a párom feltétele, hogy 3 évesen 70 000 alatt legyen a ténylegesen futott km-ek száma.
Ugye tudjátok, hogy ilyen dízelt nem fogtok találni?
Aki új autót vesz, az kalkulál, márpedig évi 30-40 ezer kilométer alatt egyszerűen nem éri meg dízelt venni, pláne, ha valaki 3 évesen cseréli az autóját.
A racionálisan gondolkozók egy csoportja a garancia lejárta után, a 120 ezres nagyszerviz előtt adják el az autót.
Mivel 5,5-6 éves autót fogok lecserélni, butaság lenne egy 4 évesre cserélni. Ami megéri max. 3 éves, tehát 2008-as.
Lóerőkből igazából a 130 és afeletti éri meg 1,5 tonnára, mert végül is nem a másfél tonna a mérvadó, hanem a +5 személy és a hozzájuk tartozó csomagok.
Tehát mondhatni, hogy az az 1,5 tonna +350 kilóval minimum megnő.
Mivel takarékosan szoktam vezetni, még a 2.0-ás benzines is belefér, habár az szerintem Pesten megeszi a 9 litert.
A típus két legjobb, problémamentes motorja a 2 literes szívó benzines és a 2.0dci dízel. Az 1.4-1.6 benzinesek nagyon karcsúk ehhez a kocsihoz, az 1.5 dci legfeljebb újonnan jó választás, az 1.9-es jobb nála, de azért az sem hibátlan. Még egyszer: ez bár a forma csalóka, de valójában egy súlyos nagykocsi, az üres tömege kiviteltől függően azonos egy 520-525-ös BMW-vel, azt jóval meghaladó homlokfelülettel - a kis motorok állandóan erőlködni fognak benne, ami bizonyosan meglátszik az élettartamukon.
Viszont sajnos a használt felhozatal messze-messze az 1.5dízelből a legnagyobb, jóformán alig van más. Ennek tükrében nem könnyű választani.
Látttam 5 személyes hosszítottakat, de olyan okból kellene a 7 üléses, hogy várható lesz 1 közös baba megjelenése 2 éven belül (a 3 tinédzser mellett). Akkor kevés lesz az 5 ülés.
De ha nem kivehető, csak vízszintesre lezárható, az is jobb.
Jövő hét péntekjén elmegyek a Renault Budakalászhoz. Azt mondták, hogy dömpingben van ott a grand scenic. Én megnéztem, de csak 5 üléses, jóval 100e Km felettiek vannak.
Éppen ezért várok még, hátha valaki megun 1 jobbsorú, lekövethető darabot.
A harmadik üléssor becsukható, de ki nem vehető - ám van ötüléses Grand is, amiben meg nagyobb a csomagtér van bőven rakodóhely a padló alatt is hátul, vannak kihúzható rekeszek a második üléssor alatt is (a hétülésesben nincsenek), és van (vagy legalábbis lehetséges) rendes pótkerék, nem csak defektjavító (ami szerintem nem ér semmit).
Ami a motorokat illeti: a Grand Scenic homlokfelülete és tömege alapján valójában nagykocsi. A tömege üresen is 1.5-1.6 tonna, magas, azok a motorok, amelyek egy kis-közepes kocsiban (Clio, Megan, Dacia Logan) szépen elmuzsikálnak, itt már bizony kissé túlterheltek. Ilyen, viszonylag kis éves futásteljesítményre lehet jó választás a kétezres benzines turbó - csak nyilvánvalóan ez a kocsi is kintről behozott - én a helyedben ragaszkodnék itthoni, itthon vett és első tulajdonostól megszerezhető, így valóban leinformálható kocsihoz. Stewie már kifejtette ezt - de praktikusan ökölszabály, hogy az összes nepper által kintről behozott használt kocsi eleve gyanús és szinte bizonyosan problémás. Egyszerűen nem annyival alacsonyabbak a használt árak, hogy a regisztrációs adót, szállítást, elvárt nyereséget elbírják, így szinte az összes ilyen kocsi vagy nagyon durván visszatekert, vagy totálkárból újraépített vas.
Az egyik legrosszabb tulajdonságom, hogy ha valamibe belelovallom magamat...
Szegény párom 8 db vasmacskával fékez, hogy nehogy hülyeséget csináljak. :(
Azt is tudnotok kell, hogy az elmúlt sok évben mindig akkor jött a "jó biznisz", amikor momentán másra költöttem a pénzemet. Aztán meg beleugrottam valami hülyeségbe. De hát ki nem járt még így???
No tartoztam az ördögnek 1 úttal. Zárva volt. Felhívtam őket, majd jöjjek vissza hétfőn. :(
PatiII:
Gyanítom, hogy az alvázszám sem az övé lehet. Ha már ennyimindent észrevettetek és a nepperek a fele sem igaz vetélkedőt játsszák, okkal gyaníthatom.
Reggel, váltáskor az éjjeles kolléga mondta, hogy ne 1,5-ös, hanem 1,9-es dízelt nézzek mert sokkal megbízhatóbb, mint az 1,5. Esetleg ha találok bálnát (espace-t), azt vegyek.
"4. Esetleges olajválságkor a dieselt nagy átalakítások nélkül lehet bio vackokkal üzemeltetni. (Tudom, hogy common rail motoroknál veszélyes, de hagyjátok, hogy higyjek valamiben) :)"
Talán épp az Otto-motor az, ami tud gázzal is, etanollal is üzemelni.
És jól gondolod, hogy egy CR motorba nagyon nem érdemes gyanús dolgokat beleönteni.
Az 1,5 dci motor nem idegen számomra, hisz a párom céges teher nissan micrában is ketyeg egy 65 (68) lovas változat.
Eddig megtettünk vele 170eKm-t motorprobléma nélkül, városi 5 liter alatti fogyival.
A szomszédom autóalkatrész kereskedő, ő riogatott a folyton elkopó porlasztócsúccsal, mert több renault márkaszervíz vesz tőle és folyamatos az igény. 80kHuf az ára.
Én minimum 4 évre akarom venni, évi 12-15e Km-s futásteljesítménnyel.
Azért dieselt, mert
1. Nem hajlamom pörgetni a motorokat, szeretem, ha alul húznak.
2. A többlet NM-t nagyon szeretem
3. Nem hajtok autópályán sem, ritka, hogy 130-al mennék. Általában 100-110 között "napozok" a volán mögött.(Inkább elöbb elindulok, mintsem a nagycsaládom életét veszélyeztessem).
4. Esetleges olajválságkor a dieselt nagy átalakítások nélkül lehet bio vackokkal üzemeltetni. (Tudom, hogy common rail motoroknál veszélyes, de hagyjátok, hogy higyjek valamiben) :)
1,9-es 120 lovas 2008-as modellt nemigen látok. Kollégám viszont istenítette, hogy a legjobb motor ehhez a kasztnihoz.
Amúgy még egy észrevétel: gyári navi van benne, de a kezelőgombok nem a középkonzolon vannak. Szerintem ez a 2008-as modellévben már nem lehetett így, ehhez a kocsihoz akkor egyetlen navit, a gyári DVD-s Carminatot kínáltak, és az már a 2007-es modellévben is a középkonzolon lévő kezelőpultos volt. Ebben momentán biztos vagyok (az én kocsim is ilyen volt már). Ez az autó nem biztos, hogy 2008-as, de még csak nem is 2007-es, inkább 2005-2006 modellévű kell, hogy legyen elvileg, lehet, hogy 2008-ban hozták be, de már használtan?
Akkor viszont igen könnyen lehet a kilométer is többszöröse - ami esetben viszont az ár arcátlan. No de ki tudja, utána kell nézni...
Én inkább nem mondok már semmit, meg megesznek az ilyen motorral futó márkatársak, de a flottás tapasztalat az, hogy 180-200 környékén az ezerötösök rendre kinyúltak. Tulajdonképpen mind. Ami nyilván azt jelenti, hogy 150 ezer környékén már akkor szabad csak egy ilyen kocsit megvenni, ha a vételár elbírja egy jövőbeni motorcsere-generál költségeit (ilyen meg nincs...).
Amúgy megjött az új, tekerem. A kanyar-xenon meg a tolatókamera az tetszik, a képernyőn a tényleges akadályokat mutogató elöl-hátul radar is ügyesebb a réginél. Végre normális helyre tették az ülésfűtés gombját, jóval nagyobbak a visszapillantó tükrök, vannak hátul is szabályozható szellőztetőrostélyok, ez jó. Jobb a teljesen szabadkártyás rendszer, nem is kell becsukni, ha két méterre elmegyek, bezárja magát és a tükröket is behajtja (a vezetőajtó kivételével el is tűntek a gombok a kilincsekről). A Tomtom navi viszont bár naprakészebb és ügyesebb, de nem olyan jól integrált a rendszerbe, mint a Carminat volt (ami viszont már nem is rendelhető). A rádió (Bose) viszont sokkal jobban szól, és van végre USB, ennek örömére CD váltó viszont nincs (igaz, ezek után nekem már nem is hiányzik, egy pendrive-ra felraktam gyakorlatilag mindent, ami eddig másfél tucat CD-n volt). Meglepően csöndesebb, pedig az előző is igen csöndes, nyugodt kocsi volt. A rakódórekszek viszont kicsit szegényesebbek, igaz, a nagyobb hátsó padlóban lévők fedele végre jó irányba, hátulról nyílik, az előzőn hátratolt ülésnél (és én úgy használom) nem lehetett felnyitni őket. Jópofa az új keréknyomás-ellenőrző, ez minden kerékre konkrét nyomásértéket mond. Valahogy nagyobb is lett az egész, igaz, a méretek alapján is nőtt tényleg 5-5 centit mindenfelé, de többnek tűnik, valószínűleg a másképpen kárpitozott ajtók miatt. A középső könyöklő viszont túl alacsonyan van, arra már most haragszom. És mivel 2011-es modellévű kocsi, az új EU-s előírások alapján van állandó helyzetfény, van egy külön lámpája, ami elindulás után mindenképpen ég, erősebb a normál helyzetfénynél, de persze jóval gyengébb a fényszóróknál - nem kell kapcsolgatni a lámpát.
Majd beszámolok idővel a többiről. Mivel a másikkal sem volt tulajdonképpen semmi probléma három év és 127 ezer alatt, így remélhetőleg ezzel sem lesz.
Igen, a váltógomb nekem is nagyon furcsa, szerintem ilyen gyári összeállítás nem létezett. Ha viszont, mondjuk a kopottsága miatt cserélték a váltógombot-szoknyát, akkor igaz lehet a dupla kilométer is - amivel viszont egy 1.5dci-t, legalábbis szerintem nem szabad megvenni (persze, tudom, csak károgok..).
Le kell ellenőrizni - már, ha lehet. Ha meg nem lehet, akkor negligálni.
Ez a félek a franciáktól kb 15 éve lejárt lemez csak a magyar köztudatban rögzült akkor.Ma Eu-n belüli és Eu-n kivüli autók kaphatók.Az első kategóriában lévő autók egyformák minőségileg aki mást mond az hazudik.Pl Yaris francia,Vw polo szlovák stb.beszállitók ugyanazok,sokszor az alkatrészek is.Az Eu ezért jött létr e minden másra olyan büntetővám van,hogy inkább itt gyártják le itteni :alakrész,munkaerő felhasználásával.