Mi az, hogy nagyobb része? Nem inkább csak egy rövidke része, mármint az M7-ről a leágazás után kifut a dolog, meg tán csak a határ előtt szélesedik ismét ki, a többi az csak olyan, mint a mai M2 tán.
"Hamarosan tervezik az M8 gyorsforgalmi út Kecskemét - Szolnok közötti szakaszát – kiírásra került a tervezői pályázat 2009. 03. 31.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a pályázatot az M8 gyorsforgalmi út Kecskemét (M5) - Szolnok (Abony elkerülő) közötti szakaszának tervezésére.
A tervezett M8 külterületi gyorsforgalmi út, autópálya. A szakasz hossza megközelítőleg 46 km (87+000-133+000 km sz.), a tervezési sebesség 130 km/h."
Vis 2x2 lesz ha 130as korlátozás lesz? Meg a másik, az M4 Kisújszállás elkerülő miért 2x1-es? Ha a többi szakasza mindenhol 2x2 lesz....
M9 autóút 51. és 54. sz. főutak (19+000-31+300 km. sz.) közötti szakasza, valamint csatlakozó építményei kivitelezési munkáinak elvégzése.
Közút:
Vállalkozási szerződés a 4. sz. főút Kisújszállás elkerülő kivitelezési munkáinak elvégzésére.
61. sz. főút Nagykanizsa elkerülő szakasz (189+925-193+216 km. sz.) kivitelezési munkáinak elvégzése.
Egyéb:
Az M8 gyorsforgalmi út Kecskemét (M5)-Szolnok (Abony elkerülő) (87+000-133+000 km. sz.) közötti szakasz engedélyezési terveinek és megvalósíthatósági tanulmányának elkészítése.
KCS012-Gödöllő déli elkerülő út D1 szakasz, a 3 sz. főút és a 3103 j. út között; Engedélyezési és kiviteli terv készítése (K003.09).
Lehet körbemegyek, odafelé Sárospatak, visszafelé 3-as út. Amúgy ez mennyire forgalmas? Tehát kb úgy képzeljem mint mondjuk a 4-es út Monornál, sok vadállattal, vagy kisebb forgalom van errefelé?
monnyuk a zösszeadást még gyakorolnijuk köll, mert én az újat 235nek számolom, de ők még az M0 bővítést is belevették úgy meg 259,2 lesz... (és nem 209,2)
a sexárd-bóly 50kmét simán kihagyták a számolásból...
azért ezekkel az arányokkal csínján kell báni mert ez egy pillanatnyi állapot. Azért az látható, hogy az elmúlt évek autópálya dömpingje után, most a főutakra terelődik a hangsúly.
ja, hogy ez mán a hangsúlyáttolódás...
lehet, hogy nem fogalmazódtam egyértelműen:
én a 260km főút - 80km pálya arányt tartanám egészségesnek...
A baj ennél is nagyobb, hiszen az épülő autópály sazkaszok többségére nincs szükség, de legalább is várhatna. Erre a legjobb példa a Nyíregyháza utáni M 3-as szakasz, ahol még a debreceni M 35-ösnél is kisebb forgalom várható.
Ebbe a térségben a záhonyi vasúti átrakást kellene fejleszteni, hogy a vámbevételhez mi jussunk hozzá, és ne a szlovákok, akik a széles vágányt Kassától Bécsig akarják vinni. Nyilvánvaló párhuzamos autópályára és vasútra egyszerre nem csak ebben a helyzetben, de egyébként sincs állami forrás. Mielőtt bárki korrigálni akarna, persze a PPP-t is egyállami vállalat fogja fizetni.
Ebben már vannak km-ek, azért ezekkel az arányokkal csínján kell báni mert ez egy pillanatnyi állapot. Azért az látható, hogy az elmúlt évek autópálya dömpingje után, most a gfőutakra terelődik a hangsúly.
A szépség alatt pedig a tájképi szépséget értettem, mert a 37-es közelebb megy a hegyekhez, mint a 3-as, és szép a kilátás pl Bodrogszeginél a Bodrog árterére.
Javasolt útirány 37-es Miskolctól 6 km-en 2x2 sáv utána Sátoraljaújhelyig csak Szerencs belterületét kell átszelni. Pálházáig rövidebb is, meg szebb is.
Nem tudom. El tudom képzelni hogy változtak a szabályok így még egyszer ki kell váltani a vezetékeket. De azt is, hogy a különböző beépülések egyszerűen figyelem kívül hagyták hogy ott lesz az M0 és emiatt kell néhány kiváltás. Az mondjuk vicces, hogy ahol véget ér a 2*3 sávos pálya az M6-nál (Barossterep vmh) ott van a pálya útjában egy átemelő.
Arra leszek kiváncsi, hogy az ütemezés milyen lesz. Nem bánnám, ha a két nagyobb híd között gyorsan megépítenék a pályát, átadnák a hidaktól függetlenül.
Hamarosan épül a 86. sz. főút Szombathely-Vát szakasz – kiírásra került a frissített kivitelezői pályázat 2009. 03. 28. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a pályázatot a 86. sz. főút Szombathely-Vát szakasz (80 + 775 - 89 + 980 km sz.) építési munkáinak elvégzésére. »
Hamarosan épülhet az M0 autóút déli szektor M6 autópálya és 51. sz. főút közötti szakasza – kiírásra került a kivitelezői pályázat 2009. 03. 28. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a pályázatot az M0 autóút déli szektor M6 autópálya és 51. sz. főút közötti szakaszának (12+140 - 23 + 200 km sz.) jobb pálya építésével autópályává fejlesztése, valamint csatlakozó létesítményei kivitelezési munkáinak elvégzése beruházással kapcsolatban. »
Hamarosan megújul a 4. sz. főút 26 km hosszon – kiírásra került a kivitelezői pályázat 2009. 03. 28. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a pályázatot a 4. sz. főút Hajdú-Bihar megyei (180 + 400 - 199 + 950 és 241 + 650 - 248 + 480 km sz. között) szakaszok 11,5 tonnás burkolaterősítése, valamint hídfelújítási munkáinak elvégzése beruházással kapcsolatban. »
Hamarosan megújul a 86. sz. főút 33 km hosszon – kiírásra került a kivitelezői pályázat 2009. 03. 28. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a pályázatot a 86. sz. főút Mosonmagyaróvár és Csorna (151 + 500 - 184 + 575 km szelvények) közötti szakaszán 11,5 tonnás burkolaterősítése beruházással kapcsolatban. »
Hamarosan épül a 71. sz. főút Keszthely elkerülő szakasz – kiírásra került a kivitelezői pályázat 2009. 03. 28. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a pályázatot 71. sz. főút Keszthely elkerülő szakasz (102 + 435 - 108 + 200 km sz.) építési beruházással kapcsolatban. »
Hamarosan megújul a 76. sz. főút 26 km hosszon – kiírásra került a kivitelezői pályázat 2009. 03. 28. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a pályázatot a 76. sz. főút 27 + 217 - 53 + 933 km sz. szakaszán 11,5 tonnás burkolaterősítése beruházással kapcsolatban. »
Hamarosan építik a 8-72 sz. utak különszintű csomópontját – kiírásra került a kivitelezői pályázat 2009. 03. 28. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a pályázatot a 8-72 sz. utak különszintű csomópont építése beruházással kapcsolatban. »
M0 autóút déli szektor M6 autópálya és 51. sz. főút közötti szakaszának (12 + 140 - 23 + 200 km sz.) jobb pálya építésével autópályává fejlesztése, valamint csatlakozó létesítményei kivitelezési munkáinak elvégzésére. Főbb műszaki paraméterek: Tervezési osztályba sorolás K. I. B (tervezési sebesség 100 km/h). Kiépítés jellege: A meglévő 2 x 2 sávos autóút forgalmának folyamatos fenntartása mellett, jobb pálya kiépítésével 2 x 3 sáv+leálló sávos autópályává bővítése, hézagaiban vasalt, 26 cm összvastagságú kétrétegű, mosott felületképzésű beton burkolattal (Duna hidak aszfalt burkolatúak). Korona szélesség: 36, 20 m. Forgalmi sáv / útpálya szélesség: 3, 75 m / 11, 25 m. Leállósáv szélesség: 3. 0 m. Burkolat szélesség: 14, 50m. Belső elválasztó sáv szélessége: 5, 00 m. Csomópontok száma: 3 db. Műtárgyak száma összesen: 11 db: 1 db Hárosi Duna híd öszvér és acél felszerkezetű 1 db Soroksári Duna híd előre gyártott és feszített egycellás szekrénytartós vasbeton felszerkezetű 1 db 3.08/2 Fj MÁV-Bp-Székesfehérvár vv 6sz útfelett támaszköz: 17,07 + 26,33 + 26,30 + 17,04 átvezetett betonburkolattal 7 db felüljáró (minden felüljárón a 26 cm vastag betonburkolat átvezetve) 1 db támfal Vállalkozó feladata a műtárgyak kiviteli terveinek elkészítése. Földmunka: 683. 800 m3. Környezetvédelmi létesítmények: Véderdő 6,8 ha. Tisztító műtárgyak: 6 db. Vésztározók: 5 db. Zajvédő fal: 1 300 m. Közműkiváltások: Hírközlési vezeték: 27 db. Elektromos vezeték: 19 db. Víz- és csatorna vezeték: 21 db. Szénhidrogén vezeték: 14 db. Váza utcai átemelő átépítés, 1 200 m csatornaépítés, vízvezeték építés: 350 m, Diós árok rendezése, elektromos energiaellátás átépítése. Pályavilágítás: 4 720 m, és annak energiaellátása. Üzemi hírközlő hálózat és felépítmény: teljes hosszban, energiaellátás kiépítésével. M0 dél- Bp. XXII. ker. kapcsolat. Növény utca - 6sz főút- Nagytétényi út között. Földmunka: 17 000 m3. Környezetvédelmi létesítmények. Zajvédő fal: 160 m. Árvízvédelmi töltés: 320 m. Közműkiváltások: Hírközlési vezeték: 5 db. Elektromos vezeték: 5 db. Víz- és csatorna vezeték: 8 db. Szénhidrogén vezeték: 3 db. Vasúti fénysorompó bontás: 1 db. Vasúti felsővezeték: 1db. Üzemi hírközlés.
6. sz. főút és Nagytétényi út közötti szakasz: Tervezési osztályba sorolás: I rendű belterületi főút, tervezési osztály B III. a (tervezési sebesség 80 km/h). Kiépítés jellege: Meglévő 2x2 sávos főúton külön szintű csomópont építés. Korona szélesség: 22m-28, 5 m. Forgalmi sáv / útpálya szélesség: 3, 50 m / 19-26m. Burkolat szélesség: 19-26 m. Csomópontok száma: 2 db. Műtárgyak száma összesen: 2 db. Ebből felüljáró: 1 db. Rámpa: 1 db. Vállalkozó feladata a műtárgyak kiviteli terveinek elkészítése.
Növény utcai kapcsolat kiépítés. Tervezési osztályba sorolás: I. belterületi főút tervezési osztály B III. b C (tervezési sebesség 50 km/h). Kiépítés jellege: Meglévő 2x1 sávos főúthoz új szakasz építés. Korona szélesség: 13,25 m. Forgalmi sáv / útpálya szélesség: 3, 25 m / 10, 25 m. Burkolat szélesség: 10, 25 m jobbpályán. Csomópontok száma: 2 db. Műtárgyak száma összesen: 4 db. Ebből felüljáró 1 db. Rámpa: 3 db. Vállalkozó feladata a műtárgyak kiviteli terveinek elkészítése.
monnyuk ez a pomázi elkerülő is egy jópofa dolog, mer erre azért van pro momento szükség, mer nincs M10, és dobogókövön járnak be esztergomról pestre...
a címből arra tippeltem, hogy ezt biztos a Rigó írta... :-))
nekem az a véleményem, hogy kár ezt a kategorizálást bolygatni, a lényeg, hogy a forgalomhoz mérten megfelelő kapacitású, és elfogadható minőségű legyen egy út, híjják akárhogy...
ehhez viszont a finanszírozást kell átszabni, meramíg a péz nagyrészét a szellempályákba nyomják, addig marad a szar mega szántás...
<a href="http://www.mtm-magazin.hu/cikk.php?cikk_id=431" target="_blank">A mellőzött út és a mellőzött társadalom</a>
Kiváncsi vagyok a véleményekre, és így elsőre a 70 km/h kategóriát nem tarom feltétlen jónak, de a többi nem rossz:)
Illetve hírek: Hamarosan tervezik a Pomáz várost elkerülő utat – kihirdetésre került a tervező 2009. 03. 26. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. eredményt hirdetett a Pomáz várost elkerülő út beruházás tervezésének első lépéseivel kapcsolatban. »
Hamarosan épülnek a 21. sz. főút előzési szakaszai – kihirdetésre került a kivitelező 2009. 03. 26. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tegnap délután eredményt hirdetett a 21. sz. főút előzési szakaszai (21. sz. főút 7+850-9+750 km szelvények között előzési szakasz - VII. ütem; továbbá a 21 sz. főút 15+050-17+050 km szelvények között előzési szakasz - VI. ütem) beruházás kivitelezésével kapcsolatban. »
Hamarosan épül a Csongrád várost délről elkerülő út – kihirdetésre került a kivitelező 2009. 03. 26. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tegnap délután eredményt hirdetett a 451. számú főút, Csongrád várost délről elkerülő út (451. sz. főút 22+348 és a 26+911 km szelvényei között) beruházás kivitelezésével kapcsolatban. »
Hamarosan tervezik az M9 gyorsforgalmi út Szekszárd - Kaposvár közötti szakaszát – kiírásra került a tervezői pályázat
Csak az a baj, hogy Nyegyháza utántól már van bánya, ami esetleg jobb áron adja a cuccot, de még ha ugyanannyiért, akkor is megéri onnan vinni, mert a szállítás vasúton olcsóbb ugyan, de az csak egy időszakra vonatkozik. Ha 2 km-rel odébb megy a felhasználás, akkor bejön még egy kis közúti fuvar + 2 db rakodási ktsg. Tehát vasúton csak azoknak éri meg szállítani, akiknek a telephelyük a felhaszanálási helyük is egyben(betonkeverők, betonelemgyárak, térkőgyártók, stb), mert így tudnak állandó költséggel számolni. Autópályaápítésnél ez nem játszik, mert a felhasználás mindig kicsivel odébb megy.