Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Laci1000 Creative Commons License 2000.08.03 0 0 25
Üdv minden topic író-olvasónak !

A meghibásodási listám bővült .
A kipufogó ipszilon felső tömítésem átégett .
Be kellett fektetnem 230 FT-ot egy tömítésre .
Nézem ÁRJA szép listáját és azon gondolkodom ,hogy ez 6 év alatt más autóval is előfordulhat de ha mindez egy hónap alatt tőrténne az borzalmas lenne .

Matiz !

Én olvastam azt a töréstesztet de úgy emlékszem egy olyan tipusról szólt amit nálunk nem hoztak forgalomba .Egyébként szerintem egy kisautó konra betonfal nem típusfüggő .Éveken át jártam IFA-val az biztonságos .Viszont nem olvastam töréstesztet róla .

Üdv Mindenkinek

Törölt nick Creative Commons License 2000.07.31 0 0 24
Hello!

Olvastatok a Tavria torestesztet az auto2 honlapjan?

cs

árja Creative Commons License 2000.07.31 0 0 23
Szevasz Laci1000!
Alapvetően Budapesten használom a TAVRIA-mat, de vidéki rokonokat is ezzel látogatom meg (egy menet kb. 500 km).
Az alkatrészeket a Pesterzsébet Jókai u. 25-ben lévő kis (többek között TAVRIA) alkatrészboltban szerzem be. Eddig gyakorlatilag amire szükségem volt mindent megkaptam.
A következő javításokat kellet megcsínálnom az eddig lefutott 55000 km (hat év) alatt:
-első tárcsafék pofák;
-hátsó fékpofák;
-tengelykapcsoló kiemelő bowden (3x);
-generátor ékszíj;
-generátor ékszíj tárcsa;
-karburátor üresjárati kapcsoló szelep;
-karburátor alatti szívócső tömítés;
-előgyújtás elektronika (ez húzós volt 6500 Ft);
-vizszívattyú;
-termosztát;
-vízcsövek (4 db);
-hátsó ajtózár;
-ablakemelő forgató karok;
-jobb tükör tartó kar;
-irányjelző kapcsoló egység;
Jelenleg rendetlenkednek az első lengéscsillapítók, a motorháznyitó mechanika, ropog a kormánymű, és nem működik a hátsó ablak fűtés.
Azt hiszem nem felejtettem ki semmit.
Üdv.

Előzmény: Laci1000 (18)
John Howard Creative Commons License 2000.07.30 0 0 22
Hello Mindenkinek!

'94-es évjáratú Tavri tulajdonosa vagyok. A kocsi "gyárilag" tetőablakos, központi záras, és riasztó meg rádiómagnó is van benne, így odaadták 500eFt-ért. Akkoriban a többi kocsi 1.2mila körül indult.

Mindenapos használatban van, télen-nyáron, a fogyasztás úgy 7.5-8 körül van városban (Bp), ha lehet menni lakott területen kívül, 5.5-6 literrel is megelégszik. Kicsi a súlya, ahhoz képest elég erős, lámpánál is jól ki lehet vele lőni, pláne ha "alszanak" a pesti autósok, jó szokásuk szerint :) Autópályán megy 140 körül, de nem okoz gondot neki az sem, ha elfogy alóla a szilárd burkolat. (Ínyenceknek: tavaly nyáron voltam fenn vele Gyűrűfűn, ha valaki nem ismeri az ottani viszonyokat, egy kőgörgeteges, meredek vízmosás vezet fel oda. A faluban volt egy Lada Niva, meg egy négykerék-meghajtású Subaru, hát, eléggé néztek, hogy hogy kerültem oda...) Gyakorlatilag nincs az a járdasziget, amin fennakadna...

Hat év alatt a következők fordultak elő vele: kétszer szakadt a kuplungbowden, a második termosztátot használom, egy generátor-ékszíj, és egy vízpumpa, meg egy vezérműszíj "írható a rovására". Ez utóbbit is a vízpumpa beállt csapágya tépte el, de nem vert össze semmit az egymáshoz képest szabadon kószáló dugattyú-szelep együttes! Ja, tavaly katalizátort kellett cserélni, és jelenleg nem működik a klométerórám (a hiba a váltóban,a kihajtó fogaskeréknél van). Ennyi. Az alkatrészárak keletiek, a biztosítási díj szintén. Ezen kívül benzint kell bele tölteni, és időnként (na, nem sűrűn) a motorolaj szintjét érdemes pótolni. Mindent összevetve meg vagyok vele elégedve, nem hiszem, hogy lenne nála olcsóbb üzemű, viszonylag modern kocsi, ami az itthoni viszonyoknak megfelelő lenne (tehát nem "túlméretes", mert itthon nincsenek nagy távolságok, és túl jó utak, hogy állandóan 150-el kellene menni...)

Szerelés? Ritkán kell motorháztetőt nyitni :) Évente kiviszem Solymárra, úgyis "zöldkártyáztatni" kell, ami apró pótlás van (pl. lelopták a jobb hátsó sárfogógumit nemrég, meg a kezemben maradt az egyik ablaktekerő kar), azt ott akkor megcsinálják, komolyabb meghibásodásom (a vízszivattyút kivéve) nem volt. Az a véleményem, hogy vagy kifog az ember egy jól összerakott példányt (az enyém, úgy látszik, ilyen), vagy rendesen össze kell rakni, és akkor nincs - nem lehet - gond vele.

Üdv:
John Howard

Laci1000 Creative Commons License 2000.07.28 0 0 21
Szia KRISZ

Nem tudom milyen évjáratot érdemes venni ,nincs összehasonlítási alapom .Az enyimet ismerem és máséban még nem ültem .
A kor néhány gombostűfejnyi rozsdában látszik ,de hát lakótelepen garázs nélkül hat év .....
Alváz és üregvédelem volt csinálva és azóta is hibátlan az alja .
Nem tudom mit kell nézni rajta mert nem volt semmi komoly problémám vele ,pedig minden nap használom még télen is .43000 km van benne .
A közeljövőben talán kuplungtárcsát kell cserélnem ,de még semmi jel nincs .

KRISZ Creative Commons License 2000.07.28 0 0 20
Szia Laci!

Kösz az info-t, elég megnyugtatóan hangzik. Azt hiszem, egyre inkább kedvem lett kipróbálni egy ilyen kocsit. Hány évesig érdemes szerinted venni? Azon kívül, amiket írtál a tiéden van valami jele már az időnek (pl. rozsda, repedezések)? Esetleg van olyan dolog, amit nagyon meg kell nézni rajta, ha vennék egy ilyet?

Üdv.

KRISZ

KRISZ Creative Commons License 2000.07.28 0 0 19
Riff-Raff:
Például egy ZAZ 966 vagy egy elnöki ZIL pont jó lenne. Erre én is gondoltam. :-)

Árja:
Kösz, én is erre számítottam, hogy bírja a megterhelést csak érteni kell hozzá. Szerelni szeretek, az nem gond. A kelet-európai alkatrészárakat pedig kifejezetten szeretem! :-)
Ki is próbálok egyet, biztos élmény vezetni.

Köszi.

KRISZ

Laci1000 Creative Commons License 2000.07.28 0 0 18
Szia ÁRJA

Pesti vagy ? Hol veszed az alkatrészeket és mikre volt szükséged ?
Üdv Laci

Laci1000 Creative Commons License 2000.07.28 0 0 17
Szia KRISZ
Nekem egy 94-es Tavriám van .
A hat év alatt:
egyszer elszakadt a kuplungbowdenem
amit 10 perc alatt helyben megoldottam ,
kicseréltem a vezéműszijjat mert úgy éreztem itt az ideje és betettem egy japán szijjat .
A hűtővíz egyszer felforrt .Termosztát kiherél .
Azóta 85-90 fok .
Olaj és szűrőcserék rendszeresen .
Fogyasztás városban 7 körül vidék 5-6 között.
Még nem hagyott ott sehol .
Az akkumulátorom is még az első .
Ha nem nagy a család akkor szerintem ennyi pénzért
nem kapsz jobbat .

üdv Laci

árja Creative Commons License 2000.07.28 0 0 16
Tisztelt KRISZ!
A TAVRIA nevű kisautó teljes mértékben megfelel az elvárásainak, amennyiben járműgépészeti ismeretei és hajlamai vannak. A kisautó, mivel magas hasmagassággal rendelkezik, nagyon jól bírja a földutakat, sajáttömege kicsi a motorja viszonylag erős, így a hegymenet sem okoz gondot (nem a 4. - 5. sebességi fokozatban).
Az alkatrészek beszerezhetőségével nincsenek problémák. (Elég sokat kellett vásárolnom az utóbbi időben.) Az árak kelet-európai szintűek. A kocsi szerelhetősége jó, kivéve néhány klasszikusan bennszületett orosz megoldást.
összegezve, csak akkor vágjon bele egy ilyen autó üzemeltetésébe, amennyiben kellő járműtechnikai felkészültséggel rendelkezik és bizonyos technikai megoldásokat kellő megértéssel tud kezelni.
Üdv. Egy tavria tulaj.
Előzmény: KRISZ (14)
Riff-Raff Creative Commons License 2000.07.27 0 0 15
Szerintem erre az ex-szovjet autóipar bármelyik terméke megfelel. :-)
Előzmény: KRISZ (14)
KRISZ Creative Commons License 2000.07.27 0 0 14
Sziasztok!

Láttam mostanában egy pár Tavriát az utakon, és érdekelne pár dolog. Kellene egy NAGYON igénytelen kiskocsi, amivel esetenként földutakon is el lehet menni, és belefér 1-2 nagyobb csomag is.

Mit tudtok nekem mondani róla? Elsősorban az érdekelne, hogy itthon milyen az alkatrészellátása (csak házi szerelés jöhet szóba), és mennyire szereti, ha kiveszik az aszfaltot a kereke alól (földút, por, rázkódás, ilyesmi).

Volt egy Pandám, de ez nagyobbnak látszik és talán igénytelenebbnek is. Nem baj, ha sokat kell szerelni, csak ne hagyjon ott, ha beszív egy kis port vagy a nagy melegben túlmelegszik a motor.

Kösz.

KRISZ

árja Creative Commons License 2000.07.24 0 0 13
Tisztelt Kolléga!

A hétvégén kipróbáltam a javasolt módszert és úgy vettem észre, hogy megszűnt a kellemetlen motorkihagyás. Köszönöm az ötletet, remélem egyébb ügyben is találkozunk a netten.
Üdv.

Előzmény: árja (9)
Laci1000 Creative Commons License 2000.07.19 0 0 12
Bocsi
Az előző hozzászólás Árjának szól .
Laci1000 Creative Commons License 2000.07.19 0 0 11
Zsombi

Mégvalami:nézd meg ,hogy hideg motornál is csinálja vagy csak melegen !

üdv

Laci1000 Creative Commons License 2000.07.19 0 0 10
Zsombi
A Tavria Ukrán gép (Zaporozsec) .
Ukrán fejlesztés de NAGYON hasonlít a Szamarára
és sok alkatrész közös bennük .

Árja
Nekem még nem volt ilyen gondom de egy Szamarás ismerősömnek igen és ő az elektronikát cserélte ki .Azt a kis lapos izét amibe sok drót megy és az előgyújtást vezérli .Kérj egyet kölcsön akár egy Szamaráét is és próbáld ki

Sziasztok

árja Creative Commons License 2000.07.19 0 0 9
Tisztelt Márkatársak!

A következő jelenségre keresek magyarázatot: bármelyik sebességi fokozatban, nagyon kicsi gázpedál állásnál - rendszeresen, de teljesen váletlen eloszlásban - a motor kihagy. Ez jelenség különösen akkor zavaró, amikor a csúcsforgalomban kell közlekedni. Aki találkozott ezzel a jelenséggel és tudja, hogy mi a probléma jelezze.
Előre is köszönöm.

Üdv.

ig Creative Commons License 2000.07.18 0 0 8
na megegyszer:

tavria

ig Creative Commons License 2000.07.18 0 0 7
zsombi Creative Commons License 2000.07.14 0 0 6
Orosz vagy Ukrán gép?
Koppintás (Lada Szamara) vagy saját fejlesztés?
sommázó Creative Commons License 2000.07.12 0 0 5
"Tudod, hogy mit csinálj? Tudod kivel?"

Tudom, tudom. Meg akarsz kérni, hogy kísérjelek el a dokihoz, mert félsz egyedül. :)

"Nem egy rossz kiskocsi" : ))))

Előzmény: pampalini (4)
pampalini Creative Commons License 2000.07.12 0 0 4
Tavria? Hmmm...

Nem egy rossz kiskocsi, és a tulajok se hiszik az magukról, hogy ők az utak királyai...

Sommázó!

Tudod, hogy mit csinálj? Tudod kivel?

Most csak ennyi...

sommázó Creative Commons License 2000.07.11 0 0 3
Neked is üldözési mániád van, mint pampalininek? Neked is csak a megfelelő szakember felkeresését tudom javasolni! :)

Csak így sommásan! :)

Előzmény: gabek (2)
gabek Creative Commons License 2000.07.10 0 0 2
Ugyan még nem próbáltam, de akkor is inkább egy Tavria, mint egy Suzuki Swift...

GABEK

tihu Creative Commons License 2000.07.09 0 0 1
Ne fikázzuk le Laci1000-et, ő is Mber!
Az más kérdés, hogy ki mivel jár.

Inkább ne szólj, ha segíteni nem tudsz...

Laci fel a fejjel, csak lesz aki segít!

Tihu: Ford Mondeo 1.8 TD '96

evil1023 Creative Commons License 2000.07.09 0 0 0
Tavria esetében könnyű a 0-zas, mert az egész kocsi egy nagy 0.
Annak idején jól szórakoztam az A2 teszten, amikor az új autó(?) levált a futófelület, lejött a kárpit, illetve röviden szinte mindennel gondok voltak. Nem véletlen, hogy 200K-ért már lehet 3-4 éves tavriát venni. SZVSZ a tavira az az autó, amire szószerint igaz, hogy ha ingyen adnák sem kéne! :-)
Laci1000 Creative Commons License 2000.07.09 0 0 topiknyitó
Azért nyitottam ezt a topicot ,mert hátha nem csak nekem van Tavriám és néha elkélne egy kis eszmecsere .
Tavria tulajdonosok jelenkezzetek!!!!!!!!!!!!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!