Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Ken_Block Creative Commons License 2015.05.14 0 0 13042

Milyen szép a motortered Sonar :D

 

70sanyi: Mindegy amúgy, nem sok variáció lesz, ugyanis a kici kisz koreai fordított polaritással gyártotta a kábeleket. Normál akkumulátornak a pozitív saruja jobb oldalt van, ezekbe bal oldalt kell. Tavaly sógoromnak meghalt ami volt, bementem kimondott akkumulátoros boltba. Van annyi mint égen a csillag, de mibe is kell? Mondom Kalos 1.4 ....aha, akkor a sarokban az a 3, meg a másik oldalt az a 2 van. Végül azt hiszem valami koreai lett véve.

DelSonar Creative Commons License 2015.05.14 0 0 13041

Mindenki másra esküszik. Én ezt raktam bele másfél éve: http://bolthely.hu/akkumulator/id/00688_BOSCH_Silver_S4_Auto_Akkumulator_12V_60Ah_Bal__

 

Az akksi teteje kicsit más, ezért kellett a gyári leszorító alá egy bakelit darabot vágni. Azóta nem voltak hideg telek, egyébként meg egy pillanat alatt berántja a motort, nincs köszörülés egy mp sem.

Előzmény: 70sanyi (13040)
70sanyi Creative Commons License 2015.05.14 0 0 13040
Sziasztok!

Szeretnék érdeklődni vagy inkább tanácsot kérni hogy 1,4 es 8szelepes 2003 as 4 ajtós kalosba milyen aksit javasoltok mármint milyen tipust ill.árban hol mozoghat ugyanis 12 év után a gyári aksija megadta magát.
Válaszotokat elöre is köszönöm üdv.Sanyi

DelSonar Creative Commons License 2015.05.10 0 0 13039

5:50-nél látni egy 7 pólusú csatlakozót, valószínűleg az a pillangószelep potméterének és az IAC 4 vezetékének a kivezetése. 

 

 

Előzmény: cs_gaborka (13037)
Ken_Block Creative Commons License 2015.05.10 0 0 13038

Üdv.

 

Illetékesek írták régebben, hogy az 1.2-es motoron nem külön egység van, hanem a pillangószelep tengelyét mozgatja -gondolom- egy kis motor, elektronika segítségével. Magyarul együtt van a fojtószelep házzal.

Konkrétan nem tudom, őszinte leszek 1db ilyen motort nem láttam még élőben, csak 1.4-et.

 

Előzmény: cs_gaborka (13037)
cs_gaborka Creative Commons License 2015.05.09 0 0 13037

Sziasztok, szeretném megkérdezni, 1.2-es motoron hol található az alapjárati motor? Mert a neten található képek alapján egy kis hengeres, két csavar rögzítésű dolog, de az enyémen sehol nem találok hasonlót...

 

Köszönöm előre is a segítséget.

almaata66 Creative Commons License 2015.05.01 0 0 13036

Hát én hidrotőkét nem cserélnék. 230 ezer után is csendes nálam.

Előzmény: Ken_Block (13035)
Ken_Block Creative Commons License 2015.05.01 0 0 13035

140 valamennyinél tart sógorom vele, ha jól emlékszem.

Majd meglátom, ha szétszedem, valószínű kap új szimeringeket, meg lehet tőkét is, mert olyan mintha kicsit csörögne.....vagy alapból ilyen a hangja...ritkán hallom.

 

Az a fő baj, hogy napi szint van használva, szóval gyorsan kell csinálni, meg van egy Ibiza is, amit meg lehet gyűrűzni kell....

Előzmény: almaata66 (13034)
almaata66 Creative Commons License 2015.05.01 0 0 13034

Kb. 160vanezernél  enyémen is cseréltük. valami baró opel tömítést kapott meg egy kicsit megcsiszolta a szerelőm a hengerfejet /vagy mi.. láma vagyok hozzá/. azóta tökéletes. a tömítésen az egyik kis luk amin az olaj áramlik szétment. lehet, hogy gyárilag gagyi. érdemes szelepszár szimeringet is cserélni, ha már szétszeditek. persze ez a szerelőknél egyértelmű. ja és olajban fürdetni a hidrotőkéket.

Előzmény: Ken_Block (13033)
Ken_Block Creative Commons License 2015.05.01 0 0 13033

Javítás itt is lesz sajnos....

Hengerfej tömítés csere. 4-es gyertya részénél nyomja ki az olajat, meg olajos a víz is....

koszosfred Creative Commons License 2015.04.26 0 0 13032

Köszönöm mindenkinek a segítő hozzászolását.Már csak a javítás maradt hátra:)

wector81 Creative Commons License 2015.04.25 0 0 13031

Hali. Nálam is időről időre előjön ez a hiba valamelyik ablaknál, legutóbb a jobb hátsó csinálta ezt.

Le kell kapni az ajtóborítást, pár csavar fogja körben, plussz egy a behúzónál egy kis takaró alatt.

Felfelé-hátra leemeled a borítást, lehúzod az elektromos csatit az ablakemelő konzolról.

A borítás belső felén 2db csavar tartja a kapcsoló konzolját, azokat kicsavarod, kiszeded a konzolt.

Aztán magát a kapcsolót kipattintod a konzolból. A kapcsolót 4db patent tartja össze, azokat finoman, nehogy letörjenek, szétfeszíted, és kettészeded a kapcsolót. Itt vigyázz, mert két kis piros pöcök fog rögtön kipotyogni belőle, ezeket tedd félre. Találsz a kapcsoló belsejében egy fehér lapot, azt kiszeded, az alatt vannak az érintkezők. Az érintkezőket kell megpucolni, én többnyire féktisztítóval szoktam, aztán ahogy szétszedted, fordított sorrendben összerakod a kapcsolót. Figyelj a két kis piros pöcökre, amik az elején kipotyogtak, megfelelő helyre és pozícióban tedd őket vissza. Egy határozott mozdulattal összepattintod a kapcsolót, vissza pattintod a konzolba, aztán mehet a csavarozás.

Én ezt már eljátszottam vagy kétszer a bal első, jobb első ablakokkal, most legutóbb meg a jobb hátsóval...

Sajna időről időre kontakthibásak lesznek, és vagy csak egyik irányba működnek, vagy semerre.

Viszont költségráfordítás nélkül javítható, és a szerkezet többi részével sose lesz bajod.

Üdv!

Előzmény: koszosfred (13027)
DelSonar Creative Commons License 2015.04.25 0 0 13030

Nekem pl nincs gyakorlatom az ilyesmiben és amikor leszedtem az ajtóborítást, tök feleslegesen csavaroztam le az ajtónyitó kart. Utólag már láttam, hogy elég lett volna a gyűrűt lehúzni róla és az ajtóborítást leemelni. Ha ezt előre látom már nem futok bele ilyen hibába.

Előzmény: Ken_Block (13029)
Ken_Block Creative Commons License 2015.04.25 0 0 13029

Én kilincs cseréhez szedtem le a vezető oldalit, könyv nélkül.....ha feszegeted látni úgy is hol van a patent. A teteje a leg"viccesebb" része úgy is....

DelSonar Creative Commons License 2015.04.25 0 0 13028

Mivel nincsenek kis szerelőnyílások az ajtóborításon így elég esélyes, hogy bontani kell. Ha házilag állsz neki, előbb nézd át a szervíz leírásban, hol találhatóak rögzítések, patentok, csavarok, mert sok kellemetlenségtől kímélheted meg magad.

 

http://500.5053.com.cn/daewoo/EN/GMDE_TIS_START.html

 

De letölthető és saját gépen is futtatható:

 

https://www.dropbox.com/s/i8136iidi1v2yhl/Daewoo.zip?dl=0

 

 

 

 

Előzmény: koszosfred (13027)
koszosfred Creative Commons License 2015.04.25 0 0 13027

Üdv Mindenkinek!

 

Bekerült a családba egy Kalos tipusú gépkocsi./1.4 lit./Átvizsgáláskor derült ki, hogy a jobb oldali ablakemelő csak felfelé teker, lefelé nem.Az lenne a kérdésem, hogy a hiba kideritéséhez le kell bontani az egész ajtó kárpitot? Mert mintha külön nem lenne szétszedhetö a szerkezet.

Válaszotokat előre is köszönöm.

wector81 Creative Commons License 2015.04.15 0 0 13026

Köszi! Ha megjött minden, nekiállok. Reméltem, hogy fém patentos.

Előzmény: DelSonar (13025)
DelSonar Creative Commons License 2015.04.14 0 0 13025

https://www.dropbox.com/s/h9o3ir3uaaqnt5h/01.jpg?dl=0

 

https://www.dropbox.com/s/ob038q82emznqxp/02.jpg?dl=0

 

https://www.dropbox.com/s/9qk3wuie795jerq/03.jpg?dl=0

 

Én a fekete elem és a szürke borítás között egy életlen "éttermi" késsel benyúltam és kipattintottam. Fémes patentok vannak rajta így nem törik olyan könnyen. Nekem kis erőfeszítés mellet már kipattant.

Előzmény: wector81 (13024)
wector81 Creative Commons License 2015.04.14 0 0 13024

Apropó műszerfal bontás. A középkonzolt jól emlékszem, hogy a fűtés konzol melletti fekete elemek kipattintása után lehet elkezdeni lebontani? Az a két elem hogy pattan le? Alányúlok csavarhúzóval...? Régebben valaki tett fel egy ábrát erről, de nem találom...

Előzmény: wector81 (13022)
wector81 Creative Commons License 2015.04.14 0 0 13023

Igen, az 5W-40-nél nem a tág tűréshatár az elsődleges lényeg, hanem hogy full szintetikus. 5W-30 is lehet, de az enyém pl nem szerette. Most LiquiMoly 10W-40 Lightlauf van benne, ezt imádja. Mondjuk az egyik (ha nem a) legjobb rész-szintetikus olaj a piacon.

 

Lacee71, azt lehet tudni, hogy hány km volt a motorban?

Előzmény: DelSonar (13021)
wector81 Creative Commons License 2015.04.14 0 0 13022

Szia! Köszi! Én is úgy néztem, hogy lejön. Nem raktam még be, mert most értem el az olajcseréhez, megrendeltem a szendvicset a szűrő alá, meg hidegben nem volt kedvem műszerfalat bontani sem :)

Előzmény: kalos1 (13015)
DelSonar Creative Commons License 2015.04.14 0 0 13021

Gépkönyv szerint 10W-30 a hozzávaló olaj, hideg vidéken 5W-30. Az 5W-40 már olyan széles tartományt fog át amit Magyarországon nem nagyon lehet produkálni. Igazából az 5W -30 fokos határértéke is már erős túlzás az itteni telekhez képest. Max az olaj minőségén érdemes játszani, full szintetikus vagy részszintetikus legyen. Olajcserék előtt 5-600 km-rel meg nyomok bele egy flakon hidrotőke tisztítót és azzal járatom a gépet majd engedem le az olajat. Ez nem olyan agresszív anyag, akár cserétől cseréig is benne maradhat, bár nekem elég, ha csere előtt kicsit dolgozik és kész.

Előzmény: Lacee71 (13020)
Lacee71 Creative Commons License 2015.04.14 0 0 13020

Nekem egy daewoo szerelő mondta felejtsem el a 10w 40-es olajat csak 5w 40-es, és harmadik negyedik olaj cserénél át kell öblíteni a motort. 10 ezrenként cserélve az olaj ( total quarz) és olyan olajsár volt benne hogy nem látszottak a hengerfej csavarok. meg beállt a vezérmű tengely.Most ezzel küzdök de drágállom a 100k-t a hengerfejért.ezért szeretném az e-tech motort bele tenni. az olcsóbb.

Előzmény: Ken_Block (13019)
Ken_Block Creative Commons License 2015.04.13 0 0 13019

Ugyan olyanra ki lehet, csak kell számla ahonnan veszed. És egy kis papír munkával jár, bár ezt a részét nem tudom pontosan.

 

Amúgy kezdek úgymond csalódni ezekben az autókban.....van nálam egy Tico javításon...valami borzalom. Hátra a dob 20k/ darab....van benne 2-2 csapágy, a 4db ~10-12k.

Kell hozzá 8-9 alkatrész és 30-35k dobok nélkül, és egy konzerves doboz az autó.

Előzmény: Lacee71 (13018)
Lacee71 Creative Commons License 2015.04.13 0 0 13018

Igen 1.2-es re ( E_TECH) szeretném cserélni ha nem kell mindent cserélni. nem találok henger fejet a régi motorr a ha igen akkor meg 100 ezreznek vele. 

Előzmény: Ken_Block (13017)
Ken_Block Creative Commons License 2015.04.12 0 0 13017

Üdv.

 

Egy másik 1.2-es motorra igen. Nem tudom ugyan ott vannak e felfogatva az 1.4-ek.

Vagy milyen irányú volt a kérdés?

Előzmény: Lacee71 (13016)
Lacee71 Creative Commons License 2015.04.12 0 0 13016

Helló

 

Érdeklődnék. Kalos 1.2 s 8szelepes motort (nem hidrotőkés a szelep) ki lehet-e cserélni 1:1 be a másik fajta 8szelepes motorra? (azt hiszem az E TECH) re. 

 köszönöm

kalos1 Creative Commons License 2015.04.12 0 0 13015

Vácon a szakszervizbe kérdeztem ott azt mondták,hogy le lehet bontani a kárpitot az ülésről ha úgy döntesz berakod az ülésfűtést légyszi oszd meg a tapasztalatodat mert én is tervezek beszerelni egyébként a kiegészítő műszereket  beszerelted ?

wector81 Creative Commons License 2015.04.11 0 0 13014

Sziasztok! A Kalos első üléseiről le lehet valahogy fejteni a kárpitot...? Ülésfűtés beépítésén gondolkodom, amit kárpit alá lehet tenni, de mielőtt neki állnék, hátha valaki már szedett le kárpitot és meg tudja mondani, hogy egyáltalán lehet-e. Köszi! -w-

shutruk Creative Commons License 2015.04.08 0 0 13013

Érdemes belépni a Daewoo-Chevy Klubba? Mik a tapasztalatok?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!