Az ülésfűtésnek van egy komfortelektronikája ami vezérli, anélkül nem lesz jó! De vannak kárpit alá beépíthető szettek amiknek csak tápot kell adni és egy 3 állású kapcsolóval (alacsony, kikapcsolva és magas teljesítmény) lehet szabályozni. Ezek strapabíró karbonhálós fűtőbetétek, simán bírják a beletérdelést is. Nekem is ilyenek voltak beépítve az autómba és nagyon jók voltak.
Birtkomba került egy 2002-es 1,9 tdi 90 le. Sajnos nincs benne ülésfűtés.Találtam a neten 2-es octavia üléseket. Be tudom rakni a régiek helyére? Az ülésfűtésnek hogy van megoldva a hőmérséklet szabályozása?
Nem az érték a gáz, az egyébként is egy viszonyszám, tehát az értéke szinte semmit nem mutat, illetve ugyan az a csillapító egy másik padon lehet, hogy akár több tíz %-kal eltérő eredményt fog mutatni. A gáz a két oldal közötti eltérés mértéke, ennek nem egészséges 10-15%-nál nagyobbnak lennie. (nem összetévesztendő az első és hátsó értékek különbségével, mert annak megint nem sok köze van a valósághoz, hiszen alapvetően más az első és a hátsó rugózás, mint ahogyan a rugózott és a rugózatlan tömegek is.)
Van már eltérés, de nem túl vészes, ha nem folyik, vagy egyéb menetstabilitási jel nem indokolná a cserét akkor még csak ezért nem kell. Ha a következő vizsgán még nagyobb lesz az eltérés, esetleg bizonytalannak érzed az elejét, akkor csere, ha el kezd folyni akkor természetesen azonnali csere!
(érdekes, hogy a hármas lengéscsillapítóinál némi szivárgást engedélyeznek és elég hamar jelentkezni is szokott... így múlik el a világ dicsősége!)
Volt nagyszervíz a O2 Scounál. Az első lengéscsillapítók 57:65 a hátsók 74:75 adtak a fékpadon. Az esőket cserélni kell?
Következő szervíz 36oe km-ben. Cseréltek: olajat a Haldexbe, hátsó diffibe, hátsó féktárcsa és betét, első fékbetét, motorolaj és minden szűrő, a hátsó hídnál két perselyt (a nyomtávrúdnál).
Ez a teszt az Alföldön volt. A márkák közötti minőségi különbségeket a LED tekintetében nem ismerem, de ebben biztos, hogy működött a dolog. Biztos van olyan is, amelyik béna, ahogy (M)Ákos is írta.
Hát, én mostanság elég sokat járkáltam sötétben, és általános tapasztalatom az, hogy ezek a csoda új LED-es okosságok valami bazi módon tudnak vakítani. Nem tudom, hogy milyen márkájú autók és milyen intelligenciájú lámpákkal jönnek szembe, de a szembe jövőről messziről látszik, ha LED-es, és míg korábban rávillogtam azokra, akik nagyon vakítottak, ezekre már én sem villantok soha, mert beletörődtem, hogy kb. mind ilyen, tehát ez az üzemszerű állapotuk. (megszoksz vagy megszöksz...)
Nem a nyílt, alföld közepén lévő egyenes országútról van szó, hanem a dimbes-dombos kanyargósról. Az automatikus szintezés is biztos remekül működik a laborban...
Nagy kár érte. Én C Merciben próbáltam, valami überbrutál messzire lehet vele ellátni, mert ahogy kiértünk a városból, az automata azonnal feltolta a refit, a szembejövőket meg érzékelte valahogy, és kitakarta a fénycsóvát a megfelelő helyeken. Ez a felhasználónak úgy jelentkezik, hogy végig refi fénnyel lehet haladni, szemből pedig SENKI nem villog le.
Az Audiban is biztos ez van, kár, hogy a Skoda ezt sem kaphatja meg.
Sajna nem led mátrix lámpa lesz, ami már az Astrában is elérhető.
A kockafejű VAG vezérek miatt az egyelőre az Audi kiváltsága, ha jól tudom.
De, mivel AFS-t említ a felbukkant árlista, valószínűleg nem az a buta változat lesz, mint a Leonban (az nem mozog oldalra, a fényerőről meg ne is beszéljünk).
Ezek szerint félreérthetően fogalmaztam. Nem folyamatosan villogtatok, hanem ha valami gyanúsat sejtek, akkor felvillantom a reflektort, természetesen nem amikor már közel van a szemben jövő. Erre nagyon ritkán szokták azt hinni, hogy jelzés, és nem is vakít, viszont annyit még pont látok, amennyit kell. Egyébként mikor jönnek szemben mindig bőven visszaveszem a tempót, mert ilyenkor egy darabig vakon megy az ember akár milyen hiper-szuper lámpája van. A szembejövő közvetlenül szembe világító lámpájának az intenzitása mellett eltörpül a visszaverődő fény. Gyakorlatilag a villantással azt a távolságot mérem fel, amit vakon teszek meg, míg a szembejövő elhalad.
Ettől még símán tudok beszélgetni telefonon a kihangosítóval vagy figyelni egy rádióadást
Én spontán, gyors felülbírálásra gondolok. Pl. jön szembe egy autó, már levennéd a refit, de van egy sejtésed, hogy egy részeg kivilágítatlan bringás kóvályog előtted, amit a következő fél másodpercben meglátnál. Ha ilyenkor automatikusan leveszi, akkor vissza tudod egyből nyomni? Én necces helyeken mindig egy ujjal a refi kapcsolón megyek, és rendszeresen fel-fel villantom, hogy lássam, mi van, még akkor is, ha valaki jön szembe. Ilyet az automata biztos nem csinál.
Rövid válasz: igen, rögtön vissza lehet kapcsolni.
Pont úgy, mint asszisztens nélkül.
Viszont, ezt a villogtatást nem értem.
Jönnek szemből, Te pedig a saját érdekedben villogtatod a refit?
Miért nem lassítasz inkább, ha valami gyanús?
Mit gondol a szembejövő ilyenkor?
Szerintem, amit csinálsz, az jelzésnek számít, azaz: valami nem oké a világításoddal, haver.
Most vezetsz vagy figyeled (az agyaddal) azt a gombot, hogy mikor kell felülbíráld?
Késő ősztől, kora tavaszig- kizárólag sötétbe vezetek közúton.
Olyan rutinom van az éjjeli vezetésbe, hogy majdnem azt a tempót tudom tartani, mint nappal: pontosan tudom, hogy az út tengelyéhez képest hol vagyok (pedig nem látszik a festés és az útszegély oszlopokat ellopták), milyen távol van egy szembejövő jármű, kb. mekkora sebességgel közeledik és milyen helyzetben van az út tengelyéhez képest, pontosan emlékszem, hogy most milyen útakadály következik (kanyar, híd, parkoló, a fék miatt beláthatatlan útszakasz) és ösztönösen felkészülök rá. Ehhez előre kell gondolkozni pár száz métert. Egy film fut az agyamba az útról folyamatosan. Ettől még símán tudok beszélgetni telefonon a kihangosítóval vagy figyelni egy rádióadást, illetve hallgatni a monoton ritmusú zenét (kizárólag négy ütemű vocal haus vagy német lírikus kamarazene).
Ha picit köd van (vagy bármi más zavaró a környezetemben- meggyujtják az olvasólámpát vagy egy faszfej túl közel halad a hátam mögött) és az agyam eltéved és hirtelen nem tudom, hogy most pont mi a következő akadály, azonnal visszaveszem a tempót, de aztán felére.
De nem tudnék figyelni még valamire, biztos baleset lenne a vége.
Világít a töltés lámpa. Mindenképp a generátornál kell keresni a bibit? Álló motorral 12.3V-ot, járó motornál 11.8V-ot mértem az akksin. A generátornak nincs rendellenes hangja, a hosszbordás szíj is feszes.
Én nem tudom, a Skoda milyet fog kapni a VAG-on belül, de remélhetőleg ez is tudni fogja azt, hogy ha jönnek szemből, akkor sem veszi le a refit a jobb oldalon, csak a balon takar ki annyit, hogy a szembejövőt ne vakítsa, te viszont ugyanúgy látod tovább a biciklist.
A K Astra LED-je is ilyen tudomásom szerint, akkor a Skodának is beleférhet.