Keresés

Részletes keresés

szg307 Creative Commons License 2016.10.18 0 0 17112

Bőven megvan egy óra melóval.

 

Fogom a csapágyat, beledobom a mosószerbe. Ultrahangos mosót használok, max 5 perc alatt kihoz belőle mindent. (Rázogatva se nagy ügy.)

Utána alkoholban átöblítem, és hagyom száradni. Ez se tart sokáig jó meleg helyen.

Utána kenés némi forgatással, és mehet vissza a helyére.

Előzmény: Saughassy (17109)
nazareth Creative Commons License 2016.10.18 0 0 17111

Csatlakoznék az előttem szólókhoz. A kenéstechnika külön tudományág. Ha egy csapággyal nincs baj, akkor nem kell macerálni.

 

A csapágyakat tulajdonképpen ipari alkalmazásokra fejlesztik, és nagyon sokféle készül belőlük. A görkorikban többnyire 608-as, a versenykorikban 688-as csapágyak vannak, a szám a méretkód. A méretkód után írt betűk jelentenek mindenféléket (pl. a Z jelenti a leszedhető porvédőt, az S a nem bontható porvédőt; van TS, DS, satöbbi). Ennek megfelelően pl. a 608Z csapágyon egyik oldalon gyűrűvel rögzített porvédő van, a 608DD csapágyon pedig mindkét oldalon masszív porvédő gumi. A csapágyakat ezen kívül sok szempontból osztályozzák: pontosság, holtjáték, élettartam, satöbbi.

 

A görkorikba szánt csapágyak általában "árérzékeny" felhasználók számára készült, relatíve kis igénybevételnek kitett, relatíve alacsony fordulatszámú csapágyak, ezért sok görkorigyártó beszerzi a saját, "speciálisan görkorcsolyákba fejlesztett" csapágyait, amiket – ipari mércével nem mindig mérhető módon –  mindenféle fura kategóriákba sorolnak. A legelterjedtebb ilyen skála az ABEC: ez egy olyan (egyébként létező) paraméter, ami a csapágy minőségéről ugyan semmit nem árul el, viszont a pontosságról igen, de arról is csak olyan értékeket, amelyek kb. a fogászati fúrók fordulatszám-tartományában bírnak jelentéssel (nem véletlen, hogy az ABEC-re rákeresve kizárólag görkoris-gördeszkás linkeket találsz).

 

Más gyártók más kategóriákat használnak, pl. a K2 az ILQ-t, a Bones a "Skate Rated" minősítést, a Rollerblade az SG-listát. De hogy ezeknek mi közük van a csapágyak minőségéhez, hogyan viszonyulnak bármilyen normális, iparban elfogadott skálához, vagy akár egymáshoz, arról halvány lila fogalmam sincs (és gyanítom, nem csak nekem).

 

Na de hogy kapcsolódjak a témához: "ILQ7" megnevezés nem tartalmaz információt arra nézve, hogy zárt, vagy félig nyitott-e a csapágy :)

Előzmény: redneF (17108)
Saughassy Creative Commons License 2016.10.18 0 0 17110

Mindket oldalon zart, egy zeger gyurut kell kipiszkalni, utana kijon a csapagy oldalfala. A tobbi nagyjabol stimmel, mar csak azt kell kitalalnod, mit teszel bele. Abba inkabb bele se menjunk, hitvita ugy is. :)

Előzmény: redneF (17108)
Saughassy Creative Commons License 2016.10.18 0 0 17109

Nekem sosem lett olyan mint takaritas elott. Keptelen voltam ugy elmosni, szaritani, hogy ne maradjon benne valami ropogtatni valo. 1 ora alatt kb szetszeded es osszerakod, es akkor meg nem mostad el/nem kented ujra. De leginkabb en tenyleg nem tudtam ugy elmosni, hogy ne maradjon benne valami.

Előzmény: szg307 (17107)
redneF Creative Commons License 2016.10.18 0 0 17108

ILQ 7-es csapágyaim vannak. Ezek akkor csak az egyik oldalon zártak, a belső oldal nyitott? Kiáztatom brigéciolban, majd mosás, szárítás zsírozás és kész?

Előzmény: szg307 (17107)
szg307 Creative Commons License 2016.10.18 0 0 17107

Azért a jobb csapágyakat megéri takarítani :-)

Egy bő óra alatt megvan a nagy szívás takarítás.

Előzmény: Saughassy (17106)
Saughassy Creative Commons License 2016.10.18 0 0 17106

Ne szedd ki, es ne is nagyon piszkald. Ovatosan erdemes leszedni a port, de konnyen lehet, hogy inkabb belepreseled, es akkor lehet szetszedni az egeszet, atmosni, ujrakenni, ami utan ugy sem lesz olyan, mint uj koraban. :)

 

Ha nem estel bele viragagyasba, homokozoba es nem futott vizen, akkor komplett szezonokat ki kell birnia takaritas nelkul. En mar nem is takaritom, fut par szezont es inkabb veszek egy ujat. 6000 forint korul mar lehet hasznalhato szettet venni, 1-2 evre levetitve nekem meger ennyit a kenyelem. Nagy szivas a takaritas.

Előzmény: redneF (17103)
szg307 Creative Commons License 2016.10.18 0 0 17105

Nyilván, ha ugyanabban a koriban cseréled nagyobbra kereket, akkor az első- és hátsó kerék érintési pontja közti távolság nem változik, és ahogy írod: csak a magasság miatt változik a manőverező képesség.

Én arra gondoltam, amikor írtam, hogy ha a tengelytávi is nő, akkor azzal tovább nehezedik a manőverezés.

Előzmény: nazareth (17102)
szg307 Creative Commons License 2016.10.18 0 0 17104

Ennyi futás után még nem. Több száz km-t kibírnak - h a nem porosodnak be nagyon, és nem is áztatod el őket.

Nyilván ha karban akarod tartani, akkor ki kell szedni, aztán mosni, szárítani, zsírozni/olajozni, visszarakni.

Előzmény: redneF (17103)
redneF Creative Commons License 2016.10.18 0 0 17103

Na jó, akkor cserélem. Az első kilométereken meg figyelek majd. 

Nem kell kiszedni a csapágyakat a tisztításkor, ugye? Elég ecsettel tisztítani?

Előzmény: Saughassy (17101)
nazareth Creative Commons License 2016.10.18 0 0 17102

(A kerék pontosan a tengely alatt érintkezik az útfelülettel. Ha a tengelytávolságot nem bántod, a kori vezetett hossza sem nő meg a nagyobb keréktől. Szimplán a magasabb súlypont miatt lesz nehezebben manőverezhető.)

Előzmény: szg307 (17098)
Saughassy Creative Commons License 2016.10.18 0 0 17101

Ja es vigyazz, ilyen merteku kopas utani csere eseten az elso par kilometer nem a legbiztonsagosabb. :)

Előzmény: Saughassy (17100)
Saughassy Creative Commons License 2016.10.18 0 0 17100

Ez mar az erosen felcserelos allapot. :) Az 1-3 ill 2-4 csere a klasszikus, de a jozan paraszti esz neha felulirhatja, ha rendellenesen kopik. Altalaban a sarok jobban szokott es inkabb laposra, a tobbi egyre ferdebben. Nyilvan amikor atteszed a masik oldalra (keresztben cserelunk) akkor elvileg a belso oldal lesz a kulso es igy a kopassal ellentetes iranybol kezd majd fogyni. Ha belezavarodsz, megint csak segit a jozan es. Lerakod a korit, beallsz moge, es elkepzeled, hogy all a labad. A korik befele dolnek, tehat a belso oldalon nagy a kopas. Csere utan ezeknek kifele kell nezni, akarhogy is sakkoztal. :)

Előzmény: redneF (17097)
szg307 Creative Commons License 2016.10.17 0 0 17099

Nem szabad hagyni, hogy a kerekek asszimetrikusra kopjanak!

Amint látszik, hogy az egyik irányba meg van már egy kicsit kopva, akkor fordítani kell rajta, illetve cserélgetni őket. Ez nem feltétlenül km függő.

 

Kiveszed mind a két koriból a kerekeket - sorrendben lerakva az asztalra. Aztán felcseréled a 1-3 és 2-4 kerekeket.

Ez után a jobb oldali kori kerekeit a balba teszed, a bal oldalit a jobb oldaliba.

 

Ha már szét van szedve a kori, érdemes áttörölgetni a kerekeket, a sínt, és a korit is.

 

Előzmény: redneF (17097)
szg307 Creative Commons License 2016.10.17 0 0 17098

A nagyobb kerék jobban gurul, de mivel hosszabb lesz a kori veszít a manőverező képességéből.

Előzmény: Istvan.o (17096)
redneF Creative Commons License 2016.10.17 0 0 17097

Sziasztok!

 

Milyen időközönként kell tisztítani a kori kerekeit, csapágyak környékét? Mennyi idő után, ill. milyen fokú kopás után kell a kerekeket egymással felcserélni? Kb. 30 km van a koriban és már látszódik a kerekeken a kopás. Cseréljem, vagy ráérek még?

 

Istvan.o Creative Commons License 2016.10.15 0 0 17096

Sziasztok!

Ma sikerült bicajt venni a barátnőmnek, fel is csatoltam a korit, és nyomtunk egy lightos 12km-es túrát. Háztól spárig, majd haza kerülőúton. Barátnőm megnyugodott, hogy meg tudok állni, mert eddig nem hitte el. T-fék, "nemtudommianeve" gyors kanyar valamelyik irányba, valamint "holdazás", amikor chaplin módon egymásnak háttal van a kori, ment simán :).  El nem estem, mondjuk be is bacna, ilyen sima terepen(csak a régi gyakorlat miatt mondom...) egyedül a repedések zavartak az úton.

Ha növelem a kerékméretet, akkor a repedések kevésbé zavaróak lesznek?

klaszlo74 Creative Commons License 2016.10.12 0 0 17095

Sziasztok ,Volna egy 42-es vadonat új ffi fekete fehér K2 felírattal-görkorim egysoros (számla is 29900ft volt és doboza is  megvan ,de már nem garis ) amit eladnék vagy elcserélném Pl .akvarisztikára  ,bicskára ,szerszámra ,vagy rollerra stb.. ajánlatokkal bombázzatok :)

 

üdv 

Törölt nick Creative Commons License 2016.10.08 0 0 17094
nazareth Creative Commons License 2016.10.08 0 0 17093

Akkoriban eléggé kevés keréktípussal operált a Roces. Még a CDG-be is 80mm-es, 78A-s kerekeket rakott (ami pedig elvileg kezdő gyorskori); ezen kívül volt még neki 80mm 82A-s kereke a hoki- és strapabíróbb fitneszkorikba – illetve természetesen a hatvan-iksz mm-esek a "malaclábúakba").

Előzmény: Istvan.o (17092)
Istvan.o Creative Commons License 2016.10.07 0 0 17092

na megnéztem a kerekeket.

roces fitness 78A, 80mm ez van ráírva. akkor ez fitnesz kategória lehet.

Előzmény: nazareth (17091)
nazareth Creative Commons License 2016.10.07 0 0 17091

Hű, ez valami régebbi darabnak tűnik. Szerintem akkoriban még csak a hagyományos 4 kategóriára osztották a korikat (gyors, fitnesz, hoki, aggro; a fitneszekben is csak 80-as kerekek voltak).

 

Ezután kezdték bevállalni a nagyobb kerékátmérőket: a gyorskorik 5 helyett 4 nagyobb kereket kaptak; a fitneszkorik alatt is elkezdték növelni a kerekeket, ami a stabilitás és manőverezhetőség rovására ment; a gyorsuló/könnyülő fitneszek és nehéz/lassú aggrók közé ékelődött be aztán az "urban".

Előzmény: Istvan.o (17090)
Istvan.o Creative Commons License 2016.10.06 0 0 17090

köszi a válaszokat.

akkor az enyém vajon milyen lehet? természetesen nem ilyen szín, de ez a típus:

 

ezeknek a kerék keménységeknek utána nézek, mert nem teljesen tiszta számomra.

Előzmény: Saughassy (17089)
Saughassy Creative Commons License 2016.10.05 0 0 17089

A csapagyak kompatiblisek egymassal, lehet, sot az ILQ is jo. (elvileg jobb is mint a ABECek)

 

A szlalomra (mas neven FSK, azaz freeskate) altalanossagokban a rovid sinhosszu (247 mm vagy ilyesmi) korik alkalmasak, altalaban masszivabb felsoresszel, mint a fitneszek. A kerekmeret 80mm, a kemenyseg minimum 84A. 

 

Van meg az urban kategoria, ami majdnem ua mint az FSK, csak inkabb a komfortra hangolva es altalaban kevesbe massziv felsoresszel.

Előzmény: Istvan.o (17087)
Saughassy Creative Commons License 2016.10.05 0 0 17088

A powerslideokat azert erdemes kicsit kesobb probalgatni, de nem veszesek. A trukk egyreszt valoban a kerek: 84A-86A kemenysegut kell hasznalni, es persze annyira bedonteni a korit, hogy tenyleg elcsusszon. Ha nem dolsz bele, akkor valoban megtapad es atrepulsz sajat magadon. :)

Előzmény: Istvan.o (17087)
Istvan.o Creative Commons License 2016.10.02 0 0 17087

Sziasztok!

Újrakezdő görkoris lettem, egy hirtelen ötlettől vezérelve. Az új munkahelyem 2km-re van, és azért nem indítanék be autót. Biciklizni nem tudok a térdem miatt, így vettem egy korit. Név szerint, roces biomex. Nem sokmindent találtam róla a neten. Szerintetek milyen minőség? Akitől vettem egyszer volt a lábán, nem volt jó rá, és évekig porosodott nála.

Régen, gyerek/fiatalkoromban sokat koriztam. Jégre heti 3-4x jártunk, görkorival pedig nyarakon át reggeltől estig. Eleinte fitnesz, később agresszív, bár az annyira nem jött be. Inkább a cikázás ide-oda, lépcsőzés, ugrálás. Ha belegondolok mennyi baromságról ugrottam le, hát ma már elképednék. No de ez régen volt, 12-18 évesen, most meg csak 34 vagyok már.

No ennyi elég is rólam, a kérdéseim a következőek lennének:

Nézegettem neten a megállásoknál a slide-okat. Power, magic stb. Mi ilyet nem csináltunk régen, nem is értem, hogy hogyan kivitelezhető. Ugyebár a gumikereket, ha keresztbe rakom, akkor esek akkorát mint egy ház. Ezeket valami spéci kerékkel csinálják? Jégen megy a "farolás", külső és belső éllel is, fél lábon is, de az nyilván más.

Abec5-ös csapágyak vannak a koriban, lehetséges valahogyan feljebb váltani?

Rengeteg videó van a youtubeon a slalomozásról. Nekem ez nagyon tetszik, de a korim alkalmas rá? A wikipédián a slalomhoz, valami fsk korit írnak, az mi?

 

Köszi, István

redneF Creative Commons License 2016.10.02 0 0 17086

Sziasztok!

 

Arra jutottam, hogy kereket cserélek. Jelenleg 84mm-es 80A kerekeim vannak. Szeretnék kisebb és keményebb kerekeket. Milyen kicsi kereket vegyek szerintetek? Legalább 85A-t akarok és max. 80mm-eset. Szerintetek? Ugye kezdő vagyok.

Törölt nick Creative Commons License 2016.09.28 0 0 17085

Nem is rossz ötlet!!! Köszi! Hamar népszerű lennék :)

Errefelé sosincs hó, max 1-2 napig.

Előzmény: dunaguri.hu (17084)
dunaguri.hu Creative Commons License 2016.09.28 0 0 17084

Szia,

ha a felsőtested is átmozgatnád, akkor a göri mellett/mellé ajánlom a sírollert. Ez a sport a sífutás nyári változata. Előnye, hogy a test összes izmát átmozgatja és télen a havon is űzheted sífutó léccel... :) Érdekes mód a gurulás miatt nem kínozza az izületeket, de ennek ellenére minden  izmodat átmozgatja... :)

 

Előzmény: Törölt nick (17054)
dunaguri.hu Creative Commons License 2016.09.28 0 1 17083

Szia, igen, mennek a dunagurik, de nem csak a Duna-kanyarba, hanem pl. a Velencei tóhoz is. Az a helyzet, hogy években nagyon vacak lett a Duna-menti kerékpár utak minősége. Sok helyen benőtte a fű a szélét, felpúposodott, felnyomta az aszfaltot a gyökér, itt ott poros, szemetes, ágas-bogas és sok helyen az eső is érdesre áztatta a burkolatot. Sajnos nem olyan az egész mint mondjuk 10-12 éve, amikor a legtöbb szakasz új volt... :( Nagyjából emiatt is hanyagoljuk mostanában.

A Velencei tó déli részén vadi új aszfalt van kb. 10 km hosszban, ami oda vissza járva meglehetősen más gurulásélményt ad, mint a Dunakanyar, ezért járunk többet oda.

De semmi nincs veszve, mert jövő szombaton egy éjszakai Dunagurit tervezünk Göd-Vác közés és szeretettel várunk Téged is... :) (csak fejlámpát hozz magaddal)

A szezonzáró gurulásunkat is Vác környékén szoktuk tartani, az is valamikor októberben lesz.

Figyeld az oldalunkat vagy iratkozz fel a hírlevelünkre... :)

 

Előzmény: nazareth (16992)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!