Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kaktusz 22 Creative Commons License 2021.01.10 0 0 35707

Rendben! Kíváncsi vagyok!

Előzmény: Frans (35706)
Frans Creative Commons License 2021.01.09 0 0 35706

Köszönöm az infókat. Hamarosan eljutok odáig is hogy lebontom a vezérmű tengelyt, elsősorban a porlasztók miatt. Az öninditót fölújitottam,az kész most féltengely szim eringet cseréltem volna, csak ma reggel minta nélkűl nem jót adtak. Tudod milyen jó amikor az autó az emelőn magasba, féltengely kint, olaj folyik,ránézel és látod a nagy tévedést.

Na ilyenkor van herótom a Bárdiéktól.  Fontossági sorrend szerint haladok. Mire a végére érek akkora eljön az idő hogy el passzolom a háztól. Ez terv az év második felére ,de akkor is meg kell csinálni. Az új tulaj majd jól jár vele. Sehol nem találok pórlasztó csúcsot, olyan szinten sem hogy tudjam hová menjek amikor szétszedem,és kiderűl hogy azokat is cserélni kell,akkor e miatt ne álljon a műhelyembe hetekig.

Ha szétszedem végig fogom nézni a vezérlést, mivel a vezérmű tengely úgy is le kell vennem,a porlasztók kiszedése miatt. Kiváncsi leszek rá. Majd beszámolok.

 

Előzmény: kaktusz 22 (35705)
kaktusz 22 Creative Commons License 2021.01.07 0 0 35705

OPC-007  mondott egy jót. Ezek alap dolgok. Megmérted?

Előzmény: kaktusz 22 (35704)
kaktusz 22 Creative Commons License 2021.01.06 0 0 35704

X idővel nem árt a lánc nyúlása miatt is beállítani azt a lánckereket. (nem véletlenül kúposra van csinálva a rögzítése)

Előzmény: kaktusz 22 (35703)
kaktusz 22 Creative Commons License 2021.01.06 0 0 35703

Megnéztem. A vezérlés simán elmászhat. A vez. tengelyre kúposan rögzített a lánckerék. Szerintem azt nézd meg, mielőtt belebonyolódnál. A főtengelyt felső holtpontra tekered. Megnézed a vez. tengelyt, hogy mi van. Jó helyen van e. Ennél is bemart a vez. tengelyvég (ha, jól gondolom)és a bemarásba beletéve egy megfelelő méretű (laposvasat) annak vízszintbe kéne állnia a szelepfedél felfekvőfelületével. Ha nincs, korrigálod.

Előzmény: Frans (35702)
Frans Creative Commons License 2021.01.06 0 0 35702

Nem, az enyém csak egy vezérmű tengelyes.

Az enyém igy néz ki.

https://www.youtube.com/watch?v=x9C4hBQvRz4

Ugyan ilyen a motor, felépitése, csak hosszabb a löket térfogata,ez adja 220köbcent pluszt.

Meg az EGR vizhűtéses, talán annyi a külömbség.

Most meg behalt az öninditó mágnes tekercs,úgy hogy aknára kerűlt a kicsike. Ugye ez is a sok tekertetésnek köszönhető, tudom. Azt is úgy kellett rendelnem ,holnap du-ra itt van Szegeden. De ez legalább nem egy ökör ára. De akkor már egy kompletten rendbe rakom,ne keljen még egyszer levenni,mert nagyon melós.

Minden képpen beszámolok a fejleményekről, amint valami fejlemény lessz az inditás ügyében.

De amig nem találok komplett porlasztót, vagy inkább csúcsokat,addig napolom a projektet.

Mert mint irtam az újaknak 90ezer körül van darabja. Az autó sem ér már lassan többet mint egy garnitúra komplett porlasztó.

Meg gondolandó hogy mit csináljak.

Előzmény: kaktusz 22 (35701)
kaktusz 22 Creative Commons License 2021.01.05 0 0 35701
Előzmény: kaktusz 22 (35700)
kaktusz 22 Creative Commons License 2021.01.05 0 0 35700

Ha a végére jártál a dolognak, írd meg, hogy mi volt. Szívesen venném okulásképpen.

Előzmény: kaktusz 22 (35699)
kaktusz 22 Creative Commons License 2021.01.05 0 0 35699

Hát én ezt néztem: https://www.youtube.com/watch?v=2hScoa75q7A  Elfogadom, hogy az ECU beírná a hibát. Ha. Az is előfordul, hogy van annyi tűrés, hogy még éppen nem. Én megnézném, ha amúgy is ott ténykedsz. Nem vesztesz vele semmit. Jelre tekered és megnézed. De te tudod.

Előzmény: Frans (35698)
Frans Creative Commons License 2021.01.04 0 0 35698

Tudomásom szerint egy lánc van benne, és egy fesztitő műanyag sin, patronos megoldással. De nem is ez a lényeg. Ha a vezérlés nincs szinkronba az adagoló belső jeladó és a főtengely pozició jeladó,az érzékeli és beadja hibának. De bármi lehet. Ha találok porlasztócsúcs beszerzési forrást, azonnal kiszedem a porlasztókat, és megnézem a porlasztási képet,nyomás értéket.Ha úgy látom akkor rendelek újakat és  egy vezérmű tengely végébe a fogaskerék rögzitő csavart. Minden esetre köszönöm a hasznos információkat.

Előzmény: kaktusz 22 (35697)
kaktusz 22 Creative Commons License 2021.01.03 0 0 35697

Néztem azt a láncos vezérlést. 2 db lánc van benne. Pár műanyag vezető , meg feszítő. (elég, ha az egyik elpattan  máris tud fél fognyit elállítódni a vezérlés.) -----Ez csak egy extrém lehetőség----

De a vezérlés "elmászása" is jár ilyen tünettel.

Előzmény: kaktusz 22 (35696)
kaktusz 22 Creative Commons License 2021.01.03 0 0 35696

Érdekesség képen mondtam. Nem is az a lényeg, hogy mi hajtja, hanem, hogy ne tudjon az összhang ott "lógni" valamerre. Gondolok itt a vez. kerékre az adagoló hajtásra a főtengelyhez képest.

Előzmény: Frans (35695)
Frans Creative Commons License 2021.01.03 0 0 35695

2.2 láncos vezérlésű.  Amikor megbontottam már akkor is azért szedtem szét (travez gyűrü csere) mert nehézkesen , olyan "levegősödötten" indult.

Előzmény: kaktusz 22 (35694)
kaktusz 22 Creative Commons License 2021.01.03 0 0 35694

Más típusnál (WV sharan) Volt ilyen tünet, hogy egyre nehezebben indult, és füstölt, mint a gyárkémény induláskor. Átnéztem az adagolótól a porlasztókon át már mindent. Végül azt találtam, hogy a főtengely bordás szíjkerék megmozdult. ide oda kotyogott. Nem mozdult el 1 fognyit, csak kb. felet. beállítva és ráhúzva a csavar (nagyon) azóta jó. Nem volt vez. szíj cserélve mostanában?

Én ránéznék  a vezérlésre is hátha valami kis lógása van valahol.

Előzmény: Frans (35693)
Frans Creative Commons License 2021.01.03 0 0 35693

Igen, azt láttam mert korábban cseréltem  a traverz gyűrűket mert le szivódott a motorolaj a résolaj csőbe, mivel az az üzemanyag szivó ágba van kötve. Akkor arra gondoltam hogy levegős a rendszer e miatt indul nehezebben, de attól sem javult a helyzet.

Valójában elszúrtam tavaly amikor ki furkáltam az izzitó gyertyákat, mert a 4.hengerbe a harmadik neki futásnál belökte a szerszám a leszakadó gyertya hegyet, és akkor is levettem a vezérmű tengelyt,és a porlasztót ki húzva ,annak helyén vettem ki a be esett gyertya véget. Ekkor kellet volna legalább azt a  porlasztót be vizsgáltatni, legalább lett volna valami támpont. Csak amikor össze raktam akkor jöttem rá hogy ezt jól e csesztem.

 

Előzmény: kaktusz 22 (35691)
Frans Creative Commons License 2021.01.03 0 0 35692

Azt viszont nem mértem de. ugye ez még adagolós, itt a fejszelepnél tudok mérni,vagy egy porlasztót lekötve, és helyére a mérő órát.

Előzmény: OPC-007 (35689)
kaktusz 22 Creative Commons License 2021.01.03 0 0 35691

A Zafira hengerfeje olyan kiképzésű, hogy a szelepszár szimeringeknél mindig áll az olaj. A mélyedésekben nem kevés. Mintegy 2 cm a szimeringek felett. Onnan nem folyik vissza a karterbe.

Előzmény: kaktusz 22 (35690)
kaktusz 22 Creative Commons License 2021.01.03 0 0 35690

" a motorolaj induláskor nem kerülhet a rendszerbe. "  Szerintem igen. A szelepszár szimeringeknél

állásban a hengerfejből leszivárog az olaj. Induláskor meg kékesszürkén füstölve indul és jár egy ideig. Találkoztam olyan benzinessel ami ugyanezt csinálta. De, amit mondsz az is sanszos. A porlasztókat sem árt néha ellenőrizni (ellenőriztetni)

Előzmény: Frans (35688)
OPC-007 Creative Commons License 2021.01.03 0 0 35689

A magas nyomású rendszerbe mértél üzemanyag nyomást ?
Ha igen mennyi ?

 

Előzmény: Frans (35688)
Frans Creative Commons License 2021.01.02 0 0 35688

Az olajat nem eszi, kartergáz nagyon minimális, a motorolaj induláskor nem kerülhet a rendszerbe.  Inkább olyan mint amikor egy traktor inditásnál tekeri az öninditó, de nem indul el ,viszont füstöt nyom ki a kipufogón, ez olyan világos szinű, ehhez tudnám hasonlitani. Azért is gondolok a porlasztóra én hogy nem porlaszt megfelelően,és igy nem tud berobbanni, azért van füst.

Arra lettem volna kiváncsi ,nem e volt valakinek hasonló gondja itt a fórumozók között.

Előzmény: kaktusz 22 (35687)
kaktusz 22 Creative Commons License 2021.01.02 0 0 35687

" Ami a jelenség a motor indulása után égetlen üzemanyagra utaló világos füstöt nyom ki "


A világos (kékes ) füst az az olajra utal. erre felé kellene kutakodni.  Az égetlen üzemanyag az fekete füsttel jár.

Előzmény: Frans (35684)
Frans Creative Commons License 2021.01.02 0 0 35686

Az EGR  az rendben van, voltak gondok vele, de azt többé kevésbé, jelzi a műszerfalon, de aktiv hibaként meg nem tárolja el, én WÜRT programot használok, viszont ennek a motor vezérlője még elég kevés dologhoz ad hozzá férést. Viszont fizikálisan  néztem a működését,és rendben találtam.

Azt nem tudom ennek porlasztójait lehet állitani lapkák segitségével?

Viszont nem találtam külön porlasztó csúcsot a neten. Komplettan a gyári meg brutális áron van. Lassan az autó nem ér annyit mint a 4db komplett gyári porlasztó

Előzmény: OPC-007 (35685)
OPC-007 Creative Commons License 2021.01.02 0 0 35685

Igen ,én is a porlasztócsúcsokra és az AGR szelepre gondolnék ,de Tech-2-vel adatlistába meglehet nézni hogy lezárt -e teljesen és kinyit-e 100%-ban..... 

Előzmény: Frans (35684)
Frans Creative Commons License 2021.01.01 0 0 35684

Sziasztok!

 

Először is Boldog Új Évet kivánok minden fórumos kollégának.

Adott egy korábbi problémám aminek nem tudtam a végére járni.

Adott egy Zafira A  2,2 dizel  motorral, ami rendszerességgel nehezen indul hidegen.

Izzitó gyertyák, traverz gyűrűk cserélve.Gyertyák meg kapják az áramot, tehát izzitás van. Olajat nem fogyaszt karter gáz minimális. Ami a jelenség a motor indulása után égetlen üzemanyagra utaló világos füstöt nyom ki 

a kipufogón, az indulás pillanatában.

Nem tudom volt e valakinek ilyen tapasztalata ezzel a motor tipussal.

Melegen már viszonylag könnyen indúl. Menni megy rendesen,tovább semmi baj.

Arra gondoltam hogy a porlasztókat kéne ki szedni,mert lehet hogy nem porlasztanak megfelelően.

Ha van valaki hozzá értő szaki, vagy ilyen helyzettel találkozó fórumos kolléga, köszönettel venném ha tanácsait, tapasztalatait, meg osztaná.

 

JoeSmith Creative Commons License 2021.01.01 0 0 35683

köszi! meglesem!

Előzmény: OPC-007 (35682)
OPC-007 Creative Commons License 2020.12.31 0 0 35682

Rákéne kötni a Tech-2 ,szerintem van a CIM-be hibakód,az okozza.....

 

Előzmény: JoeSmith (35681)
JoeSmith Creative Commons License 2020.12.30 0 0 35681

Sziasztok!

 

segítséget kérnék remélem egyszerű a megoldás.

Zafira A 1.6 benzin. minden előjel nélkül az autó leállításakor az indexek égve maradnak (mindkét oldalon). 

akksi rendben (kimérve), menet közben nem világít, és egyébként zárja nyitja a központi zárat. (Kulccsal zárva és távirányítóval is ugyanaz a helyzet)

amikor bezárom-nyitom, akkor 3-at villog mielőtt nyit-zár.

sanszosan én nem keresek jól de google most nem volt barátom.

saru-le fel nem oldotta meg.. 

köszi az ötleteket előre is!

 (Zafira A topicban is feltettem, sorry ha valaki 2szer olvassa..)

ezüst 11 Creative Commons License 2020.12.25 0 0 35680

Hát az igen gyenge.

Előzmény: OPC-007 (35679)
OPC-007 Creative Commons License 2020.12.25 0 0 35679

Ár-érték arányban nagyon keveset bír kb 1 hónap

 

Előzmény: ezüst 11 (35678)
ezüst 11 Creative Commons License 2020.12.23 0 0 35678

Sziasztok!

 

A17DTJ motorhoz utángyártott EGR szeleppel van valakinek tapasztalata?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!