70sanyi: Mindegy amúgy, nem sok variáció lesz, ugyanis a kici kisz koreai fordított polaritással gyártotta a kábeleket. Normál akkumulátornak a pozitív saruja jobb oldalt van, ezekbe bal oldalt kell. Tavaly sógoromnak meghalt ami volt, bementem kimondott akkumulátoros boltba. Van annyi mint égen a csillag, de mibe is kell? Mondom Kalos 1.4 ....aha, akkor a sarokban az a 3, meg a másik oldalt az a 2 van. Végül azt hiszem valami koreai lett véve.
Az akksi teteje kicsit más, ezért kellett a gyári leszorító alá egy bakelit darabot vágni. Azóta nem voltak hideg telek, egyébként meg egy pillanat alatt berántja a motort, nincs köszörülés egy mp sem.
Szeretnék érdeklődni vagy inkább tanácsot kérni hogy 1,4 es 8szelepes 2003 as 4 ajtós kalosba milyen aksit javasoltok mármint milyen tipust ill.árban hol mozoghat ugyanis 12 év után a gyári aksija megadta magát.
Válaszotokat elöre is köszönöm üdv.Sanyi
Illetékesek írták régebben, hogy az 1.2-es motoron nem külön egység van, hanem a pillangószelep tengelyét mozgatja -gondolom- egy kis motor, elektronika segítségével. Magyarul együtt van a fojtószelep házzal.
Konkrétan nem tudom, őszinte leszek 1db ilyen motort nem láttam még élőben, csak 1.4-et.
Sziasztok, szeretném megkérdezni, 1.2-es motoron hol található az alapjárati motor? Mert a neten található képek alapján egy kis hengeres, két csavar rögzítésű dolog, de az enyémen sehol nem találok hasonlót...
140 valamennyinél tart sógorom vele, ha jól emlékszem.
Majd meglátom, ha szétszedem, valószínű kap új szimeringeket, meg lehet tőkét is, mert olyan mintha kicsit csörögne.....vagy alapból ilyen a hangja...ritkán hallom.
Az a fő baj, hogy napi szint van használva, szóval gyorsan kell csinálni, meg van egy Ibiza is, amit meg lehet gyűrűzni kell....
Kb. 160vanezernél enyémen is cseréltük. valami baró opel tömítést kapott meg egy kicsit megcsiszolta a szerelőm a hengerfejet /vagy mi.. láma vagyok hozzá/. azóta tökéletes. a tömítésen az egyik kis luk amin az olaj áramlik szétment. lehet, hogy gyárilag gagyi. érdemes szelepszár szimeringet is cserélni, ha már szétszeditek. persze ez a szerelőknél egyértelmű. ja és olajban fürdetni a hidrotőkéket.
Hali. Nálam is időről időre előjön ez a hiba valamelyik ablaknál, legutóbb a jobb hátsó csinálta ezt.
Le kell kapni az ajtóborítást, pár csavar fogja körben, plussz egy a behúzónál egy kis takaró alatt.
Felfelé-hátra leemeled a borítást, lehúzod az elektromos csatit az ablakemelő konzolról.
A borítás belső felén 2db csavar tartja a kapcsoló konzolját, azokat kicsavarod, kiszeded a konzolt.
Aztán magát a kapcsolót kipattintod a konzolból. A kapcsolót 4db patent tartja össze, azokat finoman, nehogy letörjenek, szétfeszíted, és kettészeded a kapcsolót. Itt vigyázz, mert két kis piros pöcök fog rögtön kipotyogni belőle, ezeket tedd félre. Találsz a kapcsoló belsejében egy fehér lapot, azt kiszeded, az alatt vannak az érintkezők. Az érintkezőket kell megpucolni, én többnyire féktisztítóval szoktam, aztán ahogy szétszedted, fordított sorrendben összerakod a kapcsolót. Figyelj a két kis piros pöcökre, amik az elején kipotyogtak, megfelelő helyre és pozícióban tedd őket vissza. Egy határozott mozdulattal összepattintod a kapcsolót, vissza pattintod a konzolba, aztán mehet a csavarozás.
Én ezt már eljátszottam vagy kétszer a bal első, jobb első ablakokkal, most legutóbb meg a jobb hátsóval...
Sajna időről időre kontakthibásak lesznek, és vagy csak egyik irányba működnek, vagy semerre.
Viszont költségráfordítás nélkül javítható, és a szerkezet többi részével sose lesz bajod.
Nekem pl nincs gyakorlatom az ilyesmiben és amikor leszedtem az ajtóborítást, tök feleslegesen csavaroztam le az ajtónyitó kart. Utólag már láttam, hogy elég lett volna a gyűrűt lehúzni róla és az ajtóborítást leemelni. Ha ezt előre látom már nem futok bele ilyen hibába.
Én kilincs cseréhez szedtem le a vezető oldalit, könyv nélkül.....ha feszegeted látni úgy is hol van a patent. A teteje a leg"viccesebb" része úgy is....
Mivel nincsenek kis szerelőnyílások az ajtóborításon így elég esélyes, hogy bontani kell. Ha házilag állsz neki, előbb nézd át a szervíz leírásban, hol találhatóak rögzítések, patentok, csavarok, mert sok kellemetlenségtől kímélheted meg magad.
Bekerült a családba egy Kalos tipusú gépkocsi./1.4 lit./Átvizsgáláskor derült ki, hogy a jobb oldali ablakemelő csak felfelé teker, lefelé nem.Az lenne a kérdésem, hogy a hiba kideritéséhez le kell bontani az egész ajtó kárpitot? Mert mintha külön nem lenne szétszedhetö a szerkezet.
Én a fekete elem és a szürke borítás között egy életlen "éttermi" késsel benyúltam és kipattintottam. Fémes patentok vannak rajta így nem törik olyan könnyen. Nekem kis erőfeszítés mellet már kipattant.
Apropó műszerfal bontás. A középkonzolt jól emlékszem, hogy a fűtés konzol melletti fekete elemek kipattintása után lehet elkezdeni lebontani? Az a két elem hogy pattan le? Alányúlok csavarhúzóval...? Régebben valaki tett fel egy ábrát erről, de nem találom...
Igen, az 5W-40-nél nem a tág tűréshatár az elsődleges lényeg, hanem hogy full szintetikus. 5W-30 is lehet, de az enyém pl nem szerette. Most LiquiMoly 10W-40 Lightlauf van benne, ezt imádja. Mondjuk az egyik (ha nem a) legjobb rész-szintetikus olaj a piacon.
Lacee71, azt lehet tudni, hogy hány km volt a motorban?
Szia! Köszi! Én is úgy néztem, hogy lejön. Nem raktam még be, mert most értem el az olajcseréhez, megrendeltem a szendvicset a szűrő alá, meg hidegben nem volt kedvem műszerfalat bontani sem :)
Gépkönyv szerint 10W-30 a hozzávaló olaj, hideg vidéken 5W-30. Az 5W-40 már olyan széles tartományt fog át amit Magyarországon nem nagyon lehet produkálni. Igazából az 5W -30 fokos határértéke is már erős túlzás az itteni telekhez képest. Max az olaj minőségén érdemes játszani, full szintetikus vagy részszintetikus legyen. Olajcserék előtt 5-600 km-rel meg nyomok bele egy flakon hidrotőke tisztítót és azzal járatom a gépet majd engedem le az olajat. Ez nem olyan agresszív anyag, akár cserétől cseréig is benne maradhat, bár nekem elég, ha csere előtt kicsit dolgozik és kész.
Nekem egy daewoo szerelő mondta felejtsem el a 10w 40-es olajat csak 5w 40-es, és harmadik negyedik olaj cserénél át kell öblíteni a motort. 10 ezrenként cserélve az olaj ( total quarz) és olyan olajsár volt benne hogy nem látszottak a hengerfej csavarok. meg beállt a vezérmű tengely.Most ezzel küzdök de drágállom a 100k-t a hengerfejért.ezért szeretném az e-tech motort bele tenni. az olcsóbb.
Ugyan olyanra ki lehet, csak kell számla ahonnan veszed. És egy kis papír munkával jár, bár ezt a részét nem tudom pontosan.
Amúgy kezdek úgymond csalódni ezekben az autókban.....van nálam egy Tico javításon...valami borzalom. Hátra a dob 20k/ darab....van benne 2-2 csapágy, a 4db ~10-12k.
Kell hozzá 8-9 alkatrész és 30-35k dobok nélkül, és egy konzerves doboz az autó.
Igen 1.2-es re ( E_TECH) szeretném cserélni ha nem kell mindent cserélni. nem találok henger fejet a régi motorr a ha igen akkor meg 100 ezreznek vele.
Érdeklődnék. Kalos 1.2 s 8szelepes motort (nem hidrotőkés a szelep) ki lehet-e cserélni 1:1 be a másik fajta 8szelepes motorra? (azt hiszem az E TECH) re.
Vácon a szakszervizbe kérdeztem ott azt mondták,hogy le lehet bontani a kárpitot az ülésről ha úgy döntesz berakod az ülésfűtést légyszi oszd meg a tapasztalatodat mert én is tervezek beszerelni egyébként a kiegészítő műszereket beszerelted ?
Sziasztok! A Kalos első üléseiről le lehet valahogy fejteni a kárpitot...? Ülésfűtés beépítésén gondolkodom, amit kárpit alá lehet tenni, de mielőtt neki állnék, hátha valaki már szedett le kárpitot és meg tudja mondani, hogy egyáltalán lehet-e. Köszi! -w-