Keresés

Részletes keresés

Kapocska Creative Commons License 2017.02.18 0 0 91110

Előzmény: Peet.. (91109)
Peet.. Creative Commons License 2017.02.18 0 0 91109

Kijavítottam a rajzot. Most jó helyen van minden?

A hőigény 10kW/h ha jól számoltam.

Előzmény: Kapocska (91108)
Kapocska Creative Commons License 2017.02.18 0 0 91108

A hőigényt  kWh-ban próbáld meghatározni (tapasztalat,gáz,fa fogyás stb.)

mert a pufi 40 fokról pl.85 –re felfűtve tárol   52kWh energiát és ez a mennyiség

nem valószínű,hogy kitart estétől másnap estig ,ha megy a lakás fűtése belőle.

„Közvetlen a szivattyú nyomóágába (még a kerülő előtt)”

Előzmény: Peet.. (91107)
Peet.. Creative Commons License 2017.02.18 0 0 91107

A ház hőigényét úgy számoltam ki, hogy a teljes légköbmétert megszoroztam 40-el. Szinte minden helyiségnek 2 oldala fűtött, kivéve a konyha, annak 3.

A ház 90m2, a belmagasság 2.7m = 243m3 * 40 = 9720. Ezt kerekítettem 10kW/h-ra. Ez 240kW/nap. A kazán teljesítménye 30kW/h lemez kazán (Buderus G211). 240 / 30 = 8 azaz napi 8 órát kell fűteni a kívánt teljesítményhez. Remélem jól számolgatok, szólj ha valami nem jó.

 

A rugós visszacsapót oda rakjam ahol a kazánba bemegy a visszatérő?

A többit értem köszi. Javítom a rajzot.

Előzmény: Kapocska (91106)
Kapocska Creative Commons License 2017.02.18 0 0 91106

Közvetlen a szivattyú nyomóágába (még a kerülő előtt)

kellene egy rugós visszacsapó,hogy a pufitól jövő víz gravitációban

ne tudja kikerülni a kazánt és az automata töltő is hatékony legyen(öntvény kazán?).

Ha a pufinál a meleg ágra tettél golyós csapot akkor lehetne alulra is,

hogy egy javításnál ki lehessen zárni(üzem közben(nyitva) a karokat leszerelni elrakni)

„ház hőigényét már kiszámoltam” mennyi ?

Szűrőt olyat amiben mágnes is van.

Az aut légtelenítőt kizárhatóan (csappal) szereld mert elég megbízhatatlanok.

Előzmény: Peet.. (91105)
Peet.. Creative Commons License 2017.02.18 0 0 91105

A ház hőigényét már kiszámoltam, A puffert meg a kazán teljesítményét szoroztam 35 literrel / kW.

Előzmény: Kapocska (91102)
Peet.. Creative Commons License 2017.02.18 0 1 91104

 

Átrajzoltam ahogy írtad. Így jó? Milyen szűrőt rakjak a puffer kivezetéséhez?

Előzmény: Kapocska (91101)
Peet.. Creative Commons License 2017.02.18 0 0 91103

Értem, köszi. Mindjárt átrajzolom és feltöltöm. A puffer alsó kivezetéséhez milyen szűrőre gondoltál?

Előzmény: Kapocska (91101)
Kapocska Creative Commons License 2017.02.18 0 0 91102

A tervezés úgy szokott kezdődni,hogy kiszámolom a ház hőigényét

és a tüzelés nélkül  áthidalni kívánt időt és ennek megfelelően választok pufit és ahhoz

a kazánt.

Előzmény: Kapocska (91101)
Kapocska Creative Commons License 2017.02.18 0 0 91101

„ ha elérte a 95C°-t akkor a szelep kinyit a megnövekedett nyomástól és leereszti a forróvizet.”

Akkor mitől is?

A szivattyúd jó helyen van,de a keverőt(kazánvédőt) és a szivattyút kellene egy lengőnyelves visszacsapóval megkerülni,hogy adott esetben gravitációsan tudja hűteni a kazánt.

Üzemzavarra is kell tervezni a rendszert úgyhogy számolj 100 fokkal.

A szívóágon nincs jó helye sem a biztiszelepnek sem az aut légtelenítőnek.

A pufi alsó kivezetéséhez inkább egy szűrő kellene az állandó mágnesű szivattyú védelmére.

 

Előzmény: Peet.. (91097)
nixon70 Creative Commons License 2017.02.18 0 0 91100

Keress már rá lėgyszi a szakszeres bekötèsre a guglival, ott jól látható.

Előzmény: Peet.. (91099)
Peet.. Creative Commons License 2017.02.18 0 0 91099

Hogy érted hogy kerülő ágba tennéd a szivattyút? A visszacsapószelepet a visszatérő ágba gondoltad pl, a feltöltő után a kazán felé? A légtelenítőt akkor kiveszem. Hova rakjak még biztonsági szelepet? Bocsi de ezt most nem nagyon értem.

Előzmény: nixon70 (91098)
nixon70 Creative Commons License 2017.02.18 0 0 91098

Hali!

Szivattyút kerülőágba tennėm, fő ágba nyelves visszacsapót áramszünet esetère, továbbá szívott ágba nem tennèk automata lègtelenítőt, ès az előrèbe is szoktam tenni bizt. szelepet.

Van amúgy pufferes topik is, oda is beteheted.

Előzmény: Peet.. (91097)
Peet.. Creative Commons License 2017.02.18 0 0 91097

Előzmény: Peet.. (91096)
Peet.. Creative Commons License 2017.02.18 0 0 91096

Sziasztok!

Egy háznak a fűtésrendszerét kell megterveznem és eddig a primerkörrel vagyok kész. Ez olyan vizsgamunka előzetes féleség lenne. A kérdésem az lenne hogy jó-e az elképzelésem, a leírásom, és ki hagytam-e valamit esetleg? A feladat, hogy egy teljesen jól működő rendszert kell tervezni. Ha van valakinek kedve és átnézné azt nagyon megköszönném. A rajzom nem sikerült a legszebben, de szerintem a lényeg látszik.

 

Primerkör tervezés.

 

A kazán előremenő ágába közvetlen a csatlakozási pontra (2") egy biztonsági hőcserélőt szerelek. Ez gyakorlatilag egy üreges fém henger egy be és egy kimeneti csatlakozási ponttal, amiben van egy csőspirál. Ennek a csőspirálnak két 1/2"-os kivezetése van. Az egyikbe az állandó nyomás alatt lévő hálózati hidegvizet kötöm. A másik kimenetét egy csővel a lefolyóba kötöm.
A működése: van benne egy termoszelep ami az előremenő víz hőmérsékletét érzékeli. Ha a víz eléri a 95C°-t, akkor a szelep kinyit és a rákötött hidegvízet elkezdi keringetni a csőspirálon keresztül. Ez felmelegszik az előremenő víz hőjétől és a másik végén a lefolyóba távozik a felmelegedett víz. Így hűti a kazántól az előremenő forró vizet. Ha a víz lehűlt a szelep elzár.
A 2. biztonsági szelep, egy termikus elfolyószelep, amit a hőcserélő után kötök kb, 10cm-re. Ez szintén az előremenő víz hőmérsékletét figyeli, és ha elérte a 95C°-t akkor a szelep kinyit a megnövekedett nyomástól és leereszti a forróvizet. Ekkor a rendszerben lecsökken a nyomás. Ezt a nyomáscsökkenést az automata töltőszelep érzékeli és utántölt a rendszerbe hidegvizet annyit, amíg el nem éri a beállított nyomást. Ha a víz lehűlt a szelep elzár.
Ezután szintén pár cm-re rakok egy mikrobuborék leválasztót. Ezt az előremenő ág lehető legmelegebb pontjára kell tenni. Ezután egy hőmérőt, egy T-t, egy golyóscsapot aztán megy a pufferba.

A visszatérő ág a kazántól indulva. Egy T-vel lecsatlakoztatok egy ágat. Innen még egy T aminek az egyik végére az automata töltőt, a másikra egy kazántöltő (leeresztő) golyóscsapot rakok. Az automata töltő és a kazántöltő másik végeire rákötöm a hálózati bejövő vizet (állandó nyomás alatt).
A következő a keringetőszivattyú. Ezt azért rakom a visszatérő ágba, hogy alacsonyabb hőmérsékletű víz folyjon rajta keresztűl. Ezután szintén egy T-vel elágaztatom a rajzon szereplő módon. Onnan az első egy 2.5Bar-os membrános biztonsági szelep. Ez egy egyszerű nyomásérzékelő amiben van egy rúgó. Ha a nyomás eléri a 2.5Bar-t akkor a szelep kinyit és lefúvatja a vizet. Hőmérséklettől függetlenűl!
A következő elágazás tetejére egy automata légtelenítőt rakok. Jobbra egy nyomásmérőt, balra a tágulásitartályt.

A tágulási tartályt a következőképpen méreteztem:
Először is ki kell számolni a rendszer térfogatát.
Egy átlagos 600-as 22k lapradiátorban kb, 6 liter víz van. Nekem a házban lesz 8db ilyen radiátor ami 8 * 6 = 48 liter.
A csőrendszer térfogatát a hossz és a belső átmérőből számoltam a következőképp.
A hossz (l) kb, 150m. A cső (belső) átmérője 14mm tehát a sugara (r) 7mm. A henger térfogatának a kiszámítása r2 * pi * l. Vagyis cm-be átváltva 0,7 * 0,7 * 3,14 * 15000 = 23090 / 1000 = 23.1 liter egy kis kerekítéssel.
Van egy helyiség ahol padlófűtés van, itt kb, 120m hosszú 20-as cső van. A fenti módon kiszámolom hogy ide mennyi víz megy. A cső (belső) átmérője 16mm tehát a sugara (r) 8mm. Az eredmény: 24.1 liter.
A kazán víztartály kapacitása 39 liter.
Tehát a teljes fűtésrendszer térfogata összesen 134,2 liter plusz a primerkör csöveiben lévő víz térfogata kb 140 liter-el számolok. Ehhez még jön az 1000 literes puffertartály térfogata így a teljes rendszerben lévő víz 1140 liter.

Következő az előfeszítési nyomás. Ez a statikus nyomás + 0.3Bar.
A statikus nyomás magasság méterenként 0.1Bar. A pincébe lesz a kazán. A földszinten lesznek a radiátorok vagyis a rendszer nagyrésze ami kb, 3m magasan van. Azaz 0.3 + 0.3 = 0.6 Bar előnyomás üres állapotban (P0 = 0.6). Plusz 0.3Bar nyomást kell biztosítani hogy ne legyen gázkiválás. Tehát a kezdeti nyomás rendszerfeltöltéskor 0.9 Bar.
Kell még a térfogat tágulásának a mértéke is.
100C°-nál 4.3%
90C°-nál 3.6%
80C°-nál 2.9%
70C°-nál 2.2%
60C°-nál 1.7%
50C°-nál 1.2%
40C°-nál 0.8%
Az előremenő és a visszatérő átlagát kell venni. pl: 80C° előremenő és 60C° visszatérő esetén az átlag 70C° vagyis a tágulási érték 2.2%.

A megengedett max. nyomás 2Bar, mert 2.5Bar a biztonsági szelep és 0.5Bar-al kevesebbet kell számolni. Pe = 2.

A tágulási tartály gáztérfogata Df = (Pe + 1) / (Pe - P0)
Azaz Df = (2 + 1) / (2 - 0.6) = 3 / 1.4 = 2.1 (A 2.1 csak egy szorzószám a tartály térfogatához kell)

A szükséges tartálytérfogat:
Vn = (Ve + Vv) * Df
Vv a tartaléktérfogat 0.5% legyen de min. 3 liter. Esetünkben 1140 * 0.5 / 100 = 5.7 liter kerekítve 6 liter.
Ve a maximális tágulási érték 100C°-on, azaz 1140 * 4.3 / 100 = 49 liter.

Tehát a szükséges tartálytérfogat (49 + 6) * 2,1 = 115.5 liter. A legközelebbi tartály érték 150 liter.

A puffertartály méretezése. A kazán teljesítményét meg kell szorozni 25 - 35 liter / kW -al. A kazánom 30kW, ezt megszoroztam 35-el ami 1050. Így egy 1000 literes puffert választottam.

A puffertartály és a szivattyú közé egy 3 járatú keverőszelepet rakok aminek a középső ága a kazán előremenő ágára csatlakozik.
A működése a következő:
Ha a kazánból előremenő melegvíz hőmérséklete nem éri el a keverőszelep beállított hőmérsékletét pl, 75C°-ot, akkor a szelep középső ága kinyit, a tartályfelöli ága pedig lezár. Így visszatereli a vizet a kazán felé ahol újra felmelegszik. Ez a cirkuláció addig folytatódik amíg el nem éri a 3 járatú szelepen beállított hőmérsékletet (75C°). Ha elérte, vagyis kellően felmelegedett a víz, akkor a keverőszelep középső ága lezár, a puffer felöli része pedig kinyit. Így az előremenő ágban a víz már nem tud a szelep felé menni, hanem csak a puffer felé. A visszatérő ágban pedig szintén a puffer felől szíja a vizet a szivattyú.
Ha az előremenő víz megint hidegebb mint 75C°, akkor megismétlődik a folyamat.

 

Ha valami nem jó akkor javítsatok ki. Előre is köszönöm!!!

Sony Black Creative Commons License 2017.02.18 0 0 91095

Anyósoméknak 30 feletti a jószág... egyszerű mint a faék, és alkatrész is van hozzá. Mondjuk az más kérdés, hogy nem egy gazdaságos cucc.

Előzmény: erga45 (91091)
Sony Black Creative Commons License 2017.02.18 0 1 91094

Bocs közbe később olvasom, hogy halaloszto is kitért erre...

 

Az a lényeg egyébként, hogy menyire használják a meleg vizet, hányan laknak a házba, és ezért mennyire szükséges az utánpótlás... van olyan család aki 80 literrel elvan egy nap, és van olyan ahol 300l is elfolyik.

Nem vagyunk egyformák. Van ahol kacsák laknak... :))

 

 

 

Előzmény: nagykunsági (91072)
Sony Black Creative Commons License 2017.02.18 0 0 91093

Na ezt a 2-3Kw-os tekert kolbászt hagyjuk. Ez téli rásegítésnek jó, a fűtési rendszerbe kötve, de HMV-nek nem. Pont nem régiben valaki kísérletezett vele és csodálkozott, hogy a kazán fűti mint a barom, de a víz meg nem melegszik benne úgy ahogy szeretné, a gáz meg fogy rendesen. Egy normális indirekt tárolóban a hőcserélő 20-35Kw-os és 0,8- 1 m2 felületű.

Előzmény: nagykunsági (91072)
t.zsolti Creative Commons License 2017.02.18 0 0 91092

opsz ,

mondjuk a kollegák erre nem panaszkodtak , de a wiló -ról leesik, szétesik a járókerék.

Előzmény: sjohn (91065)
erga45 Creative Commons License 2017.02.17 0 0 91091

Ez már a 30-hoz közelít, folyamatosan azt várom, mikor kell ráugrani a cserére, de szintén nem akar tönkremenni. :-)

 

Köszi mindenkinek!

Előzmény: cucu (91090)
cucu Creative Commons License 2017.02.17 0 0 91090

Éppen az imént beszéltem azzal, akinek eladtam a házamat az ÉTI 25 kazánnal. Ennek már 20 éve. 

A kazán akkor volt 20 éves és azóta is azzal fűtenek! 60-70 fok a normális.

Előzmény: C20NE (91089)
C20NE Creative Commons License 2017.02.17 0 0 91089

60 fokon járatják a Szüleim lassan 20 éve. Nem akar tönkre menni

Előzmény: erga45 (91087)
sjohn Creative Commons License 2017.02.17 0 1 91088

60-70

Előzmény: erga45 (91087)
erga45 Creative Commons License 2017.02.17 0 0 91087

Urak, ÉTI 25 kazánnál hány fok az egészséges a kazántermosztáton? Dunaferr-lemezradiátorok vannak.

Törölt nick Creative Commons License 2017.02.17 0 0 91086

Köszönöm szépen de nem lettem hepy ettől. De megpróbálom a javaslatodat a WD-vel, hátha nekem is sikerül.

Előzmény: cucu (91071)
Kapocska Creative Commons License 2017.02.17 0 0 91085

Ok!

Előzmény: nagykunsági (91084)
nagykunsági Creative Commons License 2017.02.17 0 0 91084

Persze lehet hordó is, csak azt nem biztos, hogy rá tudod kötni a hálózatra. 

 

Én egy nagy hőcserélő miatt se gyújtanék be, pláne nem egy nagy teljesítményű kazánba. 

 

De hát nem vagyunk egyformák. 

Előzmény: Kapocska (91083)
Kapocska Creative Commons License 2017.02.17 0 0 91083

Jó,hogy nálad az van,másoknál meg egy hordó mégis meleg a víz.:-)

De a kettő között is van élet.

Nyilván azért írtam a nagy hcs.-t mert az idézett hcs.miatt én sem

gyújtanák be,de ha választani kellene,hogy egy "bazinagy"   hcs-re gyújtok be

v. villannyal  készítek meleg vizet akkor meggondolandó.

Előzmény: nagykunsági (91082)
nagykunsági Creative Commons License 2017.02.17 0 0 91082

Egy 200 literes indirekthez kell 30 vákumcső.

 

Ezt azért tudom, mert ez van. 

 

Nálam az indirektbe van 10 méter fél colos bordás inox cső betekerve, azt a vegyeskazán 1 óra alatt felnyomja 60 fokra. 

 

Egyébként amit belinkeltem az csak egy lehetőség, az egyik legolcsóbb. Speciel én nyáron biztos nem gyújtanék be a vegyeskazánba a HMV miatt. 

Előzmény: Kapocska (91079)
Kapocska Creative Commons License 2017.02.17 0 0 91081

Üdv!

Valami jó anyaggal tölthették fel annak idején,hogy az alacsony hőmérsékletű

rendszernél eldugul a kazán. :-)

Előzmény: morgen66 (91078)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!