Igen, ez a kérdés, hogy a közbeszerzés tárgya szóló autóbusz, vagy 12 m-es (11 800-12 200 mm), normál padlós, elővárosi szóló autóbusz? A szerződés meghatározása/tárgya pontnál ez utóbbi szerepel, az alkalmatlanságnál pedig zárójelben csak a szóló autóbusz...
Nincs 12 méteres Scania alvázas E94? Már nem gyártanak olyat. Az Aranybusz is ilyen.
Egyébként az EAG úgy kerülhetne kedvezőbb helyzetbe, ha egy nagyon kedvező árat tudna produkálni, akár még úgyis, hogy "fapadosabb" busz készít. Gondolok itt arra, hogy olcsóbb üléseket vesz bele, olcsóbb belső burkolatokat. Mivel lehetne még spórolni egy busznál?
Továbbá azt se felejtsétek, hogy a lengyel Autosan is rámozdulhat a dologra 12 méteres kategóriában, az Autosan A1012 Lider-rel (ez a tipusszáma?), Renault motorral. Van magyarországi referenciájuk, ami plusz pontot jelent a közbeszerzésnél, tehát nem tudhat sokkal kevesebbet mint az EAG vagy az Alfa. Credo sem lenne rossz, ha végre egy erősebb motorral is kapható lenne.
Csuklós kategóriában szerintetek pályázik a Volvo is?
Mercedes szerintem tuti. Gyártják és az O345G Conectot? Ha igen, az tuti befutó, olcsó, jó és sok van belőle.
62-t viszont az EAG gond nélkül. Úgy sincs semmi megrendelésük. Na nem mintha az Alfánál lenne, de náluk 2-3 hónap is lehet, amíg egyáltalán be tudnak indítani egy buszt. :-))))
"A szerződés meghatározása/tárgya: 12 m-es (11 800-12 200 mm), normál padlós, elővárosi szóló, 115 db +/-30% új autóbusz szállítása forgalomba helyezéssel."
Alkalmatlan az Ajánlattevő, ha "előző három évi (2002, 2003, 2004) teljes forgalma nem éri el a nettó 3.900.000.000 forintot és ugyanezen időszakban a közbeszerzés tárgyának (új szóló autóbusz) forgalma nem éri el a nettó 2.100.000.000 forintot, - az elmúlt három évben (2002, 2003, 2004) nem értékesített minimum 60 olyan járművet, mely főegységeinek (motor, nyomatékváltó, futómű, kormánymű) gyártója megegyezik az ajánlatban szereplő jármű főegységeinek gyártójával".
13,5-esből 2003-ban 20, 2004-ben 20, 2005-ben 1. Ez a Rába alvázas. A 12,9-esből tavaly 1-et, idén 6-ot. 12 méteresből nem adtak el itthon, kivéve az aranybuszt és az egyetlen darab E94.52-est (IPZ-490). Azt vegyem ki, hogy ezek alapján az EAG csak a 13,5-es kategóriában indulhatna?
Az lesz a para, ha Alfát kell vennie a dél-dunántúli volánoknak, csak mert az volt a tendergyőztes. (Nem csoda, hogy a Kapos csak 1 db 13,5-est igényelt...) A Volvo alváz nagyon sok helyen típusidegen, a Scania valamivel kevesebb helyen.
Ez a 13,5 méteres, Rába alvázas E94-es utolsó nagy esélye. Én azt mondom, akár gyenge benne a motor, akár nem, ebből mehetne mind a 23 volánnak, mert Rába-alváz mindenütt van, az a '90-es évek EAG buszainak következtében univerzálissá vált. Nem a legjobb, de nem a legrosszabb, 2-3 év alatt még nem hallottam, hogy az E94.53-tulajdonos volánok felől panaszkodtak volna. Talán még merem remélni, hogy az EAG fog nyújtani egy nagyon jó árat, biztos vagyok benne, hogy lehet alacsonyabb, mint a B12B alvázas Alfabusz. És esetleg kivernek valami olyan szappanoperát, mint a tavalyi MÁV-tender esetében, aztán majd Alfáék telesírják a sajtót, hogy ezt a gazemberséget, meg minden. De ha nem jön be, akkor be van verve a szög a Rába alvázgyártó részlegének.
A Scania alvázasok nem tudom, hogy férnek be a kategóriákba, a 12,9 méteres E94-es nem játszik a hosszítottak között, nem fér bele. Az EAG meg nem tudom, indítja-e a 12 méteres Scania alvázast (gy.k. Alfabusz-méret). Nem baj, ha EC 12 lesz, az lesz még a kisebbik rossz, és annak jó esélye van.
Szerintem elővárosi szólóban bármely kategóriában esélyes lehet az Alfabusz, de az EAG-nak jobban örülnék. Ha beadnak egy jó pályázatot, akár még vihetik is a szóló kategóriát.
Nyerheti-e a Volán tendert egy kategóriában két cég? (mondjuk fele-fele arányban, úgyis nagyok a darbszámok) Ez olyan "két beszállítós stratégia" lenne. S akkor a Volánoknak nem kellene buszparkidegen kocsikat beszerezni.
Itthon sajnos az embereket csak az érdekli hogy lehet mindenen a legnagyobb hasznot húzni , hamár nincs rajta haszon akkor kuka, semmi megőrzés az utókornak meg ilyenek,ehhez a magyar túl primitív állat fajta! Csak hamár nincsen valami akkor tudja vissza sírni,de az, hogy gondolkodjon előre is az már nehéz
"A Kravtexnek jó esélye lehet az elővárosi BN 18-cal... "
Háááááááát..... nem is tudom hogy mit mondjak.
Lesz addigra elővárosi BN18??? (2006.02.23 a beadási határidő)
Ha reálisan nézem a dolgokat akkor a CREDO szerintem a 12m-es kategóriát célozza meg. 12méteresből mégiscsak "több" készült mint az egy szem csuklósból, és talán egy paraszthajszálnyival "több" az üzemeltetési tapasztalat. És persze azt se felejtsük el hogy egyszerre csak az egyik kategóriára tudna öszpontosítani a GYÁR :)
(Mondjuk nem vagyok tisztában az éves gyártókapacitásukkal, csak a megérzéseimre hagyatkozok)
Ha nagyon gonosz akarnék lenni akkor azt mondanám hogy a következő hetektől érdemes lenne figyelni a GYÁRudvart, és levonni a konzekvenciát hogy vajon melyik kategóriára pályáznak :)
Érdemes átböngészni a felhívásokat (2006/S 1-001116, 2006/S 1-001122, 2006/S 1-001246).
Idézet a csuklós tender kiírásából (2006/S 1-001116):
"Alkalmatlan az ajánlattevő, ha: - ........, - a Kbt. 66. § (1) bekezdés c) pontja szerinti nyilatkozata alapján az Ajánlattevő előző három évi (2002, 2003, 2004) teljes forgalma nem éri el a nettó 2.500.000.000 forintot és ugyanezen időszakban a közbeszerzés tárgyának (új csuklós autóbusz) forgalma nem éri el a nettó 1.500.000.000 forintot, ..."