Köszönöm az infókat. Hamarosan eljutok odáig is hogy lebontom a vezérmű tengelyt, elsősorban a porlasztók miatt. Az öninditót fölújitottam,az kész most féltengely szim eringet cseréltem volna, csak ma reggel minta nélkűl nem jót adtak. Tudod milyen jó amikor az autó az emelőn magasba, féltengely kint, olaj folyik,ránézel és látod a nagy tévedést.
Na ilyenkor van herótom a Bárdiéktól. Fontossági sorrend szerint haladok. Mire a végére érek akkora eljön az idő hogy el passzolom a háztól. Ez terv az év második felére ,de akkor is meg kell csinálni. Az új tulaj majd jól jár vele. Sehol nem találok pórlasztó csúcsot, olyan szinten sem hogy tudjam hová menjek amikor szétszedem,és kiderűl hogy azokat is cserélni kell,akkor e miatt ne álljon a műhelyembe hetekig.
Ha szétszedem végig fogom nézni a vezérlést, mivel a vezérmű tengely úgy is le kell vennem,a porlasztók kiszedése miatt. Kiváncsi leszek rá. Majd beszámolok.
Megnéztem. A vezérlés simán elmászhat. A vez. tengelyre kúposan rögzített a lánckerék. Szerintem azt nézd meg, mielőtt belebonyolódnál. A főtengelyt felső holtpontra tekered. Megnézed a vez. tengelyt, hogy mi van. Jó helyen van e. Ennél is bemart a vez. tengelyvég (ha, jól gondolom)és a bemarásba beletéve egy megfelelő méretű (laposvasat) annak vízszintbe kéne állnia a szelepfedél felfekvőfelületével. Ha nincs, korrigálod.
Ugyan ilyen a motor, felépitése, csak hosszabb a löket térfogata,ez adja 220köbcent pluszt.
Meg az EGR vizhűtéses, talán annyi a külömbség.
Most meg behalt az öninditó mágnes tekercs,úgy hogy aknára kerűlt a kicsike. Ugye ez is a sok tekertetésnek köszönhető, tudom. Azt is úgy kellett rendelnem ,holnap du-ra itt van Szegeden. De ez legalább nem egy ökör ára. De akkor már egy kompletten rendbe rakom,ne keljen még egyszer levenni,mert nagyon melós.
Minden képpen beszámolok a fejleményekről, amint valami fejlemény lessz az inditás ügyében.
De amig nem találok komplett porlasztót, vagy inkább csúcsokat,addig napolom a projektet.
Mert mint irtam az újaknak 90ezer körül van darabja. Az autó sem ér már lassan többet mint egy garnitúra komplett porlasztó.
Hát én ezt néztem: https://www.youtube.com/watch?v=2hScoa75q7A Elfogadom, hogy az ECU beírná a hibát. Ha. Az is előfordul, hogy van annyi tűrés, hogy még éppen nem. Én megnézném, ha amúgy is ott ténykedsz. Nem vesztesz vele semmit. Jelre tekered és megnézed. De te tudod.
Tudomásom szerint egy lánc van benne, és egy fesztitő műanyag sin, patronos megoldással. De nem is ez a lényeg. Ha a vezérlés nincs szinkronba az adagoló belső jeladó és a főtengely pozició jeladó,az érzékeli és beadja hibának. De bármi lehet. Ha találok porlasztócsúcs beszerzési forrást, azonnal kiszedem a porlasztókat, és megnézem a porlasztási képet,nyomás értéket.Ha úgy látom akkor rendelek újakat és egy vezérmű tengely végébe a fogaskerék rögzitő csavart. Minden esetre köszönöm a hasznos információkat.
Néztem azt a láncos vezérlést. 2 db lánc van benne. Pár műanyag vezető , meg feszítő. (elég, ha az egyik elpattan máris tud fél fognyit elállítódni a vezérlés.) -----Ez csak egy extrém lehetőség----
Érdekesség képen mondtam. Nem is az a lényeg, hogy mi hajtja, hanem, hogy ne tudjon az összhang ott "lógni" valamerre. Gondolok itt a vez. kerékre az adagoló hajtásra a főtengelyhez képest.
Más típusnál (WV sharan) Volt ilyen tünet, hogy egyre nehezebben indult, és füstölt, mint a gyárkémény induláskor. Átnéztem az adagolótól a porlasztókon át már mindent. Végül azt találtam, hogy a főtengely bordás szíjkerék megmozdult. ide oda kotyogott. Nem mozdult el 1 fognyit, csak kb. felet. beállítva és ráhúzva a csavar (nagyon) azóta jó. Nem volt vez. szíj cserélve mostanában?
Én ránéznék a vezérlésre is hátha valami kis lógása van valahol.
Igen, azt láttam mert korábban cseréltem a traverz gyűrűket mert le szivódott a motorolaj a résolaj csőbe, mivel az az üzemanyag szivó ágba van kötve. Akkor arra gondoltam hogy levegős a rendszer e miatt indul nehezebben, de attól sem javult a helyzet.
Valójában elszúrtam tavaly amikor ki furkáltam az izzitó gyertyákat, mert a 4.hengerbe a harmadik neki futásnál belökte a szerszám a leszakadó gyertya hegyet, és akkor is levettem a vezérmű tengelyt,és a porlasztót ki húzva ,annak helyén vettem ki a be esett gyertya véget. Ekkor kellet volna legalább azt a porlasztót be vizsgáltatni, legalább lett volna valami támpont. Csak amikor össze raktam akkor jöttem rá hogy ezt jól e csesztem.
A Zafira hengerfeje olyan kiképzésű, hogy a szelepszár szimeringeknél mindig áll az olaj. A mélyedésekben nem kevés. Mintegy 2 cm a szimeringek felett. Onnan nem folyik vissza a karterbe.
" a motorolaj induláskor nem kerülhet a rendszerbe. " Szerintem igen. A szelepszár szimeringeknél
állásban a hengerfejből leszivárog az olaj. Induláskor meg kékesszürkén füstölve indul és jár egy ideig. Találkoztam olyan benzinessel ami ugyanezt csinálta. De, amit mondsz az is sanszos. A porlasztókat sem árt néha ellenőrizni (ellenőriztetni)
Az olajat nem eszi, kartergáz nagyon minimális, a motorolaj induláskor nem kerülhet a rendszerbe. Inkább olyan mint amikor egy traktor inditásnál tekeri az öninditó, de nem indul el ,viszont füstöt nyom ki a kipufogón, ez olyan világos szinű, ehhez tudnám hasonlitani. Azért is gondolok a porlasztóra én hogy nem porlaszt megfelelően,és igy nem tud berobbanni, azért van füst.
Arra lettem volna kiváncsi ,nem e volt valakinek hasonló gondja itt a fórumozók között.
Az EGR az rendben van, voltak gondok vele, de azt többé kevésbé, jelzi a műszerfalon, de aktiv hibaként meg nem tárolja el, én WÜRT programot használok, viszont ennek a motor vezérlője még elég kevés dologhoz ad hozzá férést. Viszont fizikálisan néztem a működését,és rendben találtam.
Azt nem tudom ennek porlasztójait lehet állitani lapkák segitségével?
Viszont nem találtam külön porlasztó csúcsot a neten. Komplettan a gyári meg brutális áron van. Lassan az autó nem ér annyit mint a 4db komplett gyári porlasztó
Igen ,én is a porlasztócsúcsokra és az AGR szelepre gondolnék ,de Tech-2-vel adatlistába meglehet nézni hogy lezárt -e teljesen és kinyit-e 100%-ban.....
Először is Boldog Új Évet kivánok minden fórumos kollégának.
Adott egy korábbi problémám aminek nem tudtam a végére járni.
Adott egy Zafira A 2,2 dizel motorral, ami rendszerességgel nehezen indul hidegen.
Izzitó gyertyák, traverz gyűrűk cserélve.Gyertyák meg kapják az áramot, tehát izzitás van. Olajat nem fogyaszt karter gáz minimális. Ami a jelenség a motor indulása után égetlen üzemanyagra utaló világos füstöt nyom ki
a kipufogón, az indulás pillanatában.
Nem tudom volt e valakinek ilyen tapasztalata ezzel a motor tipussal.
Melegen már viszonylag könnyen indúl. Menni megy rendesen,tovább semmi baj.
Arra gondoltam hogy a porlasztókat kéne ki szedni,mert lehet hogy nem porlasztanak megfelelően.
Ha van valaki hozzá értő szaki, vagy ilyen helyzettel találkozó fórumos kolléga, köszönettel venném ha tanácsait, tapasztalatait, meg osztaná.