Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Draganovic Creative Commons License 2016.12.14 0 0 71552

Szerintem többet kéne bírnia :O Off autóban is AGM van most lesz 4 éves és még teljesen jó.

 

Előzmény: (M)Ákos (71546)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.14 0 0 71551

Az akksi halála egy jó nagy ütés. Elkapsz egy nagy gödröt és zárlatos lessz (lefolyik a cellákról az elektrolít)- több haszonjárművel megjártam ( pl. Fordba- kettő akksi van, ha az egyik zárlatos lesz- amit nincs ahogy észrevenni- tönkreteszi a másikat is, hiszen folyamatosan szívja- az életbe soha nem veszek többé Fordot). A haszongépjárművek az akksi miatt megállnak az úton és többé nem gyúlnak be. Ha ráteszed a gyújtást mindenféle hülyeséget csinál, pl. elindul az ablaktörlő+fényorgona. Beindítani se lehet őket, bikázva se. Autómentő kell.  

A fekete Scoutot megkostólta egy egér. Össze-vissza mutatott az üa színtmérő. 

Előzmény: (M)Ákos (71550)
(M)Ákos Creative Commons License 2016.12.14 0 0 71550

Uh, azért majd belenézek a motorterébe.

Most ugrott be, hogy valami állatka pár hónapja otthagyott egy fél zsemlét.

Felnyitottuk az akku takarófedelét is (oda vezettek a nyomok), és alatta is tele volt morzsával.

Lehet, hogy mást is megrágott az a szemétláda a zsemlén kívül...

Kolléga korábban már látta a nyomokat...de arra tippelt, hogy a szerelő uzsonnája esett be oda. :DDD

Előzmény: Törölt nick (71547)
Töck Jenő Creative Commons License 2016.12.14 0 0 71549

Milyen színű a kolléga autója? A kérdés komoly.

Előzmény: (M)Ákos (71546)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.14 0 0 71548

Ilyen a fogyasztói társadalom. Nem értem mi bajod vele...

 

en könyvet tudnék írni a szomszédomrol.

 

multkor vett kocsit... automata Diesel..kérdeztem hogy hogy smint...

mondta tök eccerü mobile.de ár szerint rendezni és megvette a legolcsóbbat

Előzmény: Töck Jenő (71541)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.14 0 0 71547

Elég nagy disznóság a gyártó részéről.

Zárlatos, ha gyengélkedik. Nem bírta a gördöket. 

Előzmény: (M)Ákos (71546)
(M)Ákos Creative Commons License 2016.12.14 0 0 71546

Ha már akkumulátor: kolléga O3-ja elkezdett jelezni, hogy lassan vége a dalnak.

2,5 éves 2.0 TDI nem egész 130e km-rel.

Mintha az enyém is kezdene kicsit szarabbul indulni (2,5 év, 155e km).

Szinte csak hosszabb utakra megyünk, havi 4-5 ezer km lazán megvan.

Beikszeltük a flotta csomagot, azaz nagyobb akku, nagyobb generátor.

WTF?

Ráadásul ezek az AGM akkumulátorok nem is olcsók...még jó, hogy céges a verda. :)

Törölt nick Creative Commons License 2016.12.14 0 0 71545

Amikor valamilyen műszaki terméket kell vásároljak, akkor megkérdem egyik ismerősömet, aki ért hozzá. Ez persze kölcsönös. 

A hozzáértő által ajánlott termék ár érték aránya általában optimális. A tescos cuccokat kerülöm- nehézkes a garancia, kétes a termékre ráírt paraméter, termékinfót nem tudnak adni a nagyáruházban, stb. Csak esetleg annyit, ha őszinték, hogy veszik vagy nem. 

Az autóalkatrészekkel kapcsolatosan nem sokat okoskodom, van egy szerelő (mérnök) ismerősöm, akiben megbízom. Ő döntse el. Mindenhez nem lehet érteni.

  

Előzmény: Pierr_Kardán (71543)
Töck Jenő Creative Commons License 2016.12.14 0 0 71544

Jogos, a menő márka is lehet rossz.

Előzmény: Pierr_Kardán (71543)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2016.12.14 0 0 71543

OFF

 

Nem tisztem védeni az Auchan/TESCO jellegű áruházak sajátmárkás termékeit, de nagyon-nagyon leegyszerűsítve nézi a világot az, aki azt véli, hogy a TESCO=szar, viszont a márkajelzéses termék=minőség.

 

Az pedig kimondottan csakis véletlen lehet, hogy ha valaki több saját márkás terméket vett a TESCO-ban, de "soha semmilye se volt jó".

 

Illetve egy eshetőség persze van, ha a sajátmárkás fúrógépet kalapácsnak használja, a sajátmárkás fűnyíróval pedig a fát hordja be az erdőről :-)

Előzmény: Töck Jenő (71541)
gmarc Creative Commons License 2016.12.14 0 0 71542

Ovi/Tesco alatt mennyi üzemidőt/kilométert értünk? 

Előzmény: Töck Jenő (71541)
Töck Jenő Creative Commons License 2016.12.14 0 0 71541

"És általában az ovi/teszkóig mennyire tölti vissza az akksit a generátor? (pláne télen, amikor ráadásul még sok fogyasztó is fixen megy)"

 

Gondolom a generátornak van egy teljesítménye amivel tud tölteni. Adott idő alatt ugyanannyit tölt kicsit kissebbe mint kicsit nagyobba. Ha az idő rövid akkor nem tudja pótolni azt amit indítózásnál fogyasztott. Se kicsibe, se nagyba. Ha az akku nagyobb akkor több óvodai menet után kell tölteni, ha kissebb akkor kevesebb után. Egyébként az eredeti felvetés nem egészen ez volt, hanem az, hogy van-e értelme ócska helyett jót venni. Egy szóval sem állítom, hogy nem kell mérlegelni azt, hogy relatíve mennyit kapok a pénzemért. A szomszédom is a Tesco takarékos híve. Vett már fűnyírótól kezdve cirkón át ledes udvari lámpáig mindent, olcsót. Engem hülyének néz(ett) amiért nem a legolcsóbbakat vettem. Ő már mindegyikből többet kényszerült venni és ha összeadom amiket a vackokra és azok pótlására költött kiderül, hogy neki többe volt a gagyi mintha jót vett volna. Vett házi vízművet és búvárszivattyút is, jó olcsót. Azzal is így járt. És soha semmilye se volt jó. Igaz vettem már Tescoban jót is, de akkor az volt a cél, hogy ha egyszer kibírja az elég. Sokkal tovább bírta. De ez nem jellemző. Az egyes példányok minősége hullámzik, akad közte néha egy-egy jó is. Ha az ember egy ilyet kifog azzal jól jár.

Előzmény: Varshi (71538)
bed room Creative Commons License 2016.12.14 0 0 71540

És amit még nem említettem az a "BEM code" jelölés!

 

http://lang.bannerbatterien.com/banner/files/buepo2016_h.pdf

(7. oldal)

 

 

http://w3.hu.skoda.at/files/hu/element/file_download/178.pdf

 

 

Előzmény: bed room (71539)
bed room Creative Commons License 2016.12.14 0 0 71539

Huhhh. 

 

Azért csak beleszólok!

 

 

Ha a hasonlatot folytatnám, akkor ha az 1 literes üvegből vagy az 5 literes kannából veszünk ki többször több decilitert melyik bírja tovább ha csak decinként töltögetjük vissza?

Persze az akksikat azért sokminden egyéb is meghatározza, minthogy ilyen egyszerű hasonlattal lehetne ezt felvezetni. 

 

Az viszont általánosságban igaz, hogy ami olcsó az gyenge minőségű, ami drága az jobb minőségű egyazon akkuval foglalkozó üzletnél. (nem egy élelmiszerláncra gondolok, hogy ne reklámozzak)

 

Ami döntő momentum egy vásárlásnál:

-mennyi pénz van rá perpillanat 

-start-stoppos kocsiba lesz vagy sem

-milyen extra fogyasztók vannak még a kocsiban (akár gyári felszereltségben ami elektromos fogyasztó, vagy szérián felüli)

-diesel, vagy benzinesbe lesz és téli időben mennyiszer van hidegindítás

.

.

.

 

És még sorolhatnám, de a gugli a barátotok és a neten nálam már jobban összefoglalták ezeket.

De bedobok pár linket, hogy legyen mit olvasgatni:

http://www.akkumulatorbazis.hu/akkumulator_jellemzok/

https://www.auto-motor-akkumulator.hu/inditoakkumulatorok-jellemzoi-feszultsegek

http://kovacsautovill.hu/?tanacsado

https://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/akkumulator-vasarlasi_tanacsado-371

http://tctech.hu/auto/tuning/ujakku.htm

http://www.ndsmondeo.hu/writing/aksi/aksi.htm

http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2010/01/25/gondozasmentes_akku_toltese/

http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/12/06/ne_csereljen_akkumulatort_ha_nem_muszaj/

http://www.origo.hu/auto/20150113-az-akkumulatorokat-is-probara-teszi-a-hideg-akkumulator-vasarlasi-tanacsado.html

 

 

 

1-2 akkuteszt:

http://autobatterie-tester.de/

http://www.focus.de/auto/videos/adac-test-autobatterien-immer-schlechter-und-teurer_vid_21681.html

http://www.autozeitung.de/auto-news/service/batterietest

 

 

 

 

 

 

És egy akkukereső annak aki bizonytalan:

http://forex.hu/webshop/akkumulatorok/meret-szerint/l3-70-75ah/l3-jobb-pozitiv

 

Előzmény: Varshi (71538)
Varshi Creative Commons License 2016.12.14 0 1 71538

És általában az ovi/teszkóig mennyire tölti vissza az akksit a generátor? (pláne télen, amikor ráadásul még sok fogyasztó is fixen megy)

 

Mert a nagyobb kapacitás az első lemerülés után lényegtelen, ha nincs rátöltve sose. Értsd: mindegy, hogy 1 literes üveged van vagy 5 literes kannád, ha mindig csak 1-1 deciket töltesz bele. Sose lesz előnye az 5-nek. Van/lehet viszont hátránya.

 

Azt tudod, milyen hatással van a nem teljesen feltöltött akkumulátorra az ilyen állapotban való tárolás? A szulfátosodás...? Nyári melegben?

 

Vajon melyik lesz inkább feltöltve mindig a kocsi generátora által?  Melyik bírja tovább?

Előzmény: Töck Jenő (71536)
timla Creative Commons License 2016.12.14 0 0 71537

Biztosan elmegy a nagyobb és márkás akku másfélszer annyit?

 

"Ovi-tesco" fuvarra használt Feliciába tettem 5 éve a legolcsóbb tescós akkut, évenkénti egy töltéssel elment vele öt évet és akkor sem ment tönkre hanem eladtuk az autót.

Előzmény: Töck Jenő (71536)
Töck Jenő Creative Commons License 2016.12.14 0 0 71536

6 eFT a különbség noname és márkás között. A 44 és az 52 Ah-s között 2 eFT.

Előzmény: Töck Jenő (71535)
Töck Jenő Creative Commons License 2016.12.14 0 0 71535

Most cseréltem akkut.A noname 13 eFt, a márkás (VARTA) 17 eFT (44Ah), az 52 Ah-s Varta 19 eFT. Tényleg a másfélszeresse, de az a másfélszeres az 6 eFt. Lehet mindenből Tesco takarékost venni, csak akkor hamar elgagyisodik az autó. Nekem nincs fölösleges pénzem, hogy vackot vegyek.

Előzmény: skodásfickó (71532)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.13 0 0 71534

http://workshop-manuals.com/skoda/octavia-mk2/power_transmission/gearbox_0a4/clutch_control/clutch_control/summary_of_components_hydraulics/

 

 

A pedálon van egy munkahenger. Annak az alsó csőcsatlakozásról van szó, ami a kuplunghoz vezeti az olajat. 

Nekem egyszer kicserélték mert ki volt szakadva és bement a pedál, de többé nem is jött fel. 

Ha a pedál visszajön lehet, hogy csak kevés a fékolaj, akkor a pedál munkahengeréhez vezető cső levegőt kap. 

Az fékolajat minden második évben ki kell cserélni, mert ídővel nedvességet szív magába. Vedd le a tetejét a fékolajtartálynak, ha barnás színe van az olajnak, akkor csere. 

 

Előzmény: skodásfickó (71531)
ralpar Creative Commons License 2016.12.13 0 0 71533

Nekem O2 2.0tdi van, nem tudom mennyire hasonlit a ket auto kuplungja. Nalam epp az iden nyaron tortent ez meg, lent maradt a pedal, aztan egyre gyakrabban csinalta.

Ha a tiednek is hidraulikus a kuplungja, akkor lehet hasonlo a helyzet, mint nalam. Meg kell nezni, hogy van-e eleg olaj a rendszerben. Ha igen, es nem latszik sehol szivargas, akkor meg lehet probalni lecserelni az olajat (viz kerul idovel a rendszerbe, es ezert szorulhat a munkahengernel - az en automnal 2 evente kellene ezt az olajat cserelni). Nalam a kovetkezo otlet - mint a legvaloszinubb hibaforras - a kuplungcsere volt, de igy is ragadt be a pedal. Vegul a felso munkahenger csereje oldotta meg a problemat, de ez nagyon ritkan szokott meghibasodni (felhivtunk egy a markaszervizben dolgozo tagot, naluk sem nagyon fordult ilyen elo, hogy a felso munkahenger legyen a gond).

Előzmény: skodásfickó (71531)
skodásfickó Creative Commons License 2016.12.13 0 0 71532

Hát a túlzás csak annyi, hogy majdnem a duplájába kerül (ami egy Octi csoportban nem utolsó szempont, és itt nem elsősorban arra gondolok, hogy nem engedhetném meg magamnak a gyári előírásnál sokkalta nagyobb aksit, hanem arra, hogy eleve azért ültem bele egy régi, de szuperül működő Octaviába, mert a szükségleteimhez mérten RACIONÁLISAN választottam)

Előzmény: Töck Jenő (71530)
skodásfickó Creative Commons License 2016.12.13 0 0 71531

KUPLUNG GONDOK:

Sziasztok!

Májusban vettem egy 2002-es Octaviát egy nemdohányzó orvostól:) mindig azt hittem, hogy ilyen csak a hirdetésekben és a viccekben van, de tényleg létezik!! :)

1,6 benzin BFQ motorkód, 202e km, vezérműszíjcsere után, nagyon szép állapotban. Éppen aktuális volt a műszaki vizsga azon is átment gond nélkül.

Egyetlen gondom van így több mint fél év használat után, ebben kérném hozzáértő segítségetek: még vásárlás utáni hónapban egy alkalommal esett meg, hogy a kuplung pedál teljesen beragadt alsó állásban, lábbal tudtam visszahúzni. azután mintha mi sem történt volna. vidéki ismerős skodás szerelő azt mondta, ha "elmúlik egy idő után" ne izgassam magam, lehet csak sokat ált a kocsi eladás előtt. Viszont két hete ezt ujra eljátszotta. alsó állásban maradt a kuplung. szerencsére parkolóból induláskor, nem kereszteződésben!! lábbal vissza. viszont ezek után néha félútig nyomódik csak vissza a pedál, erőt teljesen átadja, de kicsit tartok tőle, hogy ez vmi komolyabb gond előjele. Van vkinek ezzel kapcsolatban vmi tanácsa? tapasztalata? kocsit ritkán használom: heti kétszer focira pár km, hétvégén tesómékhoz odavissza 200km.

(ja ilyen gond volt még, de első hónap után elmúlt: lambda szonda hibakód ötször, ötször kiütöttük. azóta elmúlt) 

Előzmény: skodásfickó (71529)
Töck Jenő Creative Commons License 2016.12.13 0 0 71530

Miért volt túlzás 1,6-os motorhoz? Az autó indításhoz le akar venni valahány amperórát az akkuból. Ha van benne annyi akkor jó. Ha nincs nem indul. A járó motor visszatölti a levett mennyiséget. A nagyobb akkunak megvan az a hátránya, hogy az indításhoz szükséges mennyiség százalékosan kissebb, ezért kevésbé gyötri az akkut, több próbálkozásra van lehetőség. Nagyobb akkuból se fogy több töltés egy indításhoz szerintem.

Előzmény: skodásfickó (71529)
skodásfickó Creative Commons License 2016.12.13 0 0 71529

Gyárilag 45Ah. Én most autócsere kapcsán ezt raktam át a Feliciából és teljesen elegendő. Most az anyagiakat tartottam elsősorban szem előtt (volt egy féléves Varta aksim) persze ha majd egyszer újat kell venni, egy fokal erősebbre ruháznék be: 56Ah. (mindenki a gyári első aksinál erősebbre esküszik, de az előző tulaj által beletuszkolt 62Ah aksi azért kicsit túlzás volt az 1,6 motorhoz!)

Előzmény: Bombyna (71505)
janyka23 Creative Commons License 2016.12.13 0 0 71528

Sziasztok.

 

O2 1.6 BSE. Kuplung munkahengert akarok cserélni. Ha leszerelem ott fog lenni olaj ami elfolyhat, vagy bármi buktató ami közbe jöhet? Vagy leszedem az újat felrakom és annyi? Köszi előre is. 

Szuttty Creative Commons License 2016.12.13 0 0 71527

Köszi!

 

Csak azért izzítottam rá többször, hogy meglegyen a kellő hő, de akkor elhagyom ezt. Tavaly nyáron kapott új hengerfejet a kocsi, így talán nincs belerohadva. Egyébként akksicsere utáni diagnosztika dobta ki, hogy csak 2 gyertya megy (2. és 3. rossz), és sajnos 2 napra rá utaznunk is kellett, egyetlen szerviz sem fogadott már... Legközelebb áprilisban leszek civilizáció közelében, addig max. a yetivel találkozom. Addig kb. heti 1x fog járni az autó, azt is csak azért, hogy mozogjon.

Előzmény: Octi19 (71526)
Octi19 Creative Commons License 2016.12.13 0 2 71526

"4-5x is ráizzítok biztos ami fix alapon"

 

...többek között ettől megy tönkre a gyertya... ha indul egy izzításra is akkor tök feleslegesen kínozod ráadásul maga az izzítás nem is csak addig tart amíg a kijelző mutatja, szóval inkább ezt ne csináld!

Egyébként a motort nem nyírja ki, de azért nem árt mihamarabb cserélni, igaz nem a legolcsóbbak vannak benne (kb.: 7-8 ezer Ft/db) de ha kialakul a koromlerakódás a gyertyán akkor lehet hogy beszorul vagy beletörik... Egy jól működő gyertya úgymond öntisztuló, de ami nem működik az bizony kokszolódhat!

Egyébként ha diagnosztikai kábeled van és sűrűn kiolvasod, akkor nem kell egyszerre mind a négy gyertyát cserélned, cserélheted egyenként is ha tönkremennek. Nekem is 240 000km-nél volt cserés az első és 270 000km-nél a második, 311 000km-nél amikor eladtam, akkor még a maradék bírta!

Előzmény: Szuttty (71525)
Szuttty Creative Commons License 2016.12.13 0 0 71525

Hali!

 

Mondjátok, hogy nem vágja gallyra a kocsit (1.9 pdtdi), ha a 4-ből csak 2 izzítógyertya megy, és áprilisig nem is terveztem megcsináltatni az Alpok közepén... :) -9 fokok után is indul, csak 4-5x is ráizzítok biztos ami fix alapon, akksi vadonat új, azzal nem lesz gond.

Blackslac Creative Commons License 2016.12.13 0 0 71524

giglizz erre a fájlra: "Heating, Air conditioning.pdf" (11,5 MB), 79. oldal.

Előzmény: Gerimurr (71523)
Gerimurr Creative Commons License 2016.12.12 0 0 71523

Sziasztok!

 

A hátsó ülésekhez menő fűtésnél a lamellák elmozdultak,nem lehet állítani.

Ki lehet pattintani? Nincs hozzá valami rajz, videó?

Előre is köszönöm s válaszokat!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!