Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

freew30 Creative Commons License 2018.10.29 0 0 48209

Sziasztok! 

 

Néhány hete már bújom a fórumokat, hogy megoldást találjak, de eddig nem igazán találtam pont ilyen hibát. mint amilyen nekem van:

Néhány hete vettem az autót Clio2 PH2 1.2 16V  (D4F722 motor ~161.000Km), így az előzményeket nem ismerem.

 

A hiba: hosszabb állás után (1-2 naponta használom az autót) főként reggeli indításkor nem indul el elsőre, csak másodikra-harmadikra-sokadikra.. Indítás közben néha 1-2 pöffre elkapja de leáll.

Ha el is indul, egészen leesik a fordulatszám (majdnem leáll), majd pár másodperc múlva beáll egy kicsit magasabb ford. számra az alapjárat. Pár napja (mikor 5-6 fok volt reggel) 3-ra elindult, de ha ráléptem a gázra, akkor leállt. Picit melegítés után (kb 30 másodperc) nem volt gond, tökéletesen működött.

A "hideg" indításoktól eltekintve az autó tökéletesen működik, nem rángat, húz, jó az alapjárat, és bármikor újra indítható.

 

Eddig ellenőrzött-cserélt:

Előző tulaj által cserélve a trafó + kábelek, gyertyák, hőfok jeladó(termosztátnál).

Felső holtponti jeladó szerintem már cserélve, mert jelenleg is SIEMENS van benne, de ki van "sütve" a RENAULT szöveg a műanyag házban. Ezt én már takarítottam (tiszta volt).

Általam végezve:

olaj+ szűrőcserék (olaj-levegő-pollen-üzemanyag)

folytószelepház tisztítva (bár nem volt nagyon koszos)

 

Ami gyanús: üzemanyagszűrő cserekor nem igazán "spriccelt az üzemanyag... Lehet, hogy az üzemanyagnyomással van baj? Bár ezt érezném egyéb esetben is (pl rángatna)

Valaki tudna linkelni vagy küldeni ezen motor üzemanyag ellátó rendszeréről leírást, vagy ábrát? Ami fellelhető a NET-en SERVICE manual, az mind hiányos.

Hol lehet ezen motoron a nyomásszabályzó szelep? Érdekes hogy a szűrő kilépő oldalán "T" elágazóval elágazik a vezeték, egyik megy előre, a másik a tank felé vissza...

 

 

 

 

 

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2018.10.29 0 0 48208

Ide a bökőt ,hogy még gyári váltóolajjal megy.Persze nem mondd az ürge semmit,mert tudja,ezért adta el.Automata váltós autót az vegyen akinek van félretéve 100-+50 ropija.Egy időzitett bomba ennyi évesen.Munkatársam 2szer belefutott ebbe,az istennek se birtam lebeszélni róla..

 

Katalizátor...pfff milyen olajat kaphatott akkor a motor is.Hát zsebbenyulós dolgok sajna ezek.

WebNeo Creative Commons License 2018.10.29 0 0 48207

Barátra csak akkor hallgass ha ő fizeti😁

Szerintem benyelheted az ugyet, szerzodes miatt vissza nem viheted.

Cserelhetsz olajat szurot, ha jo lesz jo, ha nem valtocsere.

 

Hol élsz?

Előzmény: oregsas (48206)
oregsas Creative Commons License 2018.10.29 0 0 48206

Bocsánat ! Az előző hozzászólásomban a 0420 .-as hibához hozzá tartozik a piros motor hibát jelző szimbólum kigyulladása is. Hiba törlés után újból kigyulladt a lámpa. Gondolom ez nagyon gyenge katalizátort jelent .

Barátom szerint, ha kicsit meghajtják akkor ez a hiba eltűnhet. Mikor megvettük egyik lámpa sem égett , mert vidékről jöttek és nagyobb sebességgel. Mi pedig 5-10 km.-es utakat tettünk, ott nem melegszik a katalizátor. A váltó olaja szintén hideg és akkor még nem ég a váltó hibajelző lámpa.

Mikor vettük , nem én vezettem . Rövid 2 km.-es utat tettünk meg, nem én vezettem és minden lámpa rendben volt. A kitöltött adásvételi utólag kaptam meg , ott már ráírta a tulaj , hogy a váltó lámpa ég. Most már én is meggyőződtem róla , hogy bizony ég.

Az autó többi része rendben van.

oregsas Creative Commons License 2018.10.29 0 0 48205

Urak !

Kb 10 napja vásároltunk egy Clio II , automata váltós 16 éves autót 180.000 km.-es futással. Még csak 50-60 Km.-et mentünk és kigyullad a sebességváltó jel.

15-20 Km.-es sebesség alatt vagy álló helyzetben járó motornál . DE CSAK A VÁLTÓ JEL .

Még szeretnénk menni kb. 15 napig 5-10 km- es utakat , hogy lássuk mit csinál és utána vinnénk szerelőhöz, vezérműszíj és olajcserékhez " motor - váltó " . A szerelő is csak akkor fog ráérni .

Valakinek van tippje , hogy mi lehet ez ?

A kezelési utasítás szerint , ha a váltó jel kigyullad , menjünk szakműhelybe , ha egyidejűleg a két lámpa gyullad fel akkor azonnal le kell állni.

Barátom szerint valószínű , hogy az olaj felhígult és kis fordulaton ez okozza a jelenséget.

Addig nem merjük használni , mert a váltó bitang drága, de azt mondja a barátom ha eddig hajtották akkor nem ezen a 100 km.-en fog múlni. Egyébként 70 -nél nem megyünk gyorsabban .

Próbáltuk kiíratni a hibát , de nem sikerült , csak 0420 kódot írt ami a gyenge katalizátort jelent.

Lehet ,  mi pancserkodtunk , hogy valami motortípust rosszul adtunk meg és  a váltó hibáját nem vette figyelembe.

Azt kitököltem , a váltóba 50.000 Km az olajcsere periódus . Az előző tulaj fél évig használta , és nem tudtam kiszedni belőle miket csináltak vele . Gondolom csak mentek vele.

Törölt nick Creative Commons License 2018.10.28 0 0 48204

Annak a gyertyának a csereperiódusa kb 25 - 30.000 km. Már régen ki kellett volna cserélni.

Előzmény: Atti6909 (48201)
Atti6909 Creative Commons License 2018.10.28 0 0 48203

Figyelek.:)  Azt írta bolt,csak biztos forrásból a márkától közvetlen vásárol. Persze majd összehasonlítom.

Előzmény: WebNeo (48202)
WebNeo Creative Commons License 2018.10.28 0 0 48202
Előzmény: Atti6909 (48201)
Atti6909 Creative Commons License 2018.10.28 0 0 48201

Kösz szépen,de már megrendeltem. NGK bkr 5 ez   ez volt benne, s most így negyven ezernél talán ideje is cserélni.

Előzmény: WebNeo (48200)
WebNeo Creative Commons License 2018.10.28 0 0 48200

Próbaútról visszajövet viszont feltűnt a büdös kipuffogógáz s néha belepuffog.

Szerintem tökéletlen égés miatt van, szikrakör ellenőrzése szükséges.

Nagy híve vagyok a többelektródásoknak, ezeket érdemes használni, ém ezt veszem

http://shop.pribitek-auto.hu/index_start.php?page=termek&cid=1E3+F+54 helyette ha nem kapsz

https://www.autoalkatreszek24.hu/beru-990429.html

Előzmény: Atti6909 (48199)
Atti6909 Creative Commons License 2018.10.28 0 0 48199

Csatikat átmozgattam,fhp jeladót kivettem kitakarítottam ua, viszont nem jelenik meg a lámpa. Próbaútról visszajövet viszont feltűnt a büdös kipuffogógáz s néha belepuffog.  Kivettem a gyertyákat, s a négyes hengernél a gyertyamenet nedves volt a többinél nem. Hogy kizárjam a hibát a négyes gyertyát cseréltem az elsővel s gurultam egyet. Rángatás ugyanúgy előjött de hőmérőzve a gyertyákat most az egyes volt hűvösebb 12 fokkal.  Rendelem gyertyákat,majd írok a fejleményről. 

Atti6909 Creative Commons License 2018.10.28 0 0 48198

Köszi szépen! Van egy rövid utam,s utána megnézegetem.

Előzmény: WebNeo (48196)
WebNeo Creative Commons License 2018.10.28 0 0 48197

Már eladta, nem is nézett vissza azóta.

Nos nálad inkább motorvezérlő hibára gondolok, a pedálérzékelők amiket kivettek megvannak? érdemes lenne őket kiméregetni, szerintem kutya bajuk.

Csak, hogy egyre gondolunk e:

https://alkatreszek.hu/gyariszam/8200699691

Mivel akksisaruval megszakítod a tápellátást, vélhetően "üríti a tárolóját" ezért működik egy darabig. Ha van kedved szedd le az összes csatlakozót a pedálról, motorvezérlőről és a fojtószelepről. Alaposan nézd meg mind a punci-pucus részüket, ha kell takarítsd. Figyelj arra is, hogy a tüskék nincsenek e elhajolva, szóval mindenre, ha koszosnak találod takarítás kell nekik, majd ahogy előbb is írtam 2-3 alakalommal szét össze

 

Én ezt tennem egy napos meló de megéri.

Előzmény: Zafipapa (48190)
WebNeo Creative Commons License 2018.10.28 0 0 48196

Első gondolatom a vízgomba, 3-10 ezer forint érdemes lenne cserélned, otthon is megoldható.

Ha van kedved végigbogarászhatod a motorvezérlő csatlakozóit, ha koszosak az érintkezők pucold meg 2x3x told össze, old ki őket. Persze elsőre nézd meg a vízhőfok kábelét.

Ami még előfordulhat, a gyertyák, és a trafó kábelei. Ha tiszták és jók előbbiek, akkor a tök sötétben felpörgetve ha kihúz valahol meglátni. Nem tudom benzinszűrő mikor volt cserélve, ha régen akkor azt is érdemes.

Jó lenne nem egyszerre elvégezni ezeket, ha megjavul bármelyiktől, tudd mi volt az oka.

Tiedben értelemszerűen nincs pedáljeladó.

Előzmény: Atti6909 (48191)
Atti6909 Creative Commons License 2018.10.27 0 0 48195

Az "enyémben" most van 137E km, s nem pörgetem tatásan közlekedem. Ritkán megy a fordulat 3000 fölé.

Előzmény: Zafipapa (48194)
Zafipapa Creative Commons License 2018.10.27 0 0 48194

1.149 cm , 43 KW,   motor D7FG7  Renaul Clio B,  CB/CB0F/CB0FC .

 

A leírt hibával már több szervizt is megkerestem és mindig a gázpedál jeladót akarták kicserélni. Többször volt cserélve 1 éven belül. Legutóbb Szlovén Renault szervízben egy vagyont kértek. Mégse lett jó.  

Előzmény: WebNeo (48192)
Atti6909 Creative Commons License 2018.10.27 0 0 48193

1.2 8 szelep 43kw.  FF1BB0FCF   a motorszám betűi.

Előzmény: WebNeo (48192)
WebNeo Creative Commons License 2018.10.27 0 0 48192

Két utóbbi tópikolót kérdezném milyen motor amiről beszéltek, azon túl hogy 1.2 ?

Előzmény: Atti6909 (48191)
Atti6909 Creative Commons License 2018.10.27 0 0 48191

Hasonló gondom van, két-három napja kezdődött. 2002 1,2  motor ami alacsonyabb fordulatról kigyorsításkor rángatással  reagál. Nagyobb fokozatban erősebben,s érezhetően gyengén is gyorsul. Lassú kigyorsításkor sokkal enyhébbek a tünetek, és 90km/h tempóban nem érezhető gond.  Ha 90-nél gyorsítok akkor erősebben rángat,fullad és kigyullad a hűtőfolyadék melegedését jelző lámpa, ami gázelvételkor másodperceken belül kialszik. Alapjárat stabil,egyenletes és könnyen indul az autó.

Zafipapa Creative Commons License 2018.10.24 0 0 48190

Helló Psyke !

 

Pont ugyanez a gondom, csak 2001-es, 1.2-es a Cliom.

 

Akkumulátor sarut szoktam levenni 1-2 percre. Ettől átmenetileg. "meggyógyul", de kiszámíthatatlan mikor jön elő újból. Volt, hogy kibírt 2000 km-t is. Most már csak 50-100 km-t.

 

Amit megfigyeltem, hogy amint drasztikusan a gázpedálra lépek, rögtön előjön.

 

Május óta küzdök a problémával, az autó értékének a felét már ráköltöttem. 

 

Nagyon várom a megoldást ! 

 

Üdv. Zoli

 

 

Előzmény: Psyke (48171)
rezso54 Creative Commons License 2018.10.13 0 0 48189

Olaj típus cserén gondolkodom a 2006-os euro 4-es D7F 726 motornál...
Korábban volt Castrol 5W40  aztán fórumon azt ajánlották, hogy azt ne használjam...túl vastag állítólag.

Az utolsó  2 töltés már ELF evolution 900 SXR volt... ez elvileg hígabb olaj. Érezni is kicsit, hogy fürgébb. Viszont hangosabb is a motor. Kicsit talán nagyobb is a fogyasztás, mint a Castrol esetében.

Valamint érdekes, hogy a castrol elég sötét lett 10ekm használatra...az ELF nem annyira....lehet nem szedi össze annyira a koszt? (ez elvileg hátrány)

Árban már vicc kategória 6e FT, már gyanúsan olcsó az ELF olaj, ennyire gyenge vacak lenne?

 

Másnak is ez a véleménye, hogy ELF jobb mint a Castrol ebbe a motorba? Érdemes az ELF-et használni?

Esetleg Total? vagy más olaj?

Köszi

 

 

WebNeo Creative Commons License 2018.10.03 0 0 48188

Tönkrement?

Kiszeded ha lehet szétszeded, befujod ha siker akkor működik, ha nem akkor sajna bontó, gondolom ujat nem akarsz.

Persze csak felkapcsolt lámpánál megy talán mint minden más renaultnál

Előzmény: voodoomaci (48187)
voodoomaci Creative Commons License 2018.10.03 0 0 48187

Sziasztok!Tudna valaki segíteni?Müszerfal világítás állító nem csinál semmit,régebben lehetett állítani a világítás erősségét.köszi!

WebNeo Creative Commons License 2018.10.02 0 0 48186

Ki tudja mi lehet, latni kellene

Előzmény: ferenc3 (48185)
ferenc3 Creative Commons License 2018.10.02 0 0 48185

Azon gondolkodom, hogy ha megy az első ablaktörlő akkor ugye hátramenetben automatikusan kapcsol a hátsó is.

Nem lehet valamilyen rövidzárlat a tolatólámpa és a féklámpa között esetleg?

 

Köszönöm!

Ferenc

Előzmény: WebNeo (48183)
ferenc3 Creative Commons License 2018.10.02 0 0 48184

Szia!

 

Ez magyarázhatja a hidegben történő indításnál jelentkező alapjáratot (ami később megszűnik, ha felmelegedett a motor), a hátsó ablaktörlőt és az immobiliseres problémát is?

 

Köszi,

Ferenc

Előzmény: WebNeo (48183)
WebNeo Creative Commons License 2018.10.02 0 0 48183

hogy nezem a gonjaidat egyre inkabb azt sejtem utasteri egyseged azott-romlott el.

Előzmény: ferenc3 (48182)
ferenc3 Creative Commons License 2018.10.02 0 0 48182

Sziasztok!

 

Újabb kérdésem lenne :) Esős időben, felkapcsolt helyzetjelző, bekapcsolt első ablaktörlő: ha a fékre lépek akkor a következő ablaktörlő ütemnél bekapcsol a hátsó ablaktörlő is. Beázhat valamelyik hátsó lámpabúra? Ott menne a hátsó ablaktörlő vezetékelése is? Bármilyen ötletet szívesen fogadok :)

 

Köszi,

Ferenc

ferenc3 Creative Commons License 2018.10.01 0 0 48181

Rákeresgettem és nem vállalkozom rá itthon :) Esetleg Csepel szigeten, Szigetszentmiklóson, Budapesten ajánlott műhely aki foglalkozik ilyesmivel (és megvárható helyben)? Első keresésre Pilisvörösváron találtam.

 

Köszi!

Ferenc

Előzmény: Törölt nick (48179)
ferenc3 Creative Commons License 2018.09.28 0 0 48180

Köszi!

Előzmény: Törölt nick (48179)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!