Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ZsoltALM Creative Commons License 2024.02.07 0 0 110225

Ugye octiba nagyon jo az 5 ajtos is, eszméletlenül praktikus már az octi1 óta.

De én combi párti vagyok mert ugye soxor nem kell, de ha igen akkor ott van.

2020 ban az öreg octi1 mellé egyértelműen, combit kerestem octi3 ban.

Mert ha kell, ne álljak ott fejet vakarva 2 ötajtos skodrival.

...izlesek és pofonok....octi3 ban jobban is tetszik a combi, meg sztem nagyobb is a választék.

Előzmény: -carcass- (110224)
-carcass- Creative Commons License 2024.02.06 0 0 110224

Urak!

Csak a praktikum szempontjából nézve - a kombi vs nem kombi mennyire jelent éles különbséget?

Már ha azt nézem, hogy általában évente nyáron 1x külföld, aztán a gyerek költözik ősszel koliba és pár alkalom, mikor kibelökött ikeás dobozokat kell szállítani.

csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.02.06 0 0 110223

Nem is rossz ár. Nekem Conti szett lett beszerelve, ha nem valami vacakot tesznek be, akkor OK! Ezen nem érdemes spórolni, túl nagy a kockázat.

Előzmény: Dark1974 (110221)
ZsoltALM Creative Commons License 2024.02.06 0 0 110222

CarColor  nál szoktam kikevertetni stiftet mindkét octihoz. Gyálon.

 

A régihez sprayt is kevertettem már. (Az rs kéket nem merném :). Kifogástalan a szín, korrekt az ár is.

Mindent ott veszek, rücsi, rozsdaátalakito stb.

 

 

Előzmény: Pierr_Kardán (110214)
Dark1974 Creative Commons License 2024.02.06 0 0 110221

Nekem is vízpumpával együtt lesz cserélve, így 110e anyag és 80e munkadíjból fog állni a történet.

Előzmény: csíkos-háTTú (110220)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.02.06 0 0 110220

A korai 1,8TSI-k esetén hallottam erről. A kisebb motorok esetében még nem.

Nekem 1,2TSI van, a vízpumpával szettben cserélve lett a vezérlése még 197.000km-nél.

Előzmény: Dark1974 (110219)
Dark1974 Creative Commons License 2024.02.06 0 0 110219

Semmi baja nincs, szépen húz, csendes a motor. A szerelőm kérdezte hogy cserélje e az okoskereket is, mert Skodás szerelő ismerőseitől hallotta, hogy ezek is le szoktak térdelni idővel.

Nem gondoltam cserélni én sem, csak ha a tapasztaltabb tulajok véleménye nem indokolná. Köszi

 

 

Előzmény: csíkos-háTTú (110218)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.02.06 0 0 110218

Van baja?
Füstöl? Sokat fogyaszt? Lassú, nem akar menni?

Az 1,4TSi-vel kapcsolatban még nem hallottam, hoyg ezt is cserélni kellene a vezérléssel együtt.

Viszont a vízpumpát érdemes, mert ennyi km után már szoktak folyni, és a cseréjükhöz újra meg kellene bontani. 

Előzmény: Dark1974 (110217)
Dark1974 Creative Commons License 2024.02.06 0 0 110217

Sziasztok!

 

1 hete vagyok tulajdonosa egy 2017-es év végi 1.4Tsi Style kombinak. Ez az első Skodám, 25 éve Suzukit hajtottam, szóval sok tapasztalatom nincs a márkát tekintve.

201.000 km van benne, ezért csütörtökön vezérlést cseréltetek benne.

Az lenne a kérdésem, hogy a két okoskereket is cseréltessem ki ha már szét lesz szedve?

Mik a tapasztalatok, szoktak ezek elromlani, csak mert a 2 kerék önmagában is elég zsebbe nyúlós.

Ha érdemes, akkor cseréltetem, de feleslegesen azért nem szívesen dobnék ki +200k-t.

Köszi előre is.

sr1 Creative Commons License 2024.02.05 -1 0 110216

A sztenderd Skoda delfinszürke színhez melyik színkódú festékjavító a legalkalmasabb?

 

 

Nem. Bemész egy kirendeltségbe és rendelsz gyári festéket és lakkot (javítószett), az alvázszámod szerint. Két stiftet kapsz. amit használat közben néha össze kell rázni.

Egy nagyon jó autófestékeket forgalmazó boltban is ki tudják keverni az alvázszám szerint, de talán drágább.  

Az enyémet egy ideig pingálgattam gyári festékkel és lakkal. 

1800-as dörzsivel csíszoltam el nyomokat a lakkozás előtt, utána 3 réteg lehetvékony lakk- fél óránként, majd másnap fél óra pollir. De ha telibe kapta a fény, akkor észre lehetett venni, pedig fehér az autó.   

A végén elvittem a szakszervízbe és újrafestettem az első maszkot, a motorháztetőt és a két első sárvédőt Cascoval. Na, akkor szép lett.  

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Pierr_Kardán (110214)
skt15 Creative Commons License 2024.02.05 0 0 110215

Kisebb karcok wax, a mélyebbeknek polír. (ami az alapozóig leér az már polírral sem jön ki)

Javítóstift - nekem -  kizárólag gyári, vagy a gyári színkódja alapján.

 

A nagyobb karcokat, kőfelverődéseket finoman ecsetelni, feltölteni szoktam, majd a javítóstift lakkjával befejezni.

Utána én ezt még polírozni is szoktam - ha kell - 2000-es vizes papírral történő csiszolás után. 

Előzmény: Pierr_Kardán (110214)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2024.02.05 0 0 110214

Ki hogyan tünteti el a karcokat a karosszériáról?

 

Évek alatt jópár karc jött össze, némelyik csak felületi, a szín ép, csak karcos a felület, ezt mivel lehet otthon szépíteni?

 

Sajnos van olyan karc is, ami leér az alapozóig, a karc közepén már van fehér csík is. Erre van valami feltöltő festék (viasz), ami lefedi a fehér csíkot és tartósan elfedi a karcot? A hipermarketekben kapható festékjavító stiftek alkalmasak erre?

 

A sztenderd Skoda delfinszürke színhez melyik színkódú festékjavító a legalkalmasabb?

tacsi69 Creative Commons License 2024.02.03 0 0 110213

"Sziasztok, O2 1.9PDTDI 2008-asnak a hatso tarcsafekeik szeloztetettek vagy tomorek?
TRW meg jo tarcsakat es beteteket gyart?"

Tomorek. Igen a TRW meg mindig az egyik legjobb, mind tarcsaban, mind fekbetetben.
Sajnos a 42%-os akciorol lemaradtam

 

Koszonom!

Előzmény: tacsi69 (110158)
(M)Ákos Creative Commons License 2024.02.03 0 0 110212

20 éves 1,6 Octavia a MűhelyPRN-ban:

https://youtu.be/OQVL1KR_hxA?si=IKfBp-FJq1Ox5Bfl

sr1 Creative Commons License 2024.02.03 -1 0 110211

2015 -ben 27e euróért vettem meg az új O3 Scoutot, igaz, hogy dízel és kézi váltós, de ránézésre a belső tere jobban néz ki (nem értem, hogy miért nem tettek be több képet a belső térből), mind ennek az O3-as FL-nek.

Én azzal kezdeném, hogy szereltetnék bele egy bőr üléshuzatot, ha sokat kell járni vele. A kocsi meg van emelve, 3cm, tehát erősített a felfüggesztésé és van padlólemez burkolata is. Annyi, hogy lehet, hogy jobban össze van szerelve, mind egy első meghajtásos.   

Alkudozz, 16-17e euró ennek a reális ára és lehet, hogy beszámítják a kocsidat. Akkor talán megéri, mert nem kell foglalkozz, az eladással.

A váltóba és a haldexbe is kell cserélni olajat, minden szűrő és motorolajat, fékolaj is, mindegy mennyi a futott km. Talán a hátsó segédrugókat is ki kell cserélni.     

 

Előzmény: sr1 (110210)
sr1 Creative Commons License 2024.02.03 0 0 110210

Nem.

Előzmény: -carcass- (110208)
-carcass- Creative Commons License 2024.02.02 0 0 110209

Elég sokat megyek ugyan egy év alatt, de olyan akkor is menni kell eset nem jellemző. Talán mikor szülni mentünk anno.

Van más alternatíva is és ha nagyon gáznak tartom e helyzet, akkor marad a HO. 

Előzmény: sr1 (110202)
-carcass- Creative Commons License 2024.02.02 0 0 110208

Na ezt végigolvastam ugyan, de akkora guru nem vagyok, hogy 100%-ban át is lássam, mindenesetre el tudom képzelni. :-) Alapvetően jónak tűnik, a drágább fenntartás különösebben nem zavar, ahogy a nyilván magasabb fogyasztás sem. Ami zavar, az az egyetlen példány a hahu-n és annak az ára - 4 évesen 7,5M viszont csak 30e van benne. 2.0 TSI, DSG. Ér az ennyit?

 

Előzmény: sr1 (110201)
-carcass- Creative Commons License 2024.02.02 0 0 110207

Ja, az nem állt össze eddig, hogy ez a gond.

4x4 nekem se volt még soha, tartanék is tőle - már a mindenféle karbantartás, gondolom nem csak motor és váltóolaj, de végül is mindegy - ha megvenném, bár biztosan hasznos tud lenni. 

Egyet találtam, nem vetem el a gondolatot. :-)

Előzmény: nohab (110200)
-carcass- Creative Commons License 2024.02.02 0 0 110206

Küldtem!

Előzmény: (M)Ákos (110174)
Tab Creative Commons License 2024.02.02 0 0 110205

Sziasztok,

Szerviztapasztalatot szeretném, ha megosztanátok velem.

2012-es o2fl-ről lenne szó, 1.4tsi 90kW, 213e km-t ment.

Amire szükség lenne, vezérlés csere, szívószelep tisztítás (diózás), meg van egy légzsák hiba jelzés pár napja. Az olajcsere is aktuális.

Mit ajánlanátok Bp. és környékén?

Előre is köszi.

nohab Creative Commons License 2024.02.02 0 0 110204

Meddig húzattad fel? Nem lett zavaró, nem "bőgött" nagyon induláskor?

 

14-16 km/óra körül fel, természetesen valamivel hangosabb a fordulatszám miatt, de azért ez a motor ennél a fordulatszámnál még nem igazán hangos (tudom, hogy az 1.5 TSI valamivel hangosabb).

 

Úgy vettem észre, hogy sima induláskor viszonylag jól kapcsolja a 2.-at, nem csúsztat, nagyobb fordulaton vált. Csak lassításkor jön elő az idiótasága, hogy szinte csak álló autónál teszi vissza 1.-be, inkább csúsztatja a 2.-at...

 

Lehet, hogy már más a program, nekem finom gázas induláskor már kb. 4-5 km/óránál 2-be váltott. Nagyobb svungnál nincs erre idő. De a visszaváltás elmaradása az a legrosszabb a gyári kinfigban, ha egy parkolóházból araszolsz ki felfele azt is 2. fokozatban csúsztatva fogja csinálni, egy naponta több mélygarázst megjáró, csúcsforgalomban sokat araszoló cimborám menetrend szerint cseréltette garanciában a kuplungot a Touranjában negyvenpárezer km-enként.

Hetvenx volt talán másfél éve...

Előzmény: LUCAS (110203)
LUCAS Creative Commons License 2024.02.02 0 0 110203

Van kész megoldás, én annál még kicsi feljebb húztam a 2. kapcsolási pontját, hogy egyáltalán a csúsztatás gondolata se ébredjen az auóban.

Meddig húzattad fel? Nem lett zavaró, nem "bőgött" nagyon induláskor?

Úgy vettem észre, hogy sima induláskor viszonylag jól kapcsolja a 2.-at, nem csúsztat, nagyobb fordulaton vált. Csak lassításkor jön elő az idiótasága, hogy szinte csak álló autónál teszi vissza 1.-be, inkább csúsztatja a 2.-at...

 

Mennyibe kerül kb egy ilyen szeánsz?

Előzmény: nohab (110199)
sr1 Creative Commons License 2024.02.02 0 0 110202

Összegezve: ha sokat kell vezetni (akkor is, ha a vénaszonyok potyognak az égből), kell a 4x4. 

Ha elveszti a kocsi az egyensúlyát, az esetek 90%-ban kiszed. De egy kicsit keményebb felfüggesztést szoktak beállítani a 4x4-nél, pl. erősített hátsó lengőket és rugókat.     

 

Előzmény: sr1 (110201)
sr1 Creative Commons License 2024.02.02 0 0 110201

Haldex 4x4-es diffije van a Skodáknak, a kocsi vagy 120kilóval nehezebb - mind az elsőkerekes- és a váltó mellé be van építve egy osztóház, onnan ki van vezetve a kardántengely a hátsó hídhoz. 

 A rendszer olajnyomással működik és egy többtárcsás tengelykapcsoló van beépítve a diffibe. 

Amikor bekapcsolod a mortort egy elektromos szivattyú felépít 4bár olajnyomást. A rendszernek van egy mechanikus és egy elektrónikusan vezérelt része is.

A mechanikus rész egy frontális excentrikus tárcsa a kardán végén, ha kb. fél fordulat szögeltérés van az első és a hátsó tengely forgása között, akkor a diffit bekapcsolja. Így ha rálépsz a gázra egy kigyorsításnál, a rendszer kb. nyomaték felét képes a a hátsó tengelyre küldeni. 

Az elektronikusan vezérelt rendszer, az ABS és az ESP szenzorai méréseivel (kipörgés, kormányszög és oldalgyorsulás) vezérli a szívattyúba a nyomást. Így a kanyar előtt egy kicsit nagyobb sebességgel érkezel vagy csúszós burkolaton közlekedsz, a rendszer a hátsó tengelyt azonnal bekapcsolja. Fékezésnél kikpacsolja a hajtást, ezért kanyarba nem szabad fékezni.

A hátsó és az első tengelyen kanyarba a nyomatékot a két kerékem az EDL (vagy az erősebb kocsiknál az XDS- ami egy falcs diffizár) rendszer a fékekkel el tudja osztani, de ez az első kerekes autóknál is be van építve. Tehát a kanyar belső ívén futó első és hátsó kerekeket fékezi. Vektoriális nyomatákeloszlást csak a torsenes Audi RS modelek tudnak, ott a hátsó (sport) diffi képes elosztani a két kerékre a nyomatékot.    

A Haldex diffibe 60e km után olajat és szűrőt kell cserélni. 

A kocsi fenntartása drágább, mind az elsőkerekes. Kicsit többet fogyaszt, mind egy elsőkerekes. Ha KT ki kell kicserélni, le kell szerelni az osztóházat is és kellenek célszerszámok.  

Ha használtat veszel és a volt tulaj taposta a kocsit, a kardán végén a lengéscsillapító tárcsát ki kell cserélni (és lehet, hogy a kardánkereszteket is). 

Néha az olajszívatyút is. A diffiben van hőmérséklet szenzor, ha sokat tépik a diffit, akkor kikapcsolja az egységet a rendszer és kigyul az EPS lámpa. Amiután az olaj lehűl, visszakapcsolja. 

A rendszer proaktív, mielőtt megcsúsznál bekapcsól a hátsó híd. 

A rendszer sokkal jobb, mind összes tisztán elektromosan vezérelt többtárcsás diffi (Suzuki , Duster és társai), nagyon sokat tart és bolondbiztos.  

A két tengelyt összekapcsolni nem tudja, de elég nehéz tereppel is megbírkózik.     

            

 

Előzmény: -carcass- (110198)
nohab Creative Commons License 2024.02.02 0 0 110200

Rossz értelemben, de itt írja néhány sorral lejjebb, hogy valszeg kapott új szoftvert, mert már jó.

 

Nekem sajnos sosem volt 4x4, én úgy tudom, hogy nem kikapcsolható, de csak szükség esetén hajt hátul.

 

Ha az 1.4 TSI kb. 9kg/LE súlyteljesítményéről lényegesen feljebb akarsz lépni, akkor érdemes elgondolkozni a négykerékhajtáson. Nekem ez a második 200 lőerő feletti elsőkerekes autóm, és már ezeknél is eléggé ideális tapadási körülmények kellenek ahhoz, hogy a teljesítményt letedd az aszfaltra, hát még ha valami komolyabb aszfaltszaggató is szóba jön.

Előzmény: -carcass- (110198)
nohab Creative Commons License 2024.02.02 0 0 110199

Azt hittem erre van már valakinek "kész" megoldása, nem nekem kell próbálgatni, hogy mikor csúsztat.

  

Van kész megoldás, én annál még kicsi feljebb húztam a 2. kapcsolási pontját, hogy egyáltalán a csúsztatás gondolata se ébredjen az auóban.

 

Vagy Te valami egyéb tuningot is írattál bele? Kértél bele egyéb dolgot is az 2-es fokozat későbbi kapcsolásánál?

 

Ha a tuning alatt motorprogramozást értesz, akkor nem. Az összes váltási ponton kértem még annyi módosítást, hogy kb. 1400 alá ne váltson/ne menjen, ez alól az egyetlen kivétel az, hogy 50 körül lefelé egy kicsit lejjebb engedi, hogy ne váltogasson fel-le a tipikus városi limit környékén. Elvileg ugyanaz az 1.5 TSI fokozatkiosztása is, de gyakorlatilag nem tudom. Ha ilyenben gondolkodsz, akkor jegyzeteld magadnak hangjegyzetekben vagy bárhogy, hogy melyik váltásnál mi a cél.

 

Sajnos mivel nem fordulatszám, hanem sebesség a programozás bemeneti adata, annyira nem egyszerű eltalálni.

 

Előzmény: LUCAS (110197)
-carcass- Creative Commons License 2024.02.01 0 0 110198

Jó vagy rossz értelemben? Alapból DSG-ben gondolkodom, most is az van.

Ja és a 4x4 kikapcsolható vagy állandóan hajt?

Előzmény: nohab (110195)
LUCAS Creative Commons License 2024.02.01 0 0 110197

Azt hittem erre van már valakinek "kész" megoldása, nem nekem kell próbálgatni, hogy mikor csúsztat. Vagy Te valami egyéb tuningot is írattál bele? Kértél bele egyéb dolgot is az 2-es fokozat későbbi kapcsolásánál?

Előzmény: nohab (110192)
(M)Ákos Creative Commons License 2024.02.01 0 0 110196

Szerintem csináltak vele valamit (kérés nélkül) a 120 ezres olajcserén. Mert azóta csak annyira bambul el, amennyire egy DSG-től ez normális. Most 150e van benne, és nem butult vissza. Lehet, hogy kapott új szoftvert, majd megkukucskálom diaggal.

Előzmény: nohab (110195)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!