ezt kiegészíteném a dolog olcsó részével, mégpedig az úttest melletti parkolókkal, ami közterület, az önkormányzat bevételt húz a parkolási díjakkal
ezek megszüntetésével, és a helyén rendes közlekedő forgalmi sáv kialakításával ugyanígy kétfelől javul a dugó:
1) több hely van az úton közlekedni
2) kevesebb oka van az adott részre közlekedni az autósnak, mert megállni nem tud
3) nem okoz forgalmi zavart a parkolóhelyre való ki/be állással
ennek itt a kerékpáros topikban az a relevanciája, hogy a Nagykörúton pl vannak ilyen parkolók, néhány járdaszigetnél hiányos, tehát itt azért betonozni is kellene, de ennek a helyén remek kerékpársávokat lehetne telepíteni, úgy hogy közben megmarad a két autós forgalmi sáv is, és autózható marad a belváros ezen része
szigorúan be kell tartatni a megállni tilost, nem úgy ahogy a Múzeum körúton rendre a kerékpársávon álltak meg a furgonok árut pakolni
Nagy vonalakban oké, de egyrészt bizonyos részletek nincsenek lefedve (gyalog- és kerékpárút elválasztással vagy anélkül); másrészt a kerékpárút, gyalog- és kerékpárút kérdésében mindig a tábla dönt, nem az útburkolai jelek. Tehát akár lehet elválasztott gyalog- és kerékpárút és az elválasztott részen terelővonal is. Ha a tábla gyalog- és kerékpárút...
Ebben az a jó, hogy mindkettőhöz terület kell. A területet a meglevő épületektől lehet elvenni. Ha lebontasz épületeket, akkor az utazási célpontok száma is csökken, meg a lakóegységek száma, azaz az utazások kiindulási helyei is csökkennek. Így kétoldalról is közeledik a megoldás.
Szerintem teljesen mindegy ki hova szavaz, úgyis teljesen szubjektív az emberek fejlődésérzete. Ha az ő pártja van hatalmon, akkor fejlődésnek éli meg a mindennapokat, ha nem az ő pártja van hatalmon, akkor pedig recessziónak.
Bakker, lehetőleg ne ez alapján szavazzatok! És most mindegy, hogy melyik oldalra akartok szavazni, de nem ez a leglényegesebb szempont, szerintem, akármennyit is bringázunk a városban.
A buszsávossal is egyetértek. Régebben többször tekertem a Királyok-Nánásin, és hát volt, hogy utolértem a buszt a buszmegállónál, és ha megelőztem - izé, kikerültem - akkor uzsgyi, hogy lehetőleg ne előzzön meg a következő megállóig. :) Ha sikerült, onnan már okés volt, nem akadályoztuk egymást.
Értem, amit mondasz, de valahogy mégsem. Azt írtad arra szavazol, aki megszünteti az autósellenes intézkedéseket. A jelenlegi kommentedben pedig a gyalogosokat és a buszokat is az áldozatok között említed. Szóval hogy mit szüntetnél meg, és hogyan helyettesítenéd őket, még nem teljesen világos számomra. Ahogy az se, hogy kire lehet szavazni, aki ezt képviseli.
kerékpár-gyalogút - ez egy járda amit egy szimbólikus/lekopott csík oszt gyalogos és kerékpáros sávokra, nincs külön szembejövő sáv, és a sebességkorlátozás 20 km/h (ha jól tudom)
kerékpárút - 1-1,5m széles, középen jobb, és bal oldali sávra osztott, az úttesttől járdaszegéllyel, fűsávval elkülönülten fut, és a max sebesség 30 km/h rajta
kerékpár-sáv - az úttest jobb, és bal szélén, 0.7-1m széles, az úttesttől folytonos sárga csíkkal elválasztott, kizárólag kerékpáros közlekedésre alkalmas - nem tudom fejből itt mennyi a max sebesség. (A csík záróvonalként is funkcionál, tehát elvileg egyik oldalról sem léphető át)
van még egy másik kerékpár sáv, ennek a nevét fejből nem tudom, ahol csak az úttest szélére vannak nyilak felfestve, és amely útfelület nem kizárólagosan a kerékpáros közlekedésre van fenntartva, erre a gépjárművek is rásorolhatnak, és nincs külön sebesség korlátozva
közúton, úttesten, az úttest jobb széléhez igazodva (és a csatorna rácsokon bukdácsolva) lehet haladni, lakott területen kerékpárral max 40 km/h, lakott területen kívül bukósisak használata mellett lehet 50km/h
ezek közül a Bkk Budapesten jobbára az első kettőt erőltette, amiket véleményem szerint nem lehet kerékpáros infrastruktúrának nevezni, ezek lényegében járdák, gyalogos közlekedésre, rollerezésre, illetve gyerekekkel kerékpározására alkalmasak
ezek telepítését lényegében a bkk sem azzal a céllal végezte, hogy itt kerékpárral 'hivatásforgalomban' lehessen közlekedni , hanem inkább csak azért hogy ürügyként szolgáljon a párhuzamos úttestről a kerékpározás kitiltására
na főleg ez részemről a felháborodás tárgya, ne legyen ilyen tiltás
csak ott elfogadható a kerékpározás tiltása, ahol gyorsforgalmi út van, és +70km/h a megengedett, pl autópálya bevezetők, soroksári út, de ezeken a helyeken is lehetne, vagy lehetett volna kerékpár sávokat létrehozni
a másik epic failure, az buszsávokban felfestett kerékpáros jelzés
ebben a sávban eredendően a buszok és a taxisok közlekednek, mindkettőnek teljesen más a sebességprofilja mint a kerékpáré, hiába passzolna össze az átlagsebesség a buszokkal, a sebességprofil már nem
a busz kitölti a buszsáv űrszelvényét, nem tudja a kerékpárt a sáv elhagyása nélkül előzni, ami a kerékpárost veszélyezteti, a buszt feltartja, vagy az autós forgalmi sávba történő átsorolása miatt teremt balesetveszélyt
a taxisok pedig általában nem tartják be a sebességkorlátozásokat, és általában véve sem a vezetési morál csúcsát képviselik, főleg a bringásokkal szemben, tehát összezárni őket a buszsávba megintcsak epic failure
ezek tulajdonképpen tök nyilvánvaló dolgok, már annak aki próbálta is használni ezt az "infrát"
Most akkor - ha jól értem - egyszerre kívánod a bal és jobboldalra felfestett kerékpársávok megszüntetését, valamint a kerékpárok bal és jobboldalra való felfestését.
az lesz a rossz a városnak, hogy a fizetőképes, nagyobb jövedelemmel rendelkező emberek, akik nem érik be a tömegközlekedéssel, és a kerékpározással, fogják elhagyni. Még jobban felgyorsul az agglomerációba költözés, párosulva az egyébként leglogikusabb távmunka megoldásokkal, tehát nem fognak visszajárni autóval meg mással sem a városba.
ennek az lesz a következménye, hogy a város/belváros ahonnan az autózást sikeresen kiszorították, el fog gettósodni, kipusztulnak az üzletek és a szolgáltatások, mert elmennek azok akik a keresletet fenn tudnák tartani
mindenesetre, én ezzel maximálisan NEM értek egyet, tehát eddig is, és eztán is oda fogok szavazni, aki megakadályozza az autósellenes intézkedések bevezetését, illetve a már bevezetett dolgokat is aktívan visszacsinálja, hogy ne lehessen lépésről lépésre, a megszerzett politikai hatalommal visszavonhatatlan lépésekkel építkezve célhoz érni*
a kerékpáros közlekedést pedig nem leválasztani kell az autósról, hanem integrálni vele
erre pedig az úttest jobb és bal oldalán vezetett kerékpár-sáv a megoldás, ez alkalmas a közlekedési célú kerékpározásra, a járdán vezetett, gyalogosokkal közösített dolgok pedig legfeljebb a gyerekek kerékpározásra való tanítására jó, tehát nem szabad ezeket kerékpáros infrastruktúrának tekinteni, és kötelezni minden kerékpárost a használatára, hanem ez lehet opció azoknak akik tanulják, vagy a fizikai képességeik miatt ezt tudják csak használni
*azért ugye az is látható, hogy akik az autósellenes intézkedések bevezetését el akarják érni, azok véletlenül sem ezzel kampányolnak, hanem inkább igyekeznek lapítani, és a választókat megtéveszteni, hogy mit is fognak majd kezdeni
Nem az a cél, hogy teljesen elhagyja bárki a várost.
Cél az, hogy élhetőbb legyen a város az ott lakóknak, tisztább legyen a levegő, ne legyen akkora zaj, a kisgyerekekért ne kelljen folytonosan tragédiától tartani, miegymás.
Cél az, hogy fejlődjön a vendéglátás, több sétálóutcával és éttermi terasszal...
Nem kell megtiltani az autózást. De szép lassan a belvárost érdemes bővíteni abból a szempontból, melyik városrészek kis utcáin nehézkes az autózás.
Az, hogy a kiszorítandó kategóriába esel, az neked rossz, de a városnak nem biztos.
Budapest nem bírja el, hogy mindenki autóval közlekedjen.
Valahogy el kell dönteni, hogy kik azok, akik autózhatnak. Az egyik módszer erre, hogy dugódíjjal megdrágítjuk, hogy csak annyian maradjanak, ami elfér.
A másik módszer, hogy mindenkinek megtiltjuk. Ez sokkal igazságosabb.
A magam részéről támogatnék egy lassú de határozott és módszeres programot, hogy próbáljuk meg apránként kiszorítani a gépjárműforgalmat Budapestről.
Ez egy rossz, nagyon rossz cél. Semmilyen megalapozottsága nincs, és alapvetően azt fogja eredményezni, hogy az olyanok mint én, elhagyják a várost teljesen. Nem az autózásról fogok lemondani, hanem a várost fogom faképnél hagyni. Ez a belvárossal már most is megtörtént, a nehézkes autózás, parkolási díjak miatt inkább mindent a peremkerületekben intézek, ahol még nem tilos autózni.
Nem a városban fogok fogyasztani, hanem azon kívül, nem ide fogok dolgozni és adókat fizetni sem.
Ott valóban nem kellene. Legfeljebb annak, akinek a kiindulási pontja vagy úticélja ott van, a szomszéd saroktól, vagy a szomszéd sarokig... Annyit viszont nem lenne gáz tolni a járdán.
A magam részéről támogatnék egy lassú de határozott és módszeres programot, hogy próbáljuk meg apránként kiszorítani a gépjárműforgalmat Budapestről. Határozottan apránként, nem a nagykörúti sáv elvétele lépésben.
Megjegyzem, fontos lenne az M0 valamilyen bezárása is az autók kiszorításához.
A gond ott is van, hogy nincsenek jól használható alternatív útvonalak, ami esetlegesen mégis van valami mérsékelten használható (mondjuk a Mester utca belső szakasza lehet talán erre példa), tipikusan ott sincs kifejezetten kerékpáros infrastruktúra -- ide pl. kerékpársáv mindkét irányba --, és ezek a mérsékelten használható szakaszok sem állnak össze hálózatba.
Hát a biciklisek testi épségét pont hogy nem a KRESZ fogja megvédeni, amely kötelezi a 13 éves kisgyerekeket, hogy az Üllői út középső sávjában biciklizzenek a járda helyett.
ezt a magam részéről inkább elfogadnám, mint a hasonló szögben vízszintes alattit. Teljesen jól látható és nem félreérthető.
Aki meg a pontban vízszinteset várja el, az nincs tisztában az anatómiával. Picit fölfele az már mondhatni ideális, ez annál még egy picit van jobban fölfele.