a létező 4-5 roller gyátó mindegyik fűkasza motort használ . persze az egyik vagy másik nevesebbet és erősebbet mint a másik.
De teljesen midegy , hogy mi a neve a motornak mert kivétel nélkül mind kínai vagy koreai alkatrészekből van össze lapátolva.
Felépítésük , működési elvük is szinte ugyan az.
A kisördög , és a tartósságuk , megbízhatóságuk a motoroknak , a bejáratáson és a valóban jó minőségű motor olajon , és a rendszeres karbantartáson múlik.
Történetesen , én kb 6 éve használok egy kínai olcsó 4 ütemű motorral szerelt fűnyírót a telkemen . havonta 1x 2 x vágom a füvet amikor már majdnem térdig ér. a terület nagysága 1800 nm tele vakond túrással , a gép a mai napig 1 rántásra indul.
azelőtt csak márkás gépeket vettem , 50 -60 ezer ft ért amiket évente dobtam el , mert vagy nehezen csak 15-20 rántásra indult , vagy elgörbült a tengelye és szét hullott a rézkódástól mert nem bírta a strapát.
Teljesen új vagyok itt, szegedről írok. Neo007 kollégával már váltottunk egy- két e-mailt rollerrel kapcsolatban. Azt szeretném tőletek megkérdezni, hogy milyen olajjal keveritek a benzint? ( Go-Ped ) -be...
GYÁRI ÚJ , KIÁLLÍTÁSI DARAB VOLT NÉMETORSZÁGBAN . 0 KM VAN BENNE. . Én idítottam be elsőnek amióta a gyárból kijött.
Kicsit nehezen indul , talán a karbiba beleült a gyári keverék olaj sara , de a benzin cső is túl hosszú.
ha gyertyát kiszedem és egy csepp benzint be fecskendezek azonnal indul.
33 CCM MOTOR. MASSZÍV ERŐS VÁZ . 1,5 literes tank.
ELSŐ HÁTSÓ VILÁGÍTÁS , IRÁNYJELZŐ , KÜRT , ÖNINDÍTÓ , LEVEGŐS KEREKEK. elvben akksis ként is üzemel ha kifogy a benzin , de sajnos a töltője nincs meg.
egy új töltő 24 V kerek 3 polosú csatival . 9800 ft hozzá.
Első osztályos??? Akkor nem egy suliba jártunk. :P
De, köszönöm, pont erre voltam kíváncsi, amit leírtál.
Azért kérdeztem csak, mert zárt levegőcsapnál (hidegen) egy rántás, és indul a motor.
Képet majd ha egyszer kivételesen nem telóról leszek, hanem otthonról.
De szerintem sokan vannak homályban e téren, nem szoktatok valami találkozókat szervezni tulajokkal? Mondjuk "erős kérdések laza sörrel" címszó alatt? :)
szóval ha kihagyod nem lesz baja , legfeljebb nem indul el , vagy rángathatod világnak...
a "levegőszelep off" lényegében , mint minden motornál , de a kétüteműeknél meg pláné... szóval ezt ugy mondjuk hogy ez a szivató . a lényege hogy a hideg motornál mikor inditod a beszivott levegő által beszipkázott benzinből a hideg forgattyúsházban , illetve a hengerben a benzin kicsapódik , és igy a levegő-benzin keverék "elszegényedik " és a szikra már nem gyújtja be... a szivatót ráhúzva egy lamella lezár a levegőből , igy több benzin szivódik be a motorba ez által... éppen ezért egy idő után meg hajlamos a moci lezabálni. és azért nem elindulni . ezt onnan látod hogy akkor meg már rángatésnál füstöl...
röviden enyi , ha erre voltál kiváncsi , vagy lehet másra gondoltál... mindegy .
hajrá!
:-)
"Levegőszelep off, rángatni, majd megnyit, indul. "
egyébként célszerűbb ha
- gyújtás ráadva . (rollereknél általába alapba rajta van)
-szivató be (levegőszelep off)
- a karburátor alján a gumispumpamiafenét megyomkodni (benzinfelszivatyúzás )
-aztán rángatni .
-ha elindul fokozatosan viszanyitni a szivatót.
-ha csak majdnem elindult , de füstölve leált akkor , a szivatót nyitva tartva rángatni mert különben lezabál , és cseszheted...
Hat ugye ha nem lehet akkor nehez kotelezo felszerelesrol beszelni.
elektromossal jarok a varosban, sokan eszre se veszik csak mikor kikerulom. Benzinessel meg inkabb a vilag vegen kihalt helyeken preri szelin. De mar lattam olyat aki ment az attila uton a forgalomban. Amugy benzinesnel sisak protektor ing, kesztyu terdvedo. Elektromosnal sisak es kesztyu.
hat a katalogus adatot siman lehet felezni, az a valos. de azt is azert kimeletesen. pl a goped-nel valami doksiban megadjak hogy a megadott tavolsag, economy modban, 40kg-os embernel, sik uton megallas nelkul ertendo. na ilyen max a meseben vagy egy repteren van. a valos forgalomban allandoan (fekezel es) gyorsitasz es az eszi meg az energiat.
Sokat kipróbáltam, de én amiatt tettem le az elektromosról, mert keveselltem a hatótávot. Ezek átlagosan 10-20km-t tudnak megtenni egy töltéssel, kontra 8 órás töltési idő. Ha ez Neked belefér, akkor még tetszeni fog a hangjuk is, ami gyakorlatilag nincs. :)
Vásárlás előtt még bizonyosodj meg a megfelelő alkatrész-utánpótlásról, mert hallani a kínaiakról hideget-meleget.