Keresés

Részletes keresés

paca664 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 13178

A hálókocsiban (a mi viszonyaink között) minden fülke 3 ágyas eredendően. A foglalási kategória határozza meg, hogy mennyit utast teszenk egy fülkébe. Értelemszerűen a Single azt jelenti, hogy csak egyet, tehát más biztosan nem lesz a fülkében...

Egyébként az árakat itt találod, azon belül is a harmadik díjtáblázat érint téged. Ülő 5€, 6-ágyas kusett 14€, stb...

Előzmény: Pet2 (13177)
Pet2 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 13177

 

Ezt nem tudtam, azt hittem hogy a single az egy olyan  változat hogy egy valaki lefoglal egy 2 vagy 4 személyes fülkét,

akkor gondolom arra vonatkozik az  a szabály hogy ha egyedül akarja az egészet magának akkor ki kell fizetnie a másik három helyet.

Egy hálókocsiban  hány 1 személyes fülke található illetve ezek  hamar lefoglalódnak?

 

 

 

 

Előzmény: FOMA (13175)
SzaboCsabaBence Creative Commons License 2013.02.25 0 0 13176

A single min. 129 EUR, ezt írtam korábban is (tehát ezt akkor sem éri megvenni, ha nem számít a pénz, mert ezért már akár oda-vissza is elmegyek Lufthansával). Ha van valamilyen bérleted, és csak a hálókocsijegyet kell megvenni, akkor az önmagában 91 EUR egyágyas fülkébe (szintén "rablás").

 

A vonatkísérő szerintem nem tud semmit sem tenni, mivel az ülőkocsiban egyrészt ilyen külön személyzet, a jegyvizsgáló meg nyilván ugyanúgy nem szereti a kést a hátában, mint az utas. Persze van olyan rabló, aki egy csúnya szótól is összecsinálja magát, és van olyan is, aki akkor is elvágja a nyakad, ha már ötször belelőttél a testébe :). Mindenesetre az életedet biztosan nem kell féltened, alapvetően szerintem inkább "csak" lopnak, és még a rablás is ritka lehet.

 

Egyébként itt vannak az árak részletesen is:

http://www.mav-start.hu/utazas/kulfoldi_utazasi_ajanlatok.php?mid=148f342a469f6a

 

Előzmény: Pet2 (13173)
FOMA Creative Commons License 2013.02.25 0 0 13175

A single 91 euro, ha igaz.

 

A lopás a jellemző, a rablási alakzat inkább azzal valósul meg, hogy az utaskísérőt verik vagy fenyegetik meg, nem az utas ellen irányul. (Rablás esetén az utaskísérő annyit tud tenni, hogy bezárkózik a fülkéjébe, és meghúzza magát.)

 

Ami a leggyakoribb, hogy a fülkéből kimegy valaki (pl. a mosdóba), és addig nyitva marad az ajtó, és ezt kihasználva gyorsan összeszedi az elkövető a keze ügyébe akadó értéktárgyakat.

 

Amúgy az egyik kollégám éppen most jött haza, szerdán ment ki, oda-vissza béke volt.

Előzmény: Pet2 (13173)
SzaboCsabaBence Creative Commons License 2013.02.25 0 0 13174

Szia!

 

Látod, ez mindig helyzetfüggő, ahogy a kihasználtság tekintetében is részben más tapasztalatokról számolt be padorjan, mint jómagam.

 

Egyébként azért nem Afganisztánban vagyunk, szóval az éjszakai vonat biztonságáról szóló hírekben is lehet bőven elég rémhír, de az tény, hogy egy nyitott fülkében sehol a világon nem szívesen aludnék úgy éjjel, hogy minden csomagom "szanaszét van dobálva". Csehország pedig nem is a "vadkelet" finoman szólva.

 

Kényelem szempontjából valóban sokkal jobb az első osztály, és a 65 EUR-os jegyben benne van a helyjegy is. A FIP-igazolványról nem tudok nyilatkozni, az arra vonatkozó szabályokat abszolút nem ismerem.

 

A Jeszenszky valóban jobb választás, mert késő délután ott is vagy vele Berlinben, és ha első osztályon mész, azon két első osztályú kocsi is van (a Hungárián csak egy, és azt hiszem, az is talán termes).

Előzmény: padorjan (13171)
Pet2 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 13173

A single háló kb mennyibe kerülhet?

Általába lopások szoktak történni azon a szakaszon,  zsebesek?

Vagy pénzt vagy életet?

Ilenkor a vonatkísérők mit tudnak tenni?

 

Előzmény: FOMA (13172)
FOMA Creative Commons License 2013.02.25 0 0 13172

"Van e abba valami hogy az egyéni utazás nem biztonságos, még akkor se ha ülőhelyes kocsiba utazik az ember."

 

Az ülőhelyes kocsik a veszélyeztetettebbek az éjszakai vonatokon, főleg a fülkések. A legbiztonságosabbak a hálók, a fekvőkön több esemény történik. A Bohumin-Breclav szakasz a legproblémásabb, bár nemrég egy családi vállakozást lekapcsolt a cseh rendőrség. A legbiztosabb megoldás a single háló, vagy egy megbízható utastárs double-ban.

Előzmény: Pet2 (13166)
padorjan Creative Commons License 2013.02.25 0 0 13171

Amire nekem rálátásom van:

 

- tavaly nyári Metropol Pardubicéig a ČD Bmee248 kocsiban, majd Prágáig a Start Bvmz hátsó peronján. A ČD kocsi tök üres, Vácig volt egy utastárs, utána 3-an voltunk 26 méter vonatra. A Bvmz teljesen elfoglalva, mindenhol legalább 4-5 ember alszik. Visszafelé a Hungária Startos Bmz 21-91.0 kocsiban: a fülkében Érsekújvárig volt egy szlovák nő a lányával, meg egy pár üveg sörrel terhelt fazon Břeclavig.

 

- tavaly szeptember végi Metropolos út, 4 ismerőssel. A Startos Bvmz 21-91.3 fülkéjébe egy hazautazó mozdonyvezető kéredzkedett be Érsekújvár-Pozsony viszonylatban. A fülkeajtót belülről bezártuk, a csomagokat elrendeztük az ajtótól távol meg az üres székre és senki nem akart fölszállni, pedig függöny sem volt. Dečin - Dresden Hbf. között végigmászkált a BuPo, mindenkitől elkérte az igazolványt.

 

A Bc és a WL átjárói mindig le vannak zárva (lásd SCIC-NT), ahol a kocsikísérő fogad, tehát bejutni csak érvényes jeggyel és a feljáróajtón lehet.

Én bármikor és bárhogy tudok aludni, tehát nem zavar a szék. A Metropolba inkább raknám a CAF ülőt a kihúzható ülőlapja miatt, mint a DVJ-t.

 

- Öcsém utazott egy hete Budapestről Frankfurtba és az ICE-n a mellette ülő raszta, tetovált, piercinges, de normális gyereket szétpakoltatták. Sokkal nagyobb biztonságot érzel nyugat felé haladva, mint a volt keleti tömbben.

Előzmény: SzaboCsabaBence (13169)
Pet2 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 13170

 

 

Azt gondoltam hogy ilyesmi atrocitások csak keletebbre vannak.

Nappali vonatnál akkor vagy a hungaria vagy a jeszenszky van mint lehetőség.

Oda útnál a jeszenszky a legelőnyösebb mert  még pont időbe van kint, hungaria már későn,

21 óra után a szállásoglalás már feláras , és nem szeretik sok helyen ha későn megy az ember.

Jobb ha 1. osztályra kérem hely jegyet is váltva?

 

 

 

 

Előzmény: SzaboCsabaBence (13169)
SzaboCsabaBence Creative Commons License 2013.02.25 0 0 13169

Szia!

 

Szerintem egyértelműen a nappali vonat a jobb, mivel az éjszakai vonaton kibírhatatlan lehet a fülkés ülőkocsi (13 órás az út!).

 

Ráadásul a Keletiben én mindig úgy láttam, hogy a berlini ülőkocsi tele is szokott lenni (azt persze nem tudom, hogy végig Berlinig vagy sem), így nem sok esélyed van arra, hogy elnyújtozz a fülkében.

 

Ami a biztonságot illeti: nekem csak hálókocsis tapasztalatom van, de az ugye a hálókocsikísérő, a sokszor lezárt át- és feljáróajtók, valamint a normálisan zárható fülkeajtó miatt egy más világ.

 

Az ülőkocsi esetében itt a fórumban is írták már sokan, hogy bizony a cseh szakaszon felszállnak bizonyos egyének, és végiglopják (rosszabb esetben rabolják) az utasokat. Lehet, persze, hogy ez évente egyszer fordul elő vagy tíz éve történt meg utoljára, de azért nyilván benne van a pakliban, főleg, ha el is alszol. Egy időben a vonat nem állt meg Brno és Prága között, ami talán csökkentette az ilyen célú felszállások esélyeit, de most már ismét van megálló (ha jól emlékszem Pardubicében).

 

Szóval - hogy ismételjem magam - ha ülőkocsi: akkor nappali vonat.

 

Az anyagi megfontolásoknál azt se vedd számításba, hogy az éjszakaival egy-két napi szállásköltséget spórolhatnál, mivel ez abszolút nem igaz. 13 óra éjszakai zötyögés és "pénztárca-testhezszorítás" után garantáltan úgy fogsz megerkezni Berlinbe, hogy egy percét sem fogod tudni élvezni az aznapi városnézésnek. Ezt tapasztalatból tudom, ugyanis én is mentem már úgy hálókocsival, hogy valami miatt nem tudtam aludni az éjjel, és alig vártam, hogy bejelentkezhessek a szállodába (pedig azért levetkőzve és fekvő helyzetben ébren is kényelmesebb volt).

Előzmény: Pet2 (13168)
Pet2 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 13168

Kösz az infót!

 

Az ár az meghatározó, a csak egyedüli fülkés megoldás az irreális , ki kellene fizetnem a hálókocsi jegyen túl az összes szabadon maradt helyet úgy tudom.

Ülőhelyesnél mennyire biztonságos az utazás?

Nappali vonattal vagy éjszakaival érdemes mennem ha nem a hálókocsis megoldást választom?

12 órás az út, el el bóbiskol az ember azalatt, ha éjszakai a vonat akkor meg pláne.

FIP jegyem van.

 

 

 

Előzmény: SzaboCsabaBence (13167)
SzaboCsabaBence Creative Commons License 2013.02.25 0 0 13167

Szia!

 

Az elsődleges kérdés, hogy mennyire határozzák meg a piszkos anyagiak a választásodat. Nem arra gondolok, hogy tökmindegy, hogy valami 50 vagy 500 EUR, de ha 20-30 EUR ide vagy oda nem érdekes, akkor azért sok választási lehetőséged van.

 

A hálókocsi - ha egyedül utazol - szerintem nem a legjobb választás, és még kevésbbé az a fekvőhelyes. Persze, ez attól függ, hogy személy szerint Neked mennyire jelent gondot, ha egy pár négyzetméteres "lyukban" vadidegenekkel vagy összezárva éjszaka (főleg úgy, hogy az utastársak egy része várhatóan nem is Budapesten, hanem Pozsonyban fog beszállni, amikor már "elhelyezkedtél"). Ha ez nem gond, akkor teljesen biztonságos az utazás, főleg hálókocsiban. Az egyágyas hálófülkét még akkor is pénzkidobás kifizetni, ha milliárdos vagy, az egyszerűen "rablás" (129 EUR a legolcsóbb ár).

 

Néhány tipp, ha mégis hálókocsival mennél, hogy egyedül utazóként is hogyan van kb. 99 % esélyed arra, hogy egyedül tudj utazni egy hálófülkében:

- nem csütörtök vagy péntek este utazol továbbá

- kétágyas és nem háromágyas fülkében kéred az elhelyezést (ez csak +10 EUR) valamint

- alsó ágyat kérsz.

 

A hétvégi napokon ugyanis nagyon zsúfolt lehet a vonat, akkor kb. esélytelen, hogy egyedül legyél egy fülkében. A kétszemélyes elhelyezés azért fontos, mert ha háromágyasba kérsz, akkor simán betesznek melléd egy másik egydül utazót vagy akár egy férfi-férfi vagy nő-nő párt (a hálókocsi nem koedukált, csak akkor utazhat egy fülkében férfi és nő is, ha az egész fülkét együtt foglalják, mert pl. egy párról van szó).

 

Viszont egyedül utazó utas egyrészt kevés van (egy pár pedig már nem fér be melléd, ha kétágyasba kéred a helyet), valamint az esetleges további egyedül utazó(k) jó eséllyel simán a háromágyasba kéri(k) a jegyüket (tehát szintén nem kerülhetnek melléd). Az alsó ágy kérése pedig azért fontos, mert aki célzott helyet akar, általában alsó ágyat kér, tehát ez szintén csökkenti az esélyét, hogy más legyen melletted (magyarul a felső ágyat nehezebben tudják kiadni, mint az alsót, így nagyobb az esély, hogy a felső szabadon marad).

 

A fekvőhelyes kocsit szerintem felejtsd el, de persze nyilván van, akinek erről más a véleménye (és az anyagiaktól is függ, de pl. a négyágyas fekvő 49 EUR-től indul, a 3 ágyas háló meg csak 59 EUR).

 

Ami a nappali vonatot illeti (ha nem számít minden egyes eurócent): csak és kizárólag első osztály. Nyilván eleve kényelmesebb, mint a másodosztály, másrészt a két nappali vonat másodosztályának telítettsége Berlin és Drezda között is elég nagy, a cseh és szlovák szakaszon (Pozsonyig) pedig sokszor 100 százalék körül van másodosztályon. Ezzel szemben első osztályon általában mindig sikerült úgy utaznom, hogy a fülkében senki nem volt rajtam kívül Berlin és Budapest között, vagy max. 1 ember egy rövidebb szakaszon.

 

Az első osztályú jegy a MÁV-Startnál, neten foglalva 65 EUR, és a háromnapos kötelező jegyelővétel figyelembevételével általában még az utolsó pillanatban is van ezen az áron jegy. A másodosztály egyébként 39 EUR, és kicsivel kevesebb esély van rá, hogy ezen az áron még pár nappal indulás előtt is van hely. A nappali vonatút első osztályon egy jó vastag könyvvel és/vagy laptoppal nemhogy kibírható, hanem élvezhető is.

Előzmény: Pet2 (13166)
Pet2 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 13166

Sziasztok!

 

Berlinbe szeretnék ki menni vonattal.

Egyedül megyek, így megfordult a fejembe hogy a háló vagy fekvő helyes kocsis megoldás jó ötlet e.

Mennyire jellemző  az hogy több egyéni utast osztanak be egy fülkébe?

Van e abba valami hogy az egyéni utazás nem biztonságos, még akkor se ha ülőhelyes kocsiba utazik az ember.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

csabyke Creative Commons License 2013.02.24 0 0 13165

En DB jegypenztarban IC-re ICE-re es RJ-re is kapok mindig asztalos helyet... 

Előzmény: gabor144 (13159)
doncike Creative Commons License 2013.02.21 0 0 13164

Ha a vasút nem monopólium lenne, hanem verseny, akkor megkérdeznék az utast, hogy mit szeretne (piackutatás), mivel volt elégedett és mivel nem.

 

Jelenleg annyit értenek az egészből, hogy legyen óccó, mert a népek biztos azt szereik.

(Nota bene: tényleg az, de hát veszteséges is a MÁV vastagon.)

A fapados repülő versenyez a fapados vonattal meg a fapados busszal, hogy melyikük tudja a minél alacsonyabb szintű szolgáltatást még olcsóbban adni.

 

Fel sem merül a MÁV-nál, hogy aki vonattal megy egy ekkora távolságra (2-10 órás menetidő), az nem csak azért menne vonattal (az autó vagy a repülő helyett), mert pár ezressel olcsóbb, hanem mert a vonat az egyetlen, ahol mindenféle basztatás nélkül az elején leül az ember, aztán azt csinál amit akar. Például egy szál notebookkal dolgozik.

 

És ha ennek megteremtik a normális feltételeit (konnektor, asztalka, horribile dictu: wifi), akkor azért többet is hajlandó fizetni nagyon sok ember (és itt most nem top managerekről beszélünk), mert nem csak a szállítást kapja ezért a pénzért, hanem időt is vett magának.

(A buszban nem fér el, az autóban vezet, a repülőút meg macerás, állandóan megszakítja valami: ki kell menni a reptérre, becsekkolni, biztonsági viszgálat, gate-checkin, felszállás, leszállás ...)

 

Ha néhány ember megfelelő vezetői posztokon annak alapján kapná a fizetését, hogy felmérik-e az utasok igényeit és teljesítik-e azokat, minden sokkal jobban működne a vasútnál is.

Előzmény: canis maior (13161)
doncike Creative Commons License 2013.02.21 0 0 13163

Köszönöm a tippet, de az nagyon korán van.

 

Közben voltam jegypénztárban, mert Elvirával nem lehetett zöldágra vergődni, csak fülkés kocsiba volt hajlandó jegyet felajánlani.

A jegypénztáros sem tudott a kért helyekre jegyet adni, de ott legalább maga a kocsi valahogy stimmel, aztán ha szabad lesz átülhetek, egyébként meg majd az ölemben lesz a gép.

Előzmény: vjano (13160)
doncike Creative Commons License 2013.02.21 0 0 13162

NSZK-ban a sima személyvonaton (RE) gyakran utaztam így, az már ott 10-15 éve is természetes volt.

Előzmény: gabor144 (13159)
canis maior Creative Commons License 2013.02.21 0 0 13161

Iszonyatos problémák. :)

Előzmény: gabor144 (13159)
vjano Creative Commons License 2013.02.21 0 0 13160
Ha jo a Jesenius (Bp.kb 5:25) ott az első kocsi bicoszallito DB és van asztalka azthiszem mindenhol., en most telefonrol nem tudok tovabb nyomozni,de nezz ra erdemes:)
Előzmény: doncike (13158)
gabor144 Creative Commons License 2013.02.21 0 0 13159

Bizony, röhej. Engem nagyon meglepett, hogy egy új, vagy felújított CD kocsiban nincs. Szerintem a termes, soros üléselrendezésnél még elővárosi forgalomban is már régesrég alapfelszeretségnek kellene lennie a háttámláról lehajtható asztalnak. Mint ahogy a repülőn. Utazási kényelmet növelő hatása nagy, többletköltsége kicsi. Meg annak is rég triviálisnak kellene lennie, hogy minden távolsági vonatban legyen fülkés, termes páholyos és termes buszs rész is. Mindenki találjon izlésének megfelelőt.

 

Egyébként belföldi IC-ben már többször tapasztaltam, hogy kérésre pénztáros tud asztalos helyet adni, mert ott van neki a kocsialaprajz. Persze nem minden pénztáros hajlandó erre. Nemzetköziben viszont tényleg inkább lutri még a dolog, mert nincs minden külföldi kocsi alaprajza ott neki.

 

Előzmény: doncike (13158)
doncike Creative Commons License 2013.02.21 0 0 13158

Köszi, közben én is észrevettem, hogy fordítva írtam.

 

A képeken én úgy láttam, hogy nincs lehajtható asztal ezeknél a kocsiknál.

 

Mondjuk szerintem vicc, hogy egy nemzetközi vonaton nem magától értetődő, hogy legyenek ilyen lehetőségek, meg hogy így kelljen nyomozni, hogy azok melyik kocsiban és hol vannak és hogy akinek ez kell, az tudjon ilyen helyet foglalni, akár némi felárért is.

Előzmény: gabor144 (13156)
DVB Creative Commons License 2013.02.21 0 0 13157

Ott nincsen asztalka - csak a szék műanyag háta. A fülkésekben, ha Bee lehet, hogy van konnektor, de ott ugye nem túl széles az asztal. A Slovanban viszont Bmz-k vannak most, amiben csak a pici hagyományos asztalka van. Szóval még a termes Bpee a legjobb választás. Vagy elsőosztályon ugyanígy asztalos részt keresni.

Előzmény: gabor144 (13156)
gabor144 Creative Commons License 2013.02.20 0 0 13156

Vigyázz, kevered! 9.25-kor megy az EC170 Hungária, 11.25-kor az EC 276 Slovan!

 

Egyébként biztos asztalos négyes kell? Ha a termesben a "buszos" elrendezésű üléseknél van az előtted lévő ülés támlájáról lehajtható asztalka (nem tudom, hogy a Slovanban van-e, de inkább arra tippelek, hogy igen), az is jó lehet, nem? Legalábbis nem kell osztozkodni az asztalon a szemben ülővel. A konnektort viszont nem tudom.



Előzmény: doncike (13151)
doncike Creative Commons License 2013.02.20 0 0 13155

Oké, akkor próbálgatom Elvira néninél, köszi.

Előzmény: DVB (13154)
DVB Creative Commons License 2013.02.20 0 0 13154

Lehet. Regisztrálni kell elvira néninél és akkor a Spar jegyeket lehet pakolni a kosárba, ami mutatja a lefoglalt helyeket. 19 Eurosból maximum 6-ot lehet (de az is lehet csak 4-et enged egyszerre) de általában az asztalhoz adja. Persze a kocsiszámot is nézni kell. Ha nem sikerül akkor talán a pénztáros tud konkrét helyre adni, de ha nem csúcsidőben (péntek-vasárnap, egyéb ünnep) van az utazás bőven helyjegy nélkül is oda lehet férni.

Előzmény: doncike (13153)
doncike Creative Commons License 2013.02.20 0 0 13153

Köszönöm az átfogó tájékoztatást ;-)

 

És akkor ezzel a listával el kell menni a jegypénztárhoz, ugye?

Tehát interneten nem lehet ...

Előzmény: DVB (13152)
DVB Creative Commons License 2013.02.20 0 0 13152

A Slovan jobb választás, kényelmesebb és a resti is olcsóbb mint a Hungárián.

 

A legelső termes vagonban ilyen asztalok vannak:

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bpee237.php

 

Mellette konnektor is biztosan. A Mávos Spar jegyeket is ebbe szokták eladni emlékezetem szerint. Elvileg 21,22, 25, 26, 41,42, 45,46, 61,62,65,66, 91,92, 95,96 asztal mellett van.

Előzmény: doncike (13151)
doncike Creative Commons License 2013.02.20 0 0 13151

Bp --> Prága: 09:25 (276 Slovan EC) vagy 11:25 (170 Hungária EC)

Prága --> Bp: 09:39 (277 Slovan EC)

 

Bár ha jól láttam azon a bizonyos zelpage.cz oldalon, akkor a Hungária meg MÁV-os kocsikkal, és az egyetlen termes kocsiban nincsenek asztalok rajzolva.

 

A konnektor mitől függ? Az sincs a MÁV-os kocsiban?

 

És persze köszi a segítséget ...

Előzmény: DVB (13150)
DVB Creative Commons License 2013.02.19 0 0 13150

Alapvetően ablakot vagy folyosót ad ki a gépecske úgy hiszem. Ha tudod hogy nagyjából melyik vonattal utaznál, akkor a zelpage, vonatösszeállítás alapján ki lehet találni, hol van asztal. Nem mindegy, hogy cseh (német 1db) vagy Máv-os vagon (konnektor van vagy nincs). Kicsit bővebb információval könnyebb lenne segíteni.

Előzmény: doncike (13149)
doncike Creative Commons License 2013.02.19 0 0 13149

Maximális tiszteletem!

 

Azt szeretném megtudni, hogy lehet-e egy adott EC-re olyan helyre jegyet venni, ahol asztal is van?

 

Prágába jönnék-mennék, dolgoznom kellene az úton (notebook), de az Elvirán nem látom, hogy egy adott vonaton van-e egyáltalán termes kocsi és helykiválasztási lehetőséget sem látok (mint pl. egy online mozijegy vásárlásnál).

 

Ha személyesen ballagok el egy nemzetközi jegypéntárba, ott tudnak kifejezetten ilyen helyre jegyet adni?

Vagy van valami jobb tippetek?

 

Előre is hálás köszönet a felvilágosításért.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!