Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2018.06.08 0 0 39997

Nekem a környezetvédelemről a jogerősen elítélt Főfelügyelet igazgató jut eszembe...

 

Az újraszámolás mindenhol más eredményt hozna.

 

Kivéve Putyin, Erdogan, Orbán... Kim Dzsong-un, ja ott nincs választás:)

 

Előzmény: Mézgár (39989)
Hírfigyelő Creative Commons License 2018.06.08 -5 2 39990

Egyszer már leírtam, de nem értetted meg.

 

Ennek a topiknak nem az a címe, hogy "tranzitút-tervezés, gyorsforgalmiút-építés", hanem az, hogy "Útépítés, úttervezés", mely utóbbiban mindenféle úttípus tervezése és fejlesztése benne foglaltatik. Ennek ellenére tiközületek sokan kizárólag a tranzitforgalmi és a gyorsforgalmi utak tervezéséről és építéséről ejtetek szót benne, mintha csak hazai érdekű utak nem is volnának ebben az országban, mégpedig olyan fokban, mintha nem létez(het!)ne semmilyen más érdek sem!!!

Kell a tranzitút is, elismerem ugyan, de az 70%-ban csak külföldi érdekeket szolgál!!! Hol van az előírva, hogy hazai és regionális vagy kistérségi érdekű útépítésekről vagy az erre vonatkozó igényekről nem lehet szó benne??!!

 

Ha a határrégiókban nincs elég és jó minőségű főútvonal, akkor leszakadó vagy már leszakadt hátrányos helyzetű térségek maradnak ezek mindig. Az úthálózatnak az is feladata, hogy az ország minden térségét egyformán jól kösse be. Magyarországon ezen a téren nagyon súlyos visszamaradások vannak: több terület, fél megyére kiterjedő térség van olyan távol a fontosabb utaktól, hogy oda már nem visznek új üzemet, új munkahelyet, és ettől a térség leszakadóban van, épp hogy csak vegetál... . Ennek az egyik fő oka az ottani főúthálózat többé-kevésbé hiányos volta, hiányos sűrűsége. Ilyen térségek Somogy délnyugati, Békés délkeleti, Hajdú-Bihar keleti, Borsod-Abaúj-Zemplén északi és középső, valamint Szabolcs-Szatmár-Bereg északkeleti és középső részei. Némelyikükben 30% munkanélküliségi ráták vannak, főként a határszéli régiókban, tele zsáktelepülésekkel! És ennek csaknem kizárólag a súlyosan hiányosan kiépített főúthálózat az oka!!!

 

Ezen pedig nagyban segítene, ha az ottani főúthálózatot a jelenleginél jobban besűrítenék, újakat építenének. Elismerem, pénzbe kerül, mint minden útépítés. De: új útfejlesztő beruházások nélkül ne is várjunk semmi javulást ezen a téren!! Ezen a problémán pedig csak úgy lehet tartósabban segíteni, ha ezekben a határmenti térségekben is sűrűsítjük a főúthálózatot, fejlesztjük az országos tranzitforgalmi utaktól javarészt független főutakat. Ha ilyeneket nem építünk ki bennük, akkor ezen térségek sorsát megpecsételjük... !

Előzmény: troglodita (39984)
Mézgár Creative Commons License 2018.06.08 0 0 39989

Környezetvedelemröl jut eszembe. Minap olvastam a berlini A100-as varosi autopalya böviteseröl. Jelenleg egy kb. 3,2 km-es szakaszon dolgoznak, az epitkezes hosszas huzavona utan indult meg 2013-ban (talan 2022-re kesz lesz). Környezetvedöknek eszükbe jutott, hogy a kipufogogaz botranyok utan ujra kellene szamolni a környezeti terhelest, mert a szamitasok nem a valos kipufogogaz terhelesre volt kiszamitva, vegsö soron akar vissza is lehetne bontani az eddig megepült infrat.

Előzmény: dimelo (39985)
dimelo Creative Commons License 2018.06.08 0 0 39988

Nem enged képet behelyezni...

Előzmény: dimelo (39987)
dimelo Creative Commons License 2018.06.08 -1 0 39987

Ez még demonstratívabb...

Előzmény: dimelo (39986)
dimelo Creative Commons License 2018.06.08 0 1 39986

Minden mindennel összefügg:

 

Idézet a 2015-ös M4 (Püspökladány-Berettyóújfalu) Forgalmi Vizsgálat 6. oldaláról:

 

A forgalmi teljesítmény 25%-a a gyorsforgalmi hálózaton bonyolódik, 15%-a az elsőrendű főutakon,

25%-a pedig a másodrendű főúthálózaton, miközben a hálózat 76%-át kitevő mellékutakon csak 32%-a.
Ugyanez megfigyelhető az egyes útkategóriákhoz tartozó „virtuális” forgalomnagyság terén is, ami az útkategóriára jellemző átlagos napi forgalmat mutatja a hosszaránnyal súlyozva.

Eszerint a gyorsforgalmi utakon országos átlagban a keresztmetszeti forgalom 28.000 E/nap érték felett van, míg az ezt követő elsőrendű főúthálózaton 11.000 E/nap.

Ennél lényegesen kevesebb a forgalom a másodrendű főúthálózaton, mértéke 7.250 E/nap. A mellékutakon pedig ennek is csupán negyede. (1800 E/nap)

No comment

Előzmény: hegyaljai3 (39978)
dimelo Creative Commons License 2018.06.08 -1 1 39985

Nem tűnnek kiegyensúlyozottan semlegesnek a moderálási elvek.

 

Bármely ország bármely kormánya számára fontos az infrastruktúra fejlesztése.

Vannak szerencsésebbek, ahol már 40-50 éve túl vannak az expanzív állapoton. (Amikor a környezetvédelem még nem volt akadályozó tényező)
Van, ahol már a felújítások (és kapacitásbővítések) okozzák a feszültséget.

és van Kelet-Európa...

 

ahol az útépítésnél politikaérzékenyebb témakört nemigen találunk.

 

Minden mindennel összefügg...

 

De trollszűrő működést nem tapasztalunk...

 

Előzmény: Mézgár (39983)
troglodita Creative Commons License 2018.06.08 -1 3 39984

ez meg mi az atyaisten???

Előzmény: Hírfigyelő (39982)
Hírfigyelő Creative Commons License 2018.06.08 -5 0 39982

<-- A magyar-román határ magyar oldalán megvalósítható Makó-Gyula-Biharkeresztes-Vámospércs-Nyírbátor-Mátészalka-Vásárosnamény-Kisvárda főútvonal

Előzmény: Hírfigyelő (39981)
Hírfigyelő Creative Commons License 2018.06.07 -3 0 39981

Bocsi, de akkor csak félig figyelted meg a hozzászólásom lényegét. A tőle fontosabb utak (47-es, 471-es) részleges tehermentesítése ennek csak az egyik célja lenne.

 

A másik, sokkal fontosabb célja a határsávban lévő lemaradozott kistérségek (Makó, Battonya, Gyula, Sarkad, Biharkeresztes, Létavértes, Vámospércs, Nyírbátor, stb. ...) bekötése és az ezáltal történő gyorsított felzárkóztatása lenne. Ezeknek az övezetétől ui. a 47-es és részben a 471-es is annyival nyugatabbra, ill. a határsávtól annyira beljebb húzódik, hogy az Orosházán és Békéscsabán átmenő forgalom nem fog Gyula vagy Sarkad kedvéért, vagy a Berettyóújfalun vagy Debrecenen átmenő forgalom nem fog Biharkeresztes vagy Vámospércs és Nyírbátor kedvéért külön kitérőket tenni, hanem egyszerűen csak elhalad mellettük. Viszont egy ilyen út forgalma éppen ennek a határsávnak a térségein haladna át, jobban bekapcsolva azokat a gazdasági vérkeringésbe.

 

_______________________________________________________________________________________________________________

Az utaknak ugyanis nemcsak a gyorsforgalmi és tranzitforgalmi igények kiszolgálása a feladata, hanem az is -- ha még az előbbitől nem jobban!!! -- , hogy a lehető legtöbb térséget kössék be a gazdaság és munkahelyteremtés szempontjából lehető legelőnyösebb módon.

 

A fent vázolt nyomvonalon végig létezik egy útvonal most is összekötő utak formájában, a feladat tehát nem a semmiből létrehozandó új út megépítése lenne, hanem a jelenleg meglévő összekötő utak korszerű másodrendű főútvonallá való fejlesztése (állapotfelmérés, burkolaterősítés, ahol szükséges, ott szélesítés, pár rövidebb elkerülő szakasz létrehozása, ill. a megfelelő helyeken néhány új határátkelőhelyek létesítése, vagy a meglévőek korszerűsítése) lenne.

 

Határátkelő-korszerűsítésre és bővítésre, vagy újak építésére Battonya-Tornya (Turnu), Lőkösháza-Kürtös (Curtici), Kismarja-Bihar (Biharia), Penészlek-Piskolt (Pișcolt), és Vállaj-Csanálos (Urziceni) határmetszéspontoknál lenne előnyös. Makó és Mezőhegyes között félúton még a Pitvaros-Nagylak összeköttetést kellene feljavítani, a nagylaki határforgalomnak innen is elérhetővé tételének céljával. <-- (Itt jó tudni, hogy a közelben működik az ország egyik leghíresebb nagy múltú mén- és versenylótenyésztő vállalkozása, a Mezőhegyesi Ménesbirtok, Mezőhegyes városában. Ennek és sok más vállalkozásnak a fellendülését is sokban javíthatná egy, a közeljövőben kifejleszthető új főútvonal!).

 

A Battonya-Tornya (Turnu), és a Lőkösháza-Kürtös (Curtici) határákelőhelyek nemzetközi átkelővé fejlesztése és felbővítése, ill. újonnani létrehozatala pedig pótolhatná a régóta elveszített Arad-Temesvár irányába menő kapcsolatot (Debrecen-Biharkeresztes-Komádi-Sarkad-Gyula-Battonya-Tornya-Arad-Temesvár, ill. Debrecen-Biharkeresztes-Komádi-Sarkad-Gyula-Lőkösháza-Kürtös-Arad-Temesvár nyomvonallal, és közben a jelenleg erősen a forgalmi szélárnyékban fekvő DK-Békés megyei és DK-Hajdú-Bihar megyei kistérségeket is igencsak előnyösen kötné be a gazdasági vérkeringésbe(!!!). (Természetesen ez esetekben is a román féllel való egyeztetésre volna szükség a határátkelőhelyek felújítását ill. az újak létrehozatalát illetően.)

Előzmény: hegyaljai3 (39978)
mash.69 Creative Commons License 2018.06.07 0 1 39980

a következő 20 év már be van táblázva...

M4 befejezése

M1 3 sávosítása

M7 3 sávosítása Siófok-Budapest között

M8 megépítése Veszprém - Szolnok között minimum

 

és akkor nem beszéltünk a már épülő M67/76/85-ös utakról...

Előzmény: hegyaljai3 (39978)
dimelo Creative Commons License 2018.06.07 0 0 39979

Köszönöm, hogy volt türelmed helyretenni az "álmodozót", helyettem.

 

Kár a billentyűt koptatni légvárak miatt.

Előzmény: hegyaljai3 (39978)
hegyaljai3 Creative Commons License 2018.06.07 0 1 39978

Ez a Szeged-Kisvárda útvonal azért nem kevés pénzbe kerülne. Akár, ha még 20 évre is gondolod elosztani, akkor is komolytalan befektetés/haszon szempontból értelmezni. Csak ennek a lázálomnak az 5%-ából megépíthető lenne az összes szükséges vasúti felüljáró az érintett útvonalon, ami a balesetveszély és az időnyereség szempontjából helyileg azonnal javulást jelentene.

Előzmény: Hírfigyelő (39976)
puntooo Creative Commons License 2018.06.07 0 0 39977

Nem a 42-es utat akartad írni?

 

Dehogynem, bocsi.

Előzmény: Hírfigyelő (39975)
Hírfigyelő Creative Commons License 2018.06.07 -2 0 39976

Az M4-nek a román határig való elvezetésében akkor is nagy haszna lesz, ha a román A3-as soha nem épül meg.

 

Ebben az esetben ui. az M4 a fejlődéstől leszakadozó magyarországi határmenti kistérségek felzárkózását fogja elősegíteni, ha összekombinálják azt a trianonban elveszített határmenti főútvonal (DN79 + DN19, Temesvár-Arad-Nagyszalonta-Nagyvárad-Érmihályfalva-Nagykároly-Szatmárnémeti) utólagos magyarországi pótlásával. Ez a főútvonal kifejleszthető lenne a Szeged-Makó-Battonya-Gyula-Sarkad-Zsadány-Komádi-Biharkeresztes-Nagykereki-Létavértes-Vámospércs-Nyírábrány-Nyírbéltek-Nyírbátor-Mátészalka-Vásárosnamény-Kisvárda nyomvonal főútvonallá fejlesztésével, Mátészalkától Fehérgyarmat és Csenger felé vezető kiágazásokkal.

 

Ez a nyomvonal számtalan elmaradott határmenti kistérséget kapcsolna be a közúti vérkeringésbe és a komolyabb színvonalú fejődésbe, másrészt komoly forgalmi terhelést venne le a 47-es és a 471-es főutak válláról, csökkentve azok balesetveszélyességét (párhuzamos nyomvonalként futva azok "mellett").

Előzmény: dimelo (39974)
Hírfigyelő Creative Commons License 2018.06.07 -2 0 39975

Ezt most itt nem értem:

"Mondjuk ott is van a butaságnak hagyománya -a 47-es út romániai folytatása és az északi elkerülő út egyik ráhajtója szinte egy lakótelep lépcsőházának ajtaja előtt megy el..."

 

 

Mi az hogy a 47-es út romániai folytatása? Ezen melyik nyomvonalat akarod érteni?

A 47-es út nem megy át a magyar-román határon sehol, hanem azzal párhuzamosan fut a határtól 40-45 km távolságra beljebb a magyar oldalon, a nyomvonala pedig Debrecen-Berettyóújfalu-Szeghalom-Mezőberény-Békés-Békéscsaba-Orosháza-Hódmezővásárhely-Algyő-Szeged. Ez tehát sehol nem lépi át a román határt? Akkor hol látod ennek a romániai folytatását?

 

Nem a 42-es utat akartad írni? Az átmegy a határon Biharkeresztes-Nagyvárad nyomvonallal.

Előzmény: puntooo (39970)
dimelo Creative Commons License 2018.06.07 0 3 39974

Már megbocsáss, többször jeleztem az elmúlt 4-5 évben, hogy komoly energiákat fektettem a térségi útkapcsolatok optimalizálásába 2005-től 2009-ig.

Sosem feledem: 2008 szeptemberben mutattam meg Cs. L. államtitkárnak a Nagyvárad Nyugat elkerülő nyomvonalrajzát.

Nem is hallott addig róla, aztán jött a gazdasági válság, a kényelmes hivatkozások kora...

 

Az M4 K/3 (Biharkeresztes- Kisszántó) nyomvonal erről szólt (volna).

 

A legnagyobb hiba, és utólagosan fölösleges agyalás, hogy a semmibe vezető autópálya-határmetszés újabb hálózati igényeket generál.

Ugyanígy az M35 keleti nyomvonal elvetése is.

 

A fórum az elméletek vázolására alkalmas, de ezesetben már eső után köpönyeg.

 

A román oldal vészesen lemaradt, mi meg másfél évtizedig vártunk rájuk...

 

A kvázi militáris megoldásokkal ne dobálózz, a fantázia végtelen, a valóság könyörtelen...

Előzmény: adiaboli (39973)
adiaboli Creative Commons License 2018.06.07 0 1 39973

Kombinálja a fene.

Csak a lehetőség szerint kerülöm a "miért nem jó/nem lehet/fölösleges/ez már el van baltázva/most már úgy sincs mit csinálni" sopánkodó hozzáállást (ha ez Számodra esetleg ismerős valahonnan...) Inkább a megoldáson érdemes gondolkodni, még, ha olyan is, amilyen.

Ez esetben a megoldás Hírfigyelő rajzában rejlik. A kamioncsordát ugyan tényleg csak a Nagyvárad/ÉK elkerülő (et egy nagyobb falat) tartaná kívül a városon, de az újjáépített kismarjai út

https://www.google.hu/maps/@47.2192111,21.8435399,16090m/data=!3m1!1e3

bevonásával (ezt vetettem ui. fel) a személyforgalom már első körben is (lévén létező nyomvonal, nem kell kisajátítani és viszonylag gyorsan ki is vitelezhető) jó eséllyel terelhető az autópályára.

Továbbá létezik közvetlen váradi kiinduló/célforgalom is magyarországi irányba/ból. Erre pedig egyáltalán nem vonatkozik az, amit leírtál.

Felvetem továbbá a magyar nyomásgyakorlás lehetőségét is, konkrétan a hazai autópálya-szakasz átadását követő "x" türelmi időszak lejártát követően az ártándi átkelő lezárásának kilátásba helyezését a távolsági teherforgalom elől. Nem ördögtől való ez.

Előzmény: dimelo (39968)
troglodita Creative Commons License 2018.06.07 0 0 39972

Nem, dehogy, az A3 is Váradtól északra vezet, ha a térképen rákeresel, műholdnézetben láthatod is a nyomát, ennél keletebbre persze. A hegyek miatt ezt a nyomvonalat tartották jónak, csak valahogy a Nagyvárad környéki úthálózattal nem sikerül összhangba hozni az egészet...

Előzmény: puntooo (39970)
Hírfigyelő Creative Commons License 2018.06.07 -1 1 39971

Én -- egy román-magyar tervegyeztetés után ezt látnám jónak:

 

Ha már megújítanák a Bihar-Kismarja kapcsolatot, akkor már legyen a román oldalon egy DK-i folytatása is az A1 felé (A76) [lila szagg.], meg dél felé egy másik folytatása is Arad és Temesvár irányában (A79) [lila szagg.], míg az többi részét a magyar oldalon fejlesszék a !határ!-Kismarja-Hosszúpályi-Debrecen nyomvonalon 2×2 sávos autóúttá [bordó-zöld szagg.], a román oldalon pedig ennek folytatásaként a !határ!-Pelbárthida-Bihar-Biharpüspöki-Nagyvárad nyomvonalon építsenek egy 2×2 sávos autóutat, melyről még Biharpüspökitől tovább lehetne menni Nagyvárad elkerülésével mind az A76 (Déva!!), mind pedig az A79 felé (Arad-Temesvár!!) felé, létrehozva ezzel a közvetlen kapcsolatot Debrecen és Nagyvárad között, de Berettyóújfalu melletti kerülő ÉNy-DK-i levágásával. A már eltervezett M4-et [vörös] és A3-at [lila] pedig építsék végig a már eredetileg eltervezett nyomvonalon (Püspökladány-Berettyóújfalu-Nagykereki-Nagyszántó-Margitta-Zilah-Kolozsvár).

Ezzel egyszersmind Nagyvárad elkerülése is megoldottá válna mind Arad, mind Déva irányában, meg az eredeti M4-A3 autópálya is eredeti tervek szerint kiépíthető lenne, sőt keletkezne egy új közvetlen Debrecen-Nagyvárad kapcsolat is!!!

 

Előzmény: dimelo (39968)
puntooo Creative Commons License 2018.06.06 0 0 39970

Hát én már semmit sem értek.... Mi Biharkeresztestől északra építjük az autópályánkat (mert valaki szerint a zárt pályán elsuhanó autóktól fog fejlődni ez a térség). A románok meg végül is Váradtól délnek? Mondjuk ott is van a butaságnak hagyománya -a 47-es út romániai folytatása és az északi elkerülő út egyik ráhajtója szinte egy lakótelep lépcsőházának ajtaja előtt megy el... Valaki tudna mondani valamilyen biztos, biztató hírt?  (A teherautókat még rá is lehet kényszeríteni az újfalui +váradi 10-15 km-nyi kerülőre, de a személyautók nem igen fognak arra menni. -Amíg 20-50 év múlva el nem készül az M4 és az észak-erdélyi autópálya..... 

És továbbra is citrom-díj annak, aki ennyire nyugatra vezette Debrecentől az M35-öt....

 

Előzmény: troglodita (39969)
troglodita Creative Commons License 2018.06.06 0 0 39969

Ezen mutogatta Nvárad polgármestere idén tavasszal a nyomvonalat. Szóval lehet, hogy sz@r, de legalább jó régi ;-)

Előzmény: dimelo (39965)
dimelo Creative Commons License 2018.06.06 0 0 39968

Túlkombinálod?

 

https://www.google.com/maps/dir/47.0367598,21.9982905/47.1936707,21.9200003/@47.1123718,21.8509394,12z/data=!4m2!4m1!3e0

 

A fő baj, hogy a Nagvárad déli kerülő most is hosszabb, de Bihar(ea) - Kügypuszta felé + 6 km,

a 42. főúton Ártándnál összesen 15 km-rel lesz (marad) rövidebb.

 

Vagyis határmetszéstől a DN19-ig bekötni az autópályát semmit nem ér, mert a teljes járművolumen a rettenetes állapotú úton kénytelen átmenni Nagyváradon.

Nem hinném, hogy a kamionokat újra beengednék a belvárosba.

 

Balhé lesz? Csak már látnám:)

Előzmény: adiaboli (39967)
adiaboli Creative Commons License 2018.06.06 0 0 39967

Semmit nem kanyarítanak délnek. Az nem az A3 folytatása, hanem egy (tervezett) észak-déli összefötő út a román "1" és az "A3" között.

 

A romániai oldalon ebből botrány lesz (nyilván már alakul is). Ebben a helyzetben pánikszerűen a legfapadosabb megoldáshoz kellene nyúlniuk: rendesen újraépíteni a Bihar (Biharia) és Kismarja közötti egykori, haránt-irányú utat az "A3 nyomvonaláig, és onnan (kb. 2 km-en) a nyugati irányban legalább egy félautópályát kiépíteni a határmetszésig. Igaz, így Biharnál lesz egy szinbeli vasúti kereszteződésük, de a nullánál még ez a megoldás is jobb.

Előzmény: Hírfigyelő (39966)
Hírfigyelő Creative Commons License 2018.06.06 0 0 39966

Na hát ezt nem hiszem el....

 

Kígyót csinálni belőle, mint ami összevissza tekereg a faágon hol jobbra, hol balra. Ez így teljesen értelmetlen nyomvonal. Ehhez hülyének kell lenni!! Egyenesen nem lehetett volna? Az eredeti román nyomvonal sokkal egyenesebb volt.... Miért kanyarítják most délnek????

Előzmény: troglodita (39964)
dimelo Creative Commons License 2018.06.06 0 0 39965

Ez a 10 évvel ezelőtti nyomvonal, amit akkor a válság miatt leállítottak.

 

Szerintem nem lesz olyan őrült, aki Nagyvárad-Bors-Berettyóújfalu helyett felbumlizik Kügypusztáig, főleg, hogy még évekig ebből nem lesz út...

Előzmény: troglodita (39964)
troglodita Creative Commons License 2018.06.06 0 0 39964

19 km, 120 millió euró, mindenféle konkrét dátum nélkül ("párhuzamosan az A3 határszakaszával")

 

Amúgy értelmes lesz nagyon, felmenni északon Nagykerekiig, hogy aztán Nagyváradot meg délről kerüld meg...

Előzmény: troglodita (39963)
troglodita Creative Commons License 2018.06.06 0 0 39963

Én ott odáig követtem, hogy valami eléggé béna észak-északkeleti elkerülőt terveztek, valahogy összekötve a nagyváradi déli elkerülővel, de hogy az mennyire volt végleges terv, azt nem tudom. Közbeszerzés nem indult, az biztos.

Előzmény: dimelo (39962)
dimelo Creative Commons License 2018.06.06 0 0 39962

Álmodozzunk:)))

 

A határ menti 4-5 km-ről nincs újabb hír?

 

Mint már többször írtam: Nagyváradot el kell kerülni,

de vajon mi akadályozza a DN79-DN 19 összekötését Nagyváradtól nyugatra Biharszentjánosnál?

 

Ha még a 4 km-t sem képesek építeni, akkor ... Pedig ez a 23 km a lényeges.

 

Zilah- délkeletnél kellene megépíteni a 2 km-es alagutat...

Ez a legnagyobb akadály (pedig a többi szakasz is megbénult...)

 

 

Lehet, hogy lassítani kellene itthon Nagykerekinél?

Mert világröhej lesz, ha mellékutakon kell visszavezetni a kamionokat Ártándra.

Előzmény: troglodita (39961)
troglodita Creative Commons License 2018.06.06 0 1 39961

Mélységesen egyetértek, teljesen nyilvánvaló, hogy hogyan kell itt vezeti és kész.

 

Ugorgyunk!

 

Románia, A3: a román közbeszerzési hivatal sokadszorra dobja vissza az útügyieknek a közbeszerzési eljárást kérő mittudoménmilyét, mert állításuk szerint a kiírás tervezet nem felel meg a törvényi előírásoknak. Sikerült menet közben valami csodás "Nemzeti [Infrastruktúra] Szerződés" nevezetű törvényt hozniuk, ami elvileg leegyszerűsít sok mindent, csak éppen a folyamatban lévő ügyeket penderíti vissza a startvonalra. Ügyes...

Amúgy kb. ezekről a szakaszokról van szó:

https://www.google.com/maps/dir/Vaskapu,+457284,+Rom%C3%A1nia/Magyarn%C3%A1das+407297,+Rom%C3%A1nia/@46.9353252,23.1816213,10.99z/data=!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x47485a58e450b9d1:0x38f76538ae0dd3b!2m2!1d23.1901764!2d47.089067!1m5!1m1!1s0x47490419e112a327:0x8abce6d4116199e5!2m2!1d23.4151226!2d46.8273641!3e0

és

https://www.google.com/maps/dir/Suplacu+de+Barc%C4%83u,+Beretty%C3%B3sz%C3%A9plak,+Rom%C3%A1nia/Szil%C3%A1gynagyfalu+457260,+Rom%C3%A1nia/@47.2182708,22.8343255,11.25z/data=!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x4747d77cb1c2c43d:0xf2dabcd47cf4ac14!2m2!1d22.5476468!2d47.262114!1m5!1m1!1s0x47487a310130486f:0xb1b6837ca58be37f!2m2!1d22.7104811!2d47.199336!3e0

 

Mondjuk én inkább a határnál kezdenék valamit, aztán befejezném a levegőben lógó részt, majd megépíteném a Zilahot elkerülő szakaszt és pontosan ezek után fognék hozzá ezekhez a részekhez, de hát ki vagyok én, a román útügyi hatósághoz képest...

Előzmény: mash.69 (39958)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!