nem kell saját tiszahíd, okoska, elég ha a felfejlesztett 47 2. algyői hídját úgy építik meg, hogy a szervízút is át legyen vezetve... (akár egysávon, lámpás irányítással, mint a kiskörei tisza hídon...
A horvátok úgy tűnik nem bírnak leállni. Hány autópályacsatlakozásuk lesz MO felé pár éven belül? Négy, öt? Ilyen árakon (86km ap = 28mrd HUF) persze könnyű...
Félreérthető voltam a 21-es útra gondoltam hogy ott most épül a 6-7. ütem. A 44-est én is ismerem Kecskeméttől Szarvasig. Kell oda valami fejlesztés, de a 2*2 sávos M44-et kicsit soknak érzem.
Ami tetszik az M44 koncepciójában, hogy Kecskemétet Északról kerülné el csatlakozva az M8-ba. Az M5 és Borbás között szükség lenne egy új nyomvonalra szerintem. Utána Tsizakürtig lehetne a meglévő utat fejleszteni. Utána kéne egy Cserkeszőlő-Kunszentmárton északi elkerülő, Öcsödöt lehetne délről kerülni. Békésszentandrás és Szarvas egy kicsit neccesebb, elég közel vannak ott a TVT-k. Utána Csabáig tényleg elég lenne a nyomvonalkorrekció, 2*2 sávosítás.
Tegnapelőtt végigmentem rajta Kecskeméttől Békéscsabáig, ezen a szakaszon semmilyen építkezés nem zajlott (Csaba és Gyula közt kész a 2×2 sáv).
Kecskemét és Békéscsaba közt egyetlen méterre sem emlékszem, ahol egy irányba két forgalmi sáv lett volna járható (nem ideértve a kanyarodósávokat, ill. Szarvas belterületén az átvezetést).
Ahányszor végigmegyek a 44-esen (legutóbb szombaton, legközelebb pénteken) mindig erősödik az a nézetem, hogy nem kell oda új nyomvonal, legfeljebb néhány elkerülő szakasz, viszont sok előzési lehetőség (2×2 sávos részek).
A nyomvonal elég jó, lehet haladni, alig van néhány település, viszont baromi erős a kamionforgalom, a kamionok folyamatosan előzgetnek, ami eléggé nehézzé teszi a közlekedést.
Most pl. mások Csongdrád - Szentes - Orosháza útvonalon jöttek Békéscsabára, ami hosszabb, de nincs annyi teherautó.
Hamarosan épül a 85. sz. főút Enese elkerülő – kihirdetésre került a kivitelező 2009. 04. 27.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a mai napon eredményt hirdetett a 85. sz. főút Enese elkerülő szakasz (6+800-13+800 km) kivitelezésével kapcsolatban.
A kiírt tenderre 11 pályázat érkezett, melyek közül 9 volt érvényes. A beruházás a CÉ-LA Enese 2009 Konzorcium kivitelezésében fog megvalósulni, a szerződéses összeg: 5 795 527 717,- Ft + Áfa. A konzorcium tagjai: COLAS Építő Zrt. és LAVINAMIX Építő Kft.
A távlati M85 Győr – Csorna között tervezett 2x2 sávos gyorsforgalmi út 5 fő szakaszra bontható. Jelen beruházás a távlati M85 autóút 7 km hosszú Enese elkerülő szakaszának megvalósítását tartalmazza 2x2 sávos kiépítettségben. A szakaszon 2 db csomópont és 5 db aluljáró is kiépítésre kerül. A megvalósuló út a 6+800 km szelvénytől indul nyugati irányba és kerüli meg Enese települést északról.
A beruházás során a környezet védelme érdekében 14.800 m hosszban vadvédő kerítést építünk, továbbá 3.971 db fát, 155 db fenyőt és 118.468 db cserjét is telepítünk.
A beruházás az Európai Unió támogatásával valósul meg. Az átadás 2010. negyedik negyedév végére várható.
------------
M85 Enese elkerülő 7 km 5,8 milliárd (0,82 milliárd/km) M86 Szeleste elkerülő 3,8 km 2,5 milliárd (0,66 milliárd/km)
Gramercy, itt a válasz a korábbi kérdésedre. Ezek szerint kb 7-900 mFt/km áron épülhet egy 110-es autóút. Jó 40%-al olcsóbb mint az M43 legolcsóbb szakasza (1100 mFt/km).
[...] a meglévő nyomvonalat kell felfejleszteni autóúttá (kb. Orosházáig), ami potom pénzből meglenne... [...]
Ez eddig rendben is van, csakhogy akkor a mezőgazdasági munkagépek leszorulnak az (autó)útról (nem mint ha nagy baj lenne) és akkor nem tudják megközelíteni a földeket. Nagyon nagy errefelé a mezőgazdasági forgalom és párhuzamos utak nincsenek. Azt meg nem hinném, hogy a 47-es mellé végig építenének egy utat a trakiknak meg kombájnoknak.
[...] ha különszintű csp-os gyorsforgalmivá fejlesztenék kb. vásárhelyig... [...]
Álom, édes álom. Szerintem a 47-es ezen szakaszán közlekedők annak is nagyon örülnének, ha sok kis felhajtási lehetőséget lezárnák és a mellette lévő szervízútról lehetne felhajtani egy-két-három-négy helyen. Utána meg kitennék a 100-as táblákat. Én arról nem is álmodom, hogy valaha ez autóúttá lesz minősítve. Majd esetleg akkor lesz autóút, ha valamikor 10-20-30 múlva megépítik az M47-est meg a bánáti főutat. Mindenesetre a csomópontot készül hozzá a Tisza-Maros szögben.
[...] Tudtommal az M5 sem 0+000 km szelvénytől indul, így nincs 174 km. A forgalomszámlálási kézkönyv szerint 160,9 km [...]
Az lehet, hogy fizikailag nincs 174 km, de hogy elméletileg annyi, az biztos. Mert, hogy a határnál van a 174-es. (173+895) Köztudomású, hogy minden, - a fővárosból induló - főutat a Lánchídtól mérnek, még ha nem is onnan indulnak ténylegesen. A km táblákon is eszerint van a számozás. Pl. az M5-M43 csomópont a 159+000-nál van. Onnan még 15 km a határ.
"a két kör között miért kell fizikai elválasztás?"
Nem tudom. Gondolom mivel nálunk még mindig nincs műszaki előírás a turbókra, ezért átveszünk mindent nyugatról. Ott ez működik is, felesleges a sávváltás a két kör között. De nálunk érdekes lesz ez, akkor is ha lehet majd sávot váltani, és akkor is ha nem.
"amúgy ez a problemma egy lóherés csp-nál is fennáll: ha nem hajtasz le a gyűjtőelosztóra már jóval a keresztező út felüljárója előtt, akkor a legközelebbi korrekciós lehetőséged a következő csp.-nál lesz...)"
Így van, bár teljes lóhere sem sok van idehaza, de talán autópályán megszokta a nép h figyelni kell a LEHAJTÁSnál, de itt figyelni a FELHAJTÁSnál kell....
[...] ha kész lesz az M43, akkor a töredékére csökken a körforgók kamionforgalma, így a borulás is kevesebb lesz... :-)) [...]
Gyenge érv. :-)
A múltkor megyek a 47-esen. A 215-ös km utáni MOL körforgalomnál áll egy teherautó, ponyvája kiszakadva, oldalfala az úton, valami bazi nagy vasdarab pedig a kerékpárútra esve. Leállok, kérdem hívjak segítséget? Á, nem kell mindjárt jönnek.De mondom feltartja a forgalmat. Jaj ne hívjak senkit. Kérdem, hogy hány tonnás ez a vas ami leesett, meg mennyivel hajtott be a körforgalomba? Nem nehéz, úgy öt tonna körüli és lépésben hajtott be a körforgalomba. Még jó, hogy akkor nem járt ott egy biciklis.