Az a baj, hogy a benne lévő nagyteljesítményű akumlátorok elég drágák. Most cseréltem a Vega elektronikban 3 db-ot 15 ezer Ft-ért. Még egyszer már biztos nem fogok. Az egész lámpa nem ér annyit ma.
Valószínűleg. A pár éve több tízezer forintért árult fegyverlámpákat teljesítményben simán verik a párezer forintos ledes lámpák. Ennek megfelelően eladni sem lehet őket pedig a házuk baromi masszív és nem hullanak szét pár lövéstől.
Hálistennek nagyon jó helyen élek búvárkodás szempontjából, és vagyok annyira szerencsés, hogy heti 1 alkalommal merüljek (hobbi szint, 30-40 méterek közötti nitrox).
Szemet szúrt nekem a Sony új AS100-as kamerája (búvár tokkal).
1) Volt e aki már használt ilyet, vagy a korábbiakból egyet merüléshez? Mivel Sony ezért szerintem az érzékelőre nem lesz panasz (főleg magas iso terén), és ha nem muszáj nem vennék GoPro-t.
2) Vörös szűrőt szerintem meg tudom oldani úgy, hogy a búvár tokba belűről méretre szabok egy CTO vagy hasonló zselélapból valamit (itt kék a víz így magentára nem lesz szükségem szerintem).
Elgondolkodtam viszont a világításon, ha nem akarnék csak a természetes fénnyel (már ha van) dolgozni.
Szeretném valami olcsóbbra kihozni a szettet, ezért a következő megoldásra gondoltam.
Hobbi búvár. Aki alkalmanként, kis mélységekbe merül kedvtelésből.
Gyakorlott búvár. Annyi tudást és gyakorlatot szerzett, hogy nagyobb mélységekbe és extrémebb körülmények esetén is merül valamilyen tevékenység miatt. Fotózás, videó, felderítés, kisebb munkák. / Ne feszegessük az adrenalinfüggést. /
Profi búvár. Minden feladatot meg tud oldani a víz alatt. Munka, mentés, stb. Legtöbbször hivatásszerűen merül.
Direkt nem sorolom fel a sportolókat, mert az teljesen más kategória.l.
Látható, hogy itt a legnagyobb véleménykülönbségeket az első besorolás váltotta ki.
Persze hogy marhaság, legalábbis ezen a szinten ahová a "hobbibúvárok" (nem sértésnek szánom, csak megkülönböztetés azoktól, akik foglalkozás szerűen űzik) eljutnak. Csak arra akartam célozni, hogy a búvárnál nem annyira "automatikus" a halál mint a légisportoknál...mégis a búvár az, aki nem mehet egyedül-ellenkező esetbe suicid, felelőtlen, szabályszegő, őrült i tak dajse...
De nem kell ide légisport, a közlekedés is lényegesen több veszélyhelyzetet rejt magában mint a ti sportotok. Menj keresztül a fővároson és próbálj meg vezetés közben percekre elbambulni...menj le az M7-en a Balatonra és figyeld percekig a sztráda felett szitáló vörösvércsét a belső sávból...
Az élet tele van veszélyhelyzetekkel amiket fel sem veszünk mert megszoktuk őket. Rendben, a víz nem a természetes közegünk, máshogy működnek ott a dolgok de ha észnél vagy, ott sem kisebbek az életbenmaradási esélyeid mint egy csomó más helyen.
Nem lenne szabad ennyire egysíkúan gondolkodni mint itt páran teszik.
Bocsánat, rossz helyre céloztál: nem sértegettem senkit, arra sem reagáltam, hogy engem sértegetnek, mert lepereg rólam. De olyan embereket bántanak/bántotok, akiket tisztelek, és becsülök a munkájukért, és nem tudják magukat megvédeni (lehet, hogy nem is szeretnék hamis vádak ellen???), azt nem szeretem. Egy tisztességes, szakmájukat becsületesen végző oktatói társadalmat döngöltök most földbe néhány kókler miatt!!! Véleményed szerint a tisztességes vagy a gazember búvároktató van többségben???? Hmmmm???
Mert vannak gazemberek, az emberiség nem az. Jó lenne leszokni az általánosításról.
Én jelen esetben kiszállnék a vitából, szívesebben olvastam hozzászólásaitokat a felszerelésekről és egyéb csoda vízalatti világról.
Mint társak, a boldogulásunkért tisztázzuk a fogalmakat.
Először is nem üzlet ma mon. búvároktatónak lenni. Kevés jelentkezőre, nagy költség. A tényből kiindulva, hogy én aztán senkinek semmit (már), nem adok kölcsön, bérbe, sehogy. Felnőtt - tehát félig-meddig fafejű - embereket oktatni? Mind ha csak lóval imádkoznánk. Meg kérném az árát. Nem teszem, nem ér annyit.
Mikor lejön a gyerek és a haverja búvárigazolványát áztatja a sörben (sajátja nem lévén) és már merül is, akkor bizony távolabb úszom ezektől a vidám fickóktól, nehogy lássak valamit.
Másodsorban a barátomtól sem fogadom el ingyen a palacktöltést, a hajósmerülést, stb...
Pénz: amit fizetsz, olyat kapsz. Esetleg rosszabbat.
Kétkedőknek: mikor én bele akartam kóstolni a vitorlázórepülésbe, akkor azon felül, hogy orvosi vizsga és tanfolyam, meg könyvek és vizsga, volt még, hogy önkéntesen társadalmi munkát kellett vállalni a repülőtéren, mint : telefon-, hangár-, ügyelet, kulimunkák sora, stb. Legalább ötven órát évente.
Nem adnak ingyen semmit. Az utolsó balek akit ismertem meghalt régen.
Ha 40-en egy bukfenc után a kölcsönzős palack nem ad több levegőt, mert hiányzik a kis cső a csapról és a felgyűlt rozsda (amit a nyomás odaprésel így "rendes" testhelyzetben sem hullik le) elzárja a nyílást mit teszel? Vagy ha kinyomja az O gyűrűt? (rekreációs búvár, mono cuccal)
Vagy ha kinyomja az O gyűrűt?
Társ nélkül lesz elég időd megoldani a helyzetet?
Társ nélkül, ha fel is jutsz a felszínre ki fog segíteni? (Boar: pl. eljutni a dekókamráig (ha van))
Ugye te is tudod, hogy a kamrád marhaság. Cressiman jól érvelt.
A hasonlatod akármit, is mondanak a többiek, ül. Ez az egész merülési szabályzat egy nagy marhaság. Ha megtanítom, hogy mi mivel jár, kevésnek jut eszébe, hogy ráncigálja az oroszlán bajszát.
Kértelek benneteket, hogy ne sértegessétek egymást.
Nyugodtan kikérheted magadnak bárki véleményét, azért az a tényeken nem változtat.
Ha megengeded, régebben foglalkoztam ezzel a dologgal, mint te. Nem voltam soha a N. 1, de egypár gyereket megtanítottam, még nem a kártyás időkben.
Ha olvastad a hszeimet tudhatod a véleményem.
Sajnos oktató barátaim is panaszkodnak az állapotokról. 6-8 gyerek buborékol Dorogon, az oktató meg a stégről nézi őket. Mikor szóltak, vállrándítás volt a válasz.
Tisztelet annak a kevésnek, aki felfogja, hogy az emberek az életüket bízzák rá. Öreg fejjel úgy látom ez a kevesebb. Szegény Attila barátom most csuklik.
Van valami oktatói ellenőrzés? Na ugye, hogy nincs. Akkor mit várunk? Olvasgasd a Submarint. Ott is tárgyaltak pár esetet. És ezek nem rémhírek.