A jármű egy Citroen Berlingo (1.6HDi 2014, kisteherautó, gyári tolatóradarral), ami a gyári rádió helyére (RD45) kapott egy 2din -es androidos kínai fejegységet.
A szükséges kormányillesztő adaptert (Connects2 CTSPG013) bekötve a tolatóradar visszajelzése hang formájában nem működik. Ha akadályt érzékel az autó az info kijelzőn megjön a kép, az adapterből hallható egy relé hang (meghúz), de hanggal nem jelez. Valami ötlet, hogy merre induljak el?
Ha a gyári mikrofont szeretném csatolni a fejegységhez, akkor annak a vezetékét elég ellátnom egy Jack csatlakozóval, amit csatolok a fejegységhez?
Ha később szükségem lenne a gyári kijelző beállítására (pl akku csere esetén dátum/idő), akkor ezt hogyan tehetem meg?
Valószínű, közelebb vinne a probléma megoldásához, ha ismernénk az autó évjáratát, a kiszerelt rádió gyártmányát és modellszámát, továbbá az androidos fejegység gyártóját, számát, valamint láthatnánk a beszereléshez használt kábelkötegekről (ISO stb.) jól áttekinthető felvétel(eke)t. Persze egyáltalán nem garancia, de elképzelhető, hogy segítene.
Az is lehetséges, hogy az eredeti kábelköteg csatlakozóról hiányzik az ACC vezeték. Ilyen hiba esetén, amennyiben a szivargyújtó aljazaton csak a gyújtáskulcs „1”-es állásában mérhető tápfeszültség, akkor a kiegészítő tápot (ACC) célszerű a szivargyújtó biztosítékáról biztosítani.
Ha az autórádió nem kapcsol ki, azt valamilyen elektromos probléma okozhatja, melynek következménye az AKKU lemerülése lehet.
(2) Elképzelhető, hogy a gyújtáskapcsoló kikapcsolásakor is szolgáltat tápfeszültséget, tehát az esetben is, ha kikapcsoltuk.
(3) Találkozhatunk olyan megoldással is, hogy a rádió a gyújtáskulcs „0” állásba történő kapcsolásakor még egy bizonyos ideig nem kapcsol ki. Ezt nevezzük késleltetett kikapcsolásnak. Az időtartama elérheti a 10’-t is.
(4) Néhány autó olyan funkcióval is rendelkezik, amely gyújtáskulcs hiányában is lehetővé teszi a rádió bekapcsolását. Ez a szolgáltatás általában körülbelül tíz perc elteltével, vagy az ajtó bezárásakor kikapcsolja a rádiót, bár ez nem általános szabály.
Mit lehet tenni?
– A fejegységek két + tápvezetékkel rendelkeznek: sárga (állandó 12 V, amely a beállított adatok megőrzését/memória szolgálja), a piros (ACC), pedig az ún. kapcsolt feszültség, amelyet a rádió csakis a gyújtáskulcs „1”-es állásba történő kapcsoláskor kap meg. A helyes bekötés multiméterrel/tesztlámpával ellenőrizhető.
– Gyújtáskapcsoló (működésének) ellenőrzése. Előfordulhat, hogy a kapcsolt 12 V-os feszültség a kulcs „0” állásában, vagy kivételekor is mérhető.
– Ellenőrizendő, hogy a készülék rendelkezik-e késleltetett kikapcsolással. Ennek érdekében, le kell állítani motort, eltávolítani a gyújtáskulcsot, majd meggyőződni róla, hogy bizonyos idő (néhány perc) elteltével kikapcsol-e a fejegység.
Amennyiben a fentiek ismertek, úgy figyelmen kívül hagyandó!
Mélysugárzó(k) közvetlen csatlakoztatási lehetősége: az impedancia 1-8 Ω közötti lehet. Több mélysugárzó használata esetén követelmény, hogy az impedancia legalább 1 Ω legyen.
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy van egy monoblokk (Pioneer gm-d8701) erősítőm és egy pioneer ts-a300d mélynyomóm ami 2 ohmos! Az erősítőn 2 kimenet található (mintha sztereó lenne). Hogyan kössem be a mélynyomót? Mintha hidalnám vagy csak egyik oldalra?
Előre is köszönöm a válaszokat!
A rádióhoz láthatóan minden szükséges kábelköteg rendelkezésre áll, még a kormánytávirányításhoz szükséges interface is.
Amit a látottak alapján mondani tudok:
(1) A kék vezeték az antenna tápellátását szolgálja.
(2) Az AMP (antenna motition power) pedig az elektromos antenna vezérléséhez szükséges, már ha van ilyen. Nem látható tisztán a vezeték színjelölése, de általában kék-fehér szokott lenni. Ha nem, akkor is az AMP jelzés a mérvadó.
Egy 2005-ös vw caddy-be szereltem be. Kormányvezérlés nincs benne. A bekötési lehetőségek az első kérdésem képei közül az első képen láthatóak. Vw átalakító kábelt kaptam hozzá, azzal nincs is gond, csak az antenna táp bekötése nem tiszta. ACC-re kössem?
Csak meg kérdem, mert nekem itt valami gyanús: Milyen autóról (típus/modell/évjárat) van szó, rendelkezik-e kormányvezérléssel? A fejegységhez van-e autóspecifikus ISO kábel stb.?
Korábbi, 96018. sz. hozzászólásom tartalmazza a szükséges kábeleket és a vázlatos bekötést.
Ezek szerint a tolatókamerát eltaláltam, viszont burkolóként lövésem sincs a kábeljelölésekről. Az iso csatlakozó lehetséges rádio táp bekötései a 2. Képen vannak. Az ACC gondolom a direkt 12 volt és a key1-2 valamelyikére kössem a rádiót?
A REVERSE vezetékre a tolatólámpa + pólusáról (esetleg kapcsolóról) +12 V-ot kell kapcsolni, mert egyébként tolatáskor a fejegység nem vált át kameraképre. Erre célra az RCA kábelba applikált piros színű vezeték szolgál.
A kék színű vezeték az antennakapcsoló szál. Ezen a vezetéken +12V jelenik meg a rádió bekapcsolásakor. Értelemszerűen, az ISO kábel kék színű vezetékéhez csatlakoztatni.
Kösz a választ de ahogy visszaolvastam a hsz-omat, én nem voltam egyértelmű...
nem egyéb forrásokból akarok wav filokat, majd abból írott CD-t csinálni!
az autós lejátszóm mechanika nélküli , USB aljzat és pendrive a forrás
viszont én eléggé el nem ítélhető módon ma is veszek CD-ket meg van eleve már jópár darab, ezekről készítek a pendrivera minőségromlás nélküli wav-ot amit a
lejátszó is le tud játszani (próbáltam tömörítetlen wma-t de azt csak mp3 közeli minőségig tudja, ekkora kbs-nál nem játsza le) csak nem bírom elérni hogy a CD-ről
készített wav a filenéven kívül is tartalmazza a számcímet úgy, hogy lejátszó kijelezze (ahogy az mp3-nál az mp3tag infóit)
A WAV egy univerzálisan előforduló, tömörítetlen formátum, ami azt jelenti, hogy az eredeti hangforrás pontos mása. Mivel nincs tömörítve, ezért aztán rengeteg helyet foglal.
Ingyenes CD író program, telepíteni sem szükséges. A kiválasztott WAV formátumú fájlokat egyszerűen hozzá kell adni, majd kiválasztani az írási sebességet (a legkisebb írási sebességet javaslom!)
Sziasztok! Komponens szettet vennék hamarosan. Milyen márkával érdemes egyáltalán foglalkozni? Melyikeket kerüljem? 16-os mélyközép, 4ohm ennyi a követelmény.
Történelmileg úgy alakult hogy miután összehasonlítottam egy CD-ről készített vaw-val úgy döntöttem autóban, forgalmi-és gépzajban, hangszóróból elfelejtem az mp3-at. (FLAC-ot ez még nem tud).
Viszont nem vágom hogy lehetne azt megoldani hogy a wav-nál is legyen számcím kijelezve, a CD extractor programban hiába írom be, azt csak filenévként mutatja, a lejátszó (Pio MVH560bt) az előadót, albumot úgy jelzi ahogy a mappa nevét megadtam de a számok címe csak TR 01 satöbbi...
A megoldásra elég sok javaslat található (CD 30 típusú rádióhoz). Javaslom megnézni az alábbi néhány linkelt videót.
Előre bocsátva, hogy Opelek elektronikájával nem foglalkoztam, de szerintem, egy esetleges android fejegység cseréje esetén sem lenne gond, mert általában a kettő egymástól független. Például KIA RIO-ban cseréltem gyári rádiót 2DIN-es adroidos fejegységre, s minden korábbi funkció használható, beleértve a kormánytávirányítást is.
Feltehetően az Opel esetében sem lenne másként, de azért célszerű egy Opel szerelésében jártas autóelektronikai műszerész véleményének kikérése.