valaki bizti,hogy jól jár vele, pláne ha rögtön rájönnek a hibára. ha nincs szerencséd az új kocsihoz kezdheted előről atortúrát. én eladás előtt elvinném hubó-hoz. van aki szegedről volt nála. üdv.
Igazából eladni tudod csak, de azt is nyomott áron, ha nem megy rendesen. Biztosítási csalásba én tuti nem mennék bele és azért gyanús is lenne, hogy megkötöd a biztosítást és egy hét múlva elviszik a kocsid. Ráadásul a rétinégerek nem nagyon lopnak kocsit. Ha mégis, akkor benne kéne, hogy legyen a kulcs is, de akkor meg a biztosító nem fizet, ha nincs meg a kulcs. Kocsit csak profik lopnak leginkább alkatrésznek és darabokban adják el. A rétinéger pedig rallizni viszi, majd otthagyja, de ő nem bajlódik a beindításával. Bontóba megintcsak nem érdemes vinni, mert vasba kilóra veszi meg talán az meg nem éri meg. Esetleg az alkatrészenkénti eladás jöhet még szóba, talán úgy ki lehet hozni egész jól. Motor, váltó minden külön eladni. Kis csipri-csupri szarokért is 10 ezreket lehet elkérni.
Jogos, ott a pont, elírtam. A folytószelep van kitisztítva (mert ingadozott az alapjárat, és azt mondták ez is okozhatja a leállást). Szóval injektoros, és nem karbis.
Bizonyára túl hosszú lett a leírásom, így elkerülte a figyelmedet, hogy a kocsitól megszabadulni szeretnék, és abban kértem a kevésbé mókás, mind inkább segítőkészebb fórumtársak segítségét, hogy van-e tippjük ill. tapasztalatuk, hogy hogyan lehetne a leginkább spórolós módon megválnom tőle (pl.: eladni, bontóba vinni, biztosítást kötni rá lopás ellen, majd ottfelejteni az autót bennszülött testvéreinknél, stb).
Sziasztok! A márciustól tartó kálváriám az autóval tovább gyűrűzik. 6 szerelőnél is voltam már a kocsival, de képtelenek megtalálni annak a hibának az okát, hogy a kocsi menet közben, 8-10 km megtétele után egyszer csak leáll, és utána egy ideig újra lehet indítani, és kb 200 métert képes megtenni a következő leállásig. A másik hibája, hogy csak úgy tudom beindítani, hogy indítózásnál nyomva van a gázpedál. A legutolsó szerelő szerint az injektor hibás (zárlatos). A cseréje -a szerelő szerint - drága lenne, túl drága. Március óta 150ezret költöttem már az autóra. A kocsi eddig is simán átment a zöldkártyán, olyan értékeket produkál, mint egy új autó, és mostmár motoriksan is fel van újítva, és bakker mégis rossz valami. A kocsi már 750ezerbe van, és nem tudok vele menni, elegem van belőle. Decemberben haza kellett vontatni. Áááááááá.
Az autó amúgy egy '96-os, 1.3-as, 50 kW-os, nem MPi-s, nem kombi. A hengerfej felújítva, a hűtőrendszer vadi új, hőgombák és hőfokjeladók kicserélve, főtengelyjeladó szintén új, szűrők és folyadékok újak, leömlő felújítva, kipufogórendszer felújítva, a karburátor tisztább mint új korában, feszültségszabályzó új, új aksi, új gyertyák, gyertyakábelek kimérve és jó, stb... A kocsi mindent megkapott, ami csak kellett, garázsban áll, nincs széthajtva, nem rohadta szét magát, bár valami bokros helyen lakhatott az előző tulaj, mert apró karcolások vannak rajta.
Kérdésem, hogy van-e tippetek, hogyan tudok úgy kiszállni belőle (pl.: eladni), hogy csökkentsem a veszteségemet? Egy kvázi felújított motorú, ennek ellenére mégsem üzembiztosan működő autót nehéz értékében eladni, többet rákölteni már nem akarok, elegem van... Az autó amióta megvettem (2 évig) minden gond nélkül remekül működött, aztán mikor műszakira vittem márciusban, akkor ott kellett hagyni, és másnaptól, mikor elhozhattam, akkortól rossz az autó. Elvileg nem nyúltak a kocsihoz... Azóta megszűnt a hely... Segítsetek kérlek!
Kerék kulcs. emelő és egy másfél méter hosszú kábel. a kábel még a gyujtáskapcsoló hiba miatti inditáshoz kellett, azota nincs rá szükség. Nekem még más nem kellett az úton.
Mondjuk én abban helyzetben vagyok hogy ha valahol lerobbannák akkor hazaszolok és utánnam jön valaki a meloskocsival amiben 2 db szerszámosláda van tele szerszámmal + kötél
Azért 2 éve az asszony Silver Line-ban tavaly meg az én Felim-ben kellett bendix mágnest cserélni, és akkor már fel is újítottam őket, biztos ami biztos alapon...
Feliciába kulcsok kombináltfogó egyebek mellé még feszültségszabályozó is ajánlott, mert gyakori hiba, hogy akkor adja meg magát, amikor szükség van rá. Vagy egyáltalán nem tölt, és nem lehet beindítani, vagy pedig túltölt: 16 Volttal is akár - és egyenként lövi el az égőket. Főként a fényszóróban.
fateromnak amíg a 120assal járt, elől alapfelszereltség volt a két karton szlovák tartós tej ballasztnak :D meg ott hordta az összes használható szerszámot, anyáztam is néha ha nem volt itthon.
Nekem van csavarhúzó, kombináltfogó, 10-13as kulcs, meg néhány csavar... mindenféle, meg egy pár kábelkötöző. De eddig még soha nem használtam semmit.
Ha hosszabb útra megyek (pl. külföldre,) akkor viszek egy pici szerszámosládát is a "fontosabb" szerszámokkal, de ezt is csak azért viszem, mert valamennyire értek a szereléshez.
Ha "hülye" lennék hozzá, akkor csak kötelet, kerékkulccsot és emelőt hordanék... :)
Így van! Ha a gyújtáskapcsoló hibájából és figyelmetlenségből nem hagyjuk rajta az önindítót e beindított motoron, nem hajtunk bele lámpáig érő vízbe és persze az önindító nem Made In China, akkor átlagos használat mellett túléli a karosszériát. A kímélésből összeadódó benzinköltség pedig meghaladja egy esetleges starter-csere árát. szerintem...
Szerintem az "indítómotor-kímélésnek" ebben a formában nem sok értelme van (hülyeség).
Akkor illik járatni, amikor túlmelegszik a víz, alapjáraton pedig gyorsabban visszahül. De ez elsősorban nyáron, városi közlekedésben szokott kialalakulni...
Szerinte apukád is ezt mondaná;)
Amúgy meg az indítómotor olyan keveset dolgozik indításkor, hogy talán 30 évig is bírja. Én már egy pár éve olvasom a fórumot, de nem emlékszem rá, hogy lett volna téma az önindító-meghibásodás.
dettó :) plusz általában hűtővíz, üdítő hátul + csavarhúzó, "sniccer" a kesztyűtartóban. meg van egy működő, bár nem üzembiztos trafóm, még jól jöhet. meg a gyári emelő + szerszámok.
ezekből talán az üdítő a leghasznosabb, ha lerobbanok :D
EZT töltsd le. Szerintem működni fog, de azért letöltöm én is próbaképp, mert nekem nem ez a verzió van.
Központizár, akkor oldja meg, ha távirányítós. Nekem (elvileg)gyári nem távirányítós központi van és ugyanúgy eltört. Távirányítóval ugye más, akkor magától nyit. Az ötödik ajtóban meg nem tudom, hogy ilyen van egyáltalán? Így ránézésre más, de ha ugyanez, akkor átrakható biztos.
Kicsit konkrétabban azt az ETKA forrást lehetne? Rákerestem, de nem leltem. (Bezzeg anetka bejött.)
A zárral kapcsolatban egy kérdés: az ötödik ajtóból nem lehet átszerelni a spiátert? Mert akkor nem kellene rögtön a boltba rohanni. A központi zárral ez a gond megszűnik?
"Arra még tudna valaki válaszolni, hogy ha a műszerfalamat fordulatszámmérősre szeretném cserélni, mennyire nehézkes a km állást visszatekerni az én km állásomra? Ill. hogyan lehet? "
Kedves Balu013
Kérlek olvasd el a 13125 -ös írásomat ( hírdetésemet 2010.11.21 12:42 )
azért szerintem az ilyen "kímélő" vagy "sporoló" ötleteknél is érdemes a józanság keretein belül maradni. attól, hogy megálltok kétszer pihenni és indítózol, nem lesz érezhető avulás az önindítónál. viszont benzint égetsz és pöfögsz teljesen feleslegesen.