Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

stevie-w Creative Commons License 2011.03.06 0 0 21388

a párom feltétele, hogy 3 évesen 70 000 alatt legyen a ténylegesen futott km-ek száma.

 

 

Ugye tudjátok, hogy ilyen dízelt nem fogtok találni?

 

Aki új autót vesz, az kalkulál, márpedig évi 30-40 ezer kilométer alatt egyszerűen nem éri meg dízelt venni, pláne, ha valaki 3 évesen cseréli az autóját.

 

A racionálisan gondolkozók egy csoportja a garancia lejárta után, a 120 ezres nagyszerviz előtt adják el az autót.

Előzmény: Pitecus (21376)
kjanyi Creative Commons License 2011.03.06 0 0 21387

+ megvásárolandó tétel, újonan nem jár alapból.

Előzmény: Pitecus (21386)
Pitecus Creative Commons License 2011.03.06 0 0 21386

Mitől függ?

Előzmény: kjanyi (21384)
Pitecus Creative Commons License 2011.03.06 0 0 21385

Akkor várnom kell türelmesen.

Mivel 5,5-6 éves autót fogok lecserélni, butaság lenne egy 4 évesre cserélni. Ami megéri max. 3 éves, tehát 2008-as.

Lóerőkből igazából a 130 és afeletti éri meg 1,5 tonnára, mert végül is nem a másfél tonna a mérvadó, hanem a +5 személy és a hozzájuk tartozó csomagok.

Tehát mondhatni, hogy az az 1,5 tonna +350 kilóval minimum megnő.

Mivel takarékosan szoktam vezetni, még a 2.0-ás benzines is belefér, habár az szerintem Pesten megeszi a 9 litert.

Akinek infója van erről, szívesen veszem.

 

 

Előzmény: advocatusdiaboli (21383)
kjanyi Creative Commons License 2011.03.06 0 0 21384

A hétülésesnél is lehet rendes pótkerék.

Előzmény: advocatusdiaboli (21381)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2011.03.06 0 0 21383

A típus két legjobb, problémamentes motorja a 2 literes szívó benzines és a 2.0dci dízel. Az 1.4-1.6 benzinesek nagyon karcsúk ehhez a kocsihoz, az 1.5 dci legfeljebb újonnan jó választás, az 1.9-es jobb nála, de azért az sem hibátlan. Még egyszer: ez bár a forma csalóka, de valójában egy súlyos nagykocsi, az üres tömege kiviteltől függően azonos egy 520-525-ös BMW-vel, azt jóval meghaladó homlokfelülettel - a kis motorok állandóan erőlködni fognak benne, ami bizonyosan meglátszik az élettartamukon.

 

 Viszont sajnos a használt felhozatal messze-messze az 1.5dízelből a legnagyobb, jóformán alig van más. Ennek tükrében nem könnyű választani.

Előzmény: Pitecus (21382)
Pitecus Creative Commons License 2011.03.06 0 0 21382

Aha, értem.

Látttam 5 személyes hosszítottakat, de olyan okból kellene a 7 üléses, hogy várható lesz 1 közös baba megjelenése 2 éven belül (a 3 tinédzser mellett). Akkor kevés lesz az 5 ülés.

De ha nem kivehető, csak vízszintesre lezárható, az is jobb.

 

Jövő hét péntekjén elmegyek a Renault Budakalászhoz. Azt mondták, hogy dömpingben van ott a grand scenic. Én megnéztem, de csak 5 üléses, jóval 100e Km felettiek vannak.

 

Éppen ezért várok még, hátha valaki megun 1 jobbsorú, lekövethető darabot.

 

A motorokra azt mondjátok tehát, hogy

1,6 benzines

1,9 CDi dízel

2,0 benzines

2,0 CDI dízel a jobb választások?

 

Előzmény: advocatusdiaboli (21381)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2011.03.06 0 0 21381

 A harmadik üléssor becsukható, de ki nem vehető - ám van ötüléses Grand is, amiben meg nagyobb a csomagtér van bőven rakodóhely a padló alatt is hátul, vannak kihúzható rekeszek a második üléssor alatt is (a hétülésesben nincsenek), és van (vagy legalábbis lehetséges) rendes pótkerék, nem csak defektjavító (ami szerintem nem ér semmit).

 

 Ami a motorokat illeti: a Grand Scenic homlokfelülete és tömege alapján valójában nagykocsi. A tömege üresen is 1.5-1.6 tonna, magas, azok a motorok, amelyek egy kis-közepes kocsiban (Clio, Megan, Dacia Logan) szépen elmuzsikálnak, itt már bizony kissé túlterheltek. Ilyen, viszonylag kis éves futásteljesítményre lehet jó választás a kétezres benzines turbó - csak nyilvánvalóan ez a kocsi is kintről behozott - én a helyedben ragaszkodnék itthoni, itthon vett és első tulajdonostól megszerezhető, így valóban leinformálható kocsihoz. Stewie már kifejtette ezt - de praktikusan ökölszabály, hogy az összes nepper által kintről behozott használt kocsi eleve gyanús és szinte bizonyosan problémás. Egyszerűen nem annyival alacsonyabbak a használt árak, hogy a regisztrációs adót, szállítást, elvárt nyereséget elbírják, így szinte az összes ilyen kocsi vagy nagyon durván visszatekert, vagy totálkárból újraépített vas.

Előzmény: Pitecus (21376)
Pitecus Creative Commons License 2011.03.06 0 0 21380

Azért csak eszembe jutott 1 dolog.

A 3. üléssor. Ezt mindig cipeli magával az autó és összecsukható (Mint az opel zafira), vagy kivehető, mint a VW Sharannál?

 

Pitecus Creative Commons License 2011.03.06 0 0 21379

Ami a lényeg, és nagyon köszönöm, hogy a biztosítást is szóba hoztad. Nem is gondoltam rá.

 

(Milyen jó, hogy van valaki, aki erre is gondol...)

 

Sérülésmentest abszolut nem láttam idáig.

(opelem sem mentes, csak oszlopok nem sérültek.)

 

 

Előzmény: Törölt nick (21377)
Pitecus Creative Commons License 2011.03.06 0 0 21378


K&H Biztosító Zrt.22 356 Ft/év  nem veszélyes. Ugyanitt van az astrámra is, az 15xxx Ft/év.

41 éves kor  ebből 22 év balesetmentes vezetés. 3 gyerek, Budapesti lakóhely

Előzmény: Törölt nick (21377)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.06 0 0 21377

Benzines turbó? Leeszi a fejemet?

Nem tudom, mert nekem 1.9 van, de majd jönnek a többiek, ami szerintem megfontolandó az ez:

http://biztositaskotelezo.hu/kotelezo-biztositas-dijszamitas-2010-hengerurtartalom-2011-teljesitmeny

illetve a +költségek

 

Szerintem ez nem privi, hanem dyn+, bár tévedés nem kizárt:)

Csomagtér ajtó és hátsó első lökös kicsit csálé, lehet akár patent miatt is, de törésből eredően.

Előzmény: Pitecus (21376)
Pitecus Creative Commons License 2011.03.06 0 0 21376

Az egyik legrosszabb tulajdonságom, hogy ha valamibe belelovallom magamat...

Szegény párom 8 db vasmacskával fékez, hogy nehogy hülyeséget csináljak. :(

 

Azt is tudnotok kell, hogy az elmúlt sok évben mindig akkor jött a "jó biznisz", amikor momentán másra költöttem a pénzemet. Aztán meg beleugrottam valami hülyeségbe. De hát ki nem járt még így???

 

http://www.hasznaltauto.hu/auto/renault/grand_scenic/renault_grand_scenic_2.0_t_privilege_magyarorszagi_szervizkonyv-4542910

 

Benzines turbó? Leeszi a fejemet?

E még közel is van az otthonomhoz, hisz ott lakom.

 

 

Az már biztos, hogy a párom is, én is és a lánya is a privilég csomagot részesíti előnyben.

De a párom feltétele, hogy 3 évesen 70 000 alatt legyen a ténylegesen futott km-ek száma.

 

 

Előzmény: Törölt nick (21375)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.06 0 0 21375

Esetleg ha találok bálnát (espace-t), azt vegyek.

oda kevés az 1.9-s motor, de talán a 2.2-s is

 

amúgy nyugisan keress autót, ne rágd magad

Előzmény: Pitecus (21374)
Pitecus Creative Commons License 2011.03.06 0 0 21374

No tartoztam az ördögnek 1 úttal. Zárva volt. Felhívtam őket, majd jöjjek vissza hétfőn. :(

 

PatiII:

Gyanítom, hogy az alvázszám sem az övé lehet. Ha már ennyimindent észrevettetek és a nepperek a fele sem igaz vetélkedőt játsszák, okkal gyaníthatom.

 

Reggel, váltáskor az éjjeles kolléga mondta, hogy ne 1,5-ös, hanem 1,9-es dízelt nézzek mert sokkal megbízhatóbb, mint az 1,5. Esetleg ha találok bálnát (espace-t), azt vegyek.

 

Na és ennél a pontnál megzavarodtam...:)

 

Ahogy öregszem, egyre hülyébb leszek. :(

Előzmény: Törölt nick (21371)
Pitecus Creative Commons License 2011.03.06 0 0 21373

"Talán épp az Otto-motor az, ami tud gázzal is, etanollal is üzemelni."

Néminemű átalakítással. :)

 

Előzmény: szirt (21370)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.06 0 0 21372

Elbambultunk, szinrefujt kilincsei vannak:)

Előzmény: Törölt nick (21371)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.06 0 0 21371

No tényleg kiváncsi vagyok

Előzmény: Pitecus (21369)
szirt Creative Commons License 2011.03.06 0 0 21370

"4. Esetleges olajválságkor a dieselt nagy átalakítások nélkül lehet bio vackokkal üzemeltetni. (Tudom, hogy common rail motoroknál veszélyes, de hagyjátok, hogy higyjek valamiben) :)"

 

Talán épp az Otto-motor az, ami tud gázzal is, etanollal is üzemelni.

És jól gondolod, hogy egy CR motorba nagyon nem érdemes gyanús dolgokat beleönteni.

Előzmény: Pitecus (21369)
Pitecus Creative Commons License 2011.03.06 0 0 21369

Üdv!

 

advocatusdiaboli-nak, kjanyi-nak, Pati II -nek köszönöm a gyors reakcióikat.

 

Az 1,5 dci motor nem idegen számomra, hisz a párom céges teher nissan micrában is ketyeg egy 65 (68) lovas változat.

Eddig megtettünk vele 170eKm-t motorprobléma nélkül, városi 5 liter alatti fogyival.

A szomszédom autóalkatrész kereskedő, ő riogatott a folyton elkopó porlasztócsúccsal, mert több renault márkaszervíz vesz tőle és folyamatos az igény. 80kHuf az ára.

 

Én minimum 4 évre akarom venni, évi 12-15e Km-s futásteljesítménnyel.

Azért dieselt, mert

1. Nem hajlamom pörgetni a motorokat, szeretem, ha alul húznak.

2. A többlet NM-t nagyon szeretem

3. Nem hajtok autópályán sem, ritka, hogy 130-al mennék. Általában 100-110 között "napozok" a volán mögött.(Inkább elöbb elindulok, mintsem a nagycsaládom életét veszélyeztessem).

4. Esetleges olajválságkor a dieselt nagy átalakítások nélkül lehet bio vackokkal üzemeltetni. (Tudom, hogy common rail motoroknál veszélyes, de hagyjátok, hogy higyjek valamiben) :)

 

1,9-es 120 lovas 2008-as modellt nemigen látok. Kollégám viszont istenítette, hogy a legjobb motor ehhez a kasztnihoz. 

Most délelött kislisszolok a melóból, megnézem.

Üdv

Pitecus



Előzmény: advocatusdiaboli (21358)
tacika Creative Commons License 2011.03.06 0 0 21368

Szia! Előtét ellenállást javítasz? Ha igen, hogy tudok kontaktolni veled?

tacika

Előzmény: develooper (21287)
EME Creative Commons License 2011.03.05 0 0 21367

Gratulálok az új autódhoz!

Sok sok baleset és műszaki hiba mentes km-t kívánok!

Előzmény: advocatusdiaboli (21365)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2011.03.05 0 0 21366

 Amúgy még egy észrevétel: gyári navi van benne, de a kezelőgombok nem a középkonzolon vannak. Szerintem ez a 2008-as modellévben már nem lehetett így, ehhez a kocsihoz akkor egyetlen navit, a gyári DVD-s Carminatot kínáltak, és az már a 2007-es modellévben is a középkonzolon lévő kezelőpultos volt. Ebben momentán biztos vagyok (az én kocsim is ilyen volt már). Ez az autó nem biztos, hogy 2008-as, de még csak nem is 2007-es, inkább 2005-2006 modellévű kell, hogy legyen elvileg, lehet, hogy 2008-ban hozták be, de már használtan?

 Akkor viszont igen könnyen lehet a kilométer is többszöröse - ami esetben viszont az ár arcátlan. No de ki tudja, utána kell nézni...

Előzmény: Törölt nick (21362)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2011.03.05 0 0 21365

 Én inkább nem mondok már semmit, meg megesznek az ilyen motorral futó márkatársak, de a flottás tapasztalat az, hogy 180-200 környékén az ezerötösök rendre kinyúltak. Tulajdonképpen mind. Ami nyilván azt jelenti, hogy 150 ezer környékén már akkor szabad csak egy ilyen kocsit megvenni, ha a vételár elbírja egy jövőbeni motorcsere-generál költségeit (ilyen meg nincs...).

 

Amúgy megjött az új, tekerem. A kanyar-xenon meg a tolatókamera az tetszik, a képernyőn a tényleges akadályokat mutogató elöl-hátul radar is ügyesebb a réginél. Végre normális helyre tették az ülésfűtés gombját, jóval nagyobbak a visszapillantó tükrök, vannak hátul is szabályozható szellőztetőrostélyok, ez jó. Jobb a teljesen szabadkártyás rendszer, nem is kell becsukni, ha két méterre elmegyek, bezárja magát és a tükröket is behajtja (a vezetőajtó kivételével el is tűntek a gombok a kilincsekről). A Tomtom navi viszont bár naprakészebb és ügyesebb, de nem olyan jól integrált a rendszerbe, mint a Carminat volt (ami viszont már nem is rendelhető). A rádió (Bose) viszont sokkal jobban szól, és van végre USB, ennek örömére CD váltó viszont nincs (igaz, ezek után nekem már nem is hiányzik, egy pendrive-ra felraktam gyakorlatilag mindent, ami eddig másfél tucat CD-n volt). Meglepően csöndesebb, pedig az előző is igen csöndes, nyugodt kocsi volt. A rakódórekszek viszont kicsit szegényesebbek, igaz, a nagyobb hátsó padlóban lévők fedele végre jó irányba, hátulról nyílik, az előzőn hátratolt ülésnél (és én úgy használom) nem lehetett felnyitni őket. Jópofa az új keréknyomás-ellenőrző, ez minden kerékre konkrét nyomásértéket mond. Valahogy nagyobb is lett az egész, igaz, a méretek alapján is nőtt tényleg 5-5 centit mindenfelé, de többnek tűnik, valószínűleg a másképpen kárpitozott ajtók miatt. A középső könyöklő viszont túl alacsonyan van, arra már most haragszom. És mivel 2011-es modellévű kocsi, az új EU-s előírások alapján van állandó helyzetfény, van egy külön lámpája, ami elindulás után mindenképpen ég, erősebb a normál helyzetfénynél, de persze jóval gyengébb a fényszóróknál - nem kell kapcsolgatni a lámpát.

 Majd beszámolok idővel a többiről. Mivel a másikkal sem volt tulajdonképpen semmi probléma három év és 127 ezer alatt, így remélhetőleg ezzel sem lesz.

Előzmény: Törölt nick (21364)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.05 0 0 21364

tegnap elfelejtettem, hogy 1.5 dci-t láttam megolvadt dugókkal, meg szörnyen tönkrement motorral szétszedve, félelmetes volt

Előzmény: advocatusdiaboli (21358)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2011.03.05 0 0 21363

  Igen, a váltógomb nekem is nagyon furcsa, szerintem ilyen gyári összeállítás nem létezett. Ha viszont, mondjuk a kopottsága miatt cserélték a váltógombot-szoknyát, akkor igaz lehet a dupla kilométer is - amivel viszont egy 1.5dci-t, legalábbis szerintem nem szabad megvenni (persze, tudom, csak károgok..).

 

 Le kell ellenőrizni - már, ha lehet. Ha meg nem lehet, akkor negligálni.

Előzmény: Törölt nick (21362)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.05 0 0 21362

Mégvalami, nem emlékszem olyan autóra, - tévedhetek is - amelyik bézs belsővel kétszínű műszerfallal ÉS fekete váltógombbal, szoknyával láttam volna:)

ez is oda tartozik még

Előzmény: Törölt nick (21361)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.05 0 0 21361

2011.03.03 17:26:59-n már szerepelt ez az autó akkor ezt irtam:

"

Szerintem dupla annyi km van benne, ha megnézed és lefényképezed az adtatáblát, többet tudok mondani, mailban"

az adattáblát a jobb oldali B oszlopon találod, ha kinyitod az ajtót

Előzmény: Pitecus (21357)
kjanyi Creative Commons License 2011.03.05 0 0 21360

Ez a félek a franciáktól kb 15 éve lejárt lemez csak a magyar köztudatban rögzült akkor.Ma Eu-n belüli és Eu-n kivüli autók kaphatók.Az első kategóriában lévő autók egyformák minőségileg aki mást mond az hazudik.Pl Yaris francia,Vw polo szlovák stb.beszállitók ugyanazok,sokszor az alkatrészek is.Az Eu ezért jött létr e minden másra olyan büntetővám van,hogy inkább itt gyártják le itteni :alakrész,munkaerő felhasználásával.

Előzmény: Pitecus (21357)
kjanyi Creative Commons License 2011.03.05 0 0 21359

Jónak tűnik de-nincs odairva,hogy magyarországi

                    ami nagyobb baj nincs ott ,hogy sérülésmentes .Meg kell nézni hogyan javitották ki.Ettől eltekintve jónak néz ki.

Ennyi kilóméterrel semmi baja nem lehet,kopásból adódó bajok 170-200 ezer fölött szoktak jönni ,pláne ha 30 ezrenként vannak szervizelve.

Előzmény: Pitecus (21357)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!