Továbbra is tartom azon elképzelésemet, hogy a kerékpárút esetében nem aszfaltozásra kell gondolni, hanem arra, hogy adott helyeken könnyebben tudnak majd ott cangával elmenni, akiknek ez a hobbija, hogy teker hegyre fel és le.
Persze abban igazad van, szólhattak volna a bizottságnak, hogy vannak beadott, elbírálás előtt álló pályázatok, de nem tették.
Egy beadott, elbírálás előtt álló pályázatnak nem csak neve van, hanem tartalma is. A tartalom alapján lehet előzetes árkalkulációt végezni.
Ismeritek a tartalmát?
Mindenesetre személy szerint nem igen díjaznám, ha mondjuk a Mátra gerincen vagy a Nagyhideghegy és a Csóványos között kerékpárút létesülne...Egészen más a Salgótarján és Szolnok között -jó részt a Zagyva töltésén- létesülő kerékpár út, ami örvendetes lesz, ha elkészül.
Tudom, hogy ez a Kéktúra topic, de nem állhatom meg, hogy ne írjam le: jó lenne megmenteni a Lajos-forrási turistaházat, sajnos a 24. órában vagyunk:(
Azt azért még le kell írnom, hogy nagyra értékelem a Kéktúra Szakbizottság munkáját, mivel Ti ezt a feladatot társadalmi munkában végzitek a turisták érdekében.
Igazoltan hiányoztam, ezért maradtam távol a fontos hírek "kommentálásától".
Megnéztem a kormányhatározatot.
Ez egy lista.
Ezek azok a jogcímek, melyekre hivatkozással osztják a pénzt.
Jó dolog, hogy bekerült az OKT, bár szerintem ez csak "hívószó".
Nem önálló "fejezet".
Az ugrott be, hogy az előterjesztő arra gondolt, hogy ha van gyalogos OKT, akkor legyen kerékpáros is.
Ez csak egy asszociáció.
Ha így lesz (márpedig ennek valószínűsége három jegyű), akkor mi annyit tehetünk, hogy azt kérjük, ez vezessen el azokra a helyekre, melyeket az OKT nem érint, az OKT maradjon 1128 kilométer, és a turisták döntsék el, mit néznek meg.
"Megkérdeném tisztelettel, hogy van az, hogy az MTSZ (merthogy csak ő a Kéktúra gazdája) pályázik és nyer, és mindez teljesen titokban marad. No nem csak a tagság, az érdeklődők, a kéktúrát járók előtt, hanem az általuk felállított Kéktúra Szakbizottság előtt is."
Azért azt gondolom Te is elismered, hogy ebben a kijelentésedben van egy pici csúsztatás! A kéktúra szakbizottság első, alakuló ülése július 18.-án volt, a pályázatok elbírálása pedig a korábban belinkelt cikk szerint most szerdán volt, augusztus 8.-án. Tehát a bizottsági ülés napján még egyáltalán nem volt biztos az, hogy nyerni fognak, esetleg sejtették, hogy a talán több beadott pályázat közül valamelyik bejön majd. De ennél többet akkor még nem tudhattak.
Természetesen megtehették volna azt, hogy a kormánybizottság döntése után mindezt kiteszik a honlapra, de nem tették. Hogy miért nem, azt nem tudom. Talán a hivatalos értesítésre várnak, mert az egy dolog, hogy megírja mindezt a Zindex, és más dolog, hogy a szövetség kezében van a pecsétes papír, hogy nyertek. Egyébként jövő héten lesz a követkető bizottsági ülés, akkor gondolom részletesen tájékoztatnak bennünket a nyerő pályázat tartalmáról, vagyis hogy mire lehet költeni a pénzt. Persze abban igazad van, szólhattak volna a bizottságnak, hogy vannak beadott, elbírálás előtt álló pályázatok, de nem tették.
"Miért kell bohócot csinálni a bizottságból mindjárt az elején azzal, hogy - nyilván a vezetőség jóváhagyásával - csináltatnak egy ötletbörzét éppen a Kéktúráról, aminek sorsáról ezek szerint korábban már döntöttek."
Az ötletbörzést nem az MTSZ vezetősége kérte. Az önmagától indult nagyjából július 22.-e körül az igazolás módjának témájában. Jöttek az ötletek, és arra gondoltam, ne hagyuk veszni ezeket, inkább összegyűjtöm őket. Ekkor írtam a (36932)-ben:
"Nagyon szépen köszönöm a Te észrevételeidet is, Ttlosz, és a másokét is. Az azt hiszem nem titok, hogy FarkasGyuri, Güsziológus és én is tagjai vagyunk a nemrég megalakult kéktúra szakbizottságnak (majd akkor írom nagy kezdőbetűvel a nevét, ha részemről kiérdemelte azt). Én az itt leírtakat folyamatosan jegyzetelem, hogy ott is elő lehessen majd hozni, amikor ezek a kérdések konkrétan szóba kerülnek majd. Elég sokáig távol voltam a fórumtól, de pont azért tértem vissza ide, hogy minél többen gondolkodhassunk közösen a kéktúra jövőjével kapcsolatban.
Azt javaslom, hogy ötleteljünk folyamatosan tovább, aztán valamikor a jövő hét elején az itt elhangzottakat összegyűjtöm egy irományba, és közkinccsé teszem itt a fórumon. Akkor láthatjuk majd egybegyűjtve azt, ami most a sok hsz-ben elszórva található. Előre is köszönöm a munkátokat!"
Ezután írtam egy köremail-t a bizottsági tagoknak, hogy vállalom, hogy összegyűjtöm az itt zajló ötletelésben elhangzottakat, továbbá az MTSZ honlapra feltéve az addigi eredményt, várom másoktól is a véleményüket.
Ne mondjunk előre ítéletet a pályázati pénzek felhasználásáról! Várjuk meg, mi lesz a vége az egésznek. Én úgy gondolom, Güsziológus, FarkasGyuri és én majd rendszeresen tájékoztatjuk az itt jelenlévőket a dolgok állásáról. Akárhogy is nézem, ez a topik a kéktúrázó közvélemény - mivelhogy más, szélesebb fórumon nem jönnek össze és nem nyilvánítanak véleményt a kéktúrázók.
Megette a soft az előző hozzászólást, de mivel fontosnak tartom, beírom újra.
Kivételesen elhagyom az úri mdoron.
Megkérdeném tisztelettel, hogy van az, hogy az MTSZ (merthogy csak ő a Kéktúra gazdája) pályázik és nyer, és mindez teljesen titokban marad. No nem csak a tagság, az érdeklődők, a kéktúrát járók előtt, hanem az általuk felállított Kéktúra Szakbizottság előtt is. Ha nincs az a rohadt sajtó, tán ez sem derül ki....
Miért kell bohócot csinálni a bizottságból mindjárt az elején azzal, hogy - nyilván a vezetőség jóváhagyásával - csináltatnak egy ötletbörzét éppen a Kéktúráról, aminek sorsáról ezek szerint korábban már döntöttek. Miért kell úgy csinálni, mintha számítana a Kéktúrát gyaloglók véleménye?! Ne legyenek illúzióink: a Happy Bike Kft majd igazolja a kérdőívek alapján, milyen nagy igény van arra, hogy a Kéktúrát "kerékpárosítsuk".
Komolyan gondolja-e az MTSZ, hogy kap 470 millió forintot az útvonal kb. felének fejlesztésére, és nem szól egy szót sem??? Hát ez valószínűleg több, mint amennyit 1960 óta reálértéken a kéktúra egészének kiépítésére, fenntartására fordítottak!! És se egy reagálás a Vezetőség részéről, se egy rövid cikk a honlapon, semmi! Mintha nem is lenne!
Van viszont kapacitás bactatni azokat, akik sajá maguk kihelyeznek bélyegzőt, visszaragasztják a gumilapot. Hát ehhez külön gratulálok!
Hobo-Bobo, ne bízd el magad, sajnos nem így megy ez. Nem lesz ebből kilátó, még egy nyomorul forrásfoglalás se. Max. Felfestegetik Csóványostól Hollóházáig a kék kerkpár jelet a kék sáv alá. Másra már nem jut.
Aztán ha jön az EU, és megkérdezi, hogy van az, hogy kerékpáros fejlesztésre fordítottak egy gyalogos turistaútnál, majd széttárjuk a kezünket. Erre futotta.
Azt azért gondolom belátod, hogy nem túl egészséges a kerékpárosokat és a gyalogosokat összeereszteni.
Mert persze rólunk lepattannak a bicajosok, de vannak nők és gyerekek is, akik az UTAT járják, és bennük nagyobb kárt tehet egy bicajos,
A pénz kérdése az egyelőre kevésbé izgat, hiszen ha lenne egy rátermett ember, aki összefogná a dolgokat, akkor az könnyen találhatna jelzésfestőket, akik felfestenék akár ingyen is a megadott útvonalakat...
Tamás az er(d)ő veled van, meg a gyalogosokkal!:-)
De tényleg: nekem már volt szerencsém itt a síkvidéken biciklisekkel közös úton (járdán) estefelé kivilágítatlan kerékpároshoz, aki nem vett észre, nekem hajtott, majd egy artikulátlan "jajjjajjjaj" kiáltással felborult...én meg csak néztem. Bár lehet hogy szomjas nem vót...:-))
Viccet félretéve:szerintem a kulcsmondat ez volt ssimi tájékoztatásában:
"...Tehát ez két külön, de azért egymáshoz csatlakozó dolog, nem az OKT-t akarják kerékpárosítani, csak egy pályázatba volt célszerű (kellett) beszuszakolni."
Magyarul így volt könnyebb pénzt szerezni, így volt célszerű megírni a pályázatot, hát akkor ezt így kell csinálni.Mindenki örül!
Szerencsére én még akkor csináltam az AK-t amikor még a homokos szekérutakon mehettünk, de pl. Karcsi barátom akkor is épp az aszfaltot választotta (kicsit le vlt maradva), ami kétségtelenül járhatóbb volt és azóa a jelzést is azt hiszem oda terelték, de azért még is csak jobb volna ha a gyalogos útvonalon nem kellene aszfaltozni.
Nem is volt olyan nehéz az a homokos szakasz, és sokkal jobb volt a csendes mellékúton nyuszikat nézegetni, mint az országúton szagolgatni az autókat...
Te írtad, hogy ne mossuk össze a szezont a fazonnal, erre válaszoltam, hogy van külön kerékpáros körtúra. Megvan az AK pecsételőfüzete, abban benne van, hogy gyalogosan, sível vagy kerékpárral (akár vegyesen is) teljesíthető, ezzel tisztában voltam, de mondjuk az meglepett, hogy már ott is a kerékpárosok kedvében próbálnak járni. De talán azért van ez, mert több a kerékpáros AK teljesítő, mint a gyalogos.
Tibi!
Engem sem zavarnak a kerékpárosok az OKT útvonalán egészen addig, amíg nem kell miattuk útvonalat módosítani és emiatt valami szépet kihagyni. Ha jöttek, eddig is félreálltam, nem pöröltem... Ennyit hajlandó vagyok ezután is megtenni értük. :-)
Én úgy tudom, hogy Észak-Magyarországon több erdei (hegyi) kerékpáros utak lesznek kialakítva, meglévő utakon, pihenőhelyekkel stb. + az OKT mentén szálláshelyeket akarnak kialakítani, fejleszteni (pl. néhány erdészház felújítása, kulcsosházzá vagy turistaházzá tétele). Tehát ez két külön, de azért egymáshoz csatlakozó dolog, nem az OKT-t akarják kerékpárosítani, csak egy pályázatba volt célszerű (kellett) beszuszakolni.
Egyetértek, ez nem akkora lóvé hogy meg lehetne váltani vele a világot, pár esőház, kilátó, ösvények járhatóbbá tétele biciklisek számára, nagyjából ennyit nézek ki ebből, nem sokkal többet.Viszont ennek most én azért örülök, mert egyáltalán szóba került a Kéktúra kapcsán valamiféle fejlesztés, jobbítási szándék és azért 470 millát sikerült is nyerni hozzá.Valami mozdult és ez jó! (Szerintem.)
Nem tartanám ördögtől valónak a kerékpáros teljesítést sem, egyébként biztosan mindenki találkozott már olyannal aki így "kéktúrázott". Nagyvázsonyban egyik túránkon mikor ott aludtunk este 9 körül a vár mellett lófráltunk és beesett egy ilyen bringás teljesítő.El volt csigázva kicsit, én bélyegeztem a füzetébe, a saját párnámmal.Örült, megköszönte, pár perc dumcsi, majd továbbtekert.
Az útvonal 95%-a most is járható bringával, olykor könnyebben, néha nehezebben, a nagypapi által említett helyek kivételével persze (meg még egy-kettő), de a bringások ezt is megoldják ám!
Teljesítménytúrán láttam (Karancs-Medves 35, biciklis, gyalogos is egyben) hogy a totál-brutál Karancs emelkedőn hogyan vitték fel a hátukon a bringát, gyorsabban mint ahogyan én kapaszkodtam felfelé.
Lehet, hogy irányban akarják fejelszteni, hogy nem leaszfaltozzák, csak alkalmassá teszik az egyes szakaszokat, hogy hegyi kerékpárral is el lehessen menni rajta. A képből nekem legalábbis olyan kerékpár látszik, amivel nem igazán mennek aszfalton.
"Szerintem nem szabad összemosni a gyalogos és kerékpáros túramozgalmakat, ill. valami ésszerű tematikával külön-külön, de egy kaptafára lehetne csinálni, pl Országos kék biciklitúrát is, de az ne az OKT kárára menjen."
Ez már létezik: Országos Kerékpáros Körtúra a neve, és innen a topikról Már Visztula és SK is teljesítette azt. Tehát az már megvan, sőt! Nemrégiben kibővítették az útvonalát, most már mind a 19 megyében és Budapesten is megfordul a kerékpáros körtúra! Én azt mondom, az legyen a kerékpárosoké, az OKT pedig a gyalog járóké! Vagy ez csak számomra ilyen egyértelmű?
Nem szeretném az ördögöt a falra festeni, de ez a kép sok mindent elárul:
Aki nem ismerné, ő a Magyar Természetjáró Szövetség új elnöke. Valószínüleg abban is lobbizott, hogy a 470 milla összejött az OKT fejlesztésére. Tehát az ő szava döntő lesz, és mint látjátok, nem hátizsák van a vállán...
Nekünk kell figyelnünk, mert egyszer csak azon vesszük észre magunkat, hogy a bicajosok kedvéért az OKT egyre nagyobb szakasza fog aszfalton haladni...
Az AK-nál is sokan már ez irányban tevékenykednek. Szerintem nem szabad összemosni a gyalogos és kerékpáros túramozgalmakat, ill. valami ésszerű tematikával külön-külön, de egy kaptafára lehetne csinálni, pl Országos kék biciklitúrát is, de az ne az OKT kárára menjen.
Ugyebár Bayerék megcsinálták a másfélmilliós autós túrájukat, ahhoz hasonlóa kerékpárosoknak is lehetne egy ajánlott útvonalat adni, ami a kéktúra menti látványosságokat fogja egybe, kerékpárral megközelíthető módon.
Remélem ez az OKT kerékpáros fejlesztés csak valami félreértés.
Nem tudom, kiket kérdeztek meg, kiket nem, de szerintem a kéktúrázók nagyrésze nem tartja ezt jó ötletnek.
Amúgy aki ilyet kitalál, valószínűleg még gyalogosan sem volt pl. a Cserepeskő környéki ördögszántáson, a Csataréti erdészház és Nagy-Milic közötti részen vagy éppen a Bújdosók lépcsőjén (és bőven lehetne folytatni).
Ráadásul van egy Kéktúra Bizottság és nem is tud erről semmit? Hát ez elég gáz! Az csak hab a tortán, hogy írnak ide az MTSZ-ből is, és senki nem szól semmit?!
A honlapjukon is írhatnának pár sort, elvégre ez a pénz valószínűleg több, mint amit az egész kéktúra létesítésre-fenntartásra fordítottak.