Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.04.28 0 0 16968
nem kell saját tiszahíd, okoska, elég ha a felfejlesztett 47 2. algyői hídját úgy építik meg, hogy a szervízút is át legyen vezetve... (akár egysávon, lámpás irányítással, mint a kiskörei tisza hídon...
Előzmény: ghosty9 (16957)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.28 0 0 16967

van rossz hír is:

valamlyik tévébe azt brekegték, hogy 6éven belül nemigen lesz M4 szolnokig, mert nagyon bonyolult arrafele a környezet védelme...

 

hát szarjon sünt az összes illetékes elvtárs...

Törölt nick Creative Commons License 2009.04.28 0 0 16966

asztaqrva...

azért az 5M lakosra vetítve ez elég durva tempó...

 

ha jól értem (mert én se infót, se térképet nem találtam a www.hac.hr-en) nagyjából erről van szó:

 

 

a guglin mindenesetre már frankón látszik a vrobecet délről elkerülő szakasz és az A12/A13 elválási csp...

Előzmény: szutyok (16965)
szutyok Creative Commons License 2009.04.27 0 0 16965
http://hvg.hu/gazdasag/20090427_horvat_autopalya_berzence_barcs_zagrab.aspx
Előzmény: szutyok (16964)
szutyok Creative Commons License 2009.04.27 0 0 16964
A horvátok úgy tűnik nem bírnak leállni. Hány autópályacsatlakozásuk lesz MO felé pár éven belül? Négy, öt? Ilyen árakon (86km ap = 28mrd HUF) persze könnyű...

Roger Preed Creative Commons License 2009.04.27 0 0 16963
Félreérthető voltam a 21-es útra gondoltam hogy ott most épül a 6-7. ütem.
A 44-est én is ismerem Kecskeméttől Szarvasig. Kell oda valami fejlesztés, de a 2*2 sávos M44-et kicsit soknak érzem.

Ami tetszik az M44 koncepciójában, hogy Kecskemétet Északról kerülné el csatlakozva az M8-ba. Az M5 és Borbás között szükség lenne egy új nyomvonalra szerintem.
Utána Tsizakürtig lehetne a meglévő utat fejleszteni. Utána kéne egy Cserkeszőlő-Kunszentmárton északi elkerülő, Öcsödöt lehetne délről kerülni. Békésszentandrás és Szarvas egy kicsit neccesebb, elég közel vannak ott a TVT-k. Utána Csabáig tényleg elég lenne a nyomvonalkorrekció, 2*2 sávosítás.
Előzmény: attus germanicus (16960)
attus germanicus Creative Commons License 2009.04.27 0 0 16962
Ja, a 21-en tudom, az tetszik.
Előzmény: RadiX (16961)
RadiX Creative Commons License 2009.04.27 0 0 16961
a 21-en épülnek az előzési szakaszok, nem a 44-en
Előzmény: attus germanicus (16960)
attus germanicus Creative Commons License 2009.04.27 0 0 16960

Tegnapelőtt végigmentem rajta Kecskeméttől Békéscsabáig, ezen a szakaszon semmilyen építkezés nem zajlott (Csaba és Gyula közt kész a 2×2 sáv).

Kecskemét és Békéscsaba közt egyetlen méterre sem emlékszem, ahol egy irányba két forgalmi sáv lett volna járható (nem ideértve a kanyarodósávokat, ill. Szarvas belterületén az átvezetést).

Előzmény: Rooger Preed (16959)
Rooger Preed Creative Commons License 2009.04.27 0 0 16959
Olyan turbózásra gondolsz, mint amit a 21-es úton csinálnak?

Nem jártam arra, csak azt láttam, hogy igen sok előzési szakasz létesül (most folyik a 6-7. szakasz építése). Távlatilag az egy 2*2 sávos úttá válik?
Előzmény: attus germanicus (16958)
attus germanicus Creative Commons License 2009.04.27 0 0 16958

Ahányszor végigmegyek a 44-esen (legutóbb szombaton, legközelebb pénteken) mindig erősödik az a nézetem, hogy nem kell oda új nyomvonal, legfeljebb néhány elkerülő szakasz, viszont sok előzési lehetőség (2×2 sávos részek).

A nyomvonal elég jó, lehet haladni, alig van néhány település, viszont baromi erős a kamionforgalom, a kamionok folyamatosan előzgetnek, ami eléggé nehézzé teszi a közlekedést.

Most pl. mások Csongdrád - Szentes - Orosháza útvonalon jöttek Békéscsabára, ami hosszabb, de nincs annyi teherautó.

ghosty9 Creative Commons License 2009.04.27 0 0 16957
"Azt meg nem hinném, hogy a 47-es mellé végig építenének egy utat a trakiknak meg kombájnoknak."

Saját Tisza-híddal, természetesen. :-)
Előzmény: Pompiere (16951)
Rooger Preed Creative Commons License 2009.04.27 0 0 16956
http://www.nif.hu/hirek/241

Hamarosan épül a 85. sz. főút Enese elkerülő – kihirdetésre került a kivitelező 2009. 04. 27.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a mai napon eredményt hirdetett a 85. sz. főút Enese elkerülő szakasz (6+800-13+800 km) kivitelezésével kapcsolatban.

A kiírt tenderre 11 pályázat érkezett, melyek közül 9 volt érvényes. A beruházás a CÉ-LA Enese 2009 Konzorcium kivitelezésében fog megvalósulni, a szerződéses összeg: 5 795 527 717,- Ft + Áfa. A konzorcium tagjai: COLAS Építő Zrt. és LAVINAMIX Építő Kft.

A távlati M85 Győr – Csorna között tervezett 2x2 sávos gyorsforgalmi út 5 fő szakaszra bontható. Jelen beruházás a távlati M85 autóút 7 km hosszú Enese elkerülő szakaszának megvalósítását tartalmazza 2x2 sávos kiépítettségben. A szakaszon 2 db csomópont és 5 db aluljáró is kiépítésre kerül. A megvalósuló út a 6+800 km szelvénytől indul nyugati irányba és kerüli meg Enese települést északról.

A beruházás során a környezet védelme érdekében 14.800 m hosszban vadvédő kerítést építünk, továbbá 3.971 db fát, 155 db fenyőt és 118.468 db cserjét is telepítünk.

A beruházás az Európai Unió támogatásával valósul meg. Az átadás 2010. negyedik negyedév végére várható.

------------

M85 Enese elkerülő 7 km 5,8 milliárd (0,82 milliárd/km)
M86 Szeleste elkerülő 3,8 km 2,5 milliárd (0,66 milliárd/km)

Gramercy, itt a válasz a korábbi kérdésedre. Ezek szerint kb 7-900 mFt/km áron épülhet egy 110-es autóút. Jó 40%-al olcsóbb mint az M43 legolcsóbb szakasza (1100 mFt/km).
Fricy Creative Commons License 2009.04.27 0 0 16955
Előzmény: Törölt nick (16954)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.27 0 0 16954
Fricy, itt egy téma a blogba: Jincheng-Jiyuan expressway
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.25 0 0 16953
azért egy párhuzamos szervízút lényegesen kevesebb pénzből megvan, mint egy új M47 nyomvonal...
Előzmény: Pompiere (16951)
strangerr Creative Commons License 2009.04.24 0 0 16952
Tudom, jártam benne. De a 47esnél ap csomópontrol beszéltünk dupla turbóval. Kicsit más a dolog.
Előzmény: mestska (16947)
Pompiere Creative Commons License 2009.04.24 0 0 16951
[...] a meglévő nyomvonalat kell felfejleszteni autóúttá (kb. Orosházáig), ami potom pénzből meglenne... [...]

Ez eddig rendben is van, csakhogy akkor a mezőgazdasági munkagépek leszorulnak az (autó)útról (nem mint ha nagy baj lenne) és akkor nem tudják megközelíteni a földeket. Nagyon nagy errefelé a mezőgazdasági forgalom és párhuzamos utak nincsenek. Azt meg nem hinném, hogy a 47-es mellé végig építenének egy utat a trakiknak meg kombájnoknak.
Előzmény: Törölt nick (16949)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.24 0 0 16950

találós kérdés: hol készült a kép?

 

 

nem, nem kőröshegy, hanem: prága

Törölt nick Creative Commons License 2009.04.24 0 0 16949

Majd esetleg akkor lesz autóút, ha valamikor 10-20-30 múlva megépítik az M47-est meg a bánáti főutat.

 

szerintem nem fognak külön M47et építeni (OTrT-ban sem szerepel), és nincs is rá szükség...

 

a meglévő nyomvonalat kell felfejleszteni autóúttá (kb. orosházáig), ami potom pénzből meglenne...

Előzmény: Pompiere (16948)
Pompiere Creative Commons License 2009.04.24 0 0 16948
[...] ha különszintű csp-os gyorsforgalmivá fejlesztenék kb. vásárhelyig... [...]

Álom, édes álom. Szerintem a 47-es ezen szakaszán közlekedők annak is nagyon örülnének, ha sok kis felhajtási lehetőséget lezárnák és a mellette lévő szervízútról lehetne felhajtani egy-két-három-négy helyen. Utána meg kitennék a 100-as táblákat. Én arról nem is álmodom, hogy valaha ez autóúttá lesz minősítve.
Majd esetleg akkor lesz autóút, ha valamikor 10-20-30 múlva megépítik az M47-est meg a bánáti főutat. Mindenesetre a csomópontot készül hozzá a Tisza-Maros szögben.
Előzmény: Törölt nick (16945)
mestska Creative Commons License 2009.04.24 0 0 16947
kecskeméti auchannál van átadott valódi turbókör, el lehet menni megnézni.
Előzmény: strangerr (16942)
Pompiere Creative Commons License 2009.04.24 0 0 16946
[...] Tudtommal az M5 sem 0+000 km szelvénytől indul, így nincs 174 km. A forgalomszámlálási kézkönyv szerint 160,9 km [...]

Az lehet, hogy fizikailag nincs 174 km, de hogy elméletileg annyi, az biztos. Mert, hogy a határnál van a 174-es. (173+895) Köztudomású, hogy minden, - a fővárosból induló - főutat a Lánchídtól mérnek, még ha nem is onnan indulnak ténylegesen. A km táblákon is eszerint van a számozás. Pl. az M5-M43 csomópont a 159+000-nál van. Onnan még 15 km a határ.
Előzmény: strangerr (16941)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.24 0 0 16945
ez igaz, de - mint mondtam - én azt tartanám ésszerűnek, ha különszintű csp-os gyorsforgalmivá fejlesztenék kb. vásárhelyig...
Előzmény: strangerr (16944)
strangerr Creative Commons License 2009.04.23 0 0 16944
Teljes lóhere az autópálya autópálya csomópont mifelénk, vagy minimum egy (neM4)-es út:) Nem egy mezei balkáni főút, mint itt a 47es:)

Előzmény: Törölt nick (16943)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.23 0 0 16943
egy lóherénél a LEhajtás egyben FELhajtás is... :-))
Előzmény: strangerr (16942)
strangerr Creative Commons License 2009.04.23 0 0 16942
"a két kör között miért kell fizikai elválasztás?"

Nem tudom. Gondolom mivel nálunk még mindig nincs műszaki előírás a turbókra, ezért átveszünk mindent nyugatról. Ott ez működik is, felesleges a sávváltás a két kör között. De nálunk érdekes lesz ez, akkor is ha lehet majd sávot váltani, és akkor is ha nem.


"amúgy ez a problemma egy lóherés csp-nál is fennáll: ha nem hajtasz le a gyűjtőelosztóra már jóval a keresztező út felüljárója előtt, akkor a legközelebbi korrekciós lehetőséged a következő csp.-nál lesz...)"

Így van, bár teljes lóhere sem sok van idehaza, de talán autópályán megszokta a nép h figyelni kell a LEHAJTÁSnál, de itt figyelni a FELHAJTÁSnál kell....

Előzmény: Törölt nick (16934)
strangerr Creative Commons License 2009.04.23 0 0 16941
"Az M5 egyébként 174 km hosszú."

Tudtommal az M5 sem 0+000 km szelvénytől indul, így nincs 174 km. A forgalomszámlálási kézkönyv szerint 160,9 km.
Előzmény: Pompiere (16937)
Pompiere Creative Commons License 2009.04.23 0 0 16940
[...] ha kész lesz az M43, akkor a töredékére csökken a körforgók kamionforgalma, így a borulás is kevesebb lesz... :-)) [...]

Gyenge érv. :-)

A múltkor megyek a 47-esen. A 215-ös km utáni MOL körforgalomnál áll egy teherautó, ponyvája kiszakadva, oldalfala az úton, valami bazi nagy vasdarab pedig a kerékpárútra esve. Leállok, kérdem hívjak segítséget? Á, nem kell mindjárt jönnek.De mondom feltartja a forgalmat. Jaj ne hívjak senkit. Kérdem, hogy hány tonnás ez a vas ami leesett, meg mennyivel hajtott be a körforgalomba? Nem nehéz, úgy öt tonna körüli és lépésben hajtott be a körforgalomba. Még jó, hogy akkor nem járt ott egy biciklis.
Előzmény: Törölt nick (16938)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.23 0 0 16939

ja, a táblaügyi illetékes nem áll a helyzet magaslatán, mer az M0K tábláit is elqrták:

 

- az M2őt matricásnak tüntették fel a távolság táblákon... (aztán leragasztották a vignette symbolt :-)

 

- az M6-ot meg lazán lehagyták a távolság táblákról, amit egy kis kiegészítő táblával korrigáltak...

(csak így a sorrend kicsit felborult: M1, M7, M5, (neM)4, 3as, M3 és külön az M6)

 

Előzmény: Pompiere (16937)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!