Pityuuuu ! úgy látom ,hogy tulajdonképpen csak a beazonosítatlan fekete bigyó nincs a Tiedben ,a cső ami meg láttszik az egy klímacső . Izgalmamban sajnos elfelejtettem megkérdezni ,pedig eszemben volt nekem is ,de nem valószínű ,hogy tudta volna ,mert villamosságszerelőnél voltam
Adm ! Ön helyesen válaszolt -nyert egy pár autóhangszórót :))) Így van az klímacső ,csak sajnos nem működik ,és még nem volt időm kidobálni belőle a klímás cuccokat
zoraki ! én is friss tulajdonos vagyok ,tanulj az én esetemből minél hamarabb vidd el számítógépes dignosztikára ott sok probléma kiderülhet
Tisztelt fórumtársak a 13716-os hozzászólásomban az első képpel kapcsolatban azt kérdezném ,hogy van a vékony fekete cső ami egy T csatlakozóban végződik . Az egyik fele egy hasonló fekete csővel a szívócsonkba csatlakozik ,a másik egy vékony fehér-átláttszó csővel foytatódik ami nálam kb 1 méteres ,át van vezetve a motortér másik oldalára (tágulási tartály fele ) de ott csak lóg szabadon ,nem tudom honnan csúszhatott le
Hali! Az a fékfolyadék visszajelző. Nem tudom, de ha már villog akkor vagy ereszt a rendeszered, vagy megklne nézetni a fékbetéteket, nem e koptak el. A rátöltés is egy megoldás, jobb mintha úgy járnál, hogy levegős a rendzser.
Megvolt a diagnosztika . 8 hibakód volt benne ami miatt a szaki szerint vészüzembe kapcsolt a computer ,mert ennyit nem tud megkerülni ( vagy feldolgozni ) .Szerinte elépzelhető ,hogy még soha nem volt coputerre kötve az autó . Volt injektor ,lambdaszonda és MAP-szenzor hiba . Törlés után a MAP-szenzor újra előjött , széthúzta a csatlakozót vastagon volt rajta a zöld oxidáció . Megcsiszolgatta a csatlakozókat ,valamilyen maró anyaggal áztatta ,végül ez is jó lett . Alapbeállítást csinált mivel kb egy hónapja kitisztítottam a pillangószelepet és lassan esett vissza a fordulat . Azt mondta ,hogy tegyek a benzinbe injektortisztítót ,majd két hét múlva menjek vissza egy ellenőrzésre ,hogy nem jött-e vissza valamelyik hiba .Mindez beleértve a következő ellenőrzést is 4000-be került .
Egy hét múlva már tudni fogom ,hogy ezek a hibák okozták-e a nagy fogyasztást .
Most lehet hogy hülyeséget mondok, de hátha nem... A második képen (amelyiken látszik az ablaktörlő motor is) Olyan mintha gáz cső lenne, és ha gázos a kocsi akkor a 9 liter az még normális is, mert gázból többet fogyaszt a kocsi!
Ahonnan a kékes zöldes színű vékony csövecske jön az gőzöm nincs mi, nekünk ott a riasztó van és annak totál más az alakja!
Megnéztem az enyémet és érdekes, mert nekem nem is így néz ki a motortér azon része. Igaz az enyém csak a 40 kW-os fapados példány, de akkor is. Itt van róla két kép:
Ea 9 liters fogyasztás ez rengeteg. Nekem országúton simán elmegy 6 literrel, városban pedig 8 liter körül. Mivel én pestre járok 7 literes átlagot megyek mindig. Mindenképpen nézesd meg. A többieknek pedig köszönöm a válaszolat. Ha valami kérdésem van, jövök. :d
Köszi a válaszokat ! Mostmár biztos ,hogy a balodali henger szénszűrő ,viszont a szénszűrő és az ablaktörlőmotor közötti fekete kerek alkatrész amibe a vékony zöld cső megy az mi ?
peti7335 ! fényszóróállító cső már nincs benne , mert a második kép jobb szélén láttszik is ,hogy levágtam a csöveket , csak a csonkok vannak
Most ,hogy végigolvastam az előző hozzászólásomat látom ,hogy nem teljesen egyértelműek a kérdéseim :
-az első képen látszik a vékony fehér cső ami a vastagabb feketére csatlakozik ,ennek a fehérnek a másik vége átmegy a motortér másik ( jobb ) oldalára és ott szabadon lóg ,nem találom hogy honnan csúszott le
-a második képen a két alkatrész funkcióját szeretném kérdezni ( ha Pityuuuu válasza jó akkor csak a fennmaradóét )
Amire a benzincső megy én úgy tudom, hogy az egy aktív szénszűrő. Hogy mi a feladata és mire jó, illetve, hogy elromolhat-e azt nem tudom, csak olvastam valahol, hogy az lehet. A többiről passz. Nem rémlik így most, hogy hova mehetnek azok a csövek.
Lassan 3 hónapja vagyok Felicia tulajdonos ( MPI 50 Kw 1998 ) .Ez egy elhanyagolt példány ,viszont áron alul vettem ,mert nem tudtam többet rászánni ,gondoltam majd lassan rendbeteszem .Most éri el a 200.000-er kilómétert ,10W40-es olajat tettünk bele ,ezer km. óta amit mentem vele észrevehető olajfogyás nincs . A motor szépen csuklás nélkül folyamatosan húz 1500-4500 között ,alatta-fölötte nem kínozom . Viszont ami elkeserít ,és erről már korábban is írtam az a 9 literes fogyasztás kíméletes tempóban 70-80% országúttal .
Majdnem mindíg 2000-3000-es fordulaton járok ,ahol lehet motorfék ,úgyhogy ezt a 9 litert sokallom . Ezért holnap elviszem computeres diagnosztikára ,ezért ma szerelgettem egy kicsit és lenne néhány kérdésem hozzátok .
-az első képen a vékony átláttszó csőnek hova csatlakozik a másik fele ?
-a másodikon az ablaktörlőmotortól jobbra mi a két fekete henger alakú alkatrész ? a kisebbikbe egy vékony zöld cső csatlakozik és úgynéztem ,hogy a másik vége be van vezetve az utastérbe ,a nagyobbikba pedig benzincsövek vannak csatlakoztatva
Hogy én is beszálljak a találgatásba, nekem akkor csinált ilyen relé kattogtatást, amikor nagyon lenyitottam a biztosítéktáblát, és kimozdultak a zyanér felőli részen a csatlakozók, miután helyrenyomkodtam őket megfelelően, a kattogás megszűnt, és lett világításom.
Volna egy tippem, (de ez csak tipp de érdemes lehet megnézni)
Az önindító főkábele. Lehet hogy lelazult az önindítón a főkábel. Vastag piros (vagy fekete, csavarral rögzítve) lyenkor a behúzótekercs kap áramot, (az egy másik vezeték) be is húz a relé, hallod hogy kattog, de a lelazult főkábelen annyi már nem megy át az indítómotorba, hogy meg is forgassa. Olyan a tünet mintha le lenne merülve az akksi, pedig nincs. Ezt meg tudod nézni Te is és nem kell érte fizetni sem.
Sziasztok! Nekem egy skoda felicia 1.6 -om van. Mitől lehet az, hogy elő elő fordul velem az, hogy beülök a kocsiba, ráadom a gyujtást, majd hiába próbálom meg a kocsit indítani egyszerüen nem történik semmi. Az ac pumpa hangját hallani, de se egy kattanás, se egy zörej se semmi. Akár hányszor próbálom semmi nem történik. Berakom a kocsit sebességbe, kicsit meglökdösöm, majd beülök és simán elindul. De van amikor ez sem segít, csak 10. próbálkozásra. Ez mitől lehet? Meg van még egy kérédsem. A biztosíték táblából menet közben olyan hangot hallani, mintha valamelyik relé ki be kapcsolna, és ilyenor a világítás is villog az autón. Ez test kábel hiba lehet, vagy inkább valamelyik relé hibásodott meg? Sajnos ezekhez a dolgokhoz nem nagyon értek. Előre is köszi a válaszokat. :) Csáó
Valószínűleg azért, mert aki az anyósülésen ül, az kényelmesen hátradől és úgy nézelődik. Te pedig előre nézel, talán kicsit előre is hajolsz;)
Egyébként másnak is párásodik... A
középen lévő nyílásokat le szoktam zárni, a fűtés kapcsolót maximumra teszem, a"levegőirányító" kapcsolót pedig a jobb alsó állásba , hogy a szélvédőre fújja a levegőt. Így kettes fokozatban elég gyorsan leviszi a párát.
látatlanban azt mondanám, hogy valami a levegő útjában van a te oldaladon, vagy rossz irányba fúj a szélvédő alatti venti. vagy gyorsabban beleheled mint az anyósod :P sok modernebb kocsihoz képest elég függőleges a szélvédő és közel van az ember fejéhez, sajnos ez is ront a helyzeten.