maga a csere bazinagy cumi ha leveszik a termosztátodat mindenképp hasionlíttasd össze alul egyforma legyen, mert nekem belelóg a kipufogóhűtő tartója a term aljába
Jaja, az anyag 54 volt (szintén jóbarát hozta az UNIX-ból). Még kell majd egy stabpálca, meg egy kormáynösszekötő is (bal) és egy ékszíjfeszítő görgő. Szóval van mit rendbe tenni, de nem baj. Kárpótol.
Nagyon kedves vagy, és mivel Petsen lakom, asszem élnék a lehetőséggel, hogy kölcsönkérjem a leírást (bár a fedcomp használata nagyjából már sikerült a nyomkodásos-empírikus módszer bevetésével). Esetleg, ha beleegyezell, le is fénymásolnám. Ezen a e-mail címen közvetlenül is elérsz: jaker@freemail.hu
LIZ dízel (1.9 JTD). Most voltam vele Baján (5 főt vitt), 5.7-es átlaggal a régi 51-es úton. Többet se megyek arra, néhol olyanaz út, hogy az már több, mint Balkán. Ennek ellenére simán vette, nő, nő a szerelem... Nekem a középső hátsó ülés forgórész műanyag takaróeleme hiányzik, megpróbálok azt is szerezni, ha sikerül forráshoz jutnom, szólok. A jobb oldalsó alsó műanyag elemen nem tom' mire gondolsz, küldd e nekem is a képet (jaker@freemail.hu), megnézem. A computert kitapasztaltam, bár lehet, hogy még nem mindent tudok rajta előhívni. Egyébként túlk vagyok a szervizen, (olajcsre, vezérműszíj, feszítő és vezetőgörgő, vízpumpa, levegőszűrő és pollenszűrő csere plusz munkadíj: 69e), szerintem baráti (mindjuk valóban, a szerelő barátom).
ennyi, nincs több... a szervízintervallum nem változtatható, csak 20000-re visszaállítható a +- gombok hosszú lenyomásával, a guminyomás értékek pedig egy fix képernyő
A trip, a és b megy, lenullázni is tudom, de a szervíz intervallumot nem tudom, hogyan kell változtatni. Látom kiírja, mennyi legyen a guminyomás, mérföld/km számlálás, km/l fogyasztás, és /100km is megvan. Csak a múltokr néztem és jó lenne tudni, hogy mik vannak rajta még.
a szervizcd ír róla (description and operation / electrical e / instruments), de kb. annyira bonyolult mint egy kvarcóra kezelése, pár perc alatt leírás nélkül is rá lehet jönni minden normál funkcióra
olyan kérdésem lenne, hogy nekem egy 2004-es multiplám van, de még a delfin orrú, letöltöttem a kezelési könyvet a szakkörről, de a fedélzeti computer működése nincs igazán benne. Hogy, mit, hogyan kellene nyomkodni.
Alapvetően azért indítottam a projektet, mert a gyerekek hangosan (relatíve!) akarják hallgatni ugyanazt az egy lemezt, ami nekünk elöl borzasztó unalmas/fárasztó. A csipogós dolog csak utána jött. Nagyon korrekt módon leírtad ezeket a dolgokat, kb. ugyanezeket az infókat kaptam én is, csak 3 nap guglizás után. Azért a szett mindenképpen jobb lenne, mert nem ideális, hogy lábtól jönnek a magas hangok. De annyit nem ér egyelőre nekem, marad a hátsó ovál beszerzése, már meg is rendeltem. Köszi az infókat!
ha most elég jól szól, akkor az teljes sávú hangszóró, tehát magashangokat is kiad
erről először le kellene választani a magashangokat, nincs értelme egy külön csipogóval máshonnan is megszólaltatni ugyanazokat
hátul inkább akkor érdemes fejleszteni, ha az ott ülők is jobb hangot szeretnének (bár nagyon rossz az elhelyezésük): ha csak magadnak lenne, akkor inkább csak az első készlettel célszerű foglalkozni
valszeg egy kondi lehet bennük, leválasztani a mélyeket (a gyári is ilyen)
egy tisztességes hangváltó nem csak a csipogó vezetékébe van bekötve, hanem a mélyközépről is leválasztja a magas hangokat, és választhatóvá teszi a csipogóra jutó jel nagyságát, mert az az elhelyezéstől, a környező tárgyaktól függően könnyen sok is lehet, ami hosszú távon nagyon fárasztó (ráadásul mindez persze függ a két hangszóró érzékenységétől is)
ezért utólag egy akármilyen csipogót bevágni teljes lutri, minimális az esély a jó hangzásra
sokkal egyszerűbb egy készletet venni, amiben eleve egymáshoz illő eszközök vannak
Na meg pár oldalt végigolvasva: Valóban úgy tűnik, hogy a csipogó+közép/mély hangszóró szett az ideális megoldás. Akkor viszont ki kellene szednem az elég jól szóló Alpine hangszóróim, amiket nem akarok elkótyavetyélni. Így marad a "hifi fejlesztés" csak hátsó 5X7 oválok beépítése.
Akkor az eredeti kérdés: ha elő van készítve (zsinór), akkor elég ha veszek egy csipogó párt, meg egy 5X7-es ovál párt, berakom, és már működik is a hat hangszóróm (az első ajtóban vannak már)?
dezső! Mindenevő a drága. De várakozási idővel számolni kell mert sok autó áll az udvarban és egyedül dolgozik. De ért mindenhez, karosszéria, motor, elektronika stb. stb.... Esetleg ha beadod neki, hogy az ótó nelkül nem tudsz meglenni és meghalsz, van esélyed.
persze, hiszen gyárilag is ott egy gagyi csipogó az oszlop tövében annak helyére (kilyukasztva a műanyag oszlopborítás alját) egyszerűen berakható
ugyanúgy hajtja meg a rádió, mint ahogy egy szobai erősítő a szintén többutas hangdobozt: a kétutas autóhangszóró készletekhez (ezek egyben kaphatóak, nem külön veszed őket!) keresztváltó is jár, az választja le a magas hangokat a középmély sugárzóról, a mélyeket pedig a csipogóra nem engedi (és jó esetben a csipogó szintje is választható, mert elhelyezéstől függően sok is lehet ami onnan jön)
a keresőt és a DTE-t böngészve kitaláltam, hogy a hátsó hangfalpár 5X7-es méret, ki is van építve neki a zsinór. De: a csipogónak (A oszlop) is ki van? Illetve ha igen oda milyen csipogó kell? Sima fejegység meghajtja a hat hangszórót? stb...