Nem én tettem bele, márkaszervizben cseréltettem. Valami Skoda emblémás flakon volt, ennyit tudok róla. Miért, rózsaszín és rózsaszín között is van különbség? Én eddig úgy tudtam hogy az összes Fabia, Octvia, Golf, Polo, stb. ugyanazt használja...
Most hogy mondod, emlékszem hogy a tartály alján már akkor is volt valami lerakódás, azt is leszedettem és ki lett pucolva. Ez március elején volt. Novemberben mikor ránéztem, még rózsaszín volt a folyadék.
Pontosan nem tudom mi történhetett, az is lehet, hogy feloldott hűtőrendszerben valami koszt...
Az ablaktörlőre visszatérve; az enyém ablakmosásnál nem is töröl, csak akkor ha felkapcsolom egyes fokozatba, de ezt is csak akkor, ha éppen olyan kedve van. Igazából csak a ll.lll. fokozat működik normálisan.
120-as, de központi Feli befecsivel. Nekem 10V-os UVLO rémlik egy monomotronic-os leírásból, viszont az új áttételes önindító még alatta is vígan teker :)
Nem is inkább az idegesség miatt, hanem a lapátnak sem használ. Nekem legalábbis 2 törlés után már majdnem száraz a szélvédő, tehát harmadjára már nincs is nagyon mit törölni. Így fölöslegesen koptatja a lapátot.
Ez forgalmi helyzettől függ, sokszor tényleg idegesítő a három törlés, sokszor meg jól jön. Egyelőre nem gond, mert még működik az "egyet-töröl" funkció, az előző Feliciámon az sem ment...
Egyenes talajon viszonylag jól mutat az óra. A piros csíkot nem tudom, de amikor felvillan hosszabban a sárga lámpa, akkor kb. 5.5-6 liter benzin van benne.
A relével lesz a gond. De az még annyira nem vészes, az enyém pl. össze vissza töröl. Néha jó, de néha teljesen leáll. Már akartam venni, de vagy 7 ezer forintot mondtak az autósboltban. Az is használ nekik ha csak "megmozgatod", vagyis kiszeded, jobb híján megpucolod az érintkezőket és vissza.
A hűtőfolyadékban elvileg kellene lenni korróziógátlónak, na meg ilyen hirtelen nem szokott berozsdálni. Nem akarlak riogatni, de nem lehet, hogy olaj vagy zsír van belekeveredve?
Az én tapasztalatom az, hogyha csak egyszer meghúzom a kart, akkor kettőt töröl, de ha már ráhúzom többször is, hogy csak keveset priccoljak, akkor töröl 3-szor is.
Mondjuk személy szerint engem idegesít a 3-szori törlés, mert nekem sok. Már a 2. is bőven elég. Esetleg az nem lenne hülyeség, hogy mint az újakon töröl kettőt, majd egy félperc múlva még egyet a visszacsorgó folyadék miatt.
Üdv Én 55-ös Hoppecke aksit vettem bele már 4 éve, nekem gondom még nem volt vele, pedig 1 évig elektromos csonakmotor hajtására is használtam.párhuzamossan. Az Unix-nál vettem ha jol emlékszem 2 év gari volt rá. Az árára nem emlékszem de akkoriben ez volt a legjobb ár, amit találtam.
vasárnap egy astrás autóstárs szívta meg elöttem, a kút előtt van egy körforgalom amire egy enyhe emelkedő visz fel, mondanom sem kell le is fulladt :D nem árt vigyázni. engem a MOL kúton néztek hülyének, hogy a csóró skodás ezerért tankol. hát valamivel el kellett jutni a rendes kútig :)
1.) Eddig az ablakmosó (első szélvédő) használata után hármat törölt automatikusan az ablaktörlő. Tegnap vettem észre, hogy már csak kettőt. Ennek mihez lehet köze: relé a biztosítéktáblán vagy maga a kormányoszlopon levő kapcsoló? Tapasztalt már valaki ilyet?
2.) Tavasszal cseréltettem hűtőfolyadékot, a gyári előírás szerinti rózsaszín került bele. Egész idáig az is maradt, de a hétvégén észrevettem, hogy ez átváltozott rozsdabarnára :(
Ez mitől lehet, honnan jöhet a rozsda? 75ezer km van az autóban, a hűtőkör egyszer volt csak megbontva, termosztát cserekor.
leejtőn, jobb kanyarban 3-4 literrel is többet mutat, míg emelkedőn, bal kanyarban ugyanennyivel kevesebbet . :)
Általában tankolásnál az első lekattanás után még szoktam rátölteni 2-3 litert. Ezután városban kb 40 km környékén kezd elmozdulni a mutató a legfelső pontról, országúton 70-80 km körül, de ha finoman megyek akkor 90 km. környékén.
Az eddigi TAPASZTALATOM (a nagybetű utalás az előző bejegyzésemre) szerint, amikor a mutató eléri az alsó vonalat, még nem a piros mezőt, akkor onnan még 80-100 km-t tudok menni.
A tartalékkal kb úgy szoktam számolni, hogy amikor először ffelvillan a lámpa, akkor még van kb 50-km-em kutat találni. (Mondjuk volt már olyan is, hogy annyira kimerítettem a tankot, hogy mikor befordultam a kúthoz, lefulladt a motor)
Nem azért írtam fogyasztás adatokat, hogy bárkinek hinnie kéne benne. Ez nem hitbéli kérdés (arra ott az egyház és a templom). Ezek valós adatok (de mint tudjuk minden autó és minden autós más).
Ismerem az egymás alá licitáló autóstársakat, nem tartozom közéjük. És azok közé sem, akik megmondják, hogy a másik mikor nem mond igazat.
Nem kenyerem azolyan információkkal dicsekedni amit egy ismerősömtől hallottam, aki egy olyan valakitól hallotta, aki már látott valakit akinek ezt, vagy azt mondták.
Nekem akksi szaküzletben (tehát nem tesco és társai) mondta az eladó, hogy a Perion már Varta gyártmány. Gondolom ő ért hozzá és tudja, hogy honnan kapja az akksikat, de ha ő hazdott, akkor én is.
akkumulátor ügyben szeretnék hozzá szólni. megnézte már közelebbről valaki a perion akksi oldalán a cimkéket? mert ez biz nem magyar akksi. csak a cimke. franciaországban van egy cég aki felvásárolta a környező kisebb cégeket és egy helyen gyártják az összeset más más cimkével... egyébként nekem a perion hat évet birt simán... tapasztalatom szerint nem éri meg drága akksit vásárolni mert arányait tekintve nem birja sokkal tovább a drága.
egyébként a benzinszintjelző mutatója mennyire ad pontos adatokat? feltételezve persze, hogy jól működik, a kocsi meg mondjuk alapjáraton áll percek óta sík talajon.
amikor eléri a két piros csíkból a felsőt, olyankor mennyi lehet benne kb literben? például a felső szegmensben, tényleg akkor éri el a tejét pl ha már csurig van a tank, vagy hamarabb is?
Az enyémben három éve vettem az autót és kitudja mikori? az aksi DE 62Ah "párducos".
Az a helyzet hogy soha nem volt semmi gond vele és szerintem mivel a 120-as skodriban sem volt 55Ah alatti ha nagyobb az aksi akkor azt nem terheli meg úgy az indítás.A generátor pedig fel tudja tölteni. Tévhit hogy megterheli mert egy nagyobb aksit nem merít vissza az indítás annyira mint egy kicsit. Ami a vásárlást befolyásolja az a méret meg a pénztárca!
Láttam már 150Ah aksit hátsó ülés mögött 120-ban!! na azzal benzin nélkül is haza lehetett menni:):)
Nálunk a tescoban nemrég volt 15-ért 44Ah-s Bosch akksi az is megért volna annyit simán. Az enyémben pedig perion van akksi szaküzletben vettem és ott mondta a faszi, hogy varta a belseje és ők gyártják. 4 éve benne van, de még bírja pedig nincs fűtött garázs, aztán egyik reggel lehet nem fog megnyekkenni sem.
Ha rászánsz egy pár ezerrel többet, inkább az 55 Ah-t tedd bele. Elfér. Én is most vettem, WhiteHorse (vagy mi), Auchanban 14.990Ft volt. Másnap a TESCO-ban láttam EXIDE-t 17.000-ért akciósan. Nem biztos, hogy megéri, most ilyet dobok el, 4 évet sem bírt.
Alaposan felmentek az árak azóta, hogy utoljára ilyesmit vettem.
Valószínüleg nem értesz hozzá azért irsz le ilyet a diagramm addig érvényes amíg beviszik valamelyik hitelesítő szervízbe ott ráteszik a padra és ha nem tudja azt amit leírtam akkor szétszed-fogaskerék csere-újramér! Na ezt azért írtam mert ha legközelebb vízórát raksz valahova az újat nem fogadják el csak a hitelesítettet!!!!
Hali! A vízórás dolog biztos mert nagyon sokszor ott voltam a hitelesítésnél mivel a vízműnél dolgoztam kb15évig. De szereztem is be külfödről ilyen hitelesítő berendezést!
ma majdnem bajba kerültem, (illetve tegnap) mert szárítottam a tankot A Nagy Telitankra erre otthon hagytam a kártyám :D 20km út haza a délutáni csúcsban, jó volt. főleg amikor néha már 0-ra leesett a mutató, aztán egy nagyobb fékezésnél löttyent még oda egy kis benzin akkor feltámadt :)
a 98-as benzin ér valamit? én Carrera 95-öt tankoltam egyszer-kétszer, érzésre csendesebb volt a motor egy kicsit. újabban a blokk tanulsága szerint 3-5% körül etanolt kevernek bele a környzetvédelem miatt plusz elvileg minimálisan oktánnövelő.
a diszkont kúton ahol tankolni szoktam, annyi a 98 mint máshol az alap 95 literje (még annyi sem, mer forgalmas utak mellett bőven 360ft fölött is láttam sima 95-öst). pár hónapja is fontolgattam egy próbát, amikor a 98as 345 körül volt.