Keresés

Részletes keresés

radio100jozsi Creative Commons License 2009.04.01 0 0 16827
Mi az, hogy nagyobb része? Nem inkább csak egy rövidke része, mármint az M7-ről a leágazás után kifut a dolog, meg tán csak a határ előtt szélesedik ismét ki, a többi az csak olyan, mint a mai M2 tán.
Előzmény: AcidMan (16826)
AcidMan Creative Commons License 2009.04.01 0 0 16826
Az M70 nagyobb része 2x2+leállós...

A 8-as Szfv és Veszprém között (várpalotai átkelés kivételével) 2x2, igaz, ebből csak a fejéri szakasz osztottpályás...
Előzmény: Törölt nick (16825)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.01 0 0 16825

az M15, M2, M9, M70 2x1esek...

 

a 8as fejér megyei szakasza, ill, jópár főút agglós szakasza 2x2es...

Előzmény: Törölt nick (16824)
Anton23 Creative Commons License 2009.03.31 0 0 16823
1 valamit nem értek.

"Hamarosan tervezik az M8 gyorsforgalmi út Kecskemét - Szolnok közötti szakaszát – kiírásra került a tervezői pályázat 2009. 03. 31.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a pályázatot az M8 gyorsforgalmi út Kecskemét (M5) - Szolnok (Abony elkerülő) közötti szakaszának tervezésére.

A tervezett M8 külterületi gyorsforgalmi út, autópálya. A szakasz hossza megközelítőleg 46 km (87+000-133+000 km sz.), a tervezési sebesség 130 km/h."

Vis 2x2 lesz ha 130as korlátozás lesz? Meg a másik, az M4 Kisújszállás elkerülő miért 2x1-es? Ha a többi szakasza mindenhol 2x2 lesz....

esencia Creative Commons License 2009.03.31 0 0 16822
Bene!
Előzmény: Törölt nick (16815)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.31 0 0 16821

ha 7végén mész, akkor inkább menny át a városon, 30-40km-rel rövidebb...

 

(hamajd meglesz az M31, megaz M0 51-M5 átkötése, akkor 18km-rel kisebb lesz a difi, akkor majd érdemesebb lesz a 0-án menni...)

Előzmény: Törölt nick (16818)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.31 0 0 16820

Gödöllő déli elkerülő út D1 szakasz, a 3 sz. főút és a 3103 j. út között; Engedélyezési és kiviteli terv készítése (K003.09).

 

hihetetlen, hogy ezzel is elkezdtek foglalkozni...

Előzmény: Roger Preed (16817)
Roger Preed Creative Commons License 2009.03.31 0 0 16819
Menj végig a "régi" M0-on az M5-ig, ott fordulj Szeged felé, néhány kilométer és ott az M0 "új" szakasza. Ott gangolj végig az M3-ig.

Most tendereztetik amúgy a Ráckevei-Dunaág és az "új" M0#M5 csomópont közti átkötést és épül az M31, ami Gödöllőre fog átvinni a 31-es út környékéről.
Előzmény: Törölt nick (16818)
Roger Preed Creative Commons License 2009.03.31 0 0 16817
Mai dömping:

Gyorsforgalmi:

M9 autóút 51. és 54. sz. főutak (19+000-31+300 km. sz.) közötti szakasza, valamint csatlakozó építményei kivitelezési munkáinak elvégzése.

Közút:

Vállalkozási szerződés a 4. sz. főút Kisújszállás elkerülő kivitelezési munkáinak elvégzésére.

61. sz. főút Nagykanizsa elkerülő szakasz (189+925-193+216 km. sz.) kivitelezési munkáinak elvégzése.

Egyéb:

Az M8 gyorsforgalmi út Kecskemét (M5)-Szolnok (Abony elkerülő) (87+000-133+000 km. sz.) közötti szakasz engedélyezési terveinek és megvalósíthatósági tanulmányának elkészítése.

KCS012-Gödöllő déli elkerülő út D1 szakasz, a 3 sz. főút és a 3103 j. út között; Engedélyezési és kiviteli terv készítése (K003.09).
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.31 0 0 16816

Lehet körbemegyek, odafelé Sárospatak, visszafelé 3-as út.  Amúgy ez mennyire forgalmas?  Tehát kb úgy képzeljem mint mondjuk a 4-es út Monornál, sok vadállattal, vagy kisebb forgalom van errefelé?

 

ugyanmán, hogy lenne akkora forgalom...

monnyuk a 3ada, max. fele...

Előzmény: Törölt nick (16814)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.31 0 0 16815

Itt az új térkép a niftől.

nofene. ezexerint havonta akarnak frissíteni.

mehet a pirospont... :-)

 

Ebben már vannak km-ek...

 

jé, télleg.

monnyuk a zösszeadást még gyakorolnijuk köll, mert én az újat 235nek számolom, de ők még az M0 bővítést is belevették úgy meg 259,2 lesz... (és nem 209,2)

 

a sexárd-bóly 50kmét simán kihagyták a számolásból...

 

 

 azért ezekkel az arányokkal csínján kell báni mert ez egy pillanatnyi állapot. Azért az látható, hogy az elmúlt évek autópálya dömpingje után, most a főutakra terelődik a hangsúly.

 

 

ja, hogy ez mán a hangsúlyáttolódás...

 

lehet, hogy nem fogalmazódtam egyértelműen:

 

én a 260km főút - 80km pálya arányt tartanám egészségesnek...

 

Előzmény: strangerr (16810)
strangerr Creative Commons License 2009.03.30 0 0 16813
Üdv!

A záhonyi "zászlóshajó" projektről itt találsz anyagot:

http://eco.istergranum.hu/resource.aspx?ResourceID=kalnoki_hianyzo_kapcs

Előzmény: esencia (16811)
RadiX Creative Commons License 2009.03.30 0 0 16812
1*1 az a dűlőút, te jóképességű

Hernádkakig van 2x2 sáv, meg onnan még kifelé kapaszkodósáv az első dombtetőig.

Egyébként Google szerint Hidasnémeti felé rövidebb és gyorsabb is (a kiépült elkerülőszakaszok miatt).
Előzmény: Törölt nick (16808)
esencia Creative Commons License 2009.03.30 0 0 16811

A baj ennél is nagyobb, hiszen az épülő autópály sazkaszok többségére nincs szükség, de legalább is várhatna. Erre a legjobb példa a Nyíregyháza utáni M 3-as szakasz, ahol még a debreceni M 35-ösnél is kisebb forgalom várható.

Ebbe a térségben a záhonyi vasúti átrakást kellene fejleszteni, hogy a vámbevételhez mi jussunk hozzá, és ne a szlovákok, akik a széles vágányt Kassától Bécsig akarják vinni. Nyilvánvaló párhuzamos autópályára és vasútra egyszerre nem csak ebben a helyzetben, de egyébként sincs állami forrás. Mielőtt bárki korrigálni akarna, persze a PPP-t is egyállami vállalat fogja fizetni.

Előzmény: Törölt nick (16805)
strangerr Creative Commons License 2009.03.30 0 0 16810
http://www.nif.hu/multimedia/gallery/754

Itt az új térkép a niftől.

Ebben már vannak km-ek, azért ezekkel az arányokkal csínján kell báni mert ez egy pillanatnyi állapot. Azért az látható, hogy az elmúlt évek autópálya dömpingje után, most a gfőutakra terelődik a hangsúly.
Előzmény: Törölt nick (16805)
esencia Creative Commons License 2009.03.30 0 0 16809

Miskolctól 6 km-en, mint ahogyan azt írtam.

A szépség alatt pedig a tájképi szépséget értettem, mert a 37-es közelebb megy a hegyekhez, mint a 3-as, és szép a kilátás pl Bodrogszeginél a Bodrog árterére.

Előzmény: Törölt nick (16808)
esencia Creative Commons License 2009.03.30 0 0 16807
Javasolt útirány 37-es Miskolctól 6 km-en 2x2 sáv utána Sátoraljaújhelyig csak Szerencs belterületét kell átszelni. Pálházáig rövidebb is, meg szebb is.
Előzmény: Törölt nick (16806)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.29 0 0 16805

énmeg csináltam egy gyors statisztikát a nifes ábra alapján (http://www.nif.hu/multimedia/gallery/748)

 

azaz jelenleg épül (ill. tender alatt):

235km új pálya

80 km új főút  (a 2x2es 85, 86 elkerülőket is ideszámolva)

 

nem qrvára torz egy kicsit ez az arány?

 

a fordított arány kicsit reálisabb lenne...

Előzmény: strangerr (16802)
Roger Preed Creative Commons License 2009.03.29 0 0 16804
Nem tudom. El tudom képzelni hogy változtak a szabályok így még egyszer ki kell váltani a vezetékeket. De azt is, hogy a különböző beépülések egyszerűen figyelem kívül hagyták hogy ott lesz az M0 és emiatt kell néhány kiváltás.
Az mondjuk vicces, hogy ahol véget ér a 2*3 sávos pálya az M6-nál (Barossterep vmh) ott van a pálya útjában egy átemelő.

Arra leszek kiváncsi, hogy az ütemezés milyen lesz. Nem bánnám, ha a két nagyobb híd között gyorsan megépítenék a pályát, átadnák a hidaktól függetlenül.
Előzmény: Törölt nick (16803)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.29 0 0 16803

navégre, ezt is megértük...

még az is lehet, hogy idén elkezdenek dolgozni a teljes déli szektoron...

 

viszont ezeket a közműkiváltósdikat nem értem:

ezek most télleg nem csinálták meg anno a teljes nyomvonalszélességre, csak a félpályára?

Előzmény: Roger Preed (16801)
strangerr Creative Commons License 2009.03.28 0 0 16802
Dömping van megint:

Hamarosan épül a 86. sz. főút Szombathely-Vát szakasz – kiírásra került a frissített kivitelezői pályázat
2009. 03. 28.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a pályázatot a 86. sz. főút Szombathely-Vát szakasz (80 + 775 - 89 + 980 km sz.) építési munkáinak elvégzésére. »

Hamarosan épülhet az M0 autóút déli szektor M6 autópálya és 51. sz. főút közötti szakasza – kiírásra került a kivitelezői pályázat
2009. 03. 28.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a pályázatot az M0 autóút déli szektor M6 autópálya és 51. sz. főút közötti szakaszának (12+140 - 23 + 200 km sz.) jobb pálya építésével autópályává fejlesztése, valamint csatlakozó létesítményei kivitelezési munkáinak elvégzése beruházással kapcsolatban. »

Hamarosan megújul a 4. sz. főút 26 km hosszon – kiírásra került a kivitelezői pályázat
2009. 03. 28.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a pályázatot a 4. sz. főút Hajdú-Bihar megyei (180 + 400 - 199 + 950 és 241 + 650 - 248 + 480 km sz. között) szakaszok 11,5 tonnás burkolaterősítése, valamint hídfelújítási munkáinak elvégzése beruházással kapcsolatban. »

Hamarosan megújul a 86. sz. főút 33 km hosszon – kiírásra került a kivitelezői pályázat
2009. 03. 28.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a pályázatot a 86. sz. főút Mosonmagyaróvár és Csorna (151 + 500 - 184 + 575 km szelvények) közötti szakaszán 11,5 tonnás burkolaterősítése beruházással kapcsolatban. »

Hamarosan épül a 71. sz. főút Keszthely elkerülő szakasz – kiírásra került a kivitelezői pályázat
2009. 03. 28.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a pályázatot 71. sz. főút Keszthely elkerülő szakasz (102 + 435 - 108 + 200 km sz.) építési beruházással kapcsolatban.
»

Hamarosan megújul a 76. sz. főút 26 km hosszon – kiírásra került a kivitelezői pályázat
2009. 03. 28.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a pályázatot a 76. sz. főút 27 + 217 - 53 + 933 km sz. szakaszán 11,5 tonnás burkolaterősítése beruházással kapcsolatban. »

Hamarosan építik a 8-72 sz. utak különszintű csomópontját – kiírásra került a kivitelezői pályázat
2009. 03. 28.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a pályázatot a 8-72 sz. utak különszintű csomópont építése beruházással kapcsolatban. »
Roger Preed Creative Commons License 2009.03.28 0 0 16801
Kiírták az utolsó tendert.

http://index.hu/gazdasag/blog/2009/03/28/53_milliardos_kozbeszerzes_az_m0-s_szelesitesere/

M0 autóút déli szektor M6 autópálya és 51. sz. főút közötti szakaszának (12 + 140 - 23 + 200 km sz.) jobb pálya építésével autópályává fejlesztése, valamint csatlakozó létesítményei kivitelezési munkáinak elvégzésére.
Főbb műszaki paraméterek:
Tervezési osztályba sorolás K. I. B (tervezési sebesség 100 km/h).
Kiépítés jellege: A meglévő 2 x 2 sávos autóút forgalmának folyamatos fenntartása mellett, jobb pálya kiépítésével 2 x 3 sáv+leálló sávos autópályává bővítése, hézagaiban vasalt, 26 cm összvastagságú kétrétegű, mosott felületképzésű beton burkolattal (Duna hidak aszfalt burkolatúak).
Korona szélesség: 36, 20 m.
Forgalmi sáv / útpálya szélesség: 3, 75 m / 11, 25 m.
Leállósáv szélesség: 3. 0 m.
Burkolat szélesség: 14, 50m.
Belső elválasztó sáv szélessége: 5, 00 m.
Csomópontok száma: 3 db.
Műtárgyak száma összesen: 11 db:
1 db Hárosi Duna híd öszvér és acél felszerkezetű
1 db Soroksári Duna híd előre gyártott és feszített egycellás szekrénytartós vasbeton felszerkezetű
1 db 3.08/2 Fj MÁV-Bp-Székesfehérvár vv 6sz útfelett támaszköz: 17,07 + 26,33 + 26,30 + 17,04 átvezetett betonburkolattal
7 db felüljáró (minden felüljárón a 26 cm vastag betonburkolat átvezetve)
1 db támfal
Vállalkozó feladata a műtárgyak kiviteli terveinek elkészítése.
Földmunka: 683. 800 m3.
Környezetvédelmi létesítmények:
Véderdő 6,8 ha.
Tisztító műtárgyak: 6 db.
Vésztározók: 5 db.
Zajvédő fal: 1 300 m.
Közműkiváltások:
Hírközlési vezeték: 27 db.
Elektromos vezeték: 19 db.
Víz- és csatorna vezeték: 21 db.
Szénhidrogén vezeték: 14 db.
Váza utcai átemelő átépítés, 1 200 m csatornaépítés, vízvezeték építés: 350 m, Diós árok rendezése, elektromos energiaellátás átépítése.
Pályavilágítás: 4 720 m, és annak energiaellátása.
Üzemi hírközlő hálózat és felépítmény: teljes hosszban, energiaellátás kiépítésével.
M0 dél- Bp. XXII. ker. kapcsolat.
Növény utca - 6sz főút- Nagytétényi út között.
Földmunka: 17 000 m3.
Környezetvédelmi létesítmények.
Zajvédő fal: 160 m.
Árvízvédelmi töltés: 320 m.
Közműkiváltások:
Hírközlési vezeték: 5 db.
Elektromos vezeték: 5 db.
Víz- és csatorna vezeték: 8 db.
Szénhidrogén vezeték: 3 db.
Vasúti fénysorompó bontás: 1 db.
Vasúti felsővezeték: 1db.
Üzemi hírközlés.

6. sz. főút és Nagytétényi út közötti szakasz:
Tervezési osztályba sorolás: I rendű belterületi főút, tervezési osztály B III. a (tervezési sebesség 80 km/h).
Kiépítés jellege: Meglévő 2x2 sávos főúton külön szintű csomópont építés.
Korona szélesség: 22m-28, 5 m.
Forgalmi sáv / útpálya szélesség: 3, 50 m / 19-26m.
Burkolat szélesség: 19-26 m.
Csomópontok száma: 2 db.
Műtárgyak száma összesen: 2 db.
Ebből felüljáró: 1 db.
Rámpa: 1 db.
Vállalkozó feladata a műtárgyak kiviteli terveinek elkészítése.

Növény utcai kapcsolat kiépítés.
Tervezési osztályba sorolás: I. belterületi főút tervezési osztály B III. b C (tervezési sebesség 50 km/h).
Kiépítés jellege: Meglévő 2x1 sávos főúthoz új szakasz építés.
Korona szélesség: 13,25 m.
Forgalmi sáv / útpálya szélesség: 3, 25 m / 10, 25 m.
Burkolat szélesség: 10, 25 m jobbpályán.
Csomópontok száma: 2 db.
Műtárgyak száma összesen: 4 db.
Ebből felüljáró 1 db.
Rámpa: 3 db.
Vállalkozó feladata a műtárgyak kiviteli terveinek elkészítése.
Előzmény: Törölt nick (16800)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.27 0 0 16800

mókás hely ez az M0D

 

dehát megérdemli ez a sok hülye, hisz mé nem költöznek debrecenbe, ott van egy szép üres pálya, probléma nélkül lehetne menni lesföl és odavissza...

Törölt nick Creative Commons License 2009.03.26 0 0 16799
monnyuk ez a pomázi elkerülő is egy jópofa dolog, mer erre azért van pro momento szükség, mer nincs M10, és dobogókövön járnak be esztergomról pestre...
Előzmény: strangerr (16796)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.26 0 0 16798

a címből arra tippeltem, hogy ezt biztos a Rigó írta... :-))

 

nekem az a véleményem, hogy kár ezt a kategorizálást bolygatni, a lényeg, hogy a forgalomhoz mérten megfelelő kapacitású, és elfogadható minőségű legyen egy út, híjják akárhogy...

 

ehhez viszont a finanszírozást kell átszabni, meramíg a péz nagyrészét a szellempályákba nyomják, addig marad a szar mega szántás...

Előzmény: strangerr (16797)
strangerr Creative Commons License 2009.03.26 0 0 16797
Nem megy ez a linkelés nekem...:(

Szóval ez a cikk: http://www.mtm-magazin.hu/cikk.php?cikk_id=431

és ez a címe: A mellőzött út és a mellőzött társadalom Összhangteremtés az úthálózaton belül

str
strangerr Creative Commons License 2009.03.26 0 0 16796
<a href="http://www.mtm-magazin.hu/cikk.php?cikk_id=431" target="_blank">A mellőzött út és a mellőzött társadalom</a>

Kiváncsi vagyok a véleményekre, és így elsőre a 70 km/h kategóriát nem tarom feltétlen jónak, de a többi nem rossz:)


Illetve hírek:
Hamarosan tervezik a Pomáz várost elkerülő utat – kihirdetésre került a tervező
2009. 03. 26.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. eredményt hirdetett a Pomáz várost elkerülő út beruházás tervezésének első lépéseivel kapcsolatban. »

Hamarosan épülnek a 21. sz. főút előzési szakaszai – kihirdetésre került a kivitelező
2009. 03. 26.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tegnap délután eredményt hirdetett a 21. sz. főút előzési szakaszai (21. sz. főút 7+850-9+750 km szelvények között előzési szakasz - VII. ütem; továbbá a 21 sz. főút 15+050-17+050 km szelvények között előzési szakasz - VI. ütem) beruházás kivitelezésével kapcsolatban. »

Hamarosan épül a Csongrád várost délről elkerülő út – kihirdetésre került a kivitelező
2009. 03. 26.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tegnap délután eredményt hirdetett a 451. számú főút, Csongrád várost délről elkerülő út (451. sz. főút 22+348 és a 26+911 km szelvényei között) beruházás kivitelezésével kapcsolatban. »

Hamarosan tervezik az M9 gyorsforgalmi út Szekszárd - Kaposvár közötti szakaszát – kiírásra került a tervezői pályázat
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.26 0 0 16795

Autópályaápítésnél ez nem játszik, mert a felhasználás mindig kicsivel odébb megy.

 

akkor játszhat, ha a keverőtelepeket a vasút mellé rakják... :-)

(persze ha van épkézláb közelségben vasút...)

 

de átrakodás még ezesetben is van, hisz a vagonokból a depóig el kell vinni...

Előzmény: Vajk (16794)
Vajk Creative Commons License 2009.03.26 0 0 16794
Csak az a baj, hogy Nyegyháza utántól már van bánya, ami esetleg jobb áron adja a cuccot, de még ha ugyanannyiért, akkor is megéri onnan vinni, mert a szállítás vasúton olcsóbb ugyan, de az csak egy időszakra vonatkozik. Ha 2 km-rel odébb megy a felhasználás, akkor bejön még egy kis közúti fuvar + 2 db rakodási ktsg. Tehát vasúton csak azoknak éri meg szállítani, akiknek a telephelyük a felhaszanálási helyük is egyben(betonkeverők, betonelemgyárak, térkőgyártók, stb), mert így tudnak állandó költséggel számolni.
Autópályaápítésnél ez nem játszik, mert a felhasználás mindig kicsivel odébb megy.
Előzmény: bodrostomi (16763)
attus germanicus Creative Commons License 2009.03.26 0 0 16793
Nem teljesen világos, hogy ha középen 70 méter magas, akkor minek kell a felnyitható rész?
Előzmény: Fricy (16791)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!