Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Adm Creative Commons License 2010.12.21 0 0 13640

A külföldi csodafogyasztáskhoz pedig érdemes hozzátenni, hogy sok egyenletes országút vagy autópálya, pláne ilyenkor még valamelyest kikormolodik a lerakodott dzsuva si a rendszerből, persze hogy jol fogyaszt az autó.

PeterStyle Creative Commons License 2010.12.21 0 0 13639

Szerintem Németben az üzemanyag minősége is jobb, mint itthon, azért is nem eszik belőle annyit mint a hazaiból.

Előzmény: svgyula (13631)
Pityuuuu Creative Commons License 2010.12.21 0 0 13638

Dehogy fogja. Meg sem mozdul a mérőkerék sem. Persze nem az eszeveszett csepegésre gondolok, hanem ami csak csepeg lassacskán. Órától függően olyan 2 és 10 l/h fölött már észreveszi, tehát mondjuk 2 csap csepegését már valószínűleg mérni fogja, de egyet még tuti nem, ha nem haladja meg ezeket az értékeket. Egyébként a MOM honlapján hozzáférhet bárki ezekhez az adatokhoz és beazonosíthatja az óráját. Nekünk sajna csepeg most egy csap és nem feltétlen költenék rá ha nem muszáj, így megnéztem és nem mozdul az óra. Majd jövőre kicserélem azért, hogy ne pocsékoljam a drága ivóvizet még ha ingyen is van.

Előzmény: vwopel (13636)
daVeFR Creative Commons License 2010.12.21 0 0 13637

"A nap végén" nekem mindegy, hogy miért kell pluszban fizetnem, de az tény, hogy kell. Többet nem foglalkozok vele. Egyrészt úgy sem tudok mit kezdeni vele, másrészt az összeg nem éri el az ingerküszöbömet.

A téli fűtés majd most már annál inkább. :/

Előzmény: vwopel (13636)
vwopel Creative Commons License 2010.12.21 0 0 13636

""

Mondjuk nem őszinte a mosolyom, mert (részben?) a lent mutatott vízóra jelenség miatt kell fizetni a társasházban plusz vízdíjat a sajátomon kívül. Azaz, hogy az egyéni mérők által mért fogyasztás összege kevesebb, mint a ház fő mérője által mért fogyasztás""

 

Azért kevesebb mert 1 páran lopják a vizet , (  és vannak méretlen csapok is sok helyen )

5 évig hiteles 1 óra , kár reklamálni

........ha kétségeid merülnek fel akkor vegyél tele 1 10 literes vödröt , előtte-utána olvasd le az órát.

Utána hagyd csepegni a csapot , azt is fogja mérni

 

Előzmény: daVeFR (13635)
daVeFR Creative Commons License 2010.12.21 0 0 13635

LÁJK! :) Egy józan hang a fórumok egymásra licitálós, illetve a nagybátyám főnökének unokaöccsének fiának a plébánosának a szomszédja, aki a háború előtt autószerelő volt mondta, hogy...világában. ;)

 

Mondjuk nem őszinte a mosolyom, mert (részben?) a lent mutatott vízóra jelenség miatt kell fizetni a társasházban plusz vízdíjat a sajátomon kívül. Azaz, hogy az egyéni mérők által mért fogyasztás összege kevesebb, mint a ház fő mérője által mért fogyasztás.

 

Előzmény: Pityuuuu (13634)
Pityuuuu Creative Commons License 2010.12.21 0 0 13634

Ezt mesélték neked vagy honnan tudod?

 

Csak mert a vízóránál pont nem így van. Ott van egy bizonyos indulási érzékenység, ha ez alatt tudod tartani a nyomást, akkor észre sem veszi, hogy te engeded a vizet. A mai órák már minden kis vízfolyást észrevesznek, de pl egy csap csepegését még nem. A régiekkel lehetett szórakozni, hogy nagyon véknyan engedted a vizet és az óra nem mozdult meg.  Ja és mégvalami az elején kis nyomásnál ebből következően nem pluszba, hanem minuszba fog csalni az óra, tehát kevesebbet fog mérni. +20 pedig az életben nem lesz, ez lehetetlen.

 

Példát is tudok mondani. Háztartásokban használatos MOM vízmérő óra mérési hiba diagramján.

 

 

Asszem jól látszik, hogy kis átfolyási mennyiségnél még minuszban van, majd hirtelen átcsap pluszba és aztán szépen kiegyenlítődik, tehát senki nem jár rosszul.

 

Az meg, hogy 1 tankkal elmegy 750 km-t autópályás szakaszokkal együtt és még a tartalék (ami mennyi lehet 3 liter?) megmarad én nem hiszek benne. Akkor kb 39 literrel elmentél 750 km-t ami 5.2-es fogyasztásnak fele meg, ami még a gyári adatok alatt is van és azért azt mindannyian tudjuk, hogy a gyári adatok sem teljesen igazak, illetve labor körülmények között talán. Tehát én nem hiszek benne. Tényleg nem vitatkozás képp, csak pusztán nem jön össze sehogysem szerintem.

Előzmény: svgyula (13631)
mazsolmaany Creative Commons License 2010.12.21 0 0 13633

Kitalálom,VFR-rel motorozól!Én is csak 03-tól rendelkezem autóra jogsival.Ahogy öregszem úgy kényelmesedem.

Előzmény: daVeFR (13628)
Epeter01 Creative Commons License 2010.12.21 0 0 13632

Ehhez annyit tennék hozzá, hogy bárhol külföldön tankolok, azzal többet tudok menni mint hazai teletankkal.

Szeptemberben Horvátországban egy tankkal 750km-t tudtam megtenni, de ha nem autópályázom, akkor még többet is, és még csak akkor ért bele a piros mezőbe a mutató. (tehát volt még tartalékom)

Amúgy a horvát benzinnel érezhetően jobban is megy a kocsi. Akárcsak ausztriában, vagy szlovákiában.

Előzmény: svgyula (13631)
svgyula Creative Commons License 2010.12.21 0 0 13631

Hali! Nos a kutak hitelesítéséről annyit hogy a mérő egység áramlástól függően csal!

Tehát ha jól értettem barátom fia úgy magyarázta el hogy bármennyit tankolsz kb 1,5l a kutnál marad!

A hitelesítés ugyanolyan mint a vízóráknál van egy átlag átfolyás és ott kell a pontossági tartományon belül lennie alatta kb +20% felette +5-8% tehát ha lassan csurgatod akkor kevesebb folyik és többet számol.

Ha megnézed még nem is folyik a benzin de a mutató már jelez!

Az az érdekes hogy amikor kinnt tankoltam németországban lényegesen több km tudtam vele elmenni mint itthon! vaj' miért?

Előzmény: PeterStyle (13612)
arthur877 Creative Commons License 2010.12.21 0 0 13630

A bal oldali küszöbben van az "A" oszlop tövében a hátsó hangszoró csatlakozója(kombinál bekábelezve teljen hátra-ig)

Egy erőteljes rántással kell a műanyag burkolatot leszedni...

Előzmény: Bo10 (13629)
Bo10 Creative Commons License 2010.12.20 0 0 13629

Sziasztok, én annyit szeretnék kérdezni hogy ha be akarok szerelni hátra a kalaptartóba oval hangszórókat, amugy 01-es 1.3 Feliciam van. Akkor a küszöbborítást hogy tudom felszedni, mert nem akarok semmien kis pöcköt letörni :S

Azonkívül meg nem találom hogy a biztosítéktáblán hova futnak be a fejegységből érkező kábelek, vagy h honnan futnak ki a hangszórókhoz. Sokat segítene, mert tudnám h honnan kellene kábelezni. Az tuti h az ISO-ból indulnak kábelek.

A segítséget köszi szépen.

daVeFR Creative Commons License 2010.12.20 0 0 13628

Közel 3 éve jött egy lehetőség, hogy a vidéki szellemi szabadfoglalkozású létemet fővárosi multi-boy verzióra cseréljem. Az az autó a spoilerekkel a bp-i utakon életképtelen lett volna, a feltűnő külsejével nem tudom mennyit húzott volna ki épen az utcán parkolva, és a rendszeres autópályázás pedig agy cseppfolyósító zajjal járt volna. Meg kijöttek elém a románok még otthon, már nem volt makulátlan, meg elegem volt a szar utángyártott alkatrészekből (pl. egy hét-hónap alatt kikotyogósodó lenygel féltengely). Akadt rá vevő, közben haveromtól eladóvá vált ez a Felicia. Hát, így.

Hiányzik néha, de szezonban a motorozás feledteti ezt. A Feliciára pedig akkor kellett egy kicsit költeni, de a mostani aksi-féltengely csukló-kipufogó dobok bulit leszámítva 2,5 éve csak benzint meg ablakmosót töltök bele (volt egy olajcsere közben, ofkósz), kulcsot elfordítom és megy. Halkan. Fűt. Nem érint a szmog riadó, stb.

 

Egyik kedvenc írom szavaival: "So it goes."

Előzmény: mazsolmaany (13626)
smenasl Creative Commons License 2010.12.20 0 0 13627

kellett neked ekkorát vagyonosodni :D (szánalmas ez az egész, és mit kapsz vissza ebből a rengeteg befizetésből? semmit, még jól szét is verik az utak a kocsid.)

Előzmény: daVeFR (13624)
mazsolmaany Creative Commons License 2010.12.20 0 0 13626

Szép volt az kocsi...Mért lett elrőfőlve?

Előzmény: daVeFR (13625)
daVeFR Creative Commons License 2010.12.20 0 0 13625

:) Köszi!

Nem, ezen minden széria. Nem is tervezem másképp. Ez közlekedésre így jó, ahogy van. A farosnál sajnos nagyon elgurult a gyógyszer és végül ilyen lett. Nem kevés pénzből, mondanom sem kell. De be kellett látnom, és meg is fogadtam, hogy hétköznapi használatban lévő autót átépíteni így nem szabad. Szerencsére olyan motor konfigurációt hoztam össze, ami a látható teljesítmény ellenére a legkeményebb télben is gondtalan indítást engedett, 5-ben (a videón még csak 4-es váltó van alatta) 45-ről rángatás mentesen tudott gyorsulni és minden tekintetben abszolút üzembiztos volt. De a váltó, féltengelyek már nem örültek annyira, és a farosok alkatrészellátása vállalhatatlan. Így eladtam, lett belőle versenyautó (kategória első lett Tökölön vmi rally sprint versenyen), én meg használom a csont széria Feliciát. Az első ősz hajszálam már megtaláltam, lassan kopaszodok is. ;)

Előzmény: PeterStyle (13623)
daVeFR Creative Commons License 2010.12.20 0 0 13624

Én most intézem a nevemre iratását a gépnek. Bicskanyitogató sarc az autó értékéhez képest. Nyugodtan lehet számolni plusz 50-ezret, ha egy másikat vennél. :/

Előzmény: Epeter01 (13622)
PeterStyle Creative Commons License 2010.12.20 0 0 13623

Jól meg volt csinálva az a 120-as Skodri, akkor gondolom a Feliciád se gyári pacikkal van felvértezve már :) Mikor alapbeállításra vittem az autóm, akkor mondta nekem a szerelő aki csinálta hogy mit is tudnak ezek a Skoda OHV blokkok, a Felicia Kit Carban is többnyire ezek a motorok vannak felpiszkálva, komplett vezérlés átalakítva, hengerfej, főtengely módosítva, némelyik 1500 köbcentisre alakítva, van aki hengerenkéti karbit rak rá, de a komolyabbakon hengerenként dupla befecskendezés van,  így tudják a 120-150 lovat. Van aki az 1,6-os VW blokkot szereli be, de az már más tészta.

Előzmény: daVeFR (13618)
Epeter01 Creative Commons License 2010.12.20 0 0 13622

A 16. kerületben lakom.

Ha összeszedtem az alkatrészeket, akkor a lakatolni való meglepően kevés

A homlokfalat kell felhegeszteni (szerencsére nem kel húzatni), és a jobb oldali doblemez elejét megigazítani. Ha lenne egy fűthető tágas garázs akkor meg is tudnám csinálni (de így az udvaron, -10-ben valahogy nem sok kedvem van)

Sajnos anyagiakban nem állok úgy, hogy egy ilyen állapotú kocsiról lemondjak (mármint az elejét kivéve).  

Előzmény: Mr. 4T (13621)
Mr. 4T Creative Commons License 2010.12.20 0 0 13621

Hú...ez jól lemorzsolódott! De szerencsére elég jól védi az embert a Felicia! Anno mikor anyum koccolt a kocsinkal kivoltam akadva teljesen, de ott épp csak össszezúzódott a bal oldala és a lámpán, lökhálítón és a kalapáláson kívül alig volt/van munka!

Most nem akarok hülyeséget modnani, de a felújítása legalább 130 000 körül lesz ha nem több! Ebbe beleszámoltam az alkatrészeket és igencsak olcsón számoltam a lakatos munkát (ettől csak több lehet) Meg kell kérdezni bontóba miután kinyitottad, hogy mennyit adnának érte és mérlegelni kell, hogy annyiért érdemes-e oda adni. Egyébként merre laksz?

Előzmény: Epeter01 (13620)
Epeter01 Creative Commons License 2010.12.20 0 0 13620

Sziasztok!

 

Mindenekelőtt köszönöm a hozzászólásokat, meg a tippeket alkatrész ügyben.

Úgy tűnik nagyobb a füstje mint a lángja.

Ami csere: motorháztető, jobb sárvédő, lökhárító merevítőgerendával és homlokfal (mind bontós lesz)

kell egy szekérderék műanyag vacakság: szemöldök lécek, a hűtő előtti műanyag légterelő a lökhárítón belül.

A motortérben: légszűrő doboz, az elöl lévő gégecsővel, hűtőventillátor, és a lámpák két fényszóró, két index.

Ami karoszériás meló: a homlokfal felhegesztése, és egy kicsit igazítani a jobb oldali belső doblemez elején, (de lehet hogy úgy veszek homlokfalat, amin rajta van egy arasznyi a doblemezből).

És persze a fényezés, de az lehet hogy vár még egy fizetésnyi időt. Addíg színes lesz.

itt van két kép is: 

OT2176 Creative Commons License 2010.12.20 0 0 13619

na most cseréltünk tankot a favoriton (ez a tank volt az első szériás feliciákon is csak az ac/üza mérő nyílás nagyobb ez látható is a régi tankon)mpis került bele na itt észrevehető a külömbség hosszabb kengyel kellett hozzá

Előzmény: PeterStyle (13610)
daVeFR Creative Commons License 2010.12.19 0 0 13618

:D  De jó, hogy ezt felraktad. Rájöttem, hogy még nem vettem le a régi autómat a CS-ről. http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=2822 

Van egy video is. Ez egy széria 135-ös blokk okosított töltéscserével, azaz hf, vezérműtengyel, kipuf. Szakértők szerint fekvő Weber-ekkel meglett volna a 100 paci. Azért így is tudott meglepetést okozni főleg ha kipakoltam. :)

 

Ehhh, a Felicia már egy más világ. Elsősorban jóval csendesebb. ;)

Előzmény: PeterStyle (13613)
vwopel Creative Commons License 2010.12.19 0 0 13617

Műanyag tankot szokás forró levegővel ,,felfúvatni,,. Benzin seftes autók ;)

Előzmény: stemplis (13616)
stemplis Creative Commons License 2010.12.19 0 0 13616

Igen, így van. Még 4-5 liter van benne, azért csak 37 megy bele. 

Csak azért írtam le, mert ugyanazon a kúton hasonló üzemanyagszintnél,  az enyémbe simán belemegy 40-42 liter. Szóval, tuti hogy nagyobb a tankja. 

Előzmény: PeterStyle (13615)
PeterStyle Creative Commons License 2010.12.19 0 0 13615

Szerintem azért mert nem járatja ki a tartalékot, az is vagy 6 liter még, bizony én már egyszer jártam úgy hogy bele ment 40 liter, de előtte már vagy 20 km-en keresztül nem mutatta a szintet, féltem is hogy megáll alattam, azóta jobban figyelek erre, amúgy sem ajánlatos befecskendezős motornál csontig kijáratni a tankot ha minden igaz.

Előzmény: stemplis (13614)
stemplis Creative Commons License 2010.12.19 0 0 13614

Gratula! Szép a gép és a leírás is nagyon jó hozzá!:)

Amúgy a tank méretéhez még annyit, hogy a fateroméba is szoktam tankolni ugyanazon a kúton, de abba 37-38 liternél több nem szokott belemenni. 

Előzmény: PeterStyle (13613)
PeterStyle Creative Commons License 2010.12.19 0 0 13613

Ha érdekel titeket itt van néhány kép a verdámról: http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=71516

PeterStyle Creative Commons License 2010.12.19 0 0 13612

Az enyémben tuti hogy 42 literes csak a tank, sima csapott hátú még, a kutak meg litereket nem csalhatnak el csak úgy szerintem, hitelesítik azokat, maximum a légtéren lehet csalni néhány decit.

Előzmény: stemplis (13611)
stemplis Creative Commons License 2010.12.19 0 0 13611

Lehetséges, hogy az előző tulaj beletetette a nagyobb tankot, mert napi szintem közlekedett vele Miskolc-Tatabánya között.

 

De ha mégis olyan kúton tankolnék, ahol csalnak a benzinnel (vagyis 42 literes a tankom), az azt jelentené, hogy most télen a -10 fokban  5,2 litert fogyaszt. Nyáron pedig 4,8-at. Ez elég jól hangzana, főleg úgy egy számmal nagyobb 175/70 *13-as gumi van rajta:)

Előzmény: PeterStyle (13608)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!