Néhány hete már bújom a fórumokat, hogy megoldást találjak, de eddig nem igazán találtam pont ilyen hibát. mint amilyen nekem van:
Néhány hete vettem az autót Clio2 PH2 1.2 16V (D4F722 motor ~161.000Km), így az előzményeket nem ismerem.
A hiba: hosszabb állás után (1-2 naponta használom az autót) főként reggeli indításkor nem indul el elsőre, csak másodikra-harmadikra-sokadikra.. Indítás közben néha 1-2 pöffre elkapja de leáll.
Ha el is indul, egészen leesik a fordulatszám (majdnem leáll), majd pár másodperc múlva beáll egy kicsit magasabb ford. számra az alapjárat. Pár napja (mikor 5-6 fok volt reggel) 3-ra elindult, de ha ráléptem a gázra, akkor leállt. Picit melegítés után (kb 30 másodperc) nem volt gond, tökéletesen működött.
A "hideg" indításoktól eltekintve az autó tökéletesen működik, nem rángat, húz, jó az alapjárat, és bármikor újra indítható.
Eddig ellenőrzött-cserélt:
Előző tulaj által cserélve a trafó + kábelek, gyertyák, hőfok jeladó(termosztátnál).
Felső holtponti jeladó szerintem már cserélve, mert jelenleg is SIEMENS van benne, de ki van "sütve" a RENAULT szöveg a műanyag házban. Ezt én már takarítottam (tiszta volt).
Általam végezve:
olaj+ szűrőcserék (olaj-levegő-pollen-üzemanyag)
folytószelepház tisztítva (bár nem volt nagyon koszos)
Ami gyanús: üzemanyagszűrő cserekor nem igazán "spriccelt az üzemanyag... Lehet, hogy az üzemanyagnyomással van baj? Bár ezt érezném egyéb esetben is (pl rángatna)
Valaki tudna linkelni vagy küldeni ezen motor üzemanyag ellátó rendszeréről leírást, vagy ábrát? Ami fellelhető a NET-en SERVICE manual, az mind hiányos.
Hol lehet ezen motoron a nyomásszabályzó szelep? Érdekes hogy a szűrő kilépő oldalán "T" elágazóval elágazik a vezeték, egyik megy előre, a másik a tank felé vissza...
Ide a bökőt ,hogy még gyári váltóolajjal megy.Persze nem mondd az ürge semmit,mert tudja,ezért adta el.Automata váltós autót az vegyen akinek van félretéve 100-+50 ropija.Egy időzitett bomba ennyi évesen.Munkatársam 2szer belefutott ebbe,az istennek se birtam lebeszélni róla..
Katalizátor...pfff milyen olajat kaphatott akkor a motor is.Hát zsebbenyulós dolgok sajna ezek.
Bocsánat ! Az előző hozzászólásomban a 0420 .-as hibához hozzá tartozik a piros motor hibát jelző szimbólum kigyulladása is. Hiba törlés után újból kigyulladt a lámpa. Gondolom ez nagyon gyenge katalizátort jelent .
Barátom szerint, ha kicsit meghajtják akkor ez a hiba eltűnhet. Mikor megvettük egyik lámpa sem égett , mert vidékről jöttek és nagyobb sebességgel. Mi pedig 5-10 km.-es utakat tettünk, ott nem melegszik a katalizátor. A váltó olaja szintén hideg és akkor még nem ég a váltó hibajelző lámpa.
Mikor vettük , nem én vezettem . Rövid 2 km.-es utat tettünk meg, nem én vezettem és minden lámpa rendben volt. A kitöltött adásvételi utólag kaptam meg , ott már ráírta a tulaj , hogy a váltó lámpa ég. Most már én is meggyőződtem róla , hogy bizony ég.
Kb 10 napja vásároltunk egy Clio II , automata váltós 16 éves autót 180.000 km.-es futással. Még csak 50-60 Km.-et mentünk és kigyullad a sebességváltó jel.
15-20 Km.-es sebesség alatt vagy álló helyzetben járó motornál . DE CSAK A VÁLTÓ JEL .
Még szeretnénk menni kb. 15 napig 5-10 km- es utakat , hogy lássuk mit csinál és utána vinnénk szerelőhöz, vezérműszíj és olajcserékhez " motor - váltó " . A szerelő is csak akkor fog ráérni .
Valakinek van tippje , hogy mi lehet ez ?
A kezelési utasítás szerint , ha a váltó jel kigyullad , menjünk szakműhelybe , ha egyidejűleg a két lámpa gyullad fel akkor azonnal le kell állni.
Barátom szerint valószínű , hogy az olaj felhígult és kis fordulaton ez okozza a jelenséget.
Addig nem merjük használni , mert a váltó bitang drága, de azt mondja a barátom ha eddig hajtották akkor nem ezen a 100 km.-en fog múlni. Egyébként 70 -nél nem megyünk gyorsabban .
Próbáltuk kiíratni a hibát , de nem sikerült , csak 0420 kódot írt ami a gyenge katalizátort jelent.
Lehet , mi pancserkodtunk , hogy valami motortípust rosszul adtunk meg és a váltó hibáját nem vette figyelembe.
Azt kitököltem , a váltóba 50.000 Km az olajcsere periódus . Az előző tulaj fél évig használta , és nem tudtam kiszedni belőle miket csináltak vele . Gondolom csak mentek vele.
Csatikat átmozgattam,fhp jeladót kivettem kitakarítottam ua, viszont nem jelenik meg a lámpa. Próbaútról visszajövet viszont feltűnt a büdös kipuffogógáz s néha belepuffog. Kivettem a gyertyákat, s a négyes hengernél a gyertyamenet nedves volt a többinél nem. Hogy kizárjam a hibát a négyes gyertyát cseréltem az elsővel s gurultam egyet. Rángatás ugyanúgy előjött de hőmérőzve a gyertyákat most az egyes volt hűvösebb 12 fokkal. Rendelem gyertyákat,majd írok a fejleményről.
Mivel akksisaruval megszakítod a tápellátást, vélhetően "üríti a tárolóját" ezért működik egy darabig. Ha van kedved szedd le az összes csatlakozót a pedálról, motorvezérlőről és a fojtószelepről. Alaposan nézd meg mind a punci-pucus részüket, ha kell takarítsd. Figyelj arra is, hogy a tüskék nincsenek e elhajolva, szóval mindenre, ha koszosnak találod takarítás kell nekik, majd ahogy előbb is írtam 2-3 alakalommal szét össze
Első gondolatom a vízgomba, 3-10 ezer forint érdemes lenne cserélned, otthon is megoldható.
Ha van kedved végigbogarászhatod a motorvezérlő csatlakozóit, ha koszosak az érintkezők pucold meg 2x3x told össze, old ki őket. Persze elsőre nézd meg a vízhőfok kábelét.
Ami még előfordulhat, a gyertyák, és a trafó kábelei. Ha tiszták és jók előbbiek, akkor a tök sötétben felpörgetve ha kihúz valahol meglátni. Nem tudom benzinszűrő mikor volt cserélve, ha régen akkor azt is érdemes.
Jó lenne nem egyszerre elvégezni ezeket, ha megjavul bármelyiktől, tudd mi volt az oka.
1.149 cm , 43 KW, motor D7FG7 Renaul Clio B, CB/CB0F/CB0FC .
A leírt hibával már több szervizt is megkerestem és mindig a gázpedál jeladót akarták kicserélni. Többször volt cserélve 1 éven belül. Legutóbb Szlovén Renault szervízben egy vagyont kértek. Mégse lett jó.
Hasonló gondom van, két-három napja kezdődött. 2002 1,2 motor ami alacsonyabb fordulatról kigyorsításkor rángatással reagál. Nagyobb fokozatban erősebben,s érezhetően gyengén is gyorsul. Lassú kigyorsításkor sokkal enyhébbek a tünetek, és 90km/h tempóban nem érezhető gond. Ha 90-nél gyorsítok akkor erősebben rángat,fullad és kigyullad a hűtőfolyadék melegedését jelző lámpa, ami gázelvételkor másodperceken belül kialszik. Alapjárat stabil,egyenletes és könnyen indul az autó.
Pont ugyanez a gondom, csak 2001-es, 1.2-es a Cliom.
Akkumulátor sarut szoktam levenni 1-2 percre. Ettől átmenetileg. "meggyógyul", de kiszámíthatatlan mikor jön elő újból. Volt, hogy kibírt 2000 km-t is. Most már csak 50-100 km-t.
Amit megfigyeltem, hogy amint drasztikusan a gázpedálra lépek, rögtön előjön.
Május óta küzdök a problémával, az autó értékének a felét már ráköltöttem.
Olaj típus cserén gondolkodom a 2006-os euro 4-es D7F 726 motornál... Korábban volt Castrol 5W40 aztán fórumon azt ajánlották, hogy azt ne használjam...túl vastag állítólag.
Az utolsó 2 töltés már ELF evolution 900 SXR volt... ez elvileg hígabb olaj. Érezni is kicsit, hogy fürgébb. Viszont hangosabb is a motor. Kicsit talán nagyobb is a fogyasztás, mint a Castrol esetében.
Valamint érdekes, hogy a castrol elég sötét lett 10ekm használatra...az ELF nem annyira....lehet nem szedi össze annyira a koszt? (ez elvileg hátrány)
Árban már vicc kategória 6e FT, már gyanúsan olcsó az ELF olaj, ennyire gyenge vacak lenne?
Másnak is ez a véleménye, hogy ELF jobb mint a Castrol ebbe a motorba? Érdemes az ELF-et használni?
Ez magyarázhatja a hidegben történő indításnál jelentkező alapjáratot (ami később megszűnik, ha felmelegedett a motor), a hátsó ablaktörlőt és az immobiliseres problémát is?
Újabb kérdésem lenne :) Esős időben, felkapcsolt helyzetjelző, bekapcsolt első ablaktörlő: ha a fékre lépek akkor a következő ablaktörlő ütemnél bekapcsol a hátsó ablaktörlő is. Beázhat valamelyik hátsó lámpabúra? Ott menne a hátsó ablaktörlő vezetékelése is? Bármilyen ötletet szívesen fogadok :)
Rákeresgettem és nem vállalkozom rá itthon :) Esetleg Csepel szigeten, Szigetszentmiklóson, Budapesten ajánlott műhely aki foglalkozik ilyesmivel (és megvárható helyben)? Első keresésre Pilisvörösváron találtam.