Ez szerintem csak felig igaz. Automatarol en mar valoban nem szivesen valtanek vissza... Viszont ha tobbet mennek es beleferne a szeznonkenti orulet ami mostansag a gumisoknal van akkor en sem hasznalnek 4evszakos gumit. Sot evi 20e km folott es nagyobb erosebb autonal sem.
A Priusra viszont szinte tokeletes kompromisszum, hisz sportolni biztosan nem ilyennel fogsz, ha viszont ugy hasznalod ahog egy Priust kell ugy mar lefedi az igenyek jelentos tobbseget.
Igazából én nem vitát akartam generálni, csak feldobtam egy lehetőséget a 4 évszakos gumival, ami nekem bevált és érveltem az előnyei mellett, amiket tapasztalok. Aztán mindenki dönthet, ahogy akar. Az ő dolga.
Mindenesetre nekem kicsit úgy tűnik, a 4 évszakos gumi téma olyan, mint az automata váltó. Aki egyszer kipróbálta, az elégedett vele és ritkán akar visszaváltani :-)
Senkit nem akarok meggyőzni az igazamról. Nekem ez a véleményem másoknak más és ezt tiszteletben tartom. Én a tapasztalataimat és a véleményemet írtam le de igazán Te fogalmaztak meg a lényeget. Ez úgy is parttalan vita 😀
Tavaly ősz óta a saját tapasztalatom szerint több garnitúra tesztgyőztesek között szereplő Continental téli és nyári gumi után nem érzek különbséget a Michelin Crossclimate+-t használva. Évi 15-20000 km-t megyek vegyes város, országút, autópálya üzemben. Nem feszegetem a határokat.
Természetesen mindenkinek saját belátására van bízva, hogy mit használ. Én nagyon sok tesztet elolvastam és megnéztem mielőtt váltottam 4 évszakosra.
A lényeg, hogy lehetőleg mindenki normális gumikon közlekedjen.
Elhiheted nekem, hogy én sem maradtam otthon soha, csak mert esett a hó. :-)
De nyilván nem egyformák az igényeink, van akinek jobb a téli-nyári csere. Viszont ma már egyáltalán nem igaz, hogy csak annak van létjogosultsága és punktum. Nagyon nem.
Éves szinten járok 40-60e. Km között. Mondhatom, hogy a létező minden útviszonyok közt és minden időjárási körülmények közt. Eszembe nem jutna 4 évszakok gumit venni. Egy négyévszakos gumi soha nem fog olyan tapadást produkálni mondta egy prémium nyári és ez fordítva is igaz. Szerintem a négyévszakos gumi csak egy kompromisszum .
"En csak ajanlani tudom mindenkinek, bar ez azert auto fuggo is mert az emlitett BMW SUV-ra (igaz a motortipus nem volt emlitve) en mar nemigen tennem fol meg latatlanba sem."
Én is meglepődtem rajta, de pont az gondolkoztatott el. Ha egy ilyen teljesítményű autóra jó (nyilván sofőrtől is függ), akkor egy Priusra is jó lesz. :-)
3 auto van a csaladban ebbol mind3-n mar CC+ van. (Mikor megjelent en meg a sima CC-vel kezdtem a P2-n)
Tudni kell a hatarait (extrem hideg es meleg) ez tapasztalataim alapjan leginkabb fekezesnel jon elo sajnos. Kanyarodas es indulasnal kevesbbe erzodik a tapadas hianya vagy a nyulas.
Az elso szett (sima CC) tan kicsit jobban birta azzal ~62e km-t mentuk ha jol emlekszem. Addigra lett ~2mm a profilmelyseg.
Az uj mintha jobban kopna, de esoben es kanyarban is jobb. Ha elmegy 4 evet en nagyon orulni fogok, de a 3 meg szvsz a legrosszabb forgatokonyv szerint is meglesz.
En csak ajanlani tudom mindenkinek, bar ez azert auto fuggo is mert az emlitett BMW SUV-ra (igaz a motortipus nem volt emlitve) en mar nemigen tennem fol meg latatlanba sem.
Csak megjegyzem, hogy akinek 15-ös felnije van az 25000 Ft körül kap Michelin Crossclimate+-t, vagyis kb. 100.000 Ft a teljes granitúra, ami felmegy a gyári felnire és nincs más költség, macera (félévente kerékcserék, tárolás, plussz felnigarnitura).
Az hogy a külön nyári-téli garnitúra jobban tapad szerintem nem egyértelmű, ill. relatív főleg az átmeneti időszakokban ősszel és tavasszal. Pl. amikor sokszor 10-15 fokban autózunk télen akkor a téli gumi helyett lehet, hogy sokszor jobb a 4 évszakos. Ráadásul ilyen időszakok szerintem többet fordulnak elő, mint havas, kemény téliek.
Azt mondják, az átlag autós 10-15 ezret megy egy évben. Na most én az átlag átlaga vagyok, mert kb évi 12 ezer km-t megyek. Az is igaz, hogy van másik autó is, ha csak egy lenne, nyilván ez a szám nagyobb lenne. :-)
Érdekesség hogy a párom kocsiján (télen) téli abroncs van, Bridgestone, 6 éve vettük. A mintázata alapján viszont még legalább két szezont kibír. De én már tavaly sem éreztem jobbnak, mint a vadi új Michelin CC-t.
Na de így legalább a két autóval gyűjthetem a tapasztalatot.
Ez is iga, így van. Másik oldalról viszont 5 év alatt az átlag user megy 75-100e km-t.A 4 évszakos vagy bármi full elkopik ekkorára, szóval ha kell a 4 mm mélység,akkor szerintem 3 év után kuka a 4 évszakos.
Én sem tudom mit csináljak,ezért keresem a pro és kontra érveket.
Ez ott sántít, hogy az okosok szerint a gumi anyaga is elöregszik, és hiába van rajta még mély minta, akkor sem fog úgy tapadni. A lentebbi cikkben is csak kopott mintázatú abroncsokról volt szó, de arról nem, hogy akár 7-8 év után hogy tapadnak. Innen nézve meg a négy évszakos pont kifut mintázatra és anyag minőségre is.
Tehát úgy is lehet számolni, hogy használok két szettet mondjuk 8-10 évig amíg elkopik, de az utolsó években tök veszélyes, vagy egy szettet 5 évig aztán friss gumi.
Azt már nem is mondom, hogy a mi éghajlati viszonyaink között, évi 1-2% az amikor valóban jobb a téli gumi, ha valaki nem a hegyi utakat járja.
Az elterjedt alapméreteken kívül drágák a minőségi négyévszakosok. Tehát nem biztos, hogy minden esetben ez a jó választás. Még esetleg annyi, hogy a számításodból hiányzik a tpms szenzor ára is. Ahogy múlik az idő, és idősödnek a tpms-es autók, ezzel is egyre inkább számolni kell.
"a jogszabály által meghatározott minimum 1,6 milliméter, de ha a gyártó ennél többet ír elő, akkor az a mérvadó."
Valóban szoktak lenni "ajánlott" kopásjelzők egyes gumikon de ezek nem kötelező érvényűek. A TWI jelölésnél található 1.6mm jel az ami számít a szabályosság szempontjából.
"Amúgy mindenki tudja, hogy az 1,6 mm mennyire elavult szabály"
Nem egyáltalán nem az.
"A Michelin kiterjedt kutatásait és méréseit továbbította az Európai Unió szakhatósága felé, és javasolta a gumiabroncsok kopáshatárát továbbra is 1,6 mm-ben tartani"
Szia,sok tapasztalat nincs, dec végén vettem a kocsit,hó meg nem volt. Nekem eleve rázós a gyári 17-essel. Eddig minden kocsimhoz volt váltószett, hacsak egyszer lesz több a féktávolság 5 méterrel, megspórolom a szett árát.
Az igaz, hogy a jogszabály által meghatározott minimum 1,6 milliméter, de ha a gyártó ennél többet ír elő, akkor az a mérvadó. A kopásjelzővel pedig pontosan ezt teszi. (Amúgy mindenki tudja, hogy az 1,6 mm mennyire elavult szabály.)
Városban hamarabb olvad illetve később lesz nagy hó mint kint.Illetve 4 mm-nél el lehet dobni mert hóban nem ér semmit,a nyári meg 2 mm-ig azért használható.Nekem is 4 évszakos van fent,de még mindíg gondolkozom a téli szetten.