Dunaharaszti? Tökól?), ott átszállás?"

Átszállás mire? Buszra?

 

H7:

"a hálózat többi részétől fizikailag elzárt villamosvonal?"

Ha villamosvonal, akkor miért legyen a hálózat többi részétől fizikailag elzárva?

 

Nem értem, mi a cél, az utasok maradékának elriasztása?

Előzmény: Gordon Zsigmond (50408)
Fizolti Creative Commons License 2023.11.18 0 1 50410

Kommentár a videó alatt:

"Nem lesznek selejtezve, legalább is nem mostanában. Csupán egy kisegységet állítottak le, az összes többi ugyan úgy fog közlekedni tovább.. Felesleges a “riogatás”… Tovább megyek: Most írtak ki tendert a kocsikeszkrény felújításáról, valamint az újrakábelezésről." 

Előzmény: r1232 (50376)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.11.18 0 0 50409

A legrosszabb állapotúak, azokra inkább ne alapozzunk.

Előzmény: riezaK (50405)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.11.18 -1 0 50408

Ezt szedjük részeire:

 

H8/9:

- Gödöllőről van nagyvasút a Keletibe, ez az utasok egy részének megfelelő.

- Cinkotától befelé a villamos még jó is lehetne, de amerre az emberek az Örsről leginkább mennek, arrafelé nincs villamosvonal, másrészt ha be is kötjük a H8-as villamost egy deltával a 3-as vonalába, nem tudjuk hol végállomásoztatni azt.

- És akkor még jön a probléma, hogy mi a fene legyen Cinkota és Gödöllő között.

- Csömört mivel szolgáljuk ki?

 

H6:

- tram-train? Interurbán villamos valameddig (Dunaharaszti? Tökól?), ott átszállás? 

- Hová vezessük a tram-traint, hol végállomásoztassuk azt?

 

H7:

a hálózat többi részétől fizikailag elzárt villamosvonal?

 

 

Előzmény: morgó mh. (50407)
morgó mh. Creative Commons License 2023.11.18 -1 4 50407

Ez tényleg gyönyörű megoldás lenne, a HÉV-vonal forgalmasabb szakaszát villamossá alakítani, hogy az Örs Vezér tere mellett pluszban Cinkotán is át lehessen szállítani az utasokat.

Előzmény: gallo (50404)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.11.18 0 0 50406

Oké.

 

Melyik vonalak jöhetnének szóba, és hogyan lehetne őket átalakítani?

Előzmény: gallo (50396)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!