Itthon sajnos az embereket csak az érdekli hogy lehet mindenen a legnagyobb hasznot húzni , hamár nincs rajta haszon akkor kuka, semmi megőrzés az utókornak meg ilyenek,ehhez a magyar túl primitív állat fajta! Csak hamár nincsen valami akkor tudja vissza sírni,de az, hogy gondolkodjon előre is az már nehéz
"A Kravtexnek jó esélye lehet az elővárosi BN 18-cal... "
Háááááááát..... nem is tudom hogy mit mondjak.
Lesz addigra elővárosi BN18??? (2006.02.23 a beadási határidő)
Ha reálisan nézem a dolgokat akkor a CREDO szerintem a 12m-es kategóriát célozza meg. 12méteresből mégiscsak "több" készült mint az egy szem csuklósból, és talán egy paraszthajszálnyival "több" az üzemeltetési tapasztalat. És persze azt se felejtsük el hogy egyszerre csak az egyik kategóriára tudna öszpontosítani a GYÁR :)
(Mondjuk nem vagyok tisztában az éves gyártókapacitásukkal, csak a megérzéseimre hagyatkozok)
Ha nagyon gonosz akarnék lenni akkor azt mondanám hogy a következő hetektől érdemes lenne figyelni a GYÁRudvart, és levonni a konzekvenciát hogy vajon melyik kategóriára pályáznak :)
Érdemes átböngészni a felhívásokat (2006/S 1-001116, 2006/S 1-001122, 2006/S 1-001246).
Idézet a csuklós tender kiírásából (2006/S 1-001116):
"Alkalmatlan az ajánlattevő, ha: - ........, - a Kbt. 66. § (1) bekezdés c) pontja szerinti nyilatkozata alapján az Ajánlattevő előző három évi (2002, 2003, 2004) teljes forgalma nem éri el a nettó 2.500.000.000 forintot és ugyanezen időszakban a közbeszerzés tárgyának (új csuklós autóbusz) forgalma nem éri el a nettó 1.500.000.000 forintot, ..."
Egy kis nosztalgia az ipari méretű árkiegészítésekről:
Megszólal a Vasi Volán is diákbérlet-ügyben
Publikálás dátuma: 2005.10.13 16:26
Váratlanul nagy hullámokat vetett a szombathelyi Fidelitas múlt heti sajtótájékoztatója, amelyen azt firtatták, miért nem kaptak a diákok buszbérletet idén nyáron. Ezt követően érdekes szálakat pedzegetett egy néhány nap múlva érkezett olvasói levél, most pedig megszólal és az ügy újabb aspektusait tárja fel Tóth Andor, a Vasi Volán vezérigazgatója.
A múlt pénteki Fidelitas-sajtótájékoztató után még aligha volt sejthető, hogy jelentős utórezgése lesz az ügynek. Akkor Szakály Gábor és Lazáry Viktor tette fel a kérdést, hogy vajon miért nem kaptak idén nyáron a szombathelyi diákok buszbérletet. Annál is inkább, mert a Vasi Volán a város költségvetésből ugyanúgy megkapta az 50 millió forintot.
Néhány nappal később egy olvasói levél érkezett, amelyben a levélíró azt állítja, azért nem kaptak az idén bérletet a diákok, mert a Vasi Volánt beperelte az APEH, mivel mikor az önkormányzat bérleteket vett, akkor a vállalat burkolt támogatása folyt, ráadásul a cég az államkasszából támogatásként megkapta a diákbérletek és a felnőtt-bérletek közötti árkülönbözetet.
A két korábbi írásra reagálva hívta fel a szerkesztőségünket még tegnap a Vasi Volán Rt. vezérigazgatója mondván, az írások szerzői tájékozatlanok az adott témában, ráadásul a céget meglehetősen rossz színben tüntetik fel anélkül, hogy őket megkérdezte volna bárki is.
Tóth Andor mindenekelőtt elmondta, mindennek alapvető oka az alulfinanszírozottság. A bevételek csak részben fedezik ezt a drága szolgáltatást, és az állami és önkormányzati támogatás sem oldja meg teljesen a gondokat, hiszen például az autóbuszállomány megújítására így is rendkívül kevés a forrás. Ráfordításra pedig szükség van, ha azt akarjuk, a tömegközlekedés – minőségben és árban - versenyképes legyen a személygépkocsival.
Így van ez mindenütt a világban, ahol jól működik ez a közszolgáltatás. Nálunk más a helyzet. Mivel a megrendelő önkormányzatok költségvetési lehetőségei évről-évre szűkösebbek voltak mindenütt, előtérbe kerültek az utazási kedvet fokozó intézkedések. Szombathelyen is.
Ami a konkrét diákbérlet ügyet illeti: Az ország nagyvárosaiban az önkormányzatok sok helyütt hasonló gyakorlatot folytattak a források pótlására. Győrben például az önkormányzat egész évre megvette a diákbérleteket, ott még az egyetemistáknak is jutott belőle. Szombathelyen csak a nyáron kaptak a diákok bérletet, amiről a sajtó akkor részletesen beszámolt.
A vezérigazgató megerősítette, hogy az APEH Vas megyében „nem rendeltetésszerű joggyakorlás”-nak minősítette a dolgot, mivel véleménye szerint a vásárló ez esetben nem az iskola, akinek az esetében a törvény megengedi a fogyasztói árkiegészítés igénybevételét, hanem az önkormányzat, aki viszont jogi személy, és mint ilyen vásárlónak nem jár a fogyasztói árkiegészítés.
Megint egy kis privatizáció (amit már Saslics úr is támogat):
"- Másik szintén nagy szállító cég a Volán Busz. Itt várható-e további lépés?
- Én azt gondolom, hogy itt is van egy olyan felhalmozott feladat, ami a MÁV-nál. Hangsúlyozni kell, hogy nem olyan kritikus a helyzet, tehát a Volán társaságoknak a működése az mindenképpen sokkal pozitívabb értékelést kaphat. Azt látni kell, hogy 24 volán társaság van az országban. Viszonylag kis ország vagyunk, viszonylag sok volán társaságunk van. A kis társaságoknak, szemben a régi trösztös rendszerre való bevezetése és alkalmazása, fenntartása nyilván az irányíthatóság a költségek és a bevételeknek a jól történő kimutatását irányozta. Mára azért bebizonyosodott, hogy a terület, a régió, amit kiszolgál, a fogyasztói felület, üzemméret alapján túlságosan elaprózott a magyar volán rendszer, úgyhogy akár állami tulajdonban van, akár nem, meg kell gondolni ennek egyfajta racionális méret-átalakítását. Nem tudnék most számot mondani, nagyon komoly szakértői munkákat végeztettünk el, és van a kezünkbe ennek eredménye. Úgy látjuk, hogy a mai 24 társasággal szemben egy 8-12 társaság bőven elegendő lenne, de lehet, hogy ennek is inkább a kisebbik száma az optimális mértéke. Amit itt érdemes hangsúlyozni, hogy addig nem szabad privatizációs elképzelésekkel ezt a dolgot bonyolítani, amíg nincsen meghatározva ez az optimális szerkezet. Úgyhogy én azt gondolom, hogy az állami tulajdon 2005-ös, 2006-os feladata ennek az optimális szerkezetnek a megvalósítása, és csak ezt követően merülhet fel, hogy legyen privatizáció.
- Automatikus velejárója a privatizációnak - ahogy picit utalt is a MÁV esetében arra, hogy ha egy céget átalakítunk, privatizálunk, akkor ott érthető módon átszervezésekre, leépítésekre van szükség -, tehát a privatizációnak mindenképpen velejárója az, hogy karcsúsítunk egy cégnél.
- Nem, abszolút nem. Sőt én azt gondolom, hogy a karcsúsítás az a privatizáció elmaradása esetén vetődik föl. Tehát, hogyha egy társaság működésében vannak még megtakarítási lehetőségek, erőforrások, akkor ezt ki kell használni egy nyereségesnél is, egy veszteségesnél meg végképp. Tehát épp a privatizáció elmaradása hozhat ilyen lépéseket. Én azt gondolom, hogy a privatizációt követően egy új tulajdonos ugyanezzel a kényszerrel néz szembe, ezért velejárója annak, hogyha privatizáció van, az új tulajdonos pont azt nézi, hogy adtam érte egy pénzt, ez akkor térül meg, ha én az előző tulajdonosnál jobb hatásfokkal tudom működtetni. Meg kell nézni, hogy mit lehet itt karcsúsítani, mit lehet hatékonyabban működtetni."
OFF Az ifjúság inkább húzzon el nyugatra szerencsét próbálni, ahogy bölcs vezérünk mondotta volt, hihihi. :-)))) ON De viccen kívül, semmi különös, csak néhány busz másképp lett bejegyezve. Nagy gyáraknál is előfordulhat ilyesmi.
Tudomásom szerint az a járat a Misszió Egészségügyi Központtal kapcsolatos, nem mással. Rendes VB-tarifával igénybe vehető, én is utaztam rajta másfél éve, egy kék Iveco kisbusszal. Az jó. Nem az kell, hogy a Csiki-Bege vegye át az Újpest - Erdőkertes járatot is. Különben is, az a probléma megoldódott, mert az ősszel a Volánbusz csuklós buszokat helyezett üzembe a vonalon. A Magyar Hírlap idézett fogalmazásmódját elég bénának és félreérthetőnek találom, mintha Csiki-Bege f*ngta volna a passzátszelet, kb. olyan.
A budapesti agglomerációs kiköltözés és a fővárosba ingázás Veresegyházon is kifullasztotta a Volán-vonalakat. Jókora volt a káosz a környék tömegközlekedésében. Csiki-Bege – aki időközben közgazdasági diplomát is szerzett – kiszámolta, mekkora buszoknak, milyen távolságon, hány emberrel gazdaságos üzemelnie ahhoz, hogy a környező kilenc településről csatlakoztatni lehessen őket a Volán és a MÁV járataihoz. Behozatta a járműveket, szerződést kötött a Volán-társasággal menetrendszerű, "ráhordó" szolgálatra. Az ötlet bevált, a Volán máshol is használja az alapelvet. Fricska a magyar közlekedésügy orrára.