Keresés

Részletes keresés

BGab Creative Commons License 2006.01.04 0 0 30891
Igen, ez a kérdés, hogy a közbeszerzés tárgya szóló autóbusz, vagy 12 m-es (11 800-12 200 mm), normál padlós, elővárosi szóló autóbusz? A szerződés meghatározása/tárgya pontnál ez utóbbi szerepel, az alkalmatlanságnál pedig zárójelben csak a szóló autóbusz...
Előzmény: tupolev (30885)
gmondi Creative Commons License 2006.01.04 0 0 30890

De a Scania nem fogja az E95.53-at indítani, mert az alá nem az ő alvázuk megy. Az Rábás, nem?

Előzmény: Alkaa (30887)
Alkaa Creative Commons License 2006.01.04 0 0 30889
Irisbus helyett inkább Scania
Előzmény: gmondi (30888)
gmondi Creative Commons License 2006.01.04 0 0 30888

Ez igaz, el is kerülte a figyelmemet, hogy a csuklós alacsonypadlós. Akkor Citaro lehet.

 

Ezek az összegek tényleg elég magasak, valóban a külföldi nagy cégeknek kedvez.

EAG nevében nem pályázhat az Irisbus?

Előzmény: Alkaa (30886)
Alkaa Creative Commons License 2006.01.04 0 0 30887
Nem lesz könnyű verseny.

Az volna logikus a Scania részéről, ha 12 méteresben a NABI-t indítaná, a 700SE-vel, a 13,5 méteresben pedig az EAG-ot, az E94.53-mal.
Előzmény: Törölt nick (30884)
Alkaa Creative Commons License 2006.01.04 0 0 30886
A Conecto nem alacsonypadlós.
Előzmény: gmondi (30883)
tupolev Creative Commons License 2006.01.04 0 0 30885
Én meg úgy értem, hogy szóló busz, jelen esetben Scánia alvázasat. És ez megvan. Talán.

Amúgy meg az egész tender inkább a külföldi gyártóknak kedvez.
Előzmény: BGab (30882)
gmondi Creative Commons License 2006.01.04 0 0 30883

Nincs 12 méteres Scania alvázas E94? Már nem gyártanak olyat. Az Aranybusz is ilyen.

 

Egyébként az EAG úgy kerülhetne kedvezőbb helyzetbe, ha egy nagyon kedvező árat tudna produkálni, akár még úgyis, hogy "fapadosabb" busz készít. Gondolok itt arra, hogy olcsóbb üléseket vesz bele, olcsóbb belső burkolatokat. Mivel lehetne még spórolni egy busznál?

 

Továbbá azt se felejtsétek, hogy a lengyel Autosan is rámozdulhat a dologra 12 méteres kategóriában, az Autosan A1012 Lider-rel (ez a tipusszáma?), Renault motorral. Van magyarországi referenciájuk, ami plusz pontot jelent a közbeszerzésnél, tehát nem tudhat sokkal kevesebbet mint az EAG vagy az Alfa. Credo sem lenne rossz, ha végre egy erősebb motorral is kapható lenne.

 

Csuklós kategóriában szerintetek pályázik a Volvo is?

Mercedes szerintem tuti. Gyártják és az O345G Conectot? Ha igen, az tuti befutó, olcsó, jó és sok van belőle.

Előzmény: Alkaa (30873)
BGab Creative Commons License 2006.01.04 0 0 30882

"közbeszerzés tárgyának (új szóló autóbusz) forgalma nem éri el a nettó 2.100.000.000 forintot"

Az én értelmezésemben ez azt jelenti, hogy az előző három évben 2,1 mrd Ft értékben értékesíteni kellett 12 méteres kocsit. Értékesítettek?

 

Előzmény: tupolev (30880)
Alkaa Creative Commons License 2006.01.04 0 0 30881
62-t viszont az EAG gond nélkül. Úgy sincs semmi megrendelésük. Na nem mintha az Alfánál lenne, de náluk 2-3 hónap is lehet, amíg egyáltalán be tudnak indítani egy buszt. :-))))
Előzmény: tupolev (30877)
tupolev Creative Commons License 2006.01.04 0 0 30880
Ennek megfelel az EAG.
Előzmény: BGab (30878)
Alkaa Creative Commons License 2006.01.04 0 0 30879
Ha nagyon meghajtják magukat, akkor szerintem igen. :-)
Előzmény: tupolev (30877)
BGab Creative Commons License 2006.01.04 0 0 30878

"A szerződés meghatározása/tárgya:  
12 m-es (11 800-12 200 mm), normál padlós, elővárosi szóló, 115 db +/-30% új autóbusz szállítása forgalomba helyezéssel."

 

Alkalmatlan az Ajánlattevő, ha "előző három évi (2002, 2003, 2004) teljes forgalma nem éri el a nettó 3.900.000.000 forintot és ugyanezen időszakban a közbeszerzés tárgyának (új szóló autóbusz) forgalma nem éri el a nettó 2.100.000.000 forintot, - az elmúlt három évben (2002, 2003, 2004) nem értékesített minimum 60 olyan járművet, mely főegységeinek (motor, nyomatékváltó, futómű, kormánymű) gyártója megegyezik az ajánlatban szereplő jármű főegységeinek gyártójával".

 

 

Mondom, érdemes elolvasni a kiírásokat.

Előzmény: Alkaa (30876)
tupolev Creative Commons License 2006.01.04 0 0 30877
Szerinted le tudna gyártani a Kravtex 115 buszt?
Előzmény: Alkaa (30873)
Alkaa Creative Commons License 2006.01.04 0 0 30876
13,5-esből 2003-ban 20, 2004-ben 20, 2005-ben 1. Ez a Rába alvázas. A 12,9-esből tavaly 1-et, idén 6-ot. 12 méteresből nem adtak el itthon, kivéve az aranybuszt és az egyetlen darab E94.52-est (IPZ-490).
Azt vegyem ki, hogy ezek alapján az EAG csak a 13,5-es kategóriában indulhatna?
Előzmény: BGab (30874)
Alkaa Creative Commons License 2006.01.04 0 0 30875
Az lesz a para, ha Alfát kell vennie a dél-dunántúli volánoknak, csak mert az volt a tendergyőztes. (Nem csoda, hogy a Kapos csak 1 db 13,5-est igényelt...) A Volvo alváz nagyon sok helyen típusidegen, a Scania valamivel kevesebb helyen.
Előzmény: Porond (30870)
BGab Creative Commons License 2006.01.04 0 0 30874

Az általam idézett rész a Kravtex csuklós esélyeire vonatkozott. A szólónál mások a számok.

Az EAG az elmúlt három évben mennyi 12 ill. 13,5 méteres kocsit adott el és ezeknek mennyi volt az értéke?

Előzmény: Alkaa (30868)
Alkaa Creative Commons License 2006.01.04 0 0 30873
Ez a 13,5 méteres, Rába alvázas E94-es utolsó nagy esélye. Én azt mondom, akár gyenge benne a motor, akár nem, ebből mehetne mind a 23 volánnak, mert Rába-alváz mindenütt van, az a '90-es évek EAG buszainak következtében univerzálissá vált. Nem a legjobb, de nem a legrosszabb, 2-3 év alatt még nem hallottam, hogy az E94.53-tulajdonos volánok felől panaszkodtak volna.
Talán még merem remélni, hogy az EAG fog nyújtani egy nagyon jó árat, biztos vagyok benne, hogy lehet alacsonyabb, mint a B12B alvázas Alfabusz. És esetleg kivernek valami olyan szappanoperát, mint a tavalyi MÁV-tender esetében, aztán majd Alfáék telesírják a sajtót, hogy ezt a gazemberséget, meg minden.
De ha nem jön be, akkor be van verve a szög a Rába alvázgyártó részlegének.

A Scania alvázasok nem tudom, hogy férnek be a kategóriákba, a 12,9 méteres E94-es nem játszik a hosszítottak között, nem fér bele. Az EAG meg nem tudom, indítja-e a 12 méteres Scania alvázast (gy.k. Alfabusz-méret). Nem baj, ha EC 12 lesz, az lesz még a kisebbik rossz, és annak jó esélye van.
Előzmény: tupolev (30867)
Diósy Creative Commons License 2006.01.04 0 0 30872
Ebben bízok énis!   :-))) 2006 a változás éve!  ( Fú, de szar volt,ezt énsem gondoltam komolyan!)
Előzmény: gmondi (30871)
gmondi Creative Commons License 2006.01.04 0 0 30871

Szerintem elővárosi szólóban bármely kategóriában esélyes lehet az Alfabusz, de az EAG-nak jobban örülnék. Ha beadnak egy jó pályázatot, akár még vihetik is a szóló kategóriát.

 

Elővárosi csuklós: Mercinek örülnék :-) .

Előzmény: BGab (30851)
Porond Creative Commons License 2006.01.04 0 0 30870
Nyerheti-e a Volán tendert egy kategóriában két cég? (mondjuk fele-fele arányban, úgyis nagyok a darbszámok)
Ez olyan "két beszállítós stratégia" lenne. S akkor a Volánoknak nem kellene buszparkidegen kocsikat beszerezni.

Előzmény: BGab (30858)
Alkaa Creative Commons License 2006.01.04 0 0 30869
Természetesen 2005-ben.
Előzmény: Alkaa (30868)
Alkaa Creative Commons License 2006.01.04 0 0 30868
Ha jól tudom, az idén 4 milliárdos forgalma volt az EAG-nak.
Előzmény: BGab (30858)
tupolev Creative Commons License 2006.01.04 0 0 30867
Eírtad. Egyértelmű, hogy az Alfa nem? Legalábbis a 2. pontnál.
Előzmény: Diósy (30856)
Diósy Creative Commons License 2006.01.04 0 0 30865
Ha a Bgab elöbbi írását elolvasod, hogy mik a kritériumok, akkor szerintem semmi esély rá!
Előzmény: Tirisztorka (30860)
Diósy Creative Commons License 2006.01.04 0 0 30863
Tiszteletem és minden elimerésem a kivételnek!( az előző  jell. a volánokra szólt!)
Előzmény: Diósy (30861)
Diósy Creative Commons License 2006.01.04 0 0 30861

Itthon sajnos az embereket csak az érdekli hogy lehet mindenen a legnagyobb hasznot húzni , hamár nincs rajta haszon akkor kuka, semmi megőrzés az utókornak meg ilyenek,ehhez a magyar túl primitív állat fajta! Csak hamár nincsen valami akkor tudja vissza sírni,de az, hogy gondolkodjon előre is az már nehéz

Elnézést az offért!

Előzmény: Alkaa (30859)
Tirisztorka Creative Commons License 2006.01.04 0 0 30860

"A Kravtexnek jó esélye lehet az elővárosi BN 18-cal... "

 

Háááááááát..... nem is tudom hogy mit mondjak.

Lesz addigra elővárosi BN18??? (2006.02.23 a beadási határidő)

 

Ha reálisan nézem a dolgokat akkor a CREDO szerintem a 12m-es kategóriát célozza meg. 12méteresből mégiscsak "több" készült mint az egy szem csuklósból, és talán egy paraszthajszálnyival "több" az üzemeltetési tapasztalat. És persze azt se felejtsük el hogy egyszerre csak az egyik kategóriára tudna öszpontosítani a GYÁR :)

(Mondjuk nem vagyok tisztában az éves gyártókapacitásukkal, csak a megérzéseimre hagyatkozok)

 

Ha nagyon gonosz akarnék lenni akkor azt mondanám hogy a következő hetektől érdemes lenne figyelni a GYÁRudvart, és levonni a konzekvenciát hogy vajon melyik kategóriára pályáznak :)


 

Előzmény: Alkaa (30855)
Alkaa Creative Commons License 2006.01.04 0 0 30859
Az utolsó volános farost se hagyta meg senki 1983-ban, az biztos.
Előzmény: Tirisztorka (30857)
BGab Creative Commons License 2006.01.04 0 0 30858

Érdemes átböngészni a felhívásokat (2006/S 1-001116, 2006/S 1-001122, 2006/S 1-001246).

 

Idézet a csuklós tender kiírásából (2006/S 1-001116):

"Alkalmatlan az ajánlattevő, ha: - ........, - a Kbt. 66. § (1) bekezdés c) pontja szerinti nyilatkozata alapján az Ajánlattevő előző három évi (2002, 2003, 2004) teljes forgalma nem éri el a nettó 2.500.000.000 forintot és ugyanezen időszakban a közbeszerzés tárgyának (új csuklós autóbusz) forgalma nem éri el a nettó 1.500.000.000 forintot, ..."

 

Előzmény: Alkaa (30855)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!