Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2006.06.23 0 0 1568

Annyit pontosítanék, hogy az lmcs+szike a keletiM0-t az M31 elágig és az M31-t támogatják.

"Csak" az árpiföld-csömör közt elhaladó szakaszt ellenzik. (megaz északi és nyugati szakaszt, meg egy rahedli egyéb dolgot... :-(

 

(ettől függetlenül a vonóhorgos dolgot támogatom... :)

 

Einsteinnek igaza volt a relativitáselmélettel:

Nem tudom, hogy te merre laksz (és felétek milyen utak vannak), de a felénk lévő utakhoz képest (Bp-től 25km-re) az általad említett útvonal szinte sztrádának látszik. pedig nem valami istenháta mögötti hegyi zsákfaluban lakunk, menetrendszerinti buszok is járnak erre. szóval minden relatív.

(Persze az is igaz, hogy nemzetközi tranzitútnak azért elég röhejes...)

Előzmény: cyber.greg (1567)
cyber.greg Creative Commons License 2006.06.23 0 0 1567

A minap az M5-ről kellett az M3-ra kanyarodnom, mert így hozta az élet.

 

Az M0 kelet helyetti jelenlegi megoldást használtam, tehát az Üllő - Gyömrő - Maglód - Pécel - Isaszeg - Gödöllő útvonalat.

 

És akkor fogalmazódott meg bennem a vágy, hogy a SZIKE, a LMCs, meg az összes tiltakozó szervezet tagjait a vonóhorogra kössem és végigvonszoljam az aszfalton, mert ez az útvonal maga a kínszenvedés, pedig én csak egyszer vettem igénybe.

Aki viszont rendszeresen arra jár, neadjisten ott lakik, hát őket nem irigylem.

Törölt nick Creative Commons License 2006.06.23 0 0 1566

Erről mi a véleményetek:?

 

http://www.lelegzet.hu/archivum/1999/05/0427.hpp

a Budapestet nem érintő országos és nemzetközi forgalom számára az M0, azaz a főváros határában vezető út is budapesti kényszerpálya: e forgalom ugyanis kénytelen a fővárosba tartó járművekkel együtt használni a legterheltebb budapesti bevezető szakaszokat az M0-sig, majd az M0-sról letérve ismét egy hasonló szakaszon elhagyni a főváros térségét. Országos összefüggésben tehát azt kell mondani, hogy az M0 lehetővé teszi ugyan a főváros utcáinak elkerülését, de a tranzitforgalmat továbbra is a fővárosi agglomerációra húzza és azon átpréseli, így nem tekinthető a tranzitforgalom szempontjából korszerű, távlatilag is kielégítő megoldást jelentő kapcsolatnak.

 

Jelenleg az M0 déliszektor tényleg túlterhelt (kb. 60eJ/nap), ráadásul a keleti szektor és M31 átadásával tovább terhelődik. A túlterheltség oka azonban elsősorban az, hogy még csak félig készült el. Ha megépül a 2.félpálya, akkor a 2x3 sávos kiépítés már kényelmesen elvisz akár napi 100e járművet is.

 

És ha a terhelés meghaladja majd ezt az értéket, szerintem majd akkor lehet indokolt (a sávok számának további növelése helyett) egy nagyobb ívű elkerülő útvonal kiépítése a Győr-Veszprém-Dújv-Kecskemét vonalban.

(A  Veszprém-Dújv-Kecskemét vonal adott: ez a leendő M8 része, a Győr-Veszprém szakaszon nem tudok gyorsforgalmi tervekről...)

 

Törölt nick Creative Commons License 2006.06.23 0 0 1565

Olcsóbban épül tovább az M7-es http://www.nol.hu/cikk/408427/

A győztessel egy hónapon belül megköthetik a szerződést, és az építkezés ősszel kezdődhet.

Ezzel nem sokat tökölnek... Az M31-ről és déli M0 bővítésről viszont még semmi hír...

Törölt nick Creative Commons License 2006.06.19 0 0 1564

Kicsit elvittem a topicot financiális irányba, dehamár így előjött a téma:

- nem tudja valaki, hogy az usa-ban hogyan csinálják?

 

Mert ott az üa. ár kb. 80-100Ft/littyó körül van (elenyésző az adótartalom) és az úthálózatuk egy picit fejletteb, mint a miénk. Az InterState hálózat 90.000 km körül van és ingyenes. (persze vannak fizetős utak is, de nem ez a jellemző)

Törölt nick Creative Commons License 2006.06.19 0 0 1563

Dehogy konkrét adatok is szerepeljenek:

Az elmúlt négy év és napjaink "sosemlátottelképesztő" ütemű ap. építése során kb. 1000Mrd körül épültek ap-ák. (sokak szerint emiatt adósodott el az ország)

VALÓJÁBAN mindeközben 4 év alatt kb. 2000-2500 mrd adót vontak el az autósoktól mindenféle sarcok által.

Szóval érdemes átgondolni, hogy ki,mikor,miért,mennyit tesz - vagy vesz el - a közösbe/ből....

 

Előzmény: RadiX (1561)
Törölt nick Creative Commons License 2006.06.19 0 0 1562

A nafta jövedékiadóbevételt ne tekintsük közös kasszának, legyen ez mondjuk "útalap".

(Persze úgy is tekinthetjük, hogy ez egy 3,6 milliós közösség közöse.)

A használatarányosságot meg a megtett út arányosan elpöfögött nafta biztosítja.

 

(persze a nagyobb fogyasztású autó többet tesz az "útalapba", de jellemzően az ilyen autó nehezebb is, így jobban igénybe veszi/rongálja az utat.

 

És íme a probléma máris megoldódott: a rendszer használatarányos és nem a nagyközösből megy a lóvé, mindenki elégedett lehet...

Előzmény: RadiX (1561)
RadiX Creative Commons License 2006.06.19 0 0 1561
Mindenkeppen fizet erte valaki, a kerdes csak az, hogy az allami kozos kasszabol menjen az egesz, vagy egy reszet a hasznalok (a hasznalat aranyaban lehetoleg) kulon fizessek meg.
Előzmény: Törölt nick (1559)
Törölt nick Creative Commons License 2006.06.19 0 0 1560
kösz. már keresgéltem náluk, de ezt nem találtam meg...
Előzmény: Taip (1555)
Törölt nick Creative Commons License 2006.06.19 0 0 1559

A biztonságért meg hagynekelljen má' külön fizetni...

 

Azért kicsit érdekes lenne, ha a rendőr csak azt védené meg, aki azt külön megfizeti, a többi meg védje meg magát ahogy tudja, vagy pusztuljon :-((((

Előzmény: RadiX (1556)
mzdude Creative Commons License 2006.06.19 0 0 1558
A biztonság oké. A tervezhető kérdéses, mert ha baleset van, és nem értesülsz róla, akkor nincs merre letérni, kerülni. A gyorsaság oké. A fogyasztás viszont az itthoni autópark nagy részét kitevő kis- és középkategóriájú autóknál kb. 110-120 felett meredeken emelkedni kezd, és az országúti tempó 4-5 (dízel) vagy 6-7 (benzin) literéről 7-8, illetve 10-13 liter környékére ugrik.

Sokan azt mondják az egyenlegre, hogy megéri. Sokan meg a 70-es utat választják, tessék egyszer végigmenni (araszolni) rajta vasárnap estefelé...
Előzmény: RadiX (1556)
Törölt nick Creative Commons License 2006.06.19 0 0 1557

Persze. fajlagosan. km-re számolva.

Deha tovább fajlagosítjuk az ÁNF-el, akkor már lehet, hogy az ap. az olcsóbb:

 

ap:             2Mrd/km  /  40.000 J/nap = 50.000

mellékút:   100M/km  /     1000 J/nap = 100.000 (vagyis fajlagosan 2x drágább)

 

A karbantartási költségeket nem ismerem, de itt is lehetnek a fentihez hasonló arányok. (Feltételezve, hogy a mellékutakat is renszeresen, korrektül karbantartják)

Jelen körülmények között az ap. karbantartása biztos, hogy sokkal drágább, hiszen ott nem lehet szarakodni,  nem lehet kátyús, nyomvályús, azt meg kell csinálni.

 

A mellékutakat pedig a szőnyegbombázott szántás szintjére le lehet rohasztani.

Előzmény: RadiX (1556)
RadiX Creative Commons License 2006.06.19 0 0 1556
De fajlagosan tobbe kerul az autopalya epitese/karbantartasa mint a sima foute, nem? Es persze magasabb szolgaltatast nyujt: biztonsagosabban, tervezhetobben, gyorsabban ered el e celodat, raadasul az egyenletesebb sebesseg miatt valoszinuleg kevesebbet is fogyaszt a jarmuved, (ergo kevesebb sarcot is fizetsz).
Előzmény: Törölt nick (1554)
Taip Creative Commons License 2006.06.19 0 0 1555
Friss forgalmi adat ha van, akkor az az adott közút kezelőjénél van, nem hinném, hogy rögtön interneten elérhető lenne, főleg nem feldolgozott formában. Ami fel van dolgozva, az többnyire nem friss.

2005-ös (és régebbi) forgalmi adatokat táblázatos formában a Magyar Közút Kht. honlapján találhatsz. 2006-os majd pont egy év múlva lesz aktuális. :)
http://web.kozut.hu/index.php?id=135
Előzmény: Törölt nick (1550)
Törölt nick Creative Commons License 2006.06.19 0 0 1554

És nehogy valaki azt mondja, hogy akkor az is fizet, aki nem autópályán megy, mert a nemap.-t is meg kell építeni/karban kell(ENE) tartani, tehát az sem ingyé van!

Előzmény: Törölt nick (1553)
Törölt nick Creative Commons License 2006.06.19 0 0 1553

OK. igazad van. A 1551-et az objektív énem írta.

 

Szubjektíve azt mondom: baszódjon meg, aki az útdíjat kitalálta/bevezette, fizetünk elég adót a naftába', az elegendő fedezetet ad az építésre is, mega karbatartásra is.

Előzmény: mzdude (1552)
mzdude Creative Commons License 2006.06.19 0 0 1552
Ez az egyik fajta nézőpont. A másik az, hogy:
- ha nem mész végig, akkor több
- ha végig vagy tovább mész, akkor nem biztos, hogy megéri időben, legalábbis összevetve azzal, hogy rossz esetben mennyit buksz el a fővárosi kivezető szakaszon és azokon a részeken, ahol még csak a régi 6-os van
Előzmény: Törölt nick (1551)
Törölt nick Creative Commons License 2006.06.19 0 0 1551

egy retúr menet 4napos matricával 12,5Ft/km útdíjat jelent, ami kb. megegyezik a horvát, olasz km-díjjal.

A rendszeres használóknak ennél jóval alacsonyabb km-díj jön ki.

Előzmény: mzdude (1549)
Törölt nick Creative Commons License 2006.06.19 0 0 1550

A múltkor a Fricy már belinkelt egy rajzot: http://friedlf.freeweb.hu/m6_01.html

(a piros csak ideiglenes végcsomóponti körforgalom, hasonló mint az M7 szárszó felöli végén)

 

A forgalmi statisztikára kiváncsi lennék... persze biztos kell egy kis idő, míg megszokják a népek az új utat...

 

Juteszembe: nem tudjátok hol lehet (naprakész!!) forgalmi statisztikákra, grafikonokra lelni?

a kti.hu-n sokminden van, bár némelyik már 3-4 éves...

 

konkrétan ilyesmire gondolok, naprakész adatokkal, icipicit nagyobb felbontásban:

http://www.kti.hu/downloads/trendek/4_6_HU.jpg

Előzmény: mestska (1546)
mzdude Creative Commons License 2006.06.19 0 0 1549
Persze, mert ki az az őrült, aki 60 kilométerért fizet? Egyébként az M7-es újabb szakaszai is szinte kihaltak, szerintem kell egy kis idő, míg az autósok rászoknak.
Előzmény: mestska (1546)
mestska Creative Commons License 2006.06.19 0 0 1548

Es allitolag Torokszentmiklos-Szaparfalu kozott is beindult a negysavositas.

 

Szerintem oda már nem annyira szükséges (Törökszentmiklósnál van egy forgalmi ugrás), de gondolom ezzel el is felejthetjük majd a párhuzamos pályát....

Előzmény: RadiX (1545)
mestska Creative Commons License 2006.06.19 0 0 1547

Köszönte szépen és 1 napon belül kijavította. (még a Thanks to:-ban is megemlített

 

egyszer írtam neki egy szép hosszú levelet, amiben a teljes magyar gyorsforgalmi hálózatra vonatkozó összes észrevételt megírtam. De én mégse vagyok benne a thanks to: ban :)))

Előzmény: Törölt nick (1543)
mestska Creative Commons License 2006.06.19 0 0 1546
Valamelyik nap Szekszárda igyekezvén az M6-on mentünk. Fel- és letalálni Érdnél igencsak nehézkes, nem tudom ki volt az a szuper, aki odatervezte azt a millió körforgalmat. Az úton egyébként semmi forgalom nincs, látótávolságban néha láttunk egy-egy autót...
Előzmény: Fricy (1542)
RadiX Creative Commons License 2006.06.19 0 0 1545
A 4-esen a cegledi korforgalomnal belekezdtek az aszfaltozasba, elvileg november vegeig kell majd elkeszulnie az abonyi elkerulo kezdeteig. Es allitolag Torokszentmiklos-Szaparfalu kozott is beindult a negysavositas.
Törölt nick Creative Commons License 2006.06.19 0 0 1544

Tegnap Újpesten jártam és megnéztem a  régi 2es úton az M0 híd munkálatait:

mintha kicsit(nagyon) lazára vennék a figurát:

már 5 hónapja megkapták a munkaterületet, de még csak a fákat vágták ki, tereprendezésnek, cölöpözésnek nyoma sincs.

Ráadásul már arról beszélnek, hogy a 2007.11 határidő 2008. tavaszra tolódik.

 

Vagy lehet, hogy arról van szó, hogy a hídépítő túlvállalta magát és nincs elegendő kapacitása 3 ilyen jumbo projekt egyidejű kivitelezésére???

 

 

Az M0 M3-3 közötti szakasza (egut-debmut) detto. Van már némi földmunkának nyoma, de nagyon kevéske, amit eddig csináltak....

Törölt nick Creative Commons License 2006.06.19 0 0 1543

Fent van az már régóta...

 

Amúgy elég alapos a site: nem csak az U/C, hanem a planned státusúak is már szépen be vannak táblázva.

 

Jó megszállott lehet a pacák... (ha jól látom ez egy maszek site, csak kedvtelésből fejlesztgeti...)

 

A múltkor írtam neki, hogy az M0-n van egy nemlétező csp. (régi 4es út)

Köszönte szépen és 1 napon belül kijavította. (még a Thanks to:-ban is megemlített :-))

http://motorways-exitlists.com/europe/h/m0.htm

(bezzeg a nart nem nagyon csipkedi magát az aktualizálással...)

Előzmény: Fricy (1542)
Fricy Creative Commons License 2006.06.19 0 0 1542
Már fent van a Motorways - Exit Lists page-n az M6 is.
karel klott Creative Commons License 2006.06.18 0 0 1541
Vizslás-Salgótarján szakaszon (kb 5 km) már négysávos az út, középen szalagkorláttal és növénnyel és azt kell mondani, hogy a forgalom miatt ezekre a bővített szakaszokra szükség van. Persze az új szakaszra egyből kivágták a 70es táblát...Made in Hungary...
Előzmény: elemes (1528)
cyber.greg Creative Commons License 2006.06.18 0 0 1540

Igen, arra gondoltam, hányszor hány sáv. Közben megtaláltam a műholdon, végig van róla részletes kép.

Látszik, hogy megvan a hely a másik felének.

Elég égő, hogy a szlovák oldalon már teljes az autópálya, nálunk meg nyolc éve csak fél.

Előzmény: attus germanicus (1539)
attus germanicus Creative Commons License 2006.06.17 0 0 1539
Pontosan mire vagy kíváncsi? Nem tegnap jártam ott utoljára, de akkortájt egy fél autópálya volt.
Előzmény: cyber.greg (1538)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!