Csak a privatizáció volna az egyetlen járható út, de amíg Magyarországon olyan az önkormányzati rendszer, amilyen, és olyanok ülnek vezető pozíciókban, amilyenek, addig nem tudom támogatni.
A probléma lényegét nem érted. Ezek állami cégek, a te pénzeddel, mindannyiunk pénzével játszadoznak. Ha minden rendben lenne, a nyereségüket akkor sem erre kellene fordítani, az élsportot ne állami pénzből finanszírozzuk. Főleg akkor visszás dolog ez, ha a kommunikációjuk arról szól, hogy mekkora bajban vannak.
Lehet, hogy téged nem zavar, de ez is csak egy adalék ahhoz, hogy mire vezet, ha nincs valódi tulajdonos és egyesek hűbérbirtokuknak tekintik az állami céget.
Miért nem a Hajdú Volán illetékeseitől kérdezed meg, hogy van merszük a debreceni salakmotorosokat támogatni, adni nekik külön buszt, stb. Ha tehetik - tegyék. Engem nem zavar.
Egyébként látom, hogy téged érdekel az árkiegészítés téma. Nézzünk már utána, hogy hol melyik Volánok csaltak ilyenekkel:
1. a Vértes Volán kissé későn ébredt és tavaly trükköztek csak, idén - tudomásom szerint - már nem:
Tatabánya:
"Előnyös együttműködés köttetett a megyeszékhely önkormányzata és a Vértes Volán Rt. között. Ezt Bencsik János jelentette ki szeptember 10-ei sajtótájékoztatóján.
A helyi tömegközlekedés által használt közúti létesítmények felújítása a régi autóbuszok átépítése és az általános iskolai alsó tagozatos diákok ingyenesen biztosított bérlete jelzi, hogy az idei évben is kölcsönösen előnyös együttműködés jött létre a megyeszékhely önkormányzata és a Vértes Volán Rt. között - hangsúlyozta Bencsik János..........Továbbra is több mint háromezer kisdiák utazik ingyen a tatabányai helyi járatokon."
ugyanez Komárom:
Zatykó János (polgármester): Az Ügyrendi, Műszaki és Pénzügyi Bizottság az előterjesztést megtárgyalta. Az új határozati javaslat alapján az eddigi támogatási részt a jövőben úgy biztosítják, hogy 190 éves diákbérletet vásárol a szőnyi és monostori általános iskolások részére. Így a Vértes Volán Rt. olyan támogatáshoz jut, mely alapján 2005. évben egy új autóbusz beállítására kerülhet sor.
Még szerencse, hogy az Ikarus-t benne találni. Bár a 2003-as 215 és a 2004-es 201 db-os eredményhez képest a 2006-ra tervezett 180 db busz nem tűnik soknak - de ha jól tudom, ennél idén kevesebb készült, mert a korábbról megszokott volános szállítások csaknem kiestek az idén. Remélhetőleg az EAG nem veszteséges az Irisbus-nak, különben baj lenne.
A vita eldöntésére döntőbírónak kérjük fel Carpyt, ui. neki van rálátása az ügyre, és nem a nagyfőnök pozíciójából szól hozzánk.
Engem viszont nem sikerült meggyőznöd arról, h. miként lehet nyereséges a városi autóbusz-közlekedés. Néhány érv, cs. úgy amatőr szintű megfigyelés alapján:
- a 89 előttihez képest sok városban évről évre kevesebb az utas, a hálózat sokszor viszont érdemben változatlan (nem mer az önk. vált.ni, fél a lakossági tiltakozástól, pénzt viszont ált. nem ad)
-sok a bérletes utas, aki rövid idő alatt leutazza a bérlete árát
- a járművek fogyasztása helyközi távolsági üzemhez képest jó 1,5 szeres (nagy hengerűrtartalmú motornál ez természetes - profi gépkocsivezetők, két autószerelő mondta + saját tapasztalat is erről szól)
- az automata váltó eléggé szervízigényes, (a kéziváltóhoz képset a szükséges váltóolaj mennyiség kb. 3-szoros), a nagy futásteljesítmény miatt gyakori az inspekció
- nagyobb az igénybevétel a gyakoribb fékezés - gyorsítás miatt, így nagyobb a kopás is
- nehezebben ellenőrizhető az esetleges rongálás, többször is fordul elő.
Nézd meg a járműbeszerzés gyakorlatát, ha az új városi kocsik aránya 1, a helyközi - távolságiké 8-9.
Érdekességként berakom a világ buszgyártását 2004-ből. Amint az látható, Kína nagyon nyomul. (Jön fel mint a talajvíz.)
A lista a 6t össztömeg feletti buszokat tartalmazza, kivéve Kína-t, ahol a 7m feletti buszokat tartalmazza.
Na és persze mielőtt elfelejtem Kellemes karácsonyt mindenkinek!
Izé, ezt miért nem a pécsi topicomban kérdezted? Most le leszek én itt mindennek hordva a gyártási számok beírása miatt, úgy leszek kihozva, mint "hazug, adaús, rabló, meg gyilkos!" :-))))