Bocsanat, hogy a csapos kozbeszol, de;
1. A levelkekben emlitett nyugat-europai peldak megszuntek a Part-FCL bevezetesevel. Eddig a JAR-FCL-nel a vitorla nemzeti hataskorben volt, magyaran minden allam azt csinalt vele, amit akart. A BGA (angol MVSZ) volt hatosagi jogokkal lenyegeben felruhazva, ok adtak ki szakszot. 2015. aprilisatol nem. Mert az UK CAA vitorlaban addig kert derogaciot a Part-FCL bevezetesetol. Ettol a datumtol Angliaban is lesz hatosagilag kiadott vit. szakszo.
2. A 2004. evi I. torvenyben a vizilabda, meg az ottusa sincs emlitve, azzal, hogy beleirnak meg egy passzust, hogy "van sportrepules" nem vagyunk elorebb.
3. Inkabb azt kene forszirozni, hogy a sportrepules egy baromira osszetett rendszer resze, ami ha jol mukodik, milliardokat hoz a konyhara. Lehetne peldalozni a sogorok "Take-off" programjaval, ami annyi volt, hogy 2002-ben elhataroztak a repuloipar es a kapcsolodo szektorok fejleszteset.
- Lett belole egy nagyon utokepes kompozit, meg femmegmunkalas kutato-fejleszto szektor
- Lett belole egy olyan motorgyar, ami a kisgepek 60%-aba szallit motorokat (Rotax)
- Lett egy normalis repulogep-dizelmotorokat eloallito ceg (AustroEngine)
- Meg lett belole egy kompozit repulogepgyaruk (Diamond)
Ezt mi is ctrl-c ctrl-v-zhetnenk ide, hozzateve azt, hogy a szakemberek ugy kerulnek bele ebbe a szektorba, hogy kissrackent kimennek a gyepre, es valami nagyszeru pilota elviszi oket egy karikara egy Gobeval. Ha ez nincs = utanpotlas sincs, es a befeketett penz semmit nem er.
Es valahol itt van a kormanyzat felelossege, mert amig ilyenek a viszonyok, addig pl. ne csodalkozzunk, hogy egy magyar fejlesztesu hidroplant szlovak UL lajstromba tesznek. (OM-M501)
4. Szerintem nem azt kene eroltetni, hogy az MRSZ hatosagi jogkoroket kapjon, mint az '50-es evekben, hanem hogy egyszerubbe tegyuk a vizsgaztatast, a vizsgaztatoi jogokat kene a hatosagtol kikerni. Aki az FCL szerinti felteteleknek megfelel (1005.FE (d) szerint 300 ora vitorla, 150 ora/300 felszallas oktatasbol), annak adjak meg. Kesobb ki lehetne kerni 1-2 motoros vizsgaztatot is.
5. Lehetne abban is utni a vasat, hogy mivel az NKH vezeteseben kozismert a fideszes szal, szepen kerni oket, hogy hozzanak ossze egy kerekasztalt. Ezzel a butordarabbal is sokmindent el lehet erni. Legyen ott az NKH vezetese, nehany miniszter, meg az MRSZ nehany kepviseloje. (Lehetoleg olyanok, akik az EU-s jogszabalyokkal is oda-vissza tisztaba vannak) Hivatkozni kell az "EASA GA roadmap"-re, hogy EU-szerte olyan szabalyozast meg kornyezetet akarnak, ami a kozforgalmon kivuli repulest egyszerubbe teszi. Akkor ugyanmar jarjunk mi elen benne. (Ugyis imad az NKH jo pontot szerezni az EASA-nal, most szerezhet egy csomot.)
Azt kell megertetni, hogy Brusszelben meg Kolnben hiaba hoznak olyan szabalyokat, nekunk is partnereknek kell lennunk, kulonben ezt a szektort ugy ahogy van, kinyirtuk. Elo kell hozni, hogy ugyis lesz uj szakszorendelet (a nemzeti jogositasokra, UL, ilyesmi), lesz uj dijtetel rendelet, abban is vallalhatna az MRSZ (vagy MVSZ) aktivabb szerepet.
Es ha mar ilyen szep kerek butornal ulunk, fel lehet hozni a repterek helyzetet is.
(Az kulon meger egy miset, hogy az EASA GA roadmap munkacsoportjaban a kisgepes repulest az AOPA, a DGAC kepviseloi mellett az angol es a spanyol legugyi hatosagok mellett a csehek kepviseltek.)