A kívülről bejutó víz a valószínűbb. Fotós vagyok, szóval a páraképződésről és lecsapódásról vannak gyakorlati tapasztalataim :)
A jelenség, amit leírtam, az akkor is előáll, ha senki nem utazik a kocsiban, ki van szellőztetve, aztán reggelre ott a pára belül a szélvédőn. Tehát valahol bejut és lecsapódik.
Az elmúlt két órában minden vízjáratot kitisztítottam, az első szélvédő motorházhoz illeszkedő sarkaiban volt sár/levél dugulás, ahogy a csomagtartó gumitömítése mellett is szinte végig.
A csomagtartó sarkaiban találtam vizet is, úgy tűnik, mintha a hátsó lámpabúrán keresztül jutna be. Ui. rést látok a csomagtartó ajtó alatti vízelvezető és a lámpabúra találkozásánál. Azon tűnődöm, hogy nem kellene-e leragasztani pl. vászon alapú Pattex szalaggal?
A csomagtartóban nincs szőnyeg, azaz ezt a megtalált vízfoltot leszámítva semmi sem nyirkos, nem párolog. Még a nyáron kidurrant benne egy liter zacskós tej, szóval a szőnyeg ment a kukába. Ugyanakkor ahogy most nézegettem, lehetséges, hogy a csomagtartó szőnyege tömítésként is működik az utastér felé, és most, hogy nincs, könnyebben jár a levegő, a pár is, a hátsó ülések felől az utastérbe.
A beázáson kívül lehetséges a belső jegesedés akkor is, ha többen ültetek benne, kinn már hideg van és a belehelt pára beszorul. A külső hideg hatására felfagy az ablakokra belülről. Ilyesmivel szoktam találkozni.
(Jó hidegben, reggel, induláskor is néha felfagy a lehelet, ilyesmire gondolok.)
Mondjuk a jég mennyisége, mértéke is számít, és a hőmérsékletek.Mostanában hűvösebb van, de ez még semmi.
A beázásnak egyéb jelei is vannak. Pl. mi a helyzet nagyobb/hosszabb eső esetén? Ha befolyik a víz, nyomokat hagy.
Jó, próbálom érteni és köszönöm a tanácsokat. Akkor a következő lépésem, hogy végignézem nincsenek-e eltömödve a karosszérián a víz elvezető lyukak, és nem csordogál-e víz az utastérbe, nem nedves-e a szőnyeg alatt, stb.
Nyilván rosszul írom le a jelenséget, mert nem értitek.
Megpróbálom újra. Áll az autó a parkolóban. Mondjuk reggelre gyenge fagy érkezik. A szomszédos parkoló kocsik szélvédői a. tiszták, b. kívül jegesek. Az enyém belül jeges.
egy öregecske R19 (1994) tulajdonosa vagyok. Tudnátok-e segíteni, hol találok szélvédő szigetelő gumikat a kocsihoz. Neten keresgélem, de sikertelenül. Ezek a gumi tömítések még eredetiek, de gyakorlatilag már hatástalanok. Pl. az elsõ-hátsó szélvédõim parkolás közben belülrõl deresednek/jegesednek, miközben az autók többsége még csak nem is párásodik :)
Mit javasoltok? Menjek egy szélvédőkkel foglalkozó céghez vagy ezeket a tömítetlenségeket lehet otthon, házi barkáccsal is javítani?
hello szuksegem lene egy kis segitsegre van egy clio oninditom es levalt a tekercs foloti 4 magnesbol 2 es keresnek ojan hatso reszt aminek az a resze jo es a tobi hibas esetleg aki tud kerem segitsen surgos lene . :(
Esetleg ha valaki volna oly' kedves és csinálna néhány jó éles képet a motorblokkjáról (c1j) azon belul is karbi, gyujt eloszto a kondi felol, gyujtotekercs, meg igy az egesz blokkról pár szögben ;-)
Egyedul egy dolgot nem néztem, a jav. konyv szerint a kesztyutarto alatt van a bizti tábla, ott nem néztem még, hogy valamelyik nincs e kiégve, de van ott egyáltalán olyan bizti vagy a motortérben ami a kiégett volna és amiatt nincs szikra?! Koszi!!!
Sziasztok Szakik, kérlek titeket segítsetek!
Helyzet a köv., vettem egy renault 19 1.4 tr-t C1jH7 motorkódú, katalizatormentes megszakítós zenith karbis. A motorja 2 évet nem jart kb. vizpumpát kellett cserelni mert kicsit engedett, illetve hengerfejet kellett sikoltatni, es utanna kezdotott az osszerakas, voltak kérdojeles dolgok, hogy mi hova megy, de nagyjabol ossze van mar rakva, hiaba toltottem le a nagy 290 vagy 300 oldalas utmutatot, nehany fontos dolgot nem ir, pl. Nem tudom hova kell a karbin dugni a benzin nyomott csövét illetve melyik cso megy a masik csőcsatlakozora a karbin. Mert a benzin pumpan ami a blokkon van, egy szabad csatlakozo van de ott is a pumpa felé mutat egy nyil. A vákuumos előgyujtas csöve a szívósor kisebbik csövére megy? A nagyobbik csőcsatlakozora pedig a fékszervó csöve? Akkor ami most kifogott rajtam, hogy nincs szikra, követtem a javítási utmutatót, de mikor a 15 ös sarura csatlakozo vezetek ami a trafora megy és a testvezetéket egy 21w-os izzoval kotom ossze a leiras szerint inditózni kellene és az izzo felvillan, nekem már ha a gyujtast ráadom világit, továbbá van melletük egy masik egy harmadik vezetek, az a trafon melyikre megy a plusz megy a 15 re a test az 1re a harmadik viszont a kis meretu csatlakozoja miatt ugynézki mintha a 15re menne. A nagyvesz és a 15pont között 5 egész valahány k ohmot mértem ami elvileg jó a 15 és 1 pontok kozott 0.5 és 0.8 ohm korul kellene lenni lehet az én műszerem rossz de nekem 3 ohmot jelzett. Ez így jó?! Az utolsó dolog pedig, hogy egy autovillamossagban dolgozott úr mondta hogy a gyujt. elosztonal nem eleg hogy a kalapácshoz befut egy kondenzator vezetek valami harmadikat is mondott hogy vmi jelet ad, ott a környéken pont lenne egy szabad vezeték ami esetlek lehetne le van vágva valahonnan es mintha a generator kabelkotegerol jonne oda, vagy fekete vagy valami vilagos barnás színű, hirtelen ennyi részletet tudok, kérlek segítsetek mert már csak szikra hijja. Bocsi a fura fogalmazasert de telefonrol irtam kb 20 perc alatt :-)