Jó, de akkor azt nem értem, hogy mikor Ceglédnél 4 sávosítottak, akkor miért nem építették ki a felüljárót? 2x dolgoznak így vele....meg a másik, az Abony elkerülőt ha jól tudom, illetve a Kisújszállás elkerülő 2x1es lesz..az miért? Legalábbis eddig még úgy volt, hogy úgy épül ki.
Ez miért akadály, Üllőnél meg megépült a lámpás csap pár halálos baleset után. Pedig ha tudták volna az építők, hogy ide felüljáró is fog épülni. Ennyire úgy látszik nem látnak előre a jövőbe...
Nem lesz sehol sem szintbeni kereszteződés, sem körförgó a 4-esen, vecséstől abony nyugati leágazóig.
különszintű csp lesz gyömrő-üllőnél, péteri-monornál, gomba-monornál, pilisnél, 405-ösnél, ceglédbercelnél, és a 311-esnél. de minderről fenn vannak a tervek a roads.extra.hu-n is.
Ott van pl a ceglédi, de ha jól tudom emerre Pest felé is lesz körforgó, legalábbis szintbeni kereszteződés, mintha régebben 1 rajzon úgy láttam volna. De ha nem akkor nem szóltam.
Ez a Harta felől jövő mellékút, érdekes, ennyi baleset lenne ebben a csp-ban, hogy ilyet szereltek fel. Én amúgy eddig az útban villogó sárga prizmákkal találkoztam már itthon, meg is lepődtem, hogy mi ez, de nem emlékszem, hogy hol.
A napfény miatt nem látszik, de a közeledő autók hatására a macisajt körül ledek villognak, alatta a négyszögletes kijelzőn a STOP 120m villog, + a sárga csíkozások előtt, a prizmák között ledek villognak az aszfaltban. Tavaly láttam először, és még mindig műxik. Van még ilyen máshol Mo-n?
Az igaz, hogy pl az M4 az sokkal fontosabb lenne. De ezt nem értem, megépítenek más sztrádát drága áron, normál autópályaként úgy, hogy nem is indokolná a forgalom, bezzeg az M4ből mi lesz? Gyorsforgalmi tele körforgóval, de ez is majd talán 4-5 év múlva(vagy később???).
hát az egyik gazdasági topikban is felmerülnek időnként ilyen 5letek, de ennek nem sok realitása van... többe kerülne a leves, mint a hús...
(pl. azt is érdemes számbavenni, hogy ha nehéz fizikai munkával idő előtt leamortizálsz egy pógárt, akkor annak fizetheted a rokkantnyugdíjat...)
van így is kétkezi munka az útépítéseknél épp elég: allvány-, zsalu- és vasalás szerelés, árokburkolás, szalagkorlát szerelés, vadvédő kerítés építés, sötöbö...
bár az is igaz, hogy egyre inkább gépesítenek:
szűk helyeken a közművezetékek árkait nem is olyan rég még brazil gépsor ásta, mostanság meg már ezt is gépesítve, minilánctalpas minikotróval ássák, meg bobketelnek...
vajon mennyi lenne 1km, ha így építenénk ma is, és 70.e pengős minimálbérrel számolunk?
Vagy közmunka-programmal. :-) Komolyra fordítva a szót: lehet hogy a munkanélküliség egy részét fel lehetne számolni ilyenfajta kétkezi munkákkal. és még lehet, hogy a látszólagos többletköltség más területeken megtakarítást eredményezhet.
az M300-zal értelmetlen összehasonlítani, hisz az M300 a csenger-saújhely útvonalnak egyáltalán nem alternatívája, ellenberger a kisforgalmú, tökéletes vonalvezetésű településelkerülős 4esnek igen... (a nyíregy-záhony szakaszon)
az a qrva nagy baj, hogy megépülnek ezek a haszontalan szarok, aztán majd nem lesz péz semmire, mert fizethessük ezek után vagy 30 évig a lízingdíjat...
az eredeti felvetésem ugye az vót, hogyhamán a meglévő 47es nyomvonalat 2x2esítik szöged-vásárhely között, akkor nem kéne teleszarni körforgalommal, hanem rászánni a pézt a különszintre, meg a szervízutakra, oszt lenne belőle egy pofás kis gyorsforgalmi, egész ócsón... (legalábbis lényegesen ócsóbban, mintha a 2x2esített 47 mellé még külön nyomvonalon építünk egy M47et)
De ez egyszerűen logikátlan... A 32-es út, vagy az 54-es, vagy a 46-os út idén, illetve tavaly felújított szakaszai sem 2*3 méteresek, hanem 2*3.5-ösök sztem, és ezekre az előírások szerint már kellene festeni optikát, míg a dunántúlon pl a balatonalmádit veszprémmel összekötő négyszámjegyű út csak 6 méter széles, mégis van optika felfestve.
Sztem abszolút indokolt lenne, hogy legalább a felújított másodrendű főutakon meglegyen ez, vagy olyan drága mulatság???
A másik baromság meg, hogy lakott területen belül sehol sem festenek fel ilyet. Ennek vajon mi értelme vagyon??