Kedves fórumtársak! Segítséget kérnék Tőletek!
Elmondom a storymat: Mi a kötöttünk 2004 tavaszán egy kétévenkénti Braci üdülési jogot.
A jogot eladó taktikája a következő volt: Először van egy 26. hetem, mondta a ffi 890000-Ft-ért egy csúcs piros időszakban. Megkötöttük a szerződéseket. Áthúzott egy másik asztalhoz, mire visszajött azt mondja sajnálja, de azt a hetet közben a másik asztalnál eladták.
De! Van neki egy piros 23.hete. Szerződésmódosítással átvariáltuk a 23 hétre.
Amikor mentünk haza akkor beszéltünk róla, hogy ez az időpont nem túl jó a férjemnek, mert a munkahelyén nem biztos, hogy adnak neki szabit. Beszéltünk róla, hogy egy őszi sokkal jobban megfelelne, akkor nincs a munkájában akkora hajrá. Mondtam: jó, intézze. Így lett a piros hetünkből évenkénti Sárga hetünk,+ 100 000.-Ft befizetésével, jelentős járulékos költséggel természetesen. Nem értettem vele egyet, de a férjem nem szeret konfrontálódni, inkább ráfizet.
Az legutolsó módosításon sem a nevem nem úgy szerepel ahogy a személyimbe, és nem én írtam alá.
Többször próbáltam visszacserélni -szép szóval- kétévenkénti piros hétre, de nem hajlandók, csak ha rá fizetek 700000 Ft-ot. Egyszerűen nem akarom elhinni, hogy gyakorlatilag visszaadnánk nekik egy évenkénti ü.jogot, kérek helyette egy szept-okt fordulóján két évenkénti időpontot és még nekem kellene ráfizetni, miután ők hozzájutnak egy kétévenkénti kiadás lehetőséghez.
Egyszer elmentünk a hetünkkel Bracsra gyönyörű, de elég sok a probléma. Ezt nem részletezném
Abban bízom, hogy az utolsó módosítást meg lehetne támadni valótlan adat /név/ vagy okirathamisítás címen /öt éven belül vagyunk ugye/. De hova forduljak?
Valahol talán a fogyasztóvédelem oldalán van valami békéltetési lehetőség. Érdemes e hozzájuk fordulni egy ilyen társaság ellen, vagy bírósághoz forduljunk egyből? Ahhoz, meg egy jó ügyvéd kellene, de ki az, aki jártas ebben? Valaki tud egy jó fórumot ahol tanácsot tudnak adni, vagy ahova panasszal lehet fordulni? Kösz ha segít valaki: ZS.
3. § (1) Az eladó köteles legkésőbb a szerződés megkötésekor a fogyasztót írásban tájékoztatni a 4. § szerinti jogáról, és annak a személynek a nevéről és címéről, akivel szemben e jogát gyakorolhatja.
(2) Az (1) bekezdés szerinti tájékoztatást keltezéssel kell ellátni. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell a szerződés azonosítását lehetővé tévő adatokat.
(3) Ha az eladó az (1) bekezdésben meghatározott kötelezettségének nem tesz eleget, a szerződés semmis.
4. § (1) A fogyasztó nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől.
(2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási jogát a szerződéskötés, vagy ha ez későbbi, az áru kézhezvételének napjától gyakorolhatja.
(3) Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát a határidő lejárta előtt postára adja.
Szerintem a 370/2004-es korm. rendelet vonatkozik az üzlethelyiségen kívül folytatott kereskedelemre, tehát úgy van, ahogy leírtad. Ha nem tájékoztatott az elállási jogodról, akkor a szerződés eleve semmis. Pár perce írtam a Zepter topikba a vonatkozó rendeletől.
Szevasztok. Nemrég írtam egy termékbemutatós "kalandomról". Éltem az elállási jogommal a termék forgalmazója felé (Medifit kft. Győr). A múlt héten kaptam egy ügyvédi felszólítást,hogy vagy megveszem az árut,vagy kifizetem a kötbért,vagy beperelnek,melynek vonzatait viselnem kell. Ha jól olvastam a jogszabályt,akkor a forgalmazónak írásban kellett volne tájékoztatni engem az elállási jogomról.Ellenkező esetben a szerződés semmis. Egy bibi van : a szerződés a jogszabály kihirdetése előtt (2008.02.24)köttetett. No most mit tegyek ? Előre is köszönöm -a nyilván szakszerű,és tárgyilagos választ. S.
Egy éve írtam erre a fórumra. Tavaly márciusban beázott a fél éves Doxa Style órám, amit az Alaszka MMV Kft. boltjában vásároltam. Fél évnyi sikertelen küzdelem után, amit azért vívtam, hogy szakszerűen megjavítsák vagy kicseréljék az órámat, feltettem a történetemet a fórumra.
Pár hete megkeresett egy hölgy az Ungaro Swiss Kft-től, aki a fórumról hallotta a történetemet. Pár napra rá behívtak a boltba, és kicserélték az órámat. :)
Szeretnék köszönetet mondani mind a Fórumnak, ami hatékonyabbnak bizonyult, mint a fogasztóvédő szervek összességében, mind az Ungaro Swiss Kft-nek, hogy kicserélték az órát!
7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
Tegnap vettem egy Whirlpool 6. érzékes mosógépet a Metro áruházban. Otthon bekapcsoltuk, normál átmosási program után ruhamosás következett, 15 percig norm. ment, majd számomra hangos nyikorgás, centrifugálásnál éles sivitó hang jelentkezett, az emeletről lejött a fiam, hogy mi ez a kellemetlen hang. A Metro áruháznak este irtam emailt, hogy nyoma legyen a bejentésnek, a csereigényre, de ma telefonon azt mondták, csak a márkaszerviz igazolásával cserélik. A márkaszerviz viszont csak hétfőn jön ki, ami ugye 3 napon tul van. Egyébként azt mondták, van egy "alaphangja", mert szénkefés a motor. És ha nincs baja ki kell fizetni a kiszállást, meg valami munkadijat is.
Tud valaki erről valamit, tényleg ilyen éles ezeknek a motorknak az alaphangja, illetve köteles vagyok-e tudni, hogy rossz a gépem vagy nem, jogos-e ilyenkor a kiszállási dij felszámitása? Ha jó a gép, de ilyen tulajdonsága van, jogom van e cserére?
Én nem tudok olyan jogszabályról, ami egy 17 éves fiatal rendelési, vagy vásárlási jogát korlátozná telefon ügyben. Tudtommal ez csak bizonyos meghatározott termékek esetében áll fenn. A szerződési szabadságát korlátozó tényezőről nem tudok, de mintha lenne valami.
Telefonvásárlás? A következő történetben kérem a tanácsukat:fiamnak most volt a bérmálkozása,minek alkalmából egy kis kézpénzhez jutott.Telefont szeretett volna vásárolni a pénzecskéjén,amihez nekünk nem volt ellenvetésünk.A probléma csak az ,hogy a gyerek nem csak kiválasztotta a telefont a szaküzletben,hanem minden otthoni megbeszélés nékül meg is rendelte."rendelhette???"(17éves)!!10 ezer forintot elvettek tőle????foglaló címén:5x5-ös papírlapon feltüntetve a telefon tipusát és a vételárat,aláirás,bélyegző a bolt részéről,és ennyi!!! A telefon vételára 43000ft. Van joga az eladónak egy gyerektől elvenni pénzt,aki azt se tudja,hogy mi az hogy "foglaló"?és hivatalosan meg sem veheti a készüléket!
Hivatalos, vagy nem hivatalos lehetőségekre vagy kiváncsi? Helyben nem kell emberkedni, különösen, ha több, és nagyobb biztonsági őr van jelen :) Később lehet feljelenteni őket a rendőrségen, egy drograzziát biztos el lehet érni. A VPOP-nál is be lehet jelenteni, hogy zárjegy nélküli üvegekből szolgálnak ki stb. Egy APEH vizsgálatnak is biztos nagyon örülnének, és még nagyon sok lehetőséged van. Leginkább nem kell odamenni többet. Sajnos a legtöbb "szórakozóhely" törzsközönsége annyira igénytelen, hogy velük ezt simán meg lehet tenni. A kereslet és a kínálat egymásra talál.
Írtatok szerződést a foglalóról? Van valami a kezetekben? Alapvető, hogy panaszkönyv, és bejelentés a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál, de ha van szerződés, és számla, akkor a bíróság sem kizárt. Zárják be az ilyen paraszt helyeket.
Engedjétek meg, hogy elmeséljek valamit! Tegnap rendeztünk egy szülinapi bulit egy barátnőnknek, az M&M Pub nevű helyen (Ó u. 26.). Egy hónapja lefoglaltuk a karaokee termet,egy zártkörű bulira, fizettünk 10 e ft foglalót, amiben úgy állapodtunk meg, hogy a végén visszakapjuk. 2 nappal a buli előtt lementünk megkérdezni, hogy minden oké-e, amikor kiderült, hogy a termet kiadták egy másik csapatnak is, mondván, hogy elférünk ott annyian,(???), mulassunk együtt!!! Némi szóváltás után mondták, hogy oké, akkor megkapjuk a biliárdtermet, elpakolják onnan a biliárdot, karaokeezni meg majd átmegyünk a szomszéd terembe. Természetesen semmit se pakoltak ki, semmit sem kaptunk, amit kértünk, és amiben megegyeztünk (pl. cd lejátszó). Mi jót mulattunk a pofátlanságuk ellenére is, de ezzel még nem ért véget! A végén kijelentették, hogy fizessük ki a biliárdot, igaz, hogy nem kértük, igaz, hogy egy karaokee estét béreltünk ki, ahol nem karaokeezhattunk, de még fizessünk is egy olyan szolgáltatásért, ami azért volt ott, mert ők még annyit se tettek meg, hogy elpakolták volna! A 10 e foglalót pedig nem kaptuk vissza! Lehet ilyenkor valamit csinálni?
Egy szórakozóhelyen semmibenézően, lekezelően szolgálnak ki, majd mikor látom h nincs meg a pohárban a megfelelő mennyiségű ital (a fém mérce poharat nem töltik tele) szoltam h keveset öntött. Majd tudtomra adta h jólöntött és ne reklamáljak. Kötekedésből mondtam h akkor számlát is kérek. Mire közölték h azt nem adnak. Majd megegyeztünk h akkor nem kérem az italt és továbbáltunk. A panaszkönyvet már nem mertem kikérni. Érthető mert kb 10perc mulva egy másik pultnál ittunk sört majd 3 álat biztonságiőr közölte h ha nemtetszik a rendszer el lehet húzni és h fizessük ki az előb kikért italunkat. Végül is békén hagytak minket de tudtunkra adták h jobb ha kussolunk.
Az üzleten kívüli vásárlással kapcsolatos legfontosabb szabály, hogy a vevő 8 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől. Ha az áru kézhezvételére a szerződéskötést követően kerül csak sor, az elállási jog a kézhezvétel napjától számított 8 napon belül gyakorolható.
Az eljáró tanács a meghallgatást követően beszerezte a gazdálkodó szervezet által hivatkozott bírósági ítéletet. A nem jogerős döntésből megállapítható, hogy az áru ellenértékének 30 %-ra vonatkozó kötbér kikötése tisztességtelennek minősül.
Speciális védelmi lehetőséget biztosít a jogszabály a vásárlónak. Eszerint a vásárlástól, illetve az áru átvételétől számított nyolc napon belül indokolás nélkül elállhat a vásárló a szerződéstől – azaz visszajár a vételár és a termék is. Az eladó erről az elállási jogról köteles írásban tájékoztatni a vevőt legkésőbb a szerződés megkötésekor. Ha ez nem történik meg, a szerződés semmis.
Amennyiben az említett nyolc napon belül a vásárló eláll a szerződéstől, nem köteles megtéríteni az áru azon értékcsökkenését, amely a rendeltetésszerű használatból következett, valamint használati díjat sem köteles fizetni. Természetesen az áru neki felróható értékcsökkenéséért köteles helytállni.
Tanácsok
Amennyiben nem, vagy csak hiányosan kaptunk írásbeli tájékoztatót az elállási jogról, jobb, ha nem írjuk alá a szerződést. Abban az esetben se írjuk alá a szerződést, ha a nyolc napon belüli elállás esetére az eladó kötbér fizetését, vagy a foglalóként adott összeg elvesztését köti ki.
Vigyázzunk a rendezvényekkel és utazásokkal egybekötött termékbemutatókkal: többnyire nehéz a szerződés megkötése és a vételár kifizetése után elérni a kereskedőt azzal, hogy el kívánunk állni a szerződéstől.
A 8 napos elállási jogod az áru átvételétől számít, nem a szerződéskötéstől!!! Amennyiben az előbbi később történik, mint a szerződéskötés. Mindjárt keresek jogszabályt, addig itt vannak az országos fogyasztóvédelmi egyesület tanácsai:
Hátha vki tud segíteni.... Még tavaly májusban résztvettem egy termékbemutatón,vmi bioágyneműket mutattak be. A műsor végén megkérdeztem a bemutatót tartó hölgytől az árakat.Erre azt válaszolta hogy ezt így nem tudja (!)megmondani,de ha kötünk egy előszerződést-ami engem semmire sem kötelez-akkor egy évig tuja tartani az árakat.A papiroson amit aláírtam szerepelt egy csinos összeg(460.000 ft).Természetesen eszem ágában sem volt rendelni az áruból. A minap jött egy levél,amiben a szerződésre hivatkozva közölték hogy máj. 15-én szállítják a megrendelt árut.Telefonos tiltakozásomra közölték hogy ok. nem kell átvennem,de a szerződés szerint őket 25% kötbér illeti meg.Ez qrva nagy összeg nekem,és mivel bevittek az erdőbe semmi kedvem kifizetni.Szerencsére néhány tanút össze tudok szedni állításom igazolására.De nem szeretném ha perre menne a dolog. Ha valaki tud,segítsen. Előre is kösz.
nekem lenne egy kérdésem.kb 3 hónapja vettünk egy szám.gépet.nem kaptunk jótállási jegyet csak garancialevelet.többszöri kérésre sem adott jótállásai jegyet,ezalatt a gépben csserélt egy memóriát és most rossz a winchester is.legutóbb azt mondta hogy minden cseréről fog adni egy új garancia levelt.kérdésem az lenne hogy ez igy szabályos e.mert sehova nincs feljegyezve,hogy mikor hol cserélt és mit.csak majd lesz egy x-ben kelt garancialevelem akokr is csak a cseréről,de ha csak javítják a gépet akkor mit csinálok?
Egy olyan kérdésem van, hogy egyszerű vásárlóként van-e jogom beleolvasni egy boltban kihelyezett vásárlók könyvébe? Tehát nem írok bele semmit, csak megnézem, hogy mások mit írtak bele...